Er was een tijd dat ik volledig via mijn verstand, emoties en ego functioneerde. Toen had ik geen benul van wat intuïtie of de werking van de ziel behelsde. Nu, terugblikkend, zie ik dat ik in die tijd ook niet in staat was om echt te begrijpen waar ik tegenwoordig over schrijf.
Maar een ding had ik wel. Kwam ik ergens informatie tegen waarmee ik geen ervaring had dan verwees ik dat niet meteen naar het rijk der fabelen. Ik kon ook toen al makkelijk toegeven dat ik het niet wist en er dus geen oordeel over kon vellen.
Dat sommige mensen nogal heftig op mijn schrijfsels reageren, begrijp en accepteer ik. Mijn mening staat dan regelrecht tegenover de hunne en er zijn mensen die dat bewust of onbewust als een bedreiging ervaren. Voor die mensen en voor alle anderen schrijf ik dit artikel over mijn weg van illusie naar werkelijkheid.
Vroeger kon ik als overgevoelige heel emotioneel reageren, zat vol verwachtingen en oordelen over wat ‘goed’ en ‘slecht’ was en kon ook echt tegen ‘onrecht’ vechten. Mijn functioneren werd helemaal door mijn verstand en emoties bepaald en zo zocht ik mijn weg te midden van soms heftige emotionele pijn en ideeën over hoe het leven er diende uit te zien. Voor mij was er maar een realiteit, die van alledag, die van zien te overleven door een zeker inkomen en mijn projecten te materialiseren. En meestal werkte noch het een noch het ander. En gelukkig was ik daarom zeker niet.
Toen ik me vanaf het einde van de jaren zeventig begon te openen voor de spirituele dimensie van mijn wezen begon ik vrij snel meer grip te krijgen op deze ‘realiteit’. Ik begon te leren dat dingen die ik steeds voor vaststaand had aangezien in feite heel flexibel waren en door mij makkelijk konden veranderd worden.
Ik leerde bijvoorbeeld om op een puur geestelijke manier conflicten op te lossen door anderen niet meer als ‘vijanden’ te beschouwen, maar respectvol als medemensen te zien die enkel dat waren, wat ze waren. Vanuit mijn luie stoel en in meditatie omhulde ik ze in gedachten met Licht en stuurde vanuit mijn hart energie van Liefde. Deze methode werkte buitengewoon goed en ik kon zo de meest vastgeroeste situaties tot een oplossing brengen. Dat werkte zelfs nadat ik bestolen werd en de dief een van de destijds in België gangbare cheques ging incasseren omdat er de bankkaart bijzat. Hierdoor was elke cheque tot een zeker maximum bedrag gegarandeerd en werd ook zonder meer uitbetaald. Na een week de bovenomschreven methode te hebben toegepast stuurde de dief de cheques en de kaart terug naar de bank en het bleef dus bij die ene geïncasseerde cheque.
Was ik zonder vervoer en had een wagen nodig, dan visualiseerde ik het merk en de kleur voor mijn deur en zag er mij in gedachten in rijden. Na een tijdje gebeurde er altijd iets waardoor die wagen naar me toe kwam. Het nodige geld kwam er op de een of andere manier of ik kreeg hem gewoon cadeau.
De techniek van visualiseren van wat ik in mijn leven wilde halen werkte haast altijd. Wel keek ik steeds uit om nooit de vrije wil van andere mensen op die manier te manipuleren.
Ik moet er aan toevoegen, dat ik steeds de uitkomst in Gods hand legde: Niet mijn wil maar uw wil geschiede. En als er iets niet lukte, dan wist ik dat het niet in harmonie was met mijn levensplan.
Niet alleen voor wagens kon ik de financiële middelen uit het niets tevoorschijn toveren. Ook voor heel dure spirituele seminars aan het andere einde van de wereld werkte dat. Dit als ik diep in mezelf voelde dat ik daaraan moest deelnemen. Meestal had ik net genoeg voor de aanbetaling, waardoor de energie van het manifesteren in gang werd gezet en waardoor de rest van het geld dan nadien als vanzelf naar me toe kwam. Geen enkele keer dat het zo niet lukte. Ik denk ook dat dit zo gebeurde omdat de impuls om deel te nemen werkelijk uit mijn hart en dus rechtstreeks uit mijn ziel kwam.
