Het leven zelf betekent absolute zekerheid. En om dat te kunnen begrijpen heeft elk mens precies dat probleem en als gevolg daarvan die ziekte die hij nodig heeft om in beweging te komen. Het is daarom in het leven zo geregeld dat een ziekte pas werkelijk kan genezen als de nodige stappen ook daadwerkelijk zijn gezet.
Het is bekend dat een ernstige ziekte vaak een mens compleet in positieve wijze verandert. Dit omdat in zo’n situatie het relatieve van al het aardse meer en meer wordt ingezien en met een mogelijke dood voor ogen wordt begonnen met een diep proces van loslaten.
Stel dat deze transformatie nu juist door de ziel als opdracht aan die mens werd doorgegeven dan is het duidelijk dat juist door die bereikte innerlijke transformatie genezing van het fysieke lichaam mogelijk wordt. Tenzij de oorzaak van de ziekte anders ligt en de ziel bijvoorbeeld uit wellicht duizend mogelijke scenario’s om te kunnen ‘sterven’ er deze heeft uitgekozen om naar de andere kant te kunnen verhuizen.
Het in beweging komen, het zetten van bepaalde stappen, waartoe onze ziel ons uitnodigt, heeft altijd met onze geestelijke houding te doen. Als de ziel wenst dat een mens in beweging gaat en die mens weigert om daaraan gevolg te nemen dan is het daaropvolgende ziekteproces het instrument dat het door de ziel gewenst resultaat moet mogelijk maken.
Een mens staat steeds op de juiste plek waar het leven hem of haar heeft neergezet. Dat punt is altijd bedoeld als een vertrekpunt en zeker niet als een permanent oponthoud. Gaan we in beweging dan gaat het altijd om verdere opening van het hart. In de diverse processen die we tijdens onze ontwikkeling doorlopen, is het de bedoeling dat het hart wordt waargenomen, wordt doorvoeld en precies zo wordt geaccepteerd zoals het op dat moment is. Weer als een vertrekpunt, natuurlijk.
Want als dat punt bereikt wordt, dan gaan we weer een stap verder. Dan kan de ziel werkelijk beginnen te werken. Is het hart nog potdicht dan wordt de informatie die uit de ziel naar ons toekomt helemaal niet opgevangen en ploeteren we maar voort met dat wat ons verstand en ego ons ingeeft en wat de mogelijkheden, die in het leven zelf besloten liggen, nog een tijd ontoegankelijk maken. Dit totdat de nodige stappen zijn gezet.
Vorige bijdrage:
Standpunten. Punten waarop we staan, waarop we kunnen blijven staan, maar waar vandaan we ook kunnen besluiten in beweging te gaan.
Zienswijzen. Onze manier van zien bepaalt de weg die we gaan.
We kunnen alles op dezelfde manier blijven bekijken en in dezelfde richting voortborduren. Of ook eens alles van een andere kant bezien. Dit op het gevaar af dat we ons dan geroepen voelen om voor een andere, nieuwe weg te kiezen.
En juist daar zit de haak voor veel mensen. Ze houden graag vast aan hun gewoonten en standpunten die als het ware een 'zekerheid' in hun leven bieden. Het vormt de bodem waarop ze staan.
En ook al brokkelt die denkbeeldige 'zekerheid' met de tijd meer en meer af tot er niet veel meer van overblijft, toch is men niet bereid, zelfs als het gevoel groen licht geeft, dat alles op te geven voor het ongewisse. Want het is makkelijker het verstand of ego te geloven die het licht snel op rood zetten. Alle beweging wordt dan als een bedreiging ervaren. We houden liever vast aan wat we hebben.
We kunnen ook kiezen voor een flexibelere houding in het leven. Open staan voor nieuwe ideeën en ze uitproberen. Zo leren we door onze ervaringen. Zo leren we wat voor ons werkt en wat dat niet doet. We kunnen ook bij de pakken gaan neerzitten en alles aanvallen wat niet strookt met onze zienswijze of trachten belachelijk te maken wat ons probeert in beweging te brengen, Ook dat is een waardevolle ervaring, want het toont uiteindelijk, soms na lange tijd, wat niet voor ons werkt en heeft zo toch gewerkt …
Vooral de eigen ziel is slachtoffer van zo'n starre houding, maar dat wordt niet opgemerkt omdat er met haar geen contact wordt onderhouden. Er bestaat geen voeling mee.
Voor mij is een ding zeker. Waar iemand ook staat, wat iemand ook denkt of doet. Hij of zij staat steeds op de juiste plaats en maakt precies die ervaringen die de ziel nodig heeft voor de verwezenlijking van haar plan. Hangt men naar het idee van de ziel te lang rond op een plek, dan wordt het zeker op de een of andere manier pijnlijk. Dat wordt steeds erger totdat het te zeer doet en men noodgedwongen in beweging gaat. Zo werkt de natuur van de werkelijkheid.
Als ik reacties lees van mensen op mijn artikelen die het helemaal niet met me eens zijn dan is dat hun goed recht. Dat vind ik helemaal O.K. Sterker nog, ik zie in de ander mezelf. Die andere mens, waar hij ook staat is steeds een spiegelbeeld en toont simpelweg hoe ik zelf eens was, vroeger in dit of nog vroeger in een ander leven. Wat valt er dan nog te oordelen? Wat de reacties betreft, wordt daarin ook een respectvolle, gefundeerde analyse gegeven van een tegengestelde zienswijze of ervaring, dan vindt ik dat prachtig. Daar leren we allen van, We leren van zin- en respectvolle discussies. We leren steeds van het zin- en respectvolle. Dat opent harten en nieuwe wegen worden zichtbaar.
We leren ook van het zin- en respectloze. Want dan nemen we waar, waar bepaalde mensen staan in hun evolutie. Ja, juist daar waar we ook eens stonden. Natuurlijk is er dan geen ruimte meer om een oordeel te vellen of er een zekere waarde aan toe te kennen, want oordelen is ook respectloos, net zoals mensn in hokjes plaatsen. Maar we zijn ook niet blind en zien wat er mis is in de wereld. De kardinale vraag is wat doen we ermee?
Wat ik zo fijn vindt aan 'Bovendien' is dat er tegengestelde meningen broederlijk en respectvol naast elkaar kunnen staan. Dat geeft iedere lezer de vrijheid te kiezen voor de een of de ander zienswijze of standpunt. Zo voelt de een zich bevestigd door de mening van de een, maar helemaal niet vertegenwoordigd door de ideeën van de ander. En ook in het laatste geval kunnen we die van ons eigen gevoel of denken afwijkende mening respecteren, met respect laten voor wat het is.
Veel is er gedacht, gesproken en geschreven over wat mensen 'het gevecht van het goede tegen het kwade' of 'de strijd van het Licht tegen de duisternis' noemen. Ik zie dat op een heel eigen manier en wil dat graag met jullie delen.
Naar mijn gevoel is het beter om al het kwade in de wereld gewoon te negeren en zeker niet beginnen er tegen te vechten. We vervolgen onze eigen weg, houden ons bezig wat in ons persoonlijk leven belangrijk is en bemoeien ons niet met al het duistere wat zeker bestaat en plaats vindt. Elk mens ontvangt in ieder geval en op elk moment wat hij voor zijn eigen weg en levensplan nodig heeft. Hebben we dat echt begrepen, dan is ons vertrouwen in het leven en in onszelf onverwoestbaar.
Mensen die het duistere nog speciaal opzoeken zijn met het donkere nog niet klaar. Ze hebben deze ervaring nog nodig, ze moeten het duistere, het kwade nog verder ervaren. Want door je er mee bezig te houden, haal je het naar jouw kant, het komt naar je toe.
Laten we het kwaad staan waar het staat en vervolgen onze eigen Lichtvolle weg dan worden we ook niet negatief door die duisternis beïnvloed. Vroeger dacht men dat het kwaad met het Licht kon worden uitgeroeid. Maar de duisternis, het kwaad kan enkel zichzelf uitroeien door zich met zichzelf te confronteren.
Gaat het Licht de strijd aan met de duisternis, dan wint de duisternis altijd. Gaat het Licht zijn eigen weg dan vermenigvuldigt zich dat Licht, dan groeit het Licht en dan zullen we te zijner tijd wel zien dat de duistere ruimte ook met Licht wordt gevuld. Als vanzelf. Het is als bij een brand. Hoe hevig ook, op een bepaald moment blijft er bij gebrek aan voeding niets meer van over. De brand is uitgewoed. Voeding geven we door aandacht. Dus beter al het kwade en duistere gewoon laten staan waar het staat.
Om nog eens op het ziek-worden terug te komen. Elke ziekte heeft altijd met de ziel te doen. Altijd. Hiermee wil ik zeggen dat de ziel op bepaalde plekken vaak de energie afknijpt als de mens weigert om in beweging te gaan. Er zijn ook ziekten van karmische oorsprong. Dergelijke mensen moeten zich door de processen worstelen van ziek of behinderd zijn. Dat gebeurt meestal om deemoed te leren, om te leren aanvaarden wat er is. Vele ziekten kunnen in één leven niet worden genezen omdat een dergelijke situatie deel uitmaakt van het levensplan.
De meest voortkomende ziekten ontstaan omdat de mensen niet in beweging willen gaan. De ziel zegt: 'Confronteer je met je angsten, onzekerheden of andere thema's.' En als we daar positief op reageren, dan wordt de ziekte al wat afgezwakt. Het werkt zoals de befaamde wortel voor de ezel. Genezing is enkel dan mogelijk als we in beweging gaan. Maar zoals gezegd, niet elke ziekte kan in één leven worden opgelost. Ziekten van karmische oorsprong hebben soms vele levens nodig. De ziel moet eerst met de samenhangende processen klaar zijn.
Samenvattend kunnen we zeggen: Elk mens heeft een innerlijke kracht die tegen alle vormen van ziekten en gevaren beschermt. Of dat nu gif in het eten is, chemtrails of wat dan ook. Maar als een innerlijk proces blokkeert, dan kan de ziel op bepaalde plaatsen het energieveld openen zodat infectie op de een of andere manier mogelijk wordt. De ziel kan dus energie opnemen of blokkeren. Het is belangrijk dat we bewust worden van de eigen verantwoordelijkheid met betrekking tot ons lichaam. Een gezonde ziel heeft altijd een gezond lichaam. Verwaarlozen we onze ziel dan volgen er onherroepelijk ziekteprocessen, zodat we gedwongen worden ons met de geblokkeerde innerlijke processen bezig te houden.
Kijk voor meer informatie over de ziel en Hoger Zelf hier:
http://www.elias-medium.info/NL/2013-08-16-08-22-32/artikelen/39-van-ziel-tot-hoger-zelf
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
http://www.elias-medium.info/NL/
Het leven zelf betekent absolute zekerheid
Wat ben je toch een onbebuidend mannetje, je snapt er werkelijk niets van. Je halve bestaan is gebaseerd op een stukgelopen relatie die je nooit hebt kunnen verwerken en daar val je nu al veel te lang allerlei zwakkere mensen mee lastig. Ga wat nuttigs doen, bingoén in een bejaardentheuis ofzoiets
Yup, dat heet de mammon dienen
Dank voor je reacties. Ja, Dyslexie is een complexe kwaal.
En wat je moeilijkheid met mediteren betreft.
Als je me jouw emailadres laat weten, kan ik je iets sturen wat je op dat vlak kan helpen.
eliaselias-medium.info
Ja, dat is een misverstand. Die woorden waren helemaal niet persoonlijk maar algemeen bedoeld. Ik heb het nog eens nagezien en inderdaad, dat kun je ook als persoonlijk aan jou gericht aanvoelen.
Ik heb e.e.a. meteen gecorrigeerd en dat 'je' in 'we' veranderd. Zo is het heel duidelijk.
Dank u wel voor uw reactie.
Samenvattend kan ik zeggen dat ik het met uw samenvatting helemaal eens ben: we kunnen er voor kiezen om slachtoffer te blijven spelen of om verantwoordelijkheid te nemen waardoor we echt vrij kunnen worden.
Of ons althans echt vrij kunnen voelen, want daar komt ie weer: die maatschappij hè
Ik voel me geen slachtoffer van de maatschappij, ik kan grotendeels met u meegaan in de gedachte dat we er zelf voor gekozen hebben om in deze maatschappij te incarneren.
Waarom ik dan toch schreef over de maatschappij die ons dwingt om onze ziel te verwaarlozen: dat was slechts een kleine aanvulling op c.q. verdraaiing van uw eigen woorden, bedoeld als tip om uw schrijfsels minder polariserend te laten overkomen.
Het grote spel van deze maatschappij is immers ons onze ware potentie te doen vergeten? Met als ultiem doel onszelf weer te vinden? En ons, ongeacht de omstandigheden (lees de maatschappij) vrij te voelen? Waardoor we vervolgens misschien zelfs in staat zijn om deze wereld ietsje beter achter te laten? De spreekwoordelijke steen te verleggen in de rivier op aarde?