Langzamerhand begon het duidelijk te worden dat er achter die ‘realiteit’ die ik steeds voor de enige bestaande had gehouden er nog een andere verborgen lag. Door die eerste successen begon ik er zin in te krijgen en trok steeds meer sluiers van die ‘nieuwe werkelijkheid’. Ik begon te beseffen, dat mijn ‘oude realiteit’ het resultaat was van mijn totale aandacht op al hetgeen zich in de buitenwereld afspeelde.
Ik begreep meer en meer dat de feitelijke werkelijkheid er een was die je enkel kunt bereiken door je aandacht helemaal naar binnen te keren, een werkelijkheid die je zichtbaar en voelbaar kunt maken via meditaties waarmee het verstand volledig kan worden uitgeschakeld, waardoor het kanaal en het contact met de ziel wordt geopend. De ziel is dat deel van ons dat in het bezit is van ons levensplan. Naar mijn ervaring kunnen we enkel echt gelukkig zijn als we bewust of onbewust onze projecten op de behoeften van onze ziel afstemmen.
Hoe meer ik doordrong in deze nieuwe werkelijkheid hoe meer ik inzag dat ik vroeger in een grote illusie had geleefd. Ik groeide helemaal uit mijn slachtofferrol. Ik voelde me geen slachtoffer meer van corrupte politici, noch van welke mensen of omstandigheden ook. Ik besefte dat er een grote macht en kracht in mij besloten lag, die er enkel op wachtte om steeds opnieuw te worden aangewend om die dingen in mijn leven te veranderen waarvan ik voelde dat die een stuk beter zouden kunnen functioneren. En wat ik niet kon veranderen, dat accepteerde ik gewoon. Het was dan zoals het was. Punt aan de lijn. Op dat moment alleszins.
Door dit inzicht kon ik steeds meer in het Hier en Nu leven en functioneren. Ik trok mijn aandacht heel bewust terug uit het verleden en de toekomst. Vroeger lag ik met mijn gedachten immers steeds in verleden of in de toekomst. Daardoor ontging het mij volledig wat er voor mijn neus lag en gebeurde.
Het leven zelf bleek zich aan mijn nieuwe zienswijze aan te passen. Telkens als ik echt naar verbetering en verdere innerlijke groei streefde doken er als uit het niets nieuwe mogelijkheden op die daarbij behulpzaam waren en het uiteindelijk mogelijk maakten. En zo bestuur ik mijn wereld en mijn leven nog steeds vanuit mijn luie stoel tijdens mijn meditaties, die weer nieuwe impulsen en projecten aanvoeren die ik dan in de buitenwereld, in die andere realiteit ga omzetten, ga realiseren en materialiseren. Al mijn nieuwe ideeën komen nu vanuit mijn ziel en niet meer vanuit mijn verstand.
Na een tijdje wordt het heel duidelijk dat die oude realteit niet meer dan een projectie is van ons eigen innerlijk en van het collectieve bewustzijn en dat we in staat zijn om de invloeden van het collectieve gebeuren tot een minumum te beperken. Daarmee gaan we aan de slag en wenden onze hele creativiteit aan om die oude en in feite virtuele realiteit naar onze hand te zetten, daar waar het mogelijk is. Want de stelregel blijft bij het spelen met visualisatietaferelen, niet mijn wil, maar uw wil geschiede.
In tegenstelling tot vroeger, toen ik een idee had over mijn rol die ik min of meer als een vaststaand gegeven zag zie ik mijn rol nu als een dynamisch gebeuren, dat steeds opnieuw wordt aangepast aan nieuwe omstandigheden en aan mijn groeiend bewustzijn. Hierin wordt ik constant door mijn eigen ziel geleid en gevoerd.
En als we ons kunnen voorstellen, dat het leven er zo voor ieder zou kunnen uitzien, dan ligt hierin ook een uitnodiging besloten. Een uitnodiging om de innerlijke werkelijkheid te ontdekken en de daarin gevonden wijsheid in het dagelijkse leven toe te passen.
Dan wordt het leven een stuk eenvoudiger, zinvoller en vrediger. Zo heeft het alleszins voor mij gewerkt.
Net even aan het terug lezen, wat heb ik misdaan Martien, Elias verteld over zijn inmoreel gedrag met mensen(vrouwen), en daar reageer ik op, thats all, ik ben niet Willem wat trouwens een prima mens is, NOBODY ken ik niet, maar wel leuke er originele reactisch, het lijkt mij juist verfrissend eens wat anders dimensionaal denken, maar you are the Boss, groet en peace!
Ja, Frank, we maken overal drama's van of we laten ons Licht schijnen ......
Citaat: 'Ik ben het heel vaak niet met Elias eens.....'
......Dus ik vertrouw volledig op de krachten van het Universum ja en net als met koken ook een beetje op wat kruid van mezelf.
Dan zijn we er het daar wel over eens
http://www.washingtonpost.com/world/europe/european-countries-are-selling-arms-to-russia-while-condemning-it-over-ukraine/2014/06/16/6ad20143-ffce-4b45-a063-bea132fa0123_story.html
Hypocrites!': Hollande hits back at Cameron attacking France selling warships to Russia while oligarchs seek refuge in London
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2701158/Cameron-tells-EU-countries-needs-hit-sanctions-against-Russia-banking-energy-defence.html#ixzz38HFMS5Bc
Malaysia Airlines MH17 crash: Massive rise in sale of British arms to Russia
http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/malaysia-airlines-mh17-crash-exclusive-massive-rise-in-sale-of-british-arms-to-moscow-9622025.html
http://www.reuters.com/article/2014/07/22/us-ukraine-crisis-france-idUSKBN0FR14I20140722
Defying allies, France to deliver first warship to Russia
http://www.bbc.com/news/uk-politics-28424395
EU threatens Russian economy after MH17 disaster
http://euobserver.com/foreign/125073
Russian oligarchs moving money out of London
http://euobserver.com/tickers/125083
Eurozone's debt rises in Q1 despite years of austerity
http://www.aa.com.tr/en/economy/362897--eurozones-debt-rises-despite
Euro zone's debt rises in first quarter, set to peak this year
http://uk.reuters.com/article/2014/07/22/us-eurozone-economy-debt-idUKKBN0FR0YN20140722
E.U. imposes new sanctions on Russian officials, stops short of tougher penalties
http://www.washingtonpost.com/world/europe/eu-foreign-ministers-confer-on-tougher-sanctions-against-russia/2014/07/22/05e1d794-1197-11e4-8936-26932bcfd6ed_story.html
How far do EU-US sanctions on Russia go?
http://www.bbc.com/news/world-europe-28400218
The EU is planning to expand its list of Russian officials, businessmen and entities under asset freezes and travel bans.
The US sanctions affect powerful people close to President Putin - some of Russia's richest businessmen.
Among them is Gennady Timchenko, a founder of the commodity trading firm Gunvor. He owns Volga Group, an investment firm with stakes in energy, transport and infrastructure, including Novatek, Russia's second biggest gas producer.
Mr Sechin is chairman of the huge state-owned oil firm Rosneft, which has energy partnerships with ExxonMobil and the UK's BP.
Mr Putin himself is not on the list - why? Western leaders do not want to treat Russia as an international pariah - ..The West still needs Russian co-operation on a huge range of issues, including Iran and North Korea.
Russia's Megarich Are Losing Billions in Putin's War
http://www.businessweek.com/articles/2014-07-22/russias-megarich-are-losing-billions-in-putins-war#r=lr-sr
WASHINGTON — President Obama imposed a new round of sanctions against Russia on Wednesday, targeting some of the crown jewels of the country’s financial, energy and defense industries in what officials described as the most punishing measures taken to date by the United States in retaliation for Moscow’s intervention in Ukraine.
http://www.nytimes.com/2014/07/17/world/europe/obama-widens-sanctions-against-russia.html
http://www.zerohedge.com/news/2014-07-18/president-obama-dictates-what-happened-ukraine-and-whose-fault-it-live-feed
US: Just TRUST Us, We Wouldn't Lie … and Those Iraq War Lies Are ANCIENT HISTORY
http://www.zerohedge.com/news/2014-07-22/us-just-trust-us-we-wouldnt-lie-…-and-those-iraq-war-lies-are-ancient-history
orchestrated by the global mass media;
Pointing an accusing finger within an hour of a false flag operation no longer carries any weight even if it is repeated hour on the hour by CNN, FOX, BBC etc. without an iota of evidence.
It is no coincidence that the shooting down of Malaysia’s MH 17 coincided with the ground invasion of Gaza.
Malaysia was severely criticised for MH 370. Russia and its leaders are being blamed for something for which they are not responsible.