Het komt op mij een beetje flauw over dat u mij met uw antwoord indirect wegzet als iemand die zich slachtoffer voelt. Maar wellicht bedoelt u dat helemaal niet zo.
Ik ben iemand die zelf al een hele lange weg achter zich heeft, ik durf bijna te stellen dat ik verder dan u ben. Bijna, want feitelijk is zoiets helemaal niet belangrijk, het is immers geen wedstrijd.
Ik heb u willen wijzen op uitspraken die eerder kwaad dan goed doen, met mij enkele anderen, maar u lijkt nog te sterk de behoefte te hebben om de leraar uit te hangen. Dat vind ik gevaarlijk, omdat u zelf al aangeeft nog volop in ontwikkeling te zijn.
Een inzicht dat ik inmiddels heb gehad (en bijvoorbeeld Roy en zo ken ik er inmiddels nog een paar) is dat de newagekerk waarin u gevangen lijkt te zitten minstens zo bedrieglijk is als de 'reguliere'.
Niettemin wens ik u alle goeds voor in de toekomst en veel wijsheid. Ik zal mij voortaan van commentaar op uw artikelen onthouden, dat lijkt me het beste.
Vriendelijke groet
ja meditatie is heel erg belangrijk.ook al heb ik daar op het moment moeite mee aarden lukt beter gewoon met de voeten op de aardde en zijn. ook en soort meditatie.
maar je heb gelijk dat iedereen uniek is of iets heeft of kan
dat niemand op die manier kan. dat word nog wel eens vergeten of zijn gewoon met de verkeerde dingen bezig om dat het ook best lastig is in deze tijd om niet afgeleid te raken computer mobiel tv radio
hoop dat je er en touw aan vast kunt knopen heb dyslexie
dit is best lastig maar ik doe mijn best
groetjes doktersnukel
Ja negativiteit schijnt er van te houden om bewust te verdraaien. Het wordt een spel om te zien of je erin trapt.
Dat loslaten van al dat wat niet authentiek is, daar gaat het inderdaad om. Het is de tijd van de grote voorjaarsschoonmaak.
Als je zolang in een dergelijke pijnlijke duisternis hebt verwijld, dan heeft dat steeds een karmische en louterende reden en werking.
Ik zou wel zeggen, dat er werkelijk geen enkele reden is om je schuldig te voelen. Schuldgevoelens blokkeren ook onze groei en zijn in feite ook een vorm van pijn en lijden. Ja dat louterende proces maakt vrij, heerlijk vrij. Ik heb in mijn leven ook echt geleden en ben er nu dankbaar voor. Natuurlijk verbinden we ons niet meer met de duisternis maar begrijpen het bestaan ervan als de kracht die groei mogelijk maakt.
Fijn dat je iemand hebt waarmee je veel kunt delen. En wat je houding ten aanzien van negatieve reacties betreft. Ze laten staan zoals ze staan betekent dat ze je geen pijn meer doen en dat je dus bent vrij geworden.
Lichtvolle groeten!
Dank voor je reactie.
Die klinkt als opbouwende kritiek. En ik denk dat we meer hebben aan opbouwende dan aan afbrekende en beledigende reacties. Zoals ik eerder schreef opent iets opbouwends altijd harten. En daar gaat het hoofdzakelijk om in intermenselijke contacten, van welke aard ook. Dat is mijn persoonlijke mening.
Nu heb ik niets tegen afbrekende en beledigende geluiden, want dat zijn niet mijn problemen, maar de problemen van de mensen die zich daarmee bezig houden. Tenzij ik ze tot mijn probleem maak door ook negatief te reageren. Maar er is nog een ander aspect. Als ik me een dergelijke reactie aantrek, als ze me pijn zou doen, dan weet ik dat ik feite degene waar die reactie vandaan komt, dankbaar moet zijn omdat die me gewezen heeft op het feit dat ik a) nog gekwetst kan worden en b) dat het raakt aan oude pijn die in dit of andere levens ontstond doordat ik niet geaccepteerd werd zoals ik was.
Als we de dingen zo begrijpen, dan zijn ook alle beledigingen en aantijgingen een cadeau omdat die ons toelaten onszelf, onze sterktes en zwaktes beter te doorgronden en om aansluitend het nodige te doen om van dat euvel (die oude pijn) af te geraken.
NU is het zo dat ik bewust ben van het feit, dat mijn schrijfsels vaak polariseren. Dat betekent, dat mijn manier van denken lijnrecht tegen veel gevestigde denkwijzen staat en stoot. Dat effect probeer ik zoveel mogelijk te verzachten door steeds weer duidelijk te maken dat ik alle andersluidende meningen echt respecteer. Ik zet er de mijne enkel tegenover.
Dat anderen zich daardoor toch gekwetst voelen daar kan ik enkel 'sorry' op zeggen, 'dat was werkelijk niet de bedoeling' .
Door wat jij geschreven hebt zal ik daar de komende tijd nog meer aandacht aan geven. Wellicht heb ik niet voldoende duidelijk gemaakt dat ik mijn visie niet beschouw als de absolute waarheid. Neen het is enkel mijn visie die door de lange weg die ik heb afgelegd steeds meer en meer vorm heeft aangenomen.
Die lange weg begon toen ik nog volledig via mijn verstand en ego functioneerde. Ik had in die tijd niet het minste idee wat 'intuitie' is laat staan hoe de werking van de ziel er uitziet. Ik heb ook in mijn schrijfsels steeds herhaald dat wat ik schrijf grotendeels op mijn innerlijk beleven (ik zie de energie en energetische structuren) en andere ervaringen gebaseerd is. Ik deel enkel mijn ervaringen met anderen.
Nu is het zo dat ik ook van veel mensen reacties krijg die zich door mijn artikels geinspireerd voelen, meestal via email omdat ze zich met hun positieve reacties niet in de leeuwenkuil willen werpen.. Anderen die zich als door een wesp gestoken voelen, komen juist daardoor in hun processen. Natuurlijk hebben ze niet gevraagd om op zo'n manier met hun neus in hun processen gedrukt te worden. Aan de andere kant wordt ik door sommige reacties weer in mijn processen gestoten. Nu is het verschil, dat ik dat dankend accepteer en anderen wellicht niet in de gaten hebben waarover het hier in feite gaat.
Wat is nu zo'n innerlijk proces? Onze groei wordt geblokkeerd door oude angsten, pijn, verdriet, woede, wrok, jaloezie en dergelijke emoties. De ziel wil enkel een ding: Groeien. Als een mens niet bereid is om zich met die emoties te confronteren om ze aansluitend te accepteren en los te laten dan schept de ziel een situatie waardoor die pijn, die angst of wat dan ook naar boven schiet.
Begrijpen we dat spel, dan accepteren we dat en dan doe we het nodige. Daar zijn technieken voor, waarover ik hier in detail heb geschreven en die ieder zelf kan toepassen.
Begrijpen we dat spel niet, dan voelen we ons slachtoffer van alles en nog wat.
Ik accepteer en respecteer altijd de meningen van anderen en nogmaals mijn eigen zienswijze beschouw ik niet als alleen zaligmakend. Het is mijn kijk op het leven die overigens constant evolueert naar mate ik meer begrijp van de natuur van de werkelijkheid,.
Nu kom ik terug op jouw gezegde, dat de maatschappij, waarin we leven ons dwingt om de ziel te verwaarlozen. Je begrijpt, dat ik dat anders zie.
Vroeger voelde ik me ook slachtoffer van omstandigheden, van het leven, van anderen en toestanden. Nu begrijp ik dat we op een hoger niveau van ons bewustzijn altijd kiezen voor elke ervaring waarmee we dan ook in het dagelijks leven worden geconfronteerd . Noem het eventueel de ziel beslist over alle collectieve of individuele ervaringen.
Nu zeg ik weer niet, dat is de absolute waarheid. Ik zeg enkel, als je opzoek bent naar de waarheid en ik heb het gevoel dat je dat inderdaad bent: Stel je nu eens voor dat het leven inderdaad zo is zoals ik net geschilderd heb. Wordt dan niet alles een stuk eenvoudiger? Simpeler? We zijn geen slachtoffers meer, maar zelf verantwoordelij k. Dan is de volgend vraag: Waarom zouden we al die ellende over ons afroepen?
Ja, juist om over die muur van beperkingen heen te klimmen, om uitwegen en alternatieven te vinden. De menselijke geest is immers onbeperkt en vol van creatieve mogelijkheden. Of kort samengevat. De confrontatie met al die ellende laat ons toe om te groeien, persoonlijk en spiritueel.
Samenvattend zou ik kunnen zeggen: Naar mijn idee kunnen we kiezen: Of slachtoffer blijven spelen of verantwoordelij kheid nemen en daardoor echt vrij worden.
Nogmaals dank voor je bijdrage en een fijne avond!
The powers that were, al hebben ze het zelf nog niet deur, lol.
Maar ik vind het een goeie, die ga ik onthouden in het kader van gedachten zijn krachten.
Ik noem ze liever the powers that were.
Ja het zit goed in elkaar..
Ik zie wel wat ik doe, kan ook gewoon een oud topic omhoog kicken natuurlijk. Ik vind het niet zo gek dat opkomsten bij demonstraties laag zijn, vaak in het westen van het land en reizen is door de powers that be voor diegenen die het meest te lijden hebben al vrijwel onbetaalbaar gemaakt. En diegenen die nog niet zoveel te lijden hebben denken ten onrechte dat de storm hun huis niet zal raken, het spel zit slim in elkaar.
Maar mijn conclusie is dus dat jij zelf ook niet schrijft op die site!? Groet terug
Wel rustig op die site zeg... Kan je daar ook zelf topics openen? Ik ga volgende week namelijk bevraagd worden over mijn ervaringen met de participatiewet, dat wordt lachen dat wordt leuk
Hmja , lees de comments eronder.
Hij is het vrees ik een beetje aan het opgeven. Ik hoop dat hij doorgaat maar daarvoor heeft hij wel wat support van de mensen waar hij het voor doet nodig..
Hij heeft een aantal demonstraties georganiseerd en de opkomst was erg laag.
Nederlanders zijn niet uit de stoel te krijgen, al wordt die wegbezuinigd.
Ik denk dat je jou ervaringen aan hem kan schrijven wellicht dat hij iets wil plaatsen erover? Of anders in de comments?
Groet Spring
Dat gun ik u van harte monsieur Jenne!
Maar oa zorgen en verdriet is toch wat wij hier komen ervaren, althans dat ligt als ondertoon in vele hedendaagse spirituele teksten en is denk ik een groot deel van de wereldbevolking wél op het lijf geschreven, ik zag daarin een link met de bijbel. Een goed besteed leven staat daar in deze context mijns inziens los van.
Ik ben 78, en mijn leven was mooi met een goede inhoud, veel erge mooie momenten, heel gelukkig geleefd met mijn familie en vrienden, natuurlijk doorspect met de levens réaliteiten, van ziekte en dood gaan, het gaat wel erg snel, nee ik kan terug kijken op een goed besteed leven!
Sorry Roy, dat haalde ik uit 'En de bijbel verteld het je.....alles zit in 'het woord' verborgen.'
Ook al betekent dat niet dat je jouw waarheid uit de bijbel haalt, dan respecteer ik je nog omdat ik elk mens per definitie respecteer. Ook omdat ik in elk mens mezelf zie. Dit omdat elk mens me een spiegel voorhoudt.
Beste Elias,
Enorm fijn dat je mijn bijdrage waardeert, echter uit je je waardering in een totaal verkeerde aanname.
De waarheid in deze is namelijk, ik heb dat boek, de bijbel dus, nog nooit in zijn geheel gelezen ! Heb het zelfs amper in mijn leven in mijn handen gehad. Wat zegt dat nu over het respect welke ik van je ontvang ? ...... Waar is dat respect, nu je dit weet, op gebaseerd ?
Verwaarlozen we onze ziel dan volgen er onherroepelijk ziekteprocessen, zodat we gedwongen worden ons met de geblokkeerde innerlijke processen bezig te houden.
De maatschappij waarin we leven dwingt ons om onze ziel te verwaarlozen zodat ziekteprocessen kunnen ontstaan, deze ziekteprocessen bieden ons vervolgens de kans om ons met geblokkeerde innerlijke processen bezig te houden.
Zo leg je de schuld minder bij het individu en roep je minder weerstand op waardoor de positieve zaken (die u wel degelijk te melden hebt) beter uit de verf komen.
Dank u wel voor deze sportieve reactie Elias. Ik ben het vandaag voor de verandering eens Helemaal met u eens.
Ik kan het niet laten de bijbel er weer bij te pakken, ik vind deze wel toepasselijk gezien de discussie over gezondheid én omdat humor een goeie manier is om de betrekkelijke aardse zaken beter te kunnen dragen:
psalmen 90 vers 10
70 jaar kan ons leven tellen,
80 als wij krachtig zijn,
het grootste deel is zorgen en verdriet,
de jaren vliegen voorbij en wij met hen.
Ik wens u een prettige dag!
Jouw opmerking 'verkeerd verbonden' vind ik echt kei goed.
Geen spiritualiteit zonder humor!
Dank vor je bijdrage.
Fijn, dat jij je waarheid in de bijbel hebt gevonden. Ik respecteer dat helemaal.
Verkeerd verbonden
Wel rustig op die site zeg... Kan je daar ook zelf topics openen? Ik ga volgende week namelijk bevraagd worden over mijn ervaringen met de participatiewet, dat wordt lachen dat wordt leuk
Absoluut geen 'Well done' (4U) wat mij betreft.
Want In de stoffelijke wereld....is 'medium' half gaar of half doorbakken !!
En de bijbel verteld het je.....alles zit in 'het woord' verborgen.
Maar wat is dit voor enorm spiribullshitprietpraatklets Elias !.
Ik kan mij namelijk heel moeilijk voorstellen dat je al deze informatie gechanneld krijgt van Jezus. En mocht dat wel zo zijn, dan ga ik er standaard van uit dat het niet Jezus is die je dit allemaal verteld. Maar eerder iets of iemand (entiteit) die zich zijn (filosofische) theoriën heeft meester gemaakt. En daarmee de mensheid ( jouw ! ) dus wil verleiden iets onstoffelijks te gaan afzetten/omzetten tegen de materie die het leven verder vorm geeft. Want al je vergelijkingen komen namelijk uit de wereld.
Wanneer Jezus een energie is, kan deze na mijn idee niet worden vormgegeven door een mens van vlees en bloed lijkt me zo. Sterker nog, de geloofsgemeenschap 'River of Glory" stelt namelijk dat Jezus jawel....het systeem IS !! En zogezien is iedereen dus 'bezig' en aan het 'werk ' het onstoffelijke systeem tot iets 'menselijks' te maken. Maw. Jezus wordt middels de aardse vorm van energie die men liefde is gaan noemen, gekoppeld, nee, in het vlees gegoten van de in materie mens van vlees en bloed.
Met andere woorden....het 'eigen' maken van een buiten jezelf staand systeem onder de noemer 'liefde ' ....
Ik 'denk' ook niet dat jouw ziel dat echt wenst allemaal. En als je nog steeds van mening bent van wel. Dan wordt je in deze behoorlijk door jezelf belazerd als je het mij vraagt.
In het onstoffelijke is er géén 'weg'....dat maak jij als mens ervan.
Zo is het het kan dan lijken op verdediging, of kan, kan het zal altijd lijken op verdediging. Doodeenvoudig omdat reageren vanuit goede bedoeling door het negatieve (onbewuste) bewust verdraaid zal worden tot verdediging, waarmee negativiteit nog van voer voorzien wordt. Negativiteit heeft immers voer (reacties liefst acties) nodig want anders kan het niet 'branden'. Negativiteit kent immers geen eigen verantwoordelijkheid, maar wijst altijd iets en iemand (meerdere) buiten zichzelf aan.
Dit jaar ben ik en ga ik door een proces dat ik het zwaarste tot nu toe noem; het grote loslaten. Het grote loslaten en vrijmaken van al wat niet authentiek was en waarschijnlijk nu ook nog niet is. Want was het authentiek en dus terug bij de eigen waarheid dan was ik in ieder geval al los. Los zodat ik in vrijheid kan doorstarten met ontwikkelen van mijn eigen ziel. Dat is immers mijn geboorterecht ontwikkelen van mijn eigen ziel, en tevens mijn geboorteplicht.
Met pijn in iedere cel van mijn lichaam zag ik dat ik me 2 lange decennia met negativiteit verbond. Dit inzien is mijn schuldbesef; het besef dat ik me met grote naïviteit aanpaste aan het negatieve, waarvoor ik tot en met vandaag betaal. Adembenemend om te zien hoe negativiteit privacy met voeten trapt. Want om te winnen zijn alle middelen recht, aldus het negatieve. Wat dat aangaat heb je gewoon gelijk; licht kan niet van negativiteit winnen. Waarmee ik niet zeg dat ik ver(licht) ben, wat wel is; ik zie het, voel het en koester het.
Desondanks had ik dus het verwijlen in de duisternis nodig om nu te mogen zijn wie ik werkelijk ben.
Het goede van het proces is dat ik eindelijk nu ik grotendeels los ben zie wie ik werkelijk ben en zie waar ik nu sta en voel wat ik voor wenselijk acht.
Zo weet ik dat het absoluut niet meer wenselijk is om me op welke manier dan ook met negativiteit te verbinden. Ook niet om negativiteit te helpen in welke vorm ook altijd, deze is niet te helpen. (Afstraffing vanuit mijn ziel volgt razendsnel)
Naast dat ik het recht heb om hier en nu geheel vrouw te zijn met alle aspecten van dien zoals ook op een natuurlijke manier ouder worden en dit als zodanig accepteren, heb ik de plicht om het mannelijke assertieve in mij te ontwikkelen.
In dit proces heb ik het geluk iemand te ontmoeten die al enkele decennia geleden door het proces ging. Waarmee ik dus altijd met mijn eigen dingen terecht kan. Van deze persoon weet ik dus wat ik in januari van dit jaar beleefde; een zuivering van mijn ziel.
Zo zie ik alle ingrepen om natuurlijk ouder te worden als een enorme belemmering om tot je eigen authentieke ik te komen. Mag er dan wel eventueel allemaal mooi(er) uitzien, maar belemmert wel. Als een mens dan nog eens met pakweg 60 moet beginnen, is het eigenlijk te zwaar om te doen.
Waarmee we terug zijn waarom mensen blijven hangen bij hun standpunten; het proces vergt moed en héél veel tijd. Ook stopt het nooit.
Moedig zijn nog maar weinig mensen, tijd heeft sowieso bijna niemand. We blijven dan collectief hangen op verdraaide standpunten zoals jong is goed (mooi), waarmee we de ruimte nemen om oud en wijzer te worden (vaak door schade en schande)
Opeens leven we in een maatschappij die erg kinderachtig is, waarin driften bevredigen op de eerste plaats lijkt te komen. Kinderachtig zijn is ook weer iets anders dan het innerlijk kind bewaard te hebben.
Vandaar Elias, kan ik nu je artikelen met andere ogen lezen, hier ben ik dankbaar om. Ook kan ik reacties die ik als negatief ervaar en die niet bijdragen aan mijn proces (nu niet en/of nooit) laten voor wat ze zijn. Juist dit laten voor wat ze zijn verinnerlijkt al een deel van de ontwikkeling van de ziel.
Dank voor je uitgebreide reactie
Groet Ixie
Reageren doe ik altijd als ik voel dat ik moet reageren. Dat kan net zoals jij dat doet, meteen of later zijn. Ik ervaar dat dan als een opdracht van mijn ziel en voer die steeds en zoveel mogelijk direct uit mijn hart uit.
Soms reageer ik terwijl het in feite niet nodig is maar om deel te nemen aan een discussie. Ook wordt er soms iets naar mijn hoofd geslingerd waarvan ik weet dat ik er niet op moet reageren. Gewoon laten staan waar het staat en er niet nog energie aan geven.
Als ik wel reageer op negatieve energieën, dan moet ik uitkijken dat mijn reactie niet als een soort van verdediging kan worden opgevat. Want er is niets te verdedigen.
Ik zoek ook niemand te overtuigen, noch om gelijk te krijgen. Daar gaat het helemaal niet om. Waar het wel om gaat is de waarheid vinden. En die vindt men ook als men er naar op zoek gaat. Veel mensen vinden dat zoeken niet nodig omdat ze denken dat ze de waarheid al gevonden hebben. Die mensen zijn vaak ook intolerant en vallen alles aan wat niet met hun waarheid strookt.
De waarheid kent echter heel wat dieptes en niveau’s. Naar mijn ervaring is dat als een ui. We nemen er steeds een schil vanaf en dringen zo dieper richting kern door die we misschien nooit helemaal kunnen bereiken. Hier op aarde waarschijnlijk niet.
Ik heb ook geleerd om blij te zijn met een nieuw ontdekt proces dat me toelaat om nog meer los te laten en daardoor nog dieper te kunnen duiken. De buitenwereld is daar steeds een perfecte spiegel van en voor.
Mij hebben ze vroeger ook soms als een softie bestempeld. Voor mij was dat eerder staan voor mijn vrouwelijke kant en voor mijn innerlijk kind. Daarbij is mijn mannelijke energie in haar uitdrukkingsvorm nooit tekort gekomen.
Hoeveel vrouwen zijn tegenwoordig in staat om tot de diepste kern van het vrouw-zijn door te dringen en die tot uitdrukking te brengen? Gelukkig zijn het er steeds meer en meer.
Maar je hebt ook nog veel carrière-vrouwen die het liefst in mannenkleren en met ellebogenwerk zich naar de ‘top’ werken en andere vrouwen die in agressiviteit en onverdraagzaamheid veel mannen nog de loef afsteken. Dit, ofschoon Liefde een puur vrouwelijke eigenschap is. Een man moet daarvoor zijn vrouwelijke kant ontwikkelen. Een vrouw hoeft enkel maar echt vrouw te zijn. Maar daarvoor is niet elke man, noch elke vrouw bereid.
Nu wordt elke ervaring door de ziel uitgezocht en is dus waardevol, ook de duidelijk negatieve ervaringen. Ons verwijlen in de duisternis maakt deel uit van onze spirituele groei. Ook daarom valt er niets te oordelen.
Voor mij is het vrouwelijke wezen, een uitdrukking van Moeder God op aarde ook iets ‘heiligs’. En als elke vrouw met haar eigen kern zou samenvloeien en elke man mijt zijn Goddelijke kern, dan zou de wereld er heel anders uitzien.
Ik heb wel het gevoel dat de mensheid daarnaar op weg is. Voor velen wellicht nog een illusie, voor mij ligt die al duidelijk in het verschiet.
PSIES!
Ja daar heb je gelijk in. Vergeleken met dat dilemma is het gesprek met Elias kinderwerk. Jazeker er zijn absolute misstanden, het heeft geen zin om op de enkeling af te gaan die het voor de rest verpest (waar ik soms door mijn persoonlijke situatie de neiging toe heb, maar dan laat ik me ook leiden door verdeel en heers)..beter concentreren we ons op een eerlijker en menswaardiger systeem.
Het een hoeft het ander ook in mijn ogen niet uit te sluiten, denk baas en eindbaas...
Pietje: ik ben ook geen gelovige in de zin van lid van een kerk, maar dat wil niet zeggen dat de bijbel slechts een sprookjesboek is dat geen waarheid bevat.
Nou Spring ik raad jou aan is wat verder terug te gaan in de tijd, toen de Nederlandse bevolking materialistisch gezien veel armer waren, maar veel en veel vrijer, ieder één wist dat je voor je zelf moest zorgen, de verantwoordelijke voor jou was jij zelf en niet de overheid, er werd gekocht als het geld er voor was, een appeltje voor de dorst had ieder één, de mensen aten wat goed was, normaal leven, ze waren niet dik en ongezond, en de dagelijkse brain f..k bestond niet, van alles is er te veel en verhoudings gewijs houd de vervuiling van leefomgeving en de geest gelijke tred, we zijn in hun fuik van melk en honing gezwommen, en komen daar alleen uit als wij gezamelijk de boel uit elkaar rukken, en terug naar af, en dan nog blijven er vele vragen bestaan, want onze samenleving is volkomen uit balans onze etnic is vervuild, dat was hoe het heel vroeger ook ging via de vrouwen werd een volk eerst besmeurd en dan volkomen door een stille ont zieling/genocide verkracht, waarden weg, roots weg, volk weg!
Elias; zo ervaar ik het ook confronteert me met mijn eigen proces(sen) waardoor ik altijd aan de slag ga, ook als ik niet reageer. Ik reageer nooit vanuit geen tijd hebben niet, maar vanuit een innerlijk proces, waardoor ik juist niet moet/kan/wil reageren. Soms reageer ik dagen later op iets. Zoals het 'verwijt' van Jenne verpakt in een voorafgaand 'compliment' (stijloefening) Ixie is een softie.
Dat is Ixie een softie en dat zal ze ook blijven een softie. Ixie is een vrouw en mag dit softe vrouwelijke element geheel ontplooien zonder niet ook het mannelijke te vergeten; opkomen voor jezelf, assertief zijn zonder sub assertief te worden. Vrouwelijk zijn gaat veel verder dan een bloem in je haar stoppen Jenne. Het recht om vrouw te zijn vanaf een bepaalde leeftijd geeft dit vrouwen het recht om niet meer meisje te worden genoemd maar Vrouw met al haar verschijningsvormen. Zoals Jenne met 78 ook geen jongen meer is, maar een man. Dit is ook bezig zijn met de medemens; jongens jongens laten zijn meisjes meisjes laten zijn, kinderen dus die daar waar nodig iets leiding krijgen zonder manipulatie door Mannen en Vrouwen. Een wereld waar ieder zijn plaats kent
Groet Ixie
Zielig tussen aanhalingsteken s omdat het op mij over komt dat sommigen harder schreeuwen dan dat ze geslagen worden. Dat weerhield me dus om daar verder te lezen. Nu zie ik dat ze een basisinkomen voorstaan en daar ben ik ook fervent voorstander van, zal de site dus wat trouwer volgen.