Why is the Kiev regime exempted from responsibility?
Stop this nonsense and wait for full investigations!
http://www.globalresearch.ca/malaysian-airlines-mh17-another-false-flag-operation-by-the-us-nato-israel-war-cabal/5392658
MH17: For Bankers, Every Crisis and Tragedy is an Opportunity to Manufacture Profits
http://www.zerohedge.com/news/2014-07-21/mh17-bankers-every-crisis-and-tragedy-opportunity-manufacture-profits
hier nog 1
Award-Winning Reporter Blows Whistle: U.S. Satellite Images Show Ukrainian Troops Shooting Down MH17
http://humansarefree.com/2014/07/award-winning-reporter-blows-whistle-us.html#sthash.X96KG5t0.dpuf
Hij had er twee Nobody en Willem.
Ha die laatste ga ik onthouden.
Ja dat is wel een beetje wat er gebeurd dat laatste tijd men geeft elkaar de ruimte niet meer om te denken en geloven wat men zelf wil.
Als men anders denkt , of andere inzichten heeft maakt dat elkaar nog geen vijand.
Vroeger was het agree to disagree. Lekker met elkaar discussieren en fel oneens zijn en daarna een lekker bakkie koffie, samen. En zo hoort t ook.
Hoeveel reageerders is hij joh!
Dus hij heeft hier hele gesprekken met zichzelf gevoerd dan een tijd terug..
http://www.counterpunch.org/2014/04/15/is-putin-being-lured-into-a-trap/
http://www.globalresearch.ca/ukrainian-su-25-fighter-detected-in-close-approach-to-mh17-before-crash-photographic-evidence/5392501
Overigens... in zijn algemeen.... laten we wel zijn ieder heeft het recht op een mening mits beschaafd en niet kwetsend .. de aanvallen die hier gedaan worden tonen weinig respect.
Ik ben het heel vaak niet met Elias eens maar hij heeft gewoon het recht om te vertellen hoe hij denkt hoe dingen voor hem in elkaar zitten.
Als ervaringsdeskundige kan ik zeker stellen dat een positieve instelling helpt het heeft mij altijd geholpen en vaak op een bijna wonderbaarlijke wijze gebracht wat er op dat specifieke moment nodig was.
Dus ik vertrouw volledig op de krachten van het Universum ja en net als met koken ook een beetje op wat kruid van mezelf....
Dit is een laatste waarschuwing plaats fatsoenlijk commentaar of plaats niks.
Zeg, ik ben ook voor een goede discussie , maar dit neigt lichtelijk naar bedreiging, dus kan het even wat normaler?
Elias en degene die hem bezoeken hebben het recht te geloven wat ze willen.
Consumptiehoereerderij
Ja ik verwachte eigenlijk niets anders, flemen en opvrijen, ja manipuleren, Jezus zeg Elias je geeft je zelf hier wel heel erg weg, gigelo's zijn profiteurs van het slechtste soort, ben je daarom zo gelovig, begin je hem te knijpen, want voor alles moet een prijs betaald worden, maar ook dit gederag is inherent aan de mens.
https://www.youtube.com/watch?v=HaJgLBoB_Pw
"Als je visualisaties in harmonie met het plan van je ziel zijn, dan vindt de Geestelijke Wereld wel mogelijkheden om de dingen naar je toe te laten komen. Of anders gezegd: Dan zal je ziel je visualisaties niet blokkeren."
Laat me niet lachen met je geestelijke nonsens, je speelde gewoon in op de emoties zo elke charlatan doet en je profiteerde ervan, je verraad jezelf op dit moment wel heel erg. Maar het leven is jouw zielige droom, alles komt bij je terug beste man, Bereid je maar vast voor.
https://www.youtube.com/watch?v=mmXpJuEnNnw
Ja, inderdaad krijgen we een hoger bewustzijn niet cadeau.
Het is een lange weg van steeds meer van het 'onnodige' en overbodige' loslaten.
Wat mijn eerste wagen betrof, het moest een eend zijn, maar een witte. Na een half jaar had ik een cliente, die na afloop van de healing-sessie er toevallig achter kwam dat ik geen wagen had. "Jij geen wagen', zei ze? Dat bestaat niet". Ik zei: "Ja, ik heb er momenteel ook geen budget voor."