Nee hoor er zijn absolute misstanden. Mensen zijn hun uitkering stopgezet omdat ze verkeerd keken, wel weer rechtgezet maar dan zit je ondertussen in de sh*t.
Er is intimidatie etc. geen zielige verhalen maar werkelijkheid. Wie een baan heeft moet er voor betaald worden. Doet men dit niet is het arbeidsmarkt verdrukking en wordt de cao om zeep geholpen. Nog los van machtsmisbruik, wat een grote rol speelt. Maar daar raten we wel een keer op die site over oke?
Ja pietje dr is met ons dna geknoeid, geknoeid ja, dat wil niet zeggen dat de aliens ons bedacht hebben.
En By the way, waar iedereen over heen WIE HEEFT DE ALIENS GEMAAAKT?
Waaruit blijkt dat al die schrijvende en lezende mensen niet een kwart van hun tijd aan hun medemensen besteden? Sommige besteden wellicht te veel tijd aan hun medemensen waardoor de zogenaamde predators weer een mogelijkheid zien om een grote verdraaiing in te zetten; hulp bieden wordt dan gezien als passieve agressie.
Daarnaast passief hulp bieden aan de medemens en de medemensen die na ons komen is ook een mogelijkheid; niet reizen (mits niet nodig), auto laten staan, geen kinderen in de wereld zetten die weer kinderen in de (toch al volle) wereld zetten. Werken aan je zelf is er ook zo een, werken aan jezelf waardoor je anderen niet (meer) lastig valt met je eigen onbehouwen ik en en en....allemaal passieve hulp aan de medemens. Naast praktische hulp
Ixie
Wat doet de eu ? Ze laten het toe in Europa ..
GM crops could be planted in the UK next year, Farming UK, June 13 2014
http://www.farminguk.com/News/GM-crops-could-be-planted-in-the-UK-next-year_30208.html
EU go-ahead for GMO crops, Ecologist, June 12 2014
http://www.theecologist.org/News/news_round_up/2434887/eunbspgoahead_for_gmo_crops.html
EU ministers back deal with option to ban or approve GM crops, Reuters, June 12 2014
http://uk.reuters.com/article/2014/06/12/us-eu-gmos-idUKKBN0EN1J120140612
Europe may have just opened the floodgates for Monsanto to grow its genetically modified crops across the continent. But the European Parliament can still vote to stop this. er is nog een allerlaatste kans..sumofus is een petitie gestart...
Dank voor je bijdrage aan de discussie.
Ja kennelijk maken mijn artikels wel het een en ander los bij mensen. Ik heb een tijd lang weinig of niet gereageerd op de feedback. Nu had ik net wat meer tijd.
De bedoeling van elk artikel is slechts een aspect te tonen van de werkelijkheid zoals ik die letterlijk zie en begrijp.
Dat wil helemaal niet zeggen hoe je in individuele gevallen met zieke mensen omgaat.
Waar het om gaat in het leven is te leren het hart helemaal te openen: onvoorwaardelijke Liefde worden.
en dan geef je zeker een ziek mens dat wat hij of zij het meeste nodig heeft: Begrip en Liefde en zadel je die niet op met schuldgevoelens.
Als je dan weet wat de oorzaak van de ziekte is kun je op een voorzichtige manier iemand helpen, die overigens daar voor moet openstaan, om wat meer bewust te worden van zijn eigen processen en hulp bieden om die op te lossen, om ze tot een goed einde te brengen, zodat in de meeste gevallen dan genezing ook werkelijk mogelijk is.
Wat mij betreft, ik heb daarbij ook contact met de ziel van de zieke, die me vertelt wat de bedoeling is en hoe een en ander dient aangepakt te worden.
Wat de reacties op mijn artikels betreft: Het confronteert mensen met hun eigen processen, die ze dan al dan niet onder ogen kunnen zien, zoals hun reacties mij met mijn processen confronteert, waar ik dan altijd mee aan de slag ga. Zo zie je maar, dat alles wat er is en gebeurt ergens zin en betekenis heeft, anders zou het er gewoon niet zijn.
eerste 3 of 5 minuten
http://m.youtube.com/watch?v=8dK5J5eBMdQ
eigen schuld?
Hier ook een verdraaiing; zwoel keutelen oftewel breien (een oud handwerk, waardoor de beste producten ontstonden die bovendien duurzaam waren en locaal) laat de wereld verloederen.
Nee wegkijken laat de wereld verloederen, niets doen. Echter ook; reactionair zijn laat de wereld verloederen, andere mensen geen ruimte geven laat de wereld verloederen, vol met vooroordelen over anderen zitten laat de wereld verloederen, indringen in iemand privacy laat de wereld verloederen.
Breien en zwoel keutelen laat de wereld niet verloederen.
Groet Ixie
Madelief het tegengestelde van Karma is Dharma. Iemand die in nood zit, volwassen of kind niet helpen maar opzadelen met het inmiddels uitgeholde begrip Karma, is gelijk aan jezelf opzadelen met Karma. Hetgeen er met de ander gebeurt is niet meer dan dat je schuldgevoelens opwekt. Waardoor deze nog meer in het gedrang komt.
Karma is iets wat niet de ander buiten jou aanwijst, daar heeft niemand het recht toe. Karma is iets individueels waardoor je (mits nodig) een schuldbesef krijgt. Schuldgevoelens en schuldbesef zijn twee hele andere zaken. Vanuit een besef van schuld kan dharma ontstaan. Alles een innerlijk proces nooit aangewezen door wie dan ook.
Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt; mensen die ziek zijn of om andere redenen noodlijdend zijn hebben behoefte aan praktische hulp in allerlei vormen en geen verwijzingen naar een volledig uitgehold begrip*, waardoor er louter schuldgevoel ontstaat. Schuldgevoelens zijn niet verlichtend, ze zijn verdrukkend. Met hulp bieden ontstaat dharma; de juiste handeling. Met verwijzen naar karma ontstaat; onjuiste handeling (voor degene die de ander in de verdrukking brengt)
Let wel Madelief, ik zeg pertinent niet dat alle ziekte of andere problematische situaties altijd eigen schuld is en je hierin een schuldbesef moet hebben. De meeste ziekten zijn immers geen keus, zoals men ons inmiddels op Orwelliaanse wil doen laten geloven; ziekte is een keus.
Moeilijk vind ik ook altijd over vorige levens te praten, als de meesten van ons dit leven nog niet eens kunnen doorzien.
*Uitgehold begrip; kan niet anders dan uitgehold zijn in een snelle consumptiemaatschappij, waar niemand meer tijd heeft voor een ander. Waar zelfs de goeroe zelden iemand is die wijsheid heeft, maar vanuit een groot ego instant remedies aandraagt die giftiger zijn dan bijvoorbeeld een toediening van alle E nummers in grote getale.
Wat niet wegneemt dat ik het laatste artikel van Elias goed vind, juist omdat het zoveel reacties oproept.
Groet Ixie
Allemaal lieve mensen een goede nacht en denk na onderzoek en lees dat zal je verlichten !
xx
Dank je en komt goed, just a tool in the hands of the builder
Ik heb de site die je noemt nooit helemaal bekeken, heb er wel eens via 'zielige' verhalen op facebook naar doorgeklikt.
Zielig tussen aanhalingstekens omdat het op mij over komt dat sommigen harder schreeuwen dan dat ze geslagen worden. Dat weerhield me dus om daar verder te lezen. Nu zie ik dat ze een basisinkomen voorstaan en daar ben ik ook fervent voorstander van, zal de site dus wat trouwer volgen.
http://www.youtube.com/watch?v=_LBxKGxIttE
je kunt nu wel met een lijst aankomen om te tonen hoe geweldig je bezig bent maar daar gaat het hier niet om dat is een bliksemafleider zoeken en een rookgordijn leggen...
in DEZE discussie gaat het om jouw ongenuanceerde manier van denken die schade brengt .
Ik denk dat degen die hier tegen ageren allemaal wel op een of ander manier dit in eigen leven ervaren hebben dus de ervaringsdeskundigen... die hebben dus de praktijk van dit soort geleuter meegemaakt.
Er is niet erger als je behoorlijk ziek bent en een z.g, spirituele bezoeker gaat even lekker uitleggen wat je geestelijk wel allemaal fout gedaan zal hebben of dat het je Karma is... bah bah van vredelievend mens zou je dan behoorlijk agressief kunnen worden ... je voelt je ellendig en dan zit je echt niet op dit soort priet praat te wachten.
Het ENIGE wat helpt is een luisterend oor , die welgemeende knuffel en bemoediging om het vol te houden... Karma, keuze schuld, me hoela... makkelijk gezeur om niets te hoeven doen.
DUS nee geen gedraai naar andere teksten bij het onderwerp blijven en dat is gewoon bij een aantal terecht behoorlijk fout gevallen..... sommige mensen zijn dan daarna instaat om oprecht sorry te zeggen .
Amen.
---------------
he ken jij deze al?
http://delangemars.nl/
Sterkte! ( en ik hoop jou hier nog vaak te lezen!
Door terugkeer en rust zou u verlost worden,
in stilheid en vertrouwen zou uw sterkte zijn,
maar u hebt niet gewild.
21 Met uw eigen oren zult u een woord van achter u horen:
Dit is de weg, bewandel die.
Dit voor het geval u naar rechts of naar links zou gaan.
Wat is er mis met sommige van je woorden terug nemen Elias? Ga maar gewoon door met boeken lezen, petities opstarten of ondertekenen, positief denken en leuterartikeltjes schrijven.
Ga ik wel door met mijn verplichte vrijwilligerswerk (onder het mom van het recht op meedoen) terwijl mijn uitkering steeds lager wordt, op vakantie kan ik toch niet. Ik ben supertrots op mezelf dat ik mensen help in de laatste dagen van hun leven, ik tover een glimlach op hun gezicht terwijl zo'n tehuis misschien wel mijn eigen voorland is en daarnaast doe ik nog wel wat dingetjes.
Blijf jij lekker oordelen dat ik en anderen die het niet met je eens zijn niets doen. Blij dat ik geen misdadige types zoals jou meer in mijn omgeving heb.
In stilheid en vertrouwen ligt uw kracht, jesaja 30:15.
Knoop dat eens in je oren. Lees dat hoofdstuk maar eens, uit jouw woorden blijkt dat jij de antichrist aanhangt die daar op het eind genoemd wordt. Het is niet te laat om je nog te bekeren, om daadwerkelijk het rechte pad te gaan bewandelen.
Het een kan best naast het andere bestaan.
Je hebt waarschijnlijk mijn andere artikels niet gelezen waarin ik een aantal mistoestanden beschrijf zoals:
Over Brussel:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1586-glasnost-in-brussel
Over Fukushima:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1671-in-welke-wereld-willen-we-leven
Over het Europarlement en de graaigrage Nederlandse overheid:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1667-kan-ook-anders-wordt-het-europarlement-wakker
Over de uitverkoop van de souvereiniteit van de individuele staten aan de industrie:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1633-is-er-een-nieuwe-subtiele-invasie-van-europa-gaande
Over het nut van biologisch boeren:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1648-kan-ook-anders-slim-boeren
Over dataspionage:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1635-kan-ook-anders-dataspionage-ook-een-kans
Over het gesjoemel van de grote bedrijven:
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1636-nsa-het-grote-voorbeeld-voor-multinationals
Over de praktijken van Monsanto:
http://www.bovendien.com/categorieen/gezondheid/1630-hoeveel-monsanto-gif-zit-er-al-in-uw-urine
en
http://www.bovendien.com/categorieen/actualiteit/1623-verleende-monsanto-zichzelf-de-wereldvoedselprijs
Hierin heb ik ook aangegeven hoe we ons op een positieve actieve manier naar buiten uit kunnen en zouden moeten inzetten voor een betere wereld.
Want aanvaarden wat er is wil niet zeggen dat we bij de pakken moeten gaan neerzitten, maar vanaf dat punt moeten we ook actief in beweging komen. Mijn oplossing is nog steeds: massaal de overheden en instanties met een lawaine van petities confronteren, die positieve alternatieven bieden voor het negatieve regerings- en instantiebeleid.
Jammer genoeg worden corrupte politici nog steeds door het kiezersvolk op hun pluche bevestigd.
Ik lees op het ogenblik het boek van de Franse boer en Europarlementslid, José Bové, die nog meer corrupte zaken van Brussel aan het Licht brengt. Dat boek kan ik ieder aanbevelen:
Hold-up à Bruxelles
José Bové & Gilles Luneau
Samenvattend:
Mediteren alleen is voor mij niet genoeg. We zijn deel van de samenleving en hebben daarom ook een zekere verantwoordelijkheid.