"Dan koop ik je er een.", was haar reactie. Het bleek dat ze er warmpjes bijzat en kocht mij de witte eend, betaalde de verzekring en belasting er voor een jaar nog bij.
Voor een camper had ik veel later de helft van het geld en kreeg de andere helft cadeau.
Als je visualisaties in harmonie met het plan van je ziel zijn, dan vindt de Geestelijke Wereld wel mogelijkheden om de dingen naar je toe te laten komen. Of anders gezegd: Dan zal je ziel je visualisaties niet blokkeren.
Jij zegt hetzelfde in andere woorden. Aan de ene kant moeten we leren wat we moeten leren, aan de andere kant is het doel van het leven ook om binnen dat kader een vreugdevol leven te leiden. En daar kan geen sprake van zijn zolang we anderen en onszelf veroordelen, we verwachtingen hebben ten aanzien van onszelf en anderen en nog aan een hoop rommel en gewoontes blijven vastgehecht.
De USA-CIA, staat met zijn rug tegen de muur, de BRIC landen helpen de $ zijn graf in, in de USA dreigt een burgeroorlog, de mensen zijn het zat, zien de opbouw van hun politie tot een SS-Gestapo militaire onderneming ombouwen, OBAMA zwampt er op los, een oorlog met Rusland zou een oplossing zijn, maar Putin blijft rustig, en overziet het geheel, als het te ver gaat zal hij zeker ingrijpen, en hij heeft de USA-Obama gewaarschuwd, dat bij een eventueel oorlog, de USA niet buitenschot zal blijven, zo als bij al hun vernietegings oorlogen van de laatste decenia, dat heet dat ze op atoom raketten kunnen rekenen, dus maken zij geen oorlog, maar proberen anderen daar voor te spannen, NATO-EU, maar dat heeft Merkel in de smiesen, dus zal het wel weer los lopen, maar uit de VK enquette over millitairen naar de Oekraïne sturen, toch meer als 42% voor, beetje beanstigend zoveel domkoppen, we wachten af, groet.
boven oost Eoekraïne barst een vliegtuig uit elkaar vol oude menselijke dode lichamen, onderwijl is een andere mogenheid bezig genocide te plegen op zijn buren, en proberen de verlichte geesten in Nederland een oorlog te beginnen tegen Rusland, geinstrueerd door de USA-CIA, en hier zijn de mensen als gewoonlijk zich zelf in de zevende hemel aan het praten, en zich geestelijk te mastuurberen,
leef in de dimensie van nu, daar voor ben je op deze planeet aanwezig.
Citaat: Nou men denkt cadeau te krijgen maar dit is niet zo. Je zult er toch iets voor gedaan moeten hebben want ik denk niet dat opeens een autoverkoper je een wagen gaat schenken of het moet al een hele oude verroeste bak zijn waar men zo snel mogelijk vanaf wil zijn en ik denk niet dat je zo'n wagen in gedachten had?
Citaat: Mijn wil zal geschieden en niemand anders. Het enige wat er werkelijk aan de hand is, is dat als ik iets BEWUST wil maar mijn ONBEWUSTE wil met bijhorende wetten zegt dat ik er nog niet klaar voor ben en het mij meer zal schaden dan goed zal doen of dat ik al de les heb geleerd dan mag ik zoveel visualiseren maar het zal nooit zijn zoals ik het mij had voorgesteld. Dan krijg ik een les daarin indien ik me er blijf in bijten en heb ik gewoon los te laten op het einde want men zet zich vanzelf wel tegen de muur. Dit heet dan de les van loslaten.
The U.S. and the U.K. are calling on all the European countries to get behind Russian sanctions. They want the EU to stop using Russian energy, especially Gazprom.
Hillary Clinton directly said the EU has to stop using Gazprom.
The U.S. has been in a conflict with Russia to get the EU to import the U.S. energy, but the EU has had a stronger relationship with Russia for energy.
Now it is being demanded that the EU get behind the Russian sanctions and find an alternative to Gazprom.
So, everyone now has to ask themselves, who benefits the most from the shooting down of MH17.
Certainly not Russia.
http://m.youtube.com/watch?v=Lt0Iphdueus
http://sherriequestioningall.blogspot.nl/2014/07/absolute-reason-why-us-would-be-behind.html
Is het ook .
Er is vandaag een poll bij de volkskrant, (voorpagina en scoll naar beneden)met de stiekeme oproep of wij nederlanders met "nedeland voorop" een invasie in de oekraine moeten gaan beginnen om de separisten aan te vallen. Wie de artikelen hier heeft gelezen weet dat "de separisten," doodgewone mensen zijn die geen fascisme steunen. Ik zeg laat je stem horen en zeg ONEENS.
Dank voor je link i.v.m. Nestle.
Heb daar nu ook getekend.
Dit toont aan hoe belangrijk het is om die links te delen.
Ze zijn inderdaad niet zuiver op de graat, neemt niet weg dat wij hun daar duidelijk kunnen maken dat we niet achter de desbetreffende situatie staan, blijven tekenen heeft zeker zin!
http://www.earth-matters.nl/11/9695/verborgen-nieuws/nestle-stop-trying-to-patent-the-fennel-flower.html
Dat die man niet helemaal zuiver van graat is kan best zijn.
Als ik niets meer te maken zou willen hebben met ieder waarop iets aan te merken valt, dan zou ik nog maar weinig vrienden overhouden. Of met andere woorden: waar richten we onze aandacht op: Naar het positieve in iemand of naar het negatieve? Praten Westerse mogendheden niet meer met Poetin omdat velen denken dat op het gedrag van die man heel veel aan te merken valt?
Alle kritiek ten spijt. Het neemt niet weg dat AVAAZ met ruim 37 miljoen leden een hele lijst van successen kan melden juist dank zij de lawines aan petities die wereldwijd zijn verstuurd.
Nu gaat het om het conflict tussen Hamas en Israel . Ik heb ook hiervoor weer getekend:
https://secure.avaaz.org/nl/israel_palestine_this_is_how_it_ends_nl/?bznXgfb&v=42704
Dank voor je uitvoerig commentaar.
Vergeving is vanzelfsprekend als we verantwoordelijkheid nemen voor alles wat er met ons en rond ons gebeurt. Het is immers onze ziel die altijd beslist welke ervaringen voor ons aan de orde zijn.
We hebben ook gekozen om in een bepaalde tijd, in een bepaalde samenlevingsvorm te incarneren. Dit als een uitdaging om te zien op welke manier we die samenleving kunnen verbeteren door ons Licht uit te dijen in de materie (omgeving, woning, werk, relaties enz.).
Natuurlijk speelt karma ook een rol. In de ander, hoe vreselijk het gedrag ook moge zijn, zien we steeds onszelf. Niet alleen omdat we op een hoger niveau van bewustzijn één ‘lichaam’ vormen, maar ook omdat de ander ons meestal toont hoe we zelf ooit waren in deze of andere incarnaties.
Zo houdt elke mens ons steeds een spiegel voor.
Ik kan daar echt over meespreken omdat ik minstens een dertigtal van mijn andere levens ken omdat ik ze heb herbeleefd. Soms door slechts enkele beelden te zien, die vaak gepaard gingen met een onmiddellijk inzicht in het niveau van bewustzijn, de manier van denken toen enz. Zo waren er heel positieve en creatieve levens maar ook tijden waar ik er lustig en meedogenloos op los heb gemoord. Of deel uit maakte van de inquisitie. Dat alles ligt al lang terug en het karma wat ik er aansluitend door ervaren heb, heeft mij, zoals iedereen, stapsgewijze naar een hoger niveau van bewustzijn gebracht. Hoe kunnen we dan anderen nu veroordelen voor wat we zelf ooit hebben gedaan?
Als we dan bewust, vanuit de werkelijkheid naar de hedendaagse samenleving kijken waar het ‘onrecht’ zich steeds meer toespits dan is het hoog tijd dat we onze verantwoordelijkheid nemen om ons naar ons best vermogen in te spannen om daar concreet iets aan te doen. Elk mens is uniek en heeft unieke gaven. Laten we om te beginnen kijken waar die liggen en er mee werken voor het welzijn van ons zelf en het geheel.
Dat politici corrupt zijn, zij, het bankwezen en de industrie vooral uit zijn op macht en geld, om beiden aansluitend te misbruiken, dat is enkel omdat we dat hebben toegelaten. Laten we dus ook hiervoor verantwoordelijkheid nemen. Als ik maatschappij-kritische artikelen schrijf, dan geef ik weer wat ik zie, zonder te oordelen. Dit wil zeggen ik spreek niet in termen van ‘goed’ en ‘kwaad’, maar blind ben ik ook niet. En steeds eindig ik dergelijke bijdragen met de zin: Dat het is zoals het is O.K. Maar willen we dat het blijft zoals het is?. Maar we kunnen enkel iets veranderen als we om te beginnen de bestaande situatie aanvaarden om dan, vanuit die acceptatie de zaken in beweging te brengen.