Wat ik steeds heb willen zeggen:
Vechten helpt niet omdat je daar de andere kant energetisch nog mee versterkt.
Eerder schreef ik:
Als vandaag niemand meer soldaat wil spelen (steeds ten behoeve van de elite)
dan is er morgen geen oorlog meer op deze planeet.
Daaraan kan ik nog toevoegen:
Als we morgen de elite in den Haag naar huis sturen,
dan kunnen we de rijkdom van het land overmorgen beter verdelen.
Jammer genoeg zal dat bij de volgende verkiezing wel niet lukken omdat de meerderheid van de bevolking nog steeds in een diepe slaap is gedompeld.
Persoonlijk zie ik op dit moment het masaal versturen van petities als de beste geweldloze, positieve methode.
Of heb je een beter positief alternatief? Mocht dat zo zijn dan wil ik dat graag ondersteunen.
We leven nu in een land van totale sociale afbraak steeds meer mensen worden daar de dupe van geef mij even een mooi plan hoe we dit weg kunnen mediteren ...
met teksten die jij nu gebruikt help je alleen maar om mensen verder te stigmatiseren!
er wordt al regelmatig vanuit instanties gebrabbeld dat ziekte een keus is evenals het verliezen van je baan.... het continue promoten van eigen schuld vette bult want op die manier denkt men nog makkelijker mensen buiten spel te zetten want als ziekte een keus is ..ja dan hoef je ze toch niet meer te betalen... dat is waar wij stilletjes naar toe gaan....
Hoe mediteren we dat even van de baan... wie het weet mag het zeggen wil daar graag bij helpen...
Ik vrees dat hier maar een oplossing voor is...samen protesteren je stem laten horen....hier is geen enkele meditatie tegen opgewassen en de slachtoffers hebben nog weinig energie over om een potje positief te gaan zitten denken als de huur niet meer betaalt kan worden!
DAAR GA JE WEER.... wie zegt dat wij die het niet met je eens zijn geen mediatie doen en zich niet voor anderen inzetten???? Oh ja nou die geld dus ook voor Jenne...je schrijft ook heel wat vol .... zeker ook niet te druk met de wereld en de praktische naastenliefde etc .. en voor jouw INFO jammer dat je Engelen ontkent maar in mijn wereld zijn ze vaak heel reëel aanwezig geweest en hebben me vaak geholpen op een heel bijzondere manier.
Veel van ons zijn wel degelijk bezig met alternatieve vormen van de wereld bekijken.
gedachte kracht is inderdaad een heel belangrijk stukje en zeker bruikbaar maar in de wereld waarin wij leven is het best moeilijk om dit optimaal toe te passen.... hoe blijf je bij de les als je stijf van de zorgen staat of enorme pijn lijdt... hoeveel tijd heeft een mens in deze jachtige wereld om even heel relaxed in diepe meditatie te gaan.
Tweede punt is dat we deze krachten pas aan het ontdekken zijn en het lang niet iedereen gegeven is omdat a la minute optimaal te benutten dat heeft tijd en inspanning nodig.. ja en daar ga ik weer OOK een lieve omgeving!
We kunnen wel lekker zweverig rond babbelen maar uiteindelijk moeten we toch een probleem oplossen en voor als nog komt daar gewoon toch ook een heel praktische benadering aan te pas.
dat betekent dat we iemand niet afkraken als die ziek is en niet een of andere spirituele oneliner geven die het alleen maar erger maakt... NEE dat doen we met respect en liefdevolle ZORG inderdaad daadwerkelijk die tranen drogen of misschien wel dat pannetje soep te brengen wat je daar voor nodig hebt kost niets is altijd aanwezig en komt uit een goed hart en gelukkig zijn er nog mensen die dat daadwerkelijk toepassen.
Daar hebben we geen gezalfde spirituele verhalen voor nodig
Elias misschien bedoel je het wel goed maar voor mij lijdt je aan een ernstig geval van zelfoverschatting en heb je helaas geen inzicht in hoe kwetsend jou teksten soms voor mensen kunnen zijn!
http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/06/vvd-behandelt-bijstandsgerechtigden-als-uitschot/
Van god los...dit mediteren we niet weg Elias..
"Daarbij heb ik een diep respect voor andere mensen, ook als ze het helemaal niet met me eens zijn en me zelfs met mijn geschrijf voor een gevaar voor de samenleving houden. Maar welke samenleving? Die van nu, waar haat, nijd en agressie, afgewisseld door manipulatie, misbruik en zelfverrijking kennelijk de drijfveer van is? "
Een blinde vlek voor eigen gedrag zo groot als alle wereldzeeën bij elkaar it is!
Neem alleen deze twee quotes en tel de zelfbevlekking, tsss.
Mensen die zijn schrijfsels onzin vinden zijn dus niet aan de slag met instrumenten die ons ter beschikking staan, zijn favoriete instrument (namelijk meditatie) staat daarbij aan top en is belangrijker dan alle andere instrumenten.
De samenleving waarin ik ook leef wordt afgekraakt, de drijfveer van alle individuen wordt over één kam geschoren, we zijn allemaal vol van haat, nijd en agressie, manipulatief, misbruikend en zelfverrijkend.
Allemaal, behalve Elias. Our Saviour.
Of is a Predator in Disguise een betere benaming?
Mensen uitnodigen om wakker te worden, maar ze vervolgens verder laten slapen in een ander bed.
ow boy...
Er wat aan doen begint altijd bij ons zelf. Dat betekent dat we beter eerst en vooral aan onszelf dienen te sleutelen. Want als we verdraagzamer, eerlijker, vrediger enz. worden, dan beïnvloeden we energetisch op een positieve wijze onze omgeving en veranderen daar de wereld ook al een beetje mee. Natuurlijk kunnen we ook vinden dat we al verdraagzaam, liefdevol en dergelijke genoeg zijn.
Natuurlijk moeten we ons ook actief inzetten voor onze medemensen. Niet alleen help ik anderen die er voor open staan door mijn schrijven en healingwerk. En daar heb ik heel wat dankbare reacties over ontvangen, maar ik ben ook jarenlang actief geweest op sociaal gebied, o.a. bij hulp aan vluchtelingen, door steun aan mensen aan de onderkant van de samenleving en nog door een aantal andere door mij gestarte projecten op sociaal gebied. En jij zult ook wel op dat vlak constructief bezig zijn als ook zo lees wat je schrijft.
We kunnen niet altijd weten wat iemand doet want niet ieder voelt zich geroepen om alles aan de grote klok te hangen.
Ook werk ik constant aan mezelf om een beter mens te worden, juist omdat ik weet dat werkelijke evolutie nooit ophoudt. We kunnen altijd verder en dieper. Mensen die blijven staan en niet meer in beweging komen, die sterven langzaam af, vervallen in apathie en depressie. Ze sterven innerlijk zowel als uiterlijk zoals alles in de natuur waar bijvoorbeeld een plant uiteenvalt in moleculen en atomen als de zin van het bestaan van de oorspronkelijke vorm ophoudt te bestaan.
Soms zijn er mensen die denken dat ik oordeel door wat ik schrijf terwijl ik al zo vaak geschreven heb dat oordelen ons juist blokkeert in onze persoonlijke groei.
Zelf heb ik het oordelen vervangen door het waarnemen. Ik schrijf dus over mijn waarnemingen en ervaringen zonder te oordelen. Oordelen is denken in termen van goed en kwaad. Uit die illusie ben ik al een hele tijd geleden gestapt.
Maar ik ben ook niet blind en zie wat er mis is. En doe er op mijn manier aan wat ik het beste kan en wat ik als impulsen van mijn ziel opvang die me aangeeft wat er als volgende op mijn bord ligt om te doen.
Daarbij heb ik een diep respect voor andere mensen, ook als ze het helemaal niet met me eens zijn en me zelfs met mijn geschrijf voor een gevaar voor de samenleving houden. Maar welke samenleving? Die van nu, waar haat, nijd en agressie, afgewisseld door manipulatie, misbruik en zelfverrijking kennelijk de drijfveer van is?
Ik heb een andere samenleving voor ogen. Daar heb ik onlangs nog over geschreven en daar werk ik aan op mijn manier.
Enkel kritiek hebben en aanvallen wat duister is verlamd naar mijn ervaring alles. Ik ben ervan overtuigd dat als we ons concentreren op het positieve we daar die andere samenleving van onze dromen sneller door naar ons toe halen. We dromen toch allen van een samenleving gebaseerd op onderling respect en Liefde. Waarom zijn er dan nog zo veel mensen die ook van zo’n samenleving dromen maar toch nog altijd agressief en onverdraagzaam zijn naar anderen toe?
quote:
Beste Spring ik mis geen liefde, ben er de hele dag mee omgeven, en geef zoveel mogelijk terug, maar daar is niets speciaals aan, normale mensen leven in een sfeer van liefde genegenheid en respect, al die zich zelf overschattende mensen die zo nodig de hele dag balletjes opgooien, zo van ben je wel gelukkig, of ben je wel gezond, kom op zeg, wat verbeelden ze zich wel, en dan feiten benoemen, wat geen feiten blijken te zijn, om hun relaas kracht bij te zetten, nee het komt op mij altijd over als pseudo Guru gedoe, het internet zit er vol mee, met deze mannipulerende heillands,
in het jargon van het internet, heet dit " voorzetjes geven ", begrijp je, ik zeg wat ik vind te moeten zeggen, al dat geteem over liefde, de meesten weten niet eens wat dat inhoud, ben 78, en leef al 62 jaar met het meisje waar ik van hou, en zonder respect en tederheid houd zo iets niet stand, maar ik kan een ander niet vertellen hoe te doen, en aan Engelen geloof ik ook niet, wel aan oprechtheid, eerlijkheid, niet je zelf verkronkelen.
Als jij zo gewend bent aan liefde heb jij het gelukkig onwijs mooi en goed getroffen in het leven, Jenne.
Er zijn er heel veel voor wie dat niet opgaat..
Wat engeltjes betreft tja voor mij werkt het zo en noem ik het zo.
Een ander noemt het the field , het universum. Ieder het zijne, als men maar beseft en daar gaat het mij om, dat er een kracht is die hulp geeft al je het je bewust bent en het inzet. Dat bewijs is mij ontelbaar geleverd. Wie het niet wil zien geloven of gebruiken, dat staat vrij.
Oprechtheid en eerlijkheid dat zijn deugden waarvan ik ze vaak weer hoop te zien bij mensen.
quote:
De hardste opmerking die ik ooit gekregen heb was, toen ik nog niet wist wat de naam van mijn ziekte was en van de ene op de andere dag bijna de helft van mijn gezichtsveld kwijtraakte, 48 uur op een stroke-unit had moeten liggen en daarna nog een week op zaal, kreeg ik de dag dat ik thuiskwam van zo'n goedbedoelend iemand te horen: 'wat wil jij niet zien?'
Nou, dan zakt de moed je wel even in de schoenen hoor, heb je naast werken aan je lichamelijk herstel ook nog eens bijna een shrink nodig want je doet blijkbaar iets heel erg fout?!?
Afschuwelijk!!!
Nee die persoon die zich zo gedraagt ten opzichte van iemand die ziek is, hoe goedbedoeld ook, heeft er een nodig.
Zo simpel is het!
@ Vladi
ik gebruik jouw kreet juist wel als compliment, whuh.. gebruik ik em dan verkeerd? of jij??? UH ??
Beste Spring ik mis geen liefde, ben er de hele dag mee omgeven, en geef zoveel mogelijk terug, maar daar is niets speciaals aan, normale mensen leven in een sfeer van liefde genegenheid en respect, al die zich zelf overschattende mensen die zo nodig de hele dag balletjes opgooien, zo van ben je wel gelukkig, of ben je wel gezond, kom op zeg, wat verbeelden ze zich wel, en dan feiten benoemen, wat geen feiten blijken te zijn, om hun relaas kracht bij te zetten, nee het komt op mij altijd over als pseudo Guru gedoe, het internet zit er vol mee, met deze mannipulerende heillands,
in het jargon van het internet, heet dit " voorzetjes geven ", begrijp je, ik zeg wat ik vind te moeten zeggen, al dat geteem over liefde, de meesten weten niet eens wat dat inhoud, ben 78, en leef al 62 jaar met het meisje waar ik van hou, en zonder respect en tederheid houd zo iets niet stand, maar ik kan een ander niet vertellen hoe te doen, en aan Engelen geloof ik ook niet, wel aan oprechtheid, eerlijkheid, niet je zelf verkronkelen.
Dank voor je bijdrage. Ja, om God en het Goddelijke volledig te begrijpen schieten de mogelijkheden van ons verstand en bewustzijn zeker te kort.