Naar mijn idee is een goed middel om transformatie tot stand te brengen het massaal petities sturen naar de verantwoordelijken. Massaal, dat wil zeggen, ze moeten overstelpt worden met onafgebroken lawines van getuigenissen van burgers die duidelijk maken wat ze wel en wat ze niet wensen te zien in de samenleving. Daar zullen de heren (en dames) op het pluche wel op moeten reageren, bang zoals ze zijn om hun positie te verliezen. Het is in feite het terugnemen van onze macht die we die anderen in hun handen hebben gelegd.
Ik weet dat het niet mijn taak is om me daar mee bezig te houden. Maar ik vraag me werkelijk af waarom er onder dat leger van critici van het hedendaags gebeuren er kennelijk geen een is die deze uitdaging oppakt en er serieus werk van maakt om zoiets te organiseren.
Veel mensen zijn ongelukkig door het zien van het lijden van zovelen in de wereld. En natuurlijk willen we het lijden in al zijn vormen uitbannen. En ik ben ervan overtuigd dat ons dat ook zal lukken. Niet morgen maar overmorgen. Aan de andere kant zijn er geen daders en geen slachtoffers omdat elke ziel goede redenen heeft om voor eender welke ervaring ook te kiezen. Zelfs als die ervaring uitermate pijnlijk is. Het is duidelijk, dat je dit vanuit het dualistisch denken niet kunt vatten. Die eigen verantwoordelijkheid voor het lijden neemt niet weg dat we ons dienen in te spannen om dat lijden van anderen te verzachten. Ik doe dat concreet en elke dag door mijn werk. Ieder kan een hulpende hand bieden bij het geconfronteerd worden met het lijden van een medemens.
Een ander en heel belangrijk aspect is het feit dat als we de wereld willen verbeteren bij onszelf dienen te beginnen. Als een mens één enkele positieve stap vooruit zet, verhoogt hij daarmee de trilling van zijn energie, Er komt meer Licht in zijn systeem. Maar hierdoor wordt tevens de trilling van de hele aarde verhoogd, waar we onverbrekelijk deel van uitmaken.
Wat er nu op het bord ligt van elk mens is om de werkelijkheid te ontdekking achter de sluiers van de dualiteit. Dit wil zeggen de eigen persoonlijke werkelijkheid ontdekken door de confrontatie aan te gaan met onszelf. Wat voel ik in mijn lichaam. Pijn, druk, kramp, stijfheid? Accepteer het, duik erin, doorvoel en dooradem het totdat het vanzelf oplost.
Is er angst, woede, wrok, jaloezie, onzekerheid? Accepteer het. Duik erin, doorvoel en dooradem het totdat het oplost. Hoeveel mensen lezen dit zonder er op te reageren, zonder het te willen uitproberen of het werkelijk werkt ???
Wat de crisisgebieden betreft: Onder andere Oekraïne, Israël, Palestina, verschillende Afrikaanse landen en dan is de lijst nog bij lange niet af: We kunnen er Licht en Liefde naar sturen. De machthebbers met Licht omhullen tijdens onze meditaties en ja, er gewoon ouderwets voor bidden. En bidden heeft werkelijk niets met religie te maken, maar is een dialoog met de Bron, in gewone woorden zoals we met een naaste zouden praten.
Die gebundelde kracht, waar jij over schrijft: Ja daar gaat het om. Dat is precies wat er nu nodig is. Met mediteren alleen komen we er ook niet. We zullen moeten handelen, in beweging moeten schieten.
Je hebt ook gelijk met te stellen, dat we onze spiritualiteit in het dagelijkse leven moeten omzetten. Dat bedoelde ik met de fusie van de twee werelden. Want er zijn geen scheidingen. Het een gaat in het ander over. Dat is hier zo en dat is ook in de andere wereld(en) en dimensies zo.