Ik zie het momenteel zo: God is de kern van ‘Alles-Wat-Is’, de hele schepping dus, omdat die aan zijn geest is ontsproten en dus een soort verlengstuk van zichzelf vormt.
Alles wat er bestaat, zelfs het kleinste atoom heeft eigen bewustzijn. Ja, juist, uiteindelijk is er maar één bewustzijn, het Goddelijk bewustzijn in alle mogelijke graduaties. Het is duidelijk, dat het bewustzijn van de Bron toch nog iets anders is als het bewustzijn van een atoom, molecuul, orgaan of van de hele mens.
Wij als scheppers geven onze gedachten, ideeën en visioenen vorm in de materie. En omdat wij individueel een deel zijn van dat wat God is moet onze manier van scheppen wel op ongeveer dezelfde manier verlopen als de wijze waarop God schept en geschapen heeft.
We kunnen God inderdaad in onszelf bereiken door steeds dieper af te dalen in dat punt van ons hart, waar de ziel verankerd is en waar het Christuslicht zich bevindt. Natuurlijk moet dat werken omdat we naast individueel ook God zijn.
Als ik God op die manier kan bereiken, dan moet dat voor ieder zo werken.
Aan de andere kant is het zo, dat als je in het energieveld van iemand kijkt en je ziet de chakra’s, dan gaat er vanaf de kroon chakra een lichtzuil omhoog, waarin je eerst de Alpha, of 8e chakra tegenkomt, terwijl daar boven zich nog andere chakra’s bevinden. Die Lichtzuil voert tot aan de Bron van ‘Alles-Wat-Is’ .
Dus kunnen we God zowel binnen als buiten ons bereiken. Dat ‘buiten ons’ ogenschijnlijk. Want dat ‘buiten ons’ moeten we toch zien als een deel van onze individuele realiteit.
Stel je nu een Limburgse vlaai voor waarvan het middelpunt, een denkbeeldig puntje, de Bron is. Als we nu aannemen dat elk mens een stuk van die taart heeft of is, waarvan de brede harde korst aan de buitenrand het aards bestaan symboliseert en dat ieder van boven met de punt van het stuk in de bron ligt, dan zien we dat dit idee van God buiten ons eigenlijk niet opgaat, omdat wijzelf een deel van dat middelpunt zijn of hebben. De rest van het stuk taart is dan opgedeeld in de diverse dimensies, waar we overal een deel van ons bewustzijn hebben verankerd toen we zijn afgedaald uit de Bron tot in de derde dimensie van bewustzijn, de harde taartkorst.
Zelf vind ik dit een heel bruikbaar model en ik gebruik beide wegen om me met de Bron te verbinden. Ik schrijf voornamelijk over mijn eigen ervaringen en wat ik daardoor heb geleerd. En nodig die mensen, die mijn schrijfsels maar onzin vinden of erger, om ook eens aan de slag te gaan met de instrumenten die we hebben, waarbij het belangrijkste wel de meditatie is om zo ongeveer dezelfde ervaringen te kunnen maken als de mijne bij het steeds meer ontdekken van de natuur van de werkelijkheid.
Blijft het enkel bij het overnemen van de gedachten en concepten van anderen of bij puur eigen hersenbrouwsels dan is het gevaar groot dat naderhand die mentale constructies toch op drijfzand blijken te zijn gebouwd.
Dat heb ik zelf ook ervaren door mijn eigen mentale constructies uiteindelijk tot niets voerden dan pijn, frustratie en agressiviteit.
Sinds de tijd dat ik niets meer geloof maar toets en uitprobeer, ook de informatie die ik van de Geestelijke Wereld ontvang, is er een steeds diepere vrede en zekerheid in mij ontstaan en heeft zich een steeds grotere innerlijke kracht opgebouwd, die ik ook op het vlak van healing kan gebruiken.
erg mooi leerzaam. je schrijft ook over Jezus en bijvoorbeeld
vraag het god.maar bedoel je dat je het buiten je zelf moet zoeken? want ik denk dat we het in ons zelf moeten zoeken.
groeten dokersnukel
van uit het hart al het licht en liefde voor iedereen die dit leest
presidentschap was sarcastisch(een groot onbegrepen goed)
stay human spring
love and peace!
maar....
fff
Ik ben al vanaf eind van de middag aan het testen
Nee natuurlijk is het geen fixheteven. Ik kan me trouwens wel indenken dat in sommige gevallen gedachtenkracht kan werken als pijnstiller, pijn kun je je namelijk ook inbeelden en ook daarvoor bestaat een medische term. Waarmee ik niet wil zeggen dat die term bij iedereen die chronische pijn heeft van toepassing is.
Ademhaling doet trouwens ook een hoop, zelf wel eens gezien toen ik aan hartslagapparatuur moest liggen, de juiste ademhaling kan zo 20 punten schelen.
De hardste opmerking die ik ooit gekregen heb was, toen ik nog niet wist wat de naam van mijn ziekte was en van de ene op de andere dag bijna de helft van mijn gezichtsveld kwijtraakte, 48 uur op een stroke-unit had moeten liggen en daarna nog een week op zaal, kreeg ik de dag dat ik thuiskwam van zo'n goedbedoelend iemand te horen: 'wat wil jij niet zien?'
Nou, dan zakt de moed je wel even in de schoenen hoor, heb je naast werken aan je lichamelijk herstel ook nog eens bijna een shrink nodig want je doet blijkbaar iets heel erg fout?!?
O ja, de VVD, ZIEK ZIJN IS EEN KEUZE
Disclaimer voor bij de artikelen van Elias:
KAN DE SAMENLEVING ZEER VEEL SCHADE AANBRENGEN, NEEM DEZE ARTIKELEN MET EEN FLINKE KORREL ZOUT
Ja over alles wat is en wat is nu 'alles wat is'? Ik persoonlijk zie het als Moederschap, Vaderschap en Wedergeboorte want zonder deze drie fundamenten zie ik geen leven, schepping,... mogelijk. God zie ik dan ook als het 'zichtbare scheppende Vaderschap' in de ruimte maar is voortgekomen uit een Bron dat meer Moederschap (baring&stuwing) dan Vaderschap is. Kan men overal bewijzen want er is bv. meer onzichtbare stuwende energie dan dat er zichtbare energie is. Net hetzelfde met ons Vaderschapjes. Wij staan er heerlijk langs terwijl het Moederschap er bovenop staat ivm. het leven baren. Dus maw. wie baart het 'zichtbare leven'?
En dat wij opstijgen naar de 5de dimensie zie ik een beetje anders want wat is nu die 5de dimensie? Ik zie het zo dat er 7 Kosmische Graden zijn en wij leven hier in de derde Kosmische Graad (3de dimensie) waarna dan de astrale sferen komen, vierde KG waarna dan pas de vijfde KG komt.
Maw. zie ik deze plaats hier in de 3de dimensie als de laagste dimensie waar wij dan ook het verschil hebben te leren tussen goed&kwaad en we gaan pas verder als we ons volledig achter het goede willen zetten om zo van ons karma af te geraken want dan pas laat Moeder Aarde ons los. Deze lessen heeft men al lang afgelegd op de 5de KG (dimensie).
even een test...
VVD Leus:
ZIEK ZIJN IS EEN KEUZE...
Ieks!!! Eng zeg, het past in hun programma!
Gevaaarrrrlijk...
Ja gedachtekracht kan een HULP zijn, maar echt geen pijnstiller. En dan moet de basis (geen vervuiling en zorgen en stress, )aanwezig zijn. Het is zeker geen fixheteven.
Dank voor je bijdrage.
Als we over de Bron, God of de Schepper praten dan hebben we over `Alles-Wat-Is'.
Zoals ik het begrijp bestaat er alleen maar dat wat wij God noemen. Wij maken daar deel vanuit zoals individuele vingers tot een hand behoren. We kunnen een enkele vinger niet begrijpen, zonder alle anderen en de hele hand in onze betrachtingen mee te nemen.
De gedachte van 'wij zijn hier en die God ergens ver weg' maakt deel uit van het inmiddels achterhaalde dualistische gedachtengoed. Zo zijn wij naast het hebben van een individuele existentie ook een integraal deel van God. Of Gods ervaring op aarde. God in het absolute kan zich immers niet ervaren. Dat ervaren maken wij mogelijk als projecties van ons Hoger Zelf in een kruispunt van tijd en ruimte op deze aarde.
Of anders gezegd: God projecteert van zijn bewustzijn in het 'Geheel van de ziel,' ook 'Hoger Zelf' genaamd, waarvan weer een deel met ons in een lichaam op aarde incarneeert.
Dus heb je gelijk dat wij scheppers zijn. We scheppen onze eigen realiteit binnen het kader van de door de Bron voor ons geschapen speelruimte. Dus zijn we naast individu ook God. Maar God is alles. Wij zijn ook alles op een andere manier, omdat ons hoger bewustzijn geen grenzen meer kent omdat we daar het samenvloeien van alle bewuszijn ervaren. En dat kan elk mens ervaren die in een diepe meditatie gaat.
Wij ervaren ons dan zo ongeveer als een golfje in een oceaan, onverbrekelijk verbonden met alle andere golfjes en de hele oceaan. Dat deelje van Gods bewustzijn dat wij in een incarnatie vertegenwoordigen kan het hele bewustzijn dat de Bron of 'Alles-Wat-Is' natuurlijk niet vatten. En daar zijn goede redenen voor, zoals ik elders heb uitgelgd en waarvan de belangrijkste is dat dit beperkte bewustzijn en de daardoor beperkte kennis ons toelaat om hier onze processen te volgen.Daardoor doorgronden we meer en meer het illusoire karakter van de dualiteit in de derde en vierde dimensie, tot we het definitief verruilen voor de werkelijkheid. Voor ons betekent dat concreet het opstijgen naar de vijfde dimensie van bewustzijn, de laagste dimensie van de werkelijkheid.
een kruik gaat net zo lang te water tot hij barst! Gezonde ziel in een gezond lichaam ja en nee.... misschien starten we heel gezond maar brengt het leven op zich schade en hoeveel geestelijk en stoffelijk gif kan een lichaam en de ziel verdragen voordat ook deze kruik barst?
de stelling dat een gezonde ziel in een gezond lichaam woont is wel een beetje erg simpel en plat.
Besef eens even hoe dat voelt voor mensen die echt heel erg ziek geworden zijn dat voelt als een trap na... he jij daar sukkel lam op je bed ..eigenschuld dikke bult??/ je geest is niet gezond je denkt verkeert dus heb dit jezelf aangedaan...
mens nog aan toe wat een stellingname...daar wordt je meteen instant beter van.
natuurkijk zitten er soms karmische achtergronden en geestelijke groeiprocessen achter allemaal mogelijk ... maar mag deze mens op deze moeilijk reis dan aub een beetje liefde ontvangen in plaats van een schamper oordeel.
nederigheid siert de mens op posities waar we denken te kunnen oordelen... in alle eerlijkheid dat kunnen wij niet , wij zijn de schepper niet en we weten niet genoeg van de mens in kwestie om daar zo streng tegen te zijn...\Sorry hoor maar ik vindt van dit soort theoretische gebrabbel maar weinig licht en inzicht uitgaan.
Iedereen van ons is niets meer en minder dan een reiziger op weg naar geestelijke groei de een kan dat via de snelweg de ander via de toeristische route en dat is nou precies wat het leven kleurrijk maakt.
Wie waar is in zijn /haar spirituele status is niet aan ons om te beoordelen... de koning van vandaag kan de bedelaar van morgen zijn en omgekeerd.
Mijn regel is neem dingen zoals ze zijn help waar je kunt spreek je uit tegen onrecht moedig elkaar aan , oordeel niet maar doe wat noodzakelijk is.
En ja ik ben ook nog maar een beginner met een lange weg te gaan maar ik pretendeer dan ook niet dat de waarheid in pacht heb en anderen zou kunnen beoordelen.
natuurlijk kun jij hier jouw standpunten neerzetten prima maar ietsjes meer nuance daarin zou wel fijn zijn ik zie niet graag dat mensen ergens heel verdrietig van kunnen worden er is al genoeg shit in het leven waar we nu doorheen moeten..
Met spirituele leuzen en niet de handen uit de mouwen steken komen we nergens een beter wereld komt als wij het beter doen.
DE wereld is niet abstract maar wat wij met elkaar er van maken.
DUS is het belangrijk dat we actief deelnemen niet ons gezicht passief afwenden maar de stem laten horen, opkomen voor menselijke waardigheid minder stress gezonde voeding en een gezond milieu . Met een stille meditatie gaat dat niet lukken gewoon de realiteit betere wereld betekent werk aan de winkel .
Als we met elkaar daar werk van maken zal het aantal GEZONDE en gelukkige mensen significant toenemen.
Tja, oordelen daar hebben we de VVD al voor, het is niet nodig om dat uit Elias' pen te zien komen
Ik vind het gewoon jammer dat de balk in zijn eigen oog regelmatig gemist wordt, want het doet afbreuk aan de potentie van zijn artikelen, ook ik ken bijvoorbeeld de voordelen van gedachtenkracht.
Weet je je bent LIEF!
Thanx!
En lief zijn is geen gezemel JENNE en Vladi
maar iets wat we eigenlijk allemaal een beetje missen.. we zijn allemaal gewend om elkaar op de hak te nemen en dat mag soms best een beetje minder.
Toch?
Een lijf wat niet meewerkt is al irritant en naar genoeg, daar hoeven mensen geen oordeel bij. brrrrrrr Vroeger bracht men gewoon kippensoep en een bloemetje! Kan ik een boodschapje voor je doen? zoiets is meer gepast..
"Wij zijn inderdaad hier om de wereld beter achter te laten dan we ze gevonden hebben. Dat lukt alleen als we ophouden met vechten en alles aanvaarden zoals het is om dan, vanuit die aanvaarding, te zoeken naar wegen om alles in een positieve richting om te buigen. Zo zie ik dat.
Dat het kwaad uiteindelijk zichzelf consumeert zien we bij o.a. aan het voorbeeld Sovjet Unie. Die duisternis heeft zich van binnenuit opgelost."
Elias , er is een onjuist beeld aan het ontstaan nu. Nergens promoot ik geweld te gebruiken maar men mag zich verdedigen en in helse tijden is dat helaas om het vege lijf te redden nodig met geweld. Dien ter verstande dat we uiteraard moeten zorgen dat "es niemals wieder" zal gebeuren en guess what : het gebeurt nog steeds. Echter gelukkig steeds vaker zonder publieke steun, wat al oorlogen heeft voorkomen.Want het zijn niet de volkeren die oorlogen beginnen. Die publieke steun voor oorlog zijn ZE kwijt geraakt toen men niet meer ging wegkijken maar zich er juist mee bezig ging houden erover ging praten onderzoeken en de bevindingen naar buiten gingen brengen.
Even terug naar dit:
`Dat lukt alleen als we ophouden met vechten en alles aanvaarden zoals het is om dan, vanuit die aanvaarding, te zoeken naar wegen om alles in een positieve richting om te buigen.`
Nogmaals, maar dan moeten er eerst openingen zijn om dat te kunnen doen, en wie maken die openingen Elias.. Niet de mensen die wegkijken en niets doen.
Ik denk dat jij doorgeschoten bent in de mind. Niet lelijk bedoeld. Ja gedachtekracht kan worden ingezet om vrede en Liefde te vergoten, maar aardse wandaden, moeten met aardse daden worden RECHT gezet.
Jij zegt niet te oordelen , maar dat is wel waarom ik over jou heen viel want dat doe je wel degelijk.
Mensen die ziek zijn kunnen buiten jouw oordeel dat het aan HEN ligt. Heb jij nooit de griep gehad of iets verkeerds gegeten? Was je toen ziek? Wat als iemand op dat moment tegen je zegt : TJa doe je zelf he?" Denk je eens in hoe dat voelt als je ligt te puken boven de pot. (getsie voorbeeld maar even expres om jou een beeld te schetsen van wat jij doet.)
Je kunt mensen goed helpen met gedachtekracht door het ze te leren maar nogmaals hang er geen label aan. Laat ze vrij ervaren dat gedachtekracht een hulp kan zijn. Oordeel niet want het lotsbestemming speelt ook mee.
Mensen die opkomen voor onrecht, voeden niet het duister, maar bestrijden het. Zij het met onderzoek en artikeltjes etc. En dat is een compliment waard en geen kritieke noot.
Eens, t zit perfect in elkaar. Wat je kunt verwachten van een Schepper. Mooi he?
Ik spreek vanuit mijzelf en vanuit mijn ervaring en onderzoek. Ik antwoord en oordeel niet voor Elias. Ik geef slechts aan wat de potentie (kunnen) is van zijn artikelen. En ja, die potentie is voor iedereen die wil aanwezig.
er zijn heel veel HEEL gezonde WIJZE zielen die niet in een gezond lichaam wonen dus dat is allemaal maar heel betrekkelijk.
Ik denk niet dat het ons als aardwormen gegeven is om over de ander te oordelen.... voor iedere ziel is de reis gemaakt met een persoonlijk doel .. ziekte is iets dat doodgewoon ook door omstandigheden kan ontstaan en laten we wel zijn... het milieu waarin wij nu moeten leven doet er alles aan omdat leven negatief te beïnvloeden.... dus ook iets wat ons kan overkomen niet door ons zielbewustzijn gecreëerd maar gewoon van buiten af in een door gekte geregeerde wereld en een mensheid die liever de andere kant opkijkt dan uit de stoel te komen en tegen deze gekte in opstand te komen en deze waan te stoppen..
Als wij bijvoorbeeld de chemtrails zien als iets wat ons niet zal raken ,maar denkt het gaat vanzelf wel over dan speel je wel blufpoker met het leven op aarde en je neemt een crediet op het leven van hen die na ons komen.
Helaas is er een Trend onder de zich spiritueel noemende mensen die denken dat als je maar positief denkt en het negeert het wel overgaat... Ik heb wat dat betreft een paar heel bizarre verhalen gehad met de straling van Fukushima....
Naar mijn menig is er ook het pad van mededogen waarin wij niet oordelen en veroordelen maar mensen bijstaan waar wij dat kunnen. De struisvogel politiek van mensen die hun hoofd afkeren van al het onrecht en al de schade die de aarde aangedaan wordt zal als dit niet verandert helaas nog meer leed brengen...
Actie betekent reactie en als wij een vredelievende wereld willen zullen we daar voor uit de stoel moeten komen .
Niks passief geleuter over gezonde zielen in gezonde lichamen... tijd voor een reality check...
er is een groep idioten die de aarde op alle mogelijke manieren verkracht en het is aan ons om daar een halt toe te roepen... dat bereik je niet met wegkijken en zoetsappig aan je eigen verlichting te werken .
Als wij het licht willen zullen we het moeten verdedigen!
Dus beste Nix laat maar kletsen... jouw mindere gezondheid kan heel veel achtergronden hebben en er is geen enkele reden omdat te zien als een ziel die niet wil niet kan of nog ongezond is ... misschien is ziekte van mensen wel bedoeld om bij anderen het gevoel van mededogen wakker te maken.... dus....wees trots op wie je bent en maak er wat van niemand maar dan ook niemand heeft het recht dan wel de wijsheid om een ander te beoordelen.
ja natuurlijke een positieve instelling helpt maar wel in redelijkheid.....sommige onder ons zijn helaas in de wereld gezet met een extra rugzakje, aan de omstanders de taak om af en toe een even steun en bemoediging te geven .. graag zinder esoterische teksten over karma en de ziel rijpheid etc.. gewoon wat warmte van mens tot mens...
Nix Tasty ik hoop dat je veel mensen op je weg mag ontmoeten die zo kunnen denken en je zullen steunen op de weg naar meer gezondheid..
@ etznab, chronische pijn is niet hetzelfde als een chronische ziekte, fijn dat u Elias niet als oordelend ervaart en dat u wat dat betreft wat van hem kunt leren. Voor hem antwoorden en oordelen dat ik ('wij') wat van hem kan leren gaat me te ver, gebeurt dat wanneer je voorbij de mind gaat?
En dat het niet aan ons is maar aan de schepper... stel misschien eens eerst de vraag wie die schepper nu in feite is en wie dat wij in feite zijn? Wij zijn de scheppers van het leven en zo ook van de duisternis en van het licht dus al het kwade onbewuste in de schepping heeft de schepper of de Bron waaruit alles is voort gekomen niets mee te maken. Wij zijn dat allemaal zelf en dat weet iedere engel die een graad van lichtend bewustzijn heeft eigen gemaakt en de Bron wist op voorhand dat wij die lessen nodig zouden hebben want immer zonder de ervaring van duisternis kon er ook geen vrije wil bestaan en zouden we maar poppetjes zijn van de Scheppende Bron van het Leven.
Ik zit nu op een ander spoor, voorbij de mind. Ik laat los en aanvaard en ben gestopt met worstelen en knokken. De inzichten van Elias zijn hier een enorme steun in. Ik ervaar Elias dus ook helemaal niet als veroordelend. Hij helpt me verder in mijn proces en ben hem eerder dankbaar voor alles wat hij deelt.
Sinds ik op dat andere spoor zit, en ook dat is een proces en gaat niet vanzelf, gaat het beter met me. Ik begin mezelf weer te herkennen, van vroeger, en de pijn wordt MINDER!
Elias gaat voorbij de mind en dat is precies wat wij van hem kunnen leren. Dank Elias!
U kunt zich eens op de hoogte stellen van Archonten, mooi artikel op WTK, zal U interesseren, groet
Verder vind ik dat er een leuk gesprek tussen de reacties staat, met name over predators. Heb ook mijn portie aan ellende ruimschoots gehad en ben zodoende altijd op mijn hoede. Iemand die vertelt dat een gezonde ziel niet in een ongezond lichaam kan huizen, mag je die ook toevoegen aan de categorie predator? Something for your mind...
President Mandela zijn revolutie hield op waar de goud enDiamant mijnen begonnen, na zijn aftreden tot aan 2013 zijn meer als 60 00O blanke zuidafricaners in hun boerderijen en de meeste in hun bed vermoord, vrouwen-mannen en hun kinderen, in stukken gehakt, bij de dood van Mandela bleek deze president van een van de armste bevolkingen van de wereld toch nog even 10 millioen $ dollars te hebben gespaard, deze heilland is vergeten dit onder zijn armedonders te verdelen, er heerst een vreselijke racistische ziekte, tegen de blanken, nou dat mag hoor, Uw relaas is helaas niet gebaseerd op historische feiten, maar op veronderstellingen van U.
presidentschap voor jenne.
fff
Je hebt helemaal gelijk. Iemand die zich boven anderen plaatst heeft nog veel te leren. Vooral deemoed. Deemoed is aanvaarding dat de ander is zoals hij is, denkt wat hij denkt en zegt wat hij zegt. En dat alles is zoals het is.
Wat de tweede wereloorlog betreft: De wortels ervan liggen in het verdrag van Versaille besloten waardoor het Duitse volk door de geallieerden tot de bedelstaf werd veroordeeld. Dat vormde de voedingsbodem voor weer andere duisternis.
Het duistere roept altijd duisternis op. Licht roept Licht op en beiden vermenigvuldigen zich door de energie de ze krijgen toebedeeld..
Ook verzetstrijders hebben gemoord en hebben zo duisternis met het duistere vergolden. Er waren ook mensen die geweigerd hebben om als soldaat te dienen, juist omdat ze niet wilden moorden en daartvoor soms liever nog kozen om als deserteur te worden gefusilleerd dan aan dat doden van andere mensen‚ voor een zogenaamde gerechtvaardigd zaak, deel te nemen. Als morgen ieder zou weigeren om nog soldaat te spelen, dan zouden daarmee de oorlogen van de planeet zijn verdwenen. En wat denk je overigens van landen die moordenaars vermoorden?
Ik heb jaren geleden ook actief en lang duisternis bestreden en heb uiteindelijk niet alleen mijn energie verspeeld maar ook geen enkel resultaat behaald. Toen ik opgaf en losliet heeft het probleem zich op korte termijn vanzelf opgelost. Zo heb ik door mijn ervaringen geleerd.
Hoe ik over oordelen denk heb ik in bovenstaand artikel duidelijk beschreven. En iemand die iets als een wapen gebruikt, vecht en vechten heb ik door ‘schade en schande‘ wijs geworden afgeleerd.
Wij zijn inderdaad hier om de wereld beter achter te laten dan we ze gevonden hebben. Dat lukt alleen als we ophouden met vechten en alles aanvaarden zoals het is om dan, vanuit die aanvaarding, te zoeken naar wegen om alles in een positieve richting om te buigen. Zo zie ik dat.
Dat het kwaad uiteindelijk zichzelf consumeert zien we bij o.a. aan het voorbeeld Sovjet Unie. Die duisternis heeft zich van binnenuit opgelost.
Jij schildert het beeld dat Duitsland zonder verzet ons nu nog steeds zou bezetten. Er zijn legio andere scenario’s denkbaar. Ik vermoed dat dit probleem zich eerder in de geest van het Sovjet model zou hebben opgelost. Of zoals het in Chili met het bewind van Pinochet of in Afrika met de apartheid is gebeurd.
In Zuid-Afrika was er na de machtswisseling geen rechtbank die de moordenaars en folteraars van het apartheidsbewind ter dood veroordeelde, maar een verzoeningscommissie. Duisternis werd met Licht beantwoord.
Door mijn werk toon ik mensen hoe ze hun gedachtenkracht op een positieve wijze kunnen gebruiken om zichzelf en de wereld te verbeteren. En het is een manier die functioneert.