Afsluitend en samenvattend zou ik dit kunnen zeggen. Het eindresultaat staat vast, zoals ik het kan bekijken. Die nieuwe samenleving gaat er komen. De samenleving gebaseerd op onderling respect, samenwerking en onvoorwaardelijke Liefde maakt deel uit van het Goddelijk plan voor deze planeet. Zo ver zijn we nog niet, maar de vraag die zich nu wel stelt is, wie hier in mee wil gaan . Want we zullen ons hierop moeten voorbereiden door aan onszelf te werken. In feite kan ieder dit nu al in zijn eigen wereldje waarmaken.
Dit zou je ook kunnen interesseren:
http://www.elias-medium.info/NL/2013-08-16-08-22-32/artikelen/46-tijdreis
Jouw bijdrage{s} aandachtig gelezen. Het heeft te maken met herkenning op onderdelen. Meestal lees ik je schrijfsels tweemaal.
En ja in deze laatste bijdrage kan ik jouw benadering beleving van werkelijkheid en illusie en toepassing prima volgen.
In hoe het leven zich voor jou ontvouwt en werkt hoor ik bv vergeving. Ook lees ik geen oordeel; de oplossingsgerichtheid middels non- dualiteit in meditatie etc. En vooral niet God vooruit lopen (mijn term) maar over te kunnen geven aan het hoogste principe.
Dan is er nog steeds een innerlijk dilemma: de vraag hoe het individuele bewustzijn zich verhoudt tot het maatschappelijke en ja het collectieve zit daar midden in. Waarschijnlijk voor jou geen vraag maar bij mij wringt het nog. Hoe gelukkig of oke kun je zijn met je eigen trilling/persoonlijke situatie als om ons heen - in die buitenwereld- zich zoveel afspeelt.
Want tegelijjkertijd leef ik, jij, wij in een groter geheel van wat we noemen een menselijke samenleving die ook aangestuurd wordt. Een (controle beheers) systeem dat wij toelaten (onbewuste gehoorzaamheid) en tezelfdertijd toe is aan een diepgaande verandering.
Mij lijkt nog steeds dat wij mensen ook meer mogen gaan begrijpen van het systeem an sich waarin wij op een bepaalde manier dienen te functioneren en dat ons op talloze zichtbare en onzichtbare wijze beinvloedt.
In dit veld keert één element als een eeuwenoude tredmolen vast en waar terug. De krachtigste beweging denkbaar de mensheid in een verdeel- en heers positie te houden. Met maar een rede instandhouding van datzelfde systeem. Wij werken daaraan mee.
Wanneer non-dualiteit en geen vijanddenken zo effectief is zouden we met zijn allen in bv de kwestie van de Oekraine - de 2 grootmachten op een zelfde manier kunnen benaderen als jij dat doet in jouw individuele persoonlijke situatie? En dan ten diepste?
Wanneer ik jij wij in feite geen slachtoffers zijn, in geen enkel opzicht, tegelijkertijd leven in een bizarre tijdspanne laten we de innerlijke oefening dan met zijn allen doen en steeds weer. En zo de geschiedenis de ontwikkelingen ten goede beinvloeden voor de gehele mensheid.
Dus ook op dat nivo voor jezelf en met elkaar (gebundelde kracht) een andere wereld cq werkelijkheid te creeren.
Dat gaat reageren in het collectieve veld en in hetgeen wij massaal in stand houden of juist loslaten.
Inderdaad keer naar binnen (voor het welzijn van een ieder) en visualiseer er met zijn allen op los in termen van vrede in termen van overvloed in termen van een andere nieuwe realiteit voor ons allen. Opdat de sluiers in ons eigen bestaan en die van anderen mogen oplossen? Laten we dan massaal daar onze aandacht op richten in elke denkbare vorm met respect voor ieder levend wezen. En daar hoort ook bij je uit te spreken.
Tevens werp ik de vraag op of het waarnemen van de "realiteit" niet een en/en benadering verdient.
Jarenlang volgde ik intensief een spiritueel pad. Op een zeker moment trad een "kantelende" verandering op waarbij ik in mijzelf voelde het is tijd om de ogen geopend te houden. Dat moment heb ik ervaren als leven in een en /en werkelijkheid. Binnen was buiten en buiten was ook binnen. Het was niet zozeer de keuze een spirituele of een aardse werkelijkheid/dimensie te omarmen. Want vanuit een zeker perspectief bestaat die scheiding niet eens. Dit werd een heel interesante zoektocht waarin de een na andere illusie of aanname moest sneuvelen. En is een ungoing proces.
RSS lijst met reacties op dit artikel