Anderen trachten dat vruchteloos door geweld en vechten te bereiken en ofschoon ze vechten tegen de bierkaai geven ze niet op. Ze hebben kennelijk die ervaring nog nodig. Ik heb dat in andere levens ook gedaan en daarvan geleerd. Daarom doe ik het nu op een andere manier. Met aanvaarding Met Licht en Liefde.
Overigens gebruik ik niet graag het woord 'kwaad‘ omdat het begrip goed en 'kwaad‘ in werkelijkheid enkel in het dualistisch denken bestaat en niet in de werkelijkheid waar de dingen als neutraal worden begrepen, niet goed, niet kwaad, maar alles is zoals het is. En alles wat er is moet ergens een reden van bestaan hebben, zin en betekenis hebben. Anders zou het er gewoon niet zijn.
Ik zie deze aardse reis meer als een uitdaging om te groeien door te leren op de juiste manier met het kwaad om te gaan:
ons concentreren op het positieve en dat in onszelf steeds verder ontwikkelen. En dat is een proces van loslaten en ook van respectvol met anderen omgaan. Ook als ze andere meningen en standpunten hebben. Zo verbeteren we de wereld.
We groeien langzaam maar zeker naar een nieuwe samenlevuing, die van de Nieuwe Tijd. Dan en daar zullen alle mensen samenwerken, elkaar helpen en aanvullen en steeds het belang van het geheel dienen. De uitdaging is omdat in ons eigen leven nu al te practiseren. Zo verbeteren we de wereld, niet door te vechten.
Het is ook niet aan ons maar aan de 'schepper van alles wat is' om kwade invloeden al dan niet toe te staan. Daarom zullen ervaren zielen het kwaad laten staan waar het staat, want het is een feit het dat we veel kunnen leren door met de duisternis geconfronteerd te worden. We kunnen dan namelijk kiezen om in gelijkaardige situaties op een veel positiever manier te reageren. Zonder confontatie met het kwade is groei nauwelijks mogelijk. Dus is er ook atijd een lichtpuntje in al het 'kwade'. Yin heeft een kern van Yang zoals Yang een kern van Yin heeft.
Ook ik heb veel steun van mijn engelen gehad en dat heb ik nog altijd. Dat is inderdaad een goede raad die je daar aan anderen meegeeft.
Lichtvolle groeten,
Elias
Wat een zwoel gekeutel, wat heel ver buiten de werkelijk staat,
geen Wonder dat onze wereld zo verloederd!
Na een jaar hard werken zijn mijn gevoelens weer terug Spring. Niet dat ik eerder gevoelloos was, het was alleen verdraaid; daar waar ik boos moest worden werd ik verdrietig. Het boos zijn was geheel verdwenen, teveel predators zaten te kort op me. Om dit te bereiken moest ik dus verdraaide gevoelens terug brengen naar waarachtige gevoelens. Je hebt gelijk je voelt het, echter ik nam 2 decennia mijn gevoelens niet serieus.
Als je vervolgens weg gaat van de predators (ik ken deze naam niet ga dit zo meteen opzoeken) laten ze je niet gaan, ze gaan door met manipuleren. Dit kan groteske vormen aannemen, zoals ik momenteel ervaar. Voor mezelf weet ik echter dat wat ze eigenlijk willen hebben, de ziel, krijgen ze niet (meer). Vraag me alleen af of deze predators eigenlijk beseffen wat ze eigenlijk willen; een ziel?
Groet Ixie
het getuigt van kracht om tegen de verdrukking in op te komen voor recht en ja daar komen wij ook mensen tegen die daar misbruik van maken op een soms zelfs schandelijke manier.. ik kan daar een dikke roman over schrijven als ik de tijd had.... ook ik heb gehuild en zelfs gewanhoopt .... maar ja dan was er altijd weer de hulp van de Engeltjes.
Er is nets mis met jou maar met de mensen die onzuiver zijn. de kunst is om ze te zien voor wat ze zijn... jonge zielen zonder ervaring op hun eigen hobbelige weg naar groei jou vriendelijkheid heeft ze de kans gegeven om daar iets goeds mee te doen en het zaadje is geplant misschien groeit dat niet nu maar veel later maar JIJ hebt dat geplant.
Leer vertrouwen op je Engeltjes ik doe dat al een heel lang leven en het heeft mij ALTIJD staande gehouden.. ik heb heel veel te danken aan de hulp van mijn Engeltjes.
wie daar niet in geloofd prima maar bij mij is dat een essentieel onderdeel van mijn wereld naar mijn zeer bescheiden mening heeft ieder mens wel een Engelbewaarder .
Ja zoals altijd met het werk van het licht er is nooit dwang je moet er wel om vragen en geloof mij het Licht wint altijd.
Hoe bewuster je hiervan wordt hoe beter het voor je werkt ik ben maar wat blij met mijn hemels bondgenootschap.... kan niet anders zeggen..... een aanrader om mee te gaan werken!!
Ixie zei:
Dat zijn predators. Ja die zijn er veel. Dat onderscheid maken is moeilijk vaak zijn ze meesterlijke bedriegers.
Daar heb ik ook mn portie van gehad..
En toch elke keer wel dat stemmetje of gevoel gehad dat het "niet klopte" luister naar dat gevoel als je het hebt.
Maar Ixie dat maakt je wel een mooi persoon! Hou wel vast aan empathie, maar selecteer eerst bij wie. Voel!
Vragen stellen in het vervolg Ixie, daar houden ze niet van.
Zijn ze zo weg.
Ook ik deed altijd m'n mond open en stond in mn hemd, ik doe nu nog m'n mond open maar met meer afwegingen van risico's. Of ik help op een andere manier. Door simpelweg steun te geven.
Opkomen voor gerechtigheid is een karaktertrekje wat er niet zomaar uit is.
Balans, is het grote woord.. maar das wel een lastige..
Ik hoop dat je snel weer je geluk vindt. En nogmaals Ixie, ik geloof in engelen, en als je ze om hulp vraagt helpen ze je. Let op je dromen. Praat met ze , vraag ze een teken en let op je dromen. Vertrouw op hen.
Harte groet Spring
Groet Ixie
Groet Ixie
Jij doet mij denken aan Broodje Aap.
Het licht werkt veel subtieler dan ieder van ons kan bedenken hier in deze aardse stoffelijke mentaliteit. Zelf dient men ook de vrije wil te respecteren van een ander en zo ook voor de diep onbewusten onder ons. Zijn we trouwens allemaal wel eens geweest in één of meerdere levens dus laten we nog maar niet voor engel spelen want engelen lopen hier in de stof niet rond. En dan heb ik het niet over engelen met klapwiekende vleugels want die bestaan er niet maar levensgraden in een hogere graad van bewustzijn dat wij ons nog hebben eigen te maken.
Een stapje verder van het duister"
Ixie,
"als je denk het gaat niet meer, komt er een lichtje van veer"
Vraag om hulp, wanneer je het niet aankan. Hulp van boven en van de maatschappij. Vraag je engelen, ze zijn ervoor!
Ask, and it will be given to you; seek, and you will find; knock, and it will be opened to you. 8"For everyone who asks receives, and he who seeks finds, and to him who knocks it will be opened.…Matt 7.7
Sterkte Ixie.
deze hele aardse reis is om kwade invloeden niet toe te staan en te leren geen kwade keuzes te maken. Om dat te leren weerstaan. (Omdat je de gevolgen zelf leert ervaren.)
Het kwaad z'n gang maar laten gaan is iets heel anders en is niet de intentie van het leerproces.(mijn bescheiden mening) Inderdaad als mensen niet geluisterd hadden naar het kwaad in WO2 had WO2 geen geschiedenis geworden.
Maar kwaad wat er nog is moet/mag gestopt worden door ervaren zielen. Het liefst door het verschaffen en voorbeeld geven van de wel goede liefdevolle oplossingen. Voorkomen is beter dan genezen, de zaken aan het licht brengen, is voorkomen van erger. En dus de hogere weg dan wegkijken en negeren. Maar dat is een vrijblijvende zielenkeus.
Geen Apathie maar Empathie.
Apathie gevoelloos zijn en het lot van anderen niet aantrekken is een onwenselijke situatie. Zij die beter kunnen zullen beter doen. Empathie is het ontwikkelde zintuig van mededogen. Je voelt hoe de ander zich voelt . Door de vele lessen al geleerd in je incarnaties.
"ik zal kijken of de zogenaamde zwakker (volwassenen geen kinderen of dieren) niet eigenlijk een masker van onschuld draagt, maar eigenlijk het duister is."
Wat bedoel je daarmee? Wat zijn "zogenaamd" zwakkeren?
Groet Spring.
Wat zou zijn geweest als al die mensen vóór WOII niet naar het duister hadden geluisterd. Wat is er met al die mensen gebeurd na WOII zijn deze zich bewust dat ze tot op heden generatie na generatie duister doorgeven, mits ze dit niet ieder voor zich opgepakt hebben?
Spring, uit eigen ervaring weet ik dat mensen die het duister aan het licht brengen vaak niet geloofd worden. Wat niet wegneemt dat ik ten alle tijde, mits nodig omdat een zwakker wezen door het duister in het gedrang komt, zal opstaan. Echter nu op een heel andere manier dan pakweg 5 jaar geleden; ik zal kijken of de zogenaamde zwakker (volwassenen geen kinderen of dieren) niet eigenlijk een masker van onschuld draagt, maar eigenlijk het duister is.
Voer je een strijd als een min of meer onbewust iemand tegen duister zal dit bezit van je willen nemen, de ziel wijkt terug, verstopt zich, zolang tot je opstaat en bewust wordt. Ben je bewust wat er speelt dan krimpt het duister inderdaad door het licht, maar het is een zware en gevaarlijke weg Spring, het is absoluut niet niks en meestal voer je die in zowat in je eentje.
Groet Ixie
Je hebt gelijk; licht moet niet vechten tegen duister, want licht zal dit verliezen. Hier nog een link en een citaat van Jan Storms Storms geeft als belangrijkste raad:
“Ren weg zo hard je kunt, verbreek elk contact en houd dat zo.â€(33) te vinden in;
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P2189
Storms zegt echter ook (ik las onlangs een van zijn boeken) niet vechten tegen, maar wel voor je rechten opkomen.
Mooi ook Elias, want zo vol waarheid;
Het is als bij een brand. Hoe hevig ook, op een bepaald moment blijft er bij gebrek aan voeding niets meer van over. De brand is uitgewoed. Voeding geven we door aandacht. Dus beter al het kwade en duistere gewoon laten staan waar het staat.
Voor mij is het zeker geldig dat ik momenteel (2 jaar) door iets moet gaan waarvan ik meer leer dan ik ooit in welke school op deze aarde zou kunnen leren. Mijn ziel krijgt precies dat wat nodig is om zich te ontwikkelen. Ook al is het zeer zwaar en zeer pijnlijk, denk ik vaak dat ik het niet meer aankan. Echter om de een of andere redenen is het altijd precies zo veel om net een stapje verder te komen.
Een stapje verder van het duister
Ixie
Hij die zichzelf boven de ander plaatst, wat betreft zielsontwikkeling, is wellicht zelf ook nog niet zo heel ver.
Dat ten eerste .
Verder is jouw mening niets te doen en toe te kijken hoe het kwaad verder om zich heen grijpt. Op jouw zin:
"Gaat het Licht de strijd aan met de duisternis, dan wint de duisternis altijd." Waar haal je het vandaan!
Als men dat in de tweede wereldoorlog had gedaan hadden we nu Duits gesproken en waren er alleen nog blauwogige! Zochten de verzetsstrijders de oorlog of zocht de oorlog hen?
Elke tijd vraagt om specifieke incarnaties en acties.
Ook dat is voor ieder persoonlijk en valt niet in te delen in zielengradaties. En dat Oordeel is ZEKER niet aan jou. Zij die het aan het Licht brengen zijn heel goed bezig want daar kan het Duister niet tegen en krimpt.
Dus ik zeg petje Af voor diegene die zich inspannen het kwaad te bestrijden!
Ik ben er helemaal voor om (sterker nog, ik promoot het) om te leren gaan met gedachten kracht, maar Elias jij gebruikt het nu als wapen om men in een hoekje te plaatsen, "lukt het je niet om beter te worden is dat je eigen schuld." Dat is schaamteloos. Hou je je bezig met misstanden dan hou jij het aan de gang???? Neen.
We zijn hier met een doel Elias en dat is de wereld beter achterlaten dan we hem vonden. Vooruit gaan, en zelf diepgang leren kennen waardoor de ziel groeit en liefdevoller en inzichtelijker wordt. Waardoor wij bij de volgende incarnatie weer beter voor elkaar kunnen zorgen.
Niet weten hoe het slechte zich ontwikkeld is onschuld, het weten en toekijken is kwalijk. Mensen degraderen die wel trachten iets te doen, daar heb ik geen woorden voor.
Leer mensen hoe gedachtekracht te gebruiken Elias dat is mooi, echter plak er geen waardeoordeel aan als men het niet lukt, want dat zegt echt meer over jou.
RSS lijst met reacties op dit artikel