golflengte cosmische anatomieDe golflengte waarop ons bewustzijn is afgestemd is een interessant gegeven. In mijn zoektocht naar bewustwording ben ik gefascineerd geraakt over de kennis van golflengtes en frequenties. De psychologie achter de frequentie, geluid en muziek is zo immens breed, dat ik de diepte of de essentie ervan probeer te begrijpen.

 

 

 

De golflengte van dimensies

 

Dimensies zijn niets anders dan golflengten waarvan de basisverhoudingen onderling verschillen. Het enige verschil tussen deze dimensies en een andere, is de lengte van haar basisgolf. Als je een radio of televisie zender gaat zoeken, pik je een andere golflengte op. Je ontvangt een ander beeld op je televisiescherm of een ander station op je radio.

 

Alle dimensionale niveaus van deze wereld zijn hier en nu op dit moment en met elkaar verbonden. Het sleutelwoord hier is de golflengte. Golflengte is de sleutel tot het hele universum.

 

Dimensies worden gescheiden door de golflengte net als de noten op een toonladder. Elke toon op de schaal klinkt anders vanwege de golflengte. Elke dimensie wordt ook gescheiden van de andere door een 90 graden rotatie. Als we de frequentiegolven in onszelf kunnen veranderen, gaan we dan een andere dimensie waarnemen? Is ons bewustzijn in staat zich af te stemmen op een bepaalde golflengte. Het is niet voor niks dat we in onze ervaringen vaak een compleet andere beleving hebben dan iemand anders.

 

De golflengte en patronen van klanken( hoorbaar en niet hoorbaar ) corresponderen met de leegte om ons heen en scheppen de werkelijkheid binnen ons bestaan. Het geluid van oceaan golven vinden de meeste mensen ontspannend en plezierig om naar te luisteren. Het is een geluid van natuurlijke energie, een energie die altijd aanwezig is als het de kust bereikt. Het zijn geluiden van energiegolven in actie.

 

Het lichamelijke organisme is vanzelfsprekend ook doordrongen van energetische vibraties. Het hart als voorbeeld; creëert pulseringen door het hele lichaam . We ademen lucht in door onze longen. Langzame energiegolven die we creëren en gebruiken. We praten, en we creëren snellere energiegolven om ons heen. We luisteren en het oor neemt een vibratie van energie op en creëert een andere vibratiegolf die het brein kan begrijpen. Al deze, en nog vele andere energiegolven/vibraties gebruiken we in ieder moment van ons bestaan. En voor het grootste gedeelte van ons leven maken we er niet bewust gebruik van.

 

 

 

Sinusgolven

 

''If you wish to understand the Universe, think of energy, frequency as vibration – Nikola Tesla

 

 

Wat zijn sinusgolven? Sinusgolven corresponderen met het licht( en het elektromagnetische spectrum) en de trilling van klank. In de gehele Werkelijkheid waarin wij ons bevinden, is alles gebaseerd op sinusgolven. Wat het ene ding anders maakt dan het andere, is de golflengte en het patroon.

 

Een golflengte loopt van een willekeurige punt in de curve tot het punt waarop de gehele curve opnieuw begint, zoals van A naar B.

 

 

 

02019

 

 

 

Alle dingen – je lichaam, planeten, absoluut alles – zijn golflengte( voorbeeld; Schumann Resonantie ). Als we op deze specifieke manier naar de werkelijkheid kijken, komen we in het rijk van dimensies.

 

We kunnen elk voorwerp beschouwen als opgebouwd uit minieme deeltjes, zoals atomen. We kunnen dat idee ook naast ons neerleggen en het beschouwen als trilling-frequentie, als golfvorm, zoals elektromagnetische velden of klank.

 

 

 

 

De golflengte van bewustzijn in praktijk

 

 

 

 

 

 

 

Energetische oefening

 

 

Als het om het aanreiken van energetische oefeningen gaat is de waarheid een land zonder paden. Zoals ik altijd zeg; laat dit artikel als een richtingwijzer fungeren, maar houd je er niet aan vast. Leef zélf, en wees je eigen meester. Deze oefening/techniek is slechts een onderdeel van de vele mogelijkheden om energetisch te werken. De waarheid is dat er zich veel meer voordoet dat ons huidige bewustzijn waarneemt.

 

 

 

 

 

 

Bronnen

 

De geometrie van de schepping - Drunvalo Melchizedek

You Tube -  A Field Exists That Connects Everything Together - The Ether Field

You Tube -  How to Access Superconsciousness English HD Version Full Movie

 

Reacties   

# jenne dwaallicht 17-11-2014 16:04
Ach die zielige LEON, een vrouw heeft in elke levens face een speciale charme te verdelen, vrouwen blijven altijd boeiend voor de echte mannen, op iedere leeftijd of omstandigheid, de Ying Yang structuur is de basis van het leven, het is het liefhebben, en tot op zekere leeftijd het bedrijven van de liefde die ons bij elkaar houdt, het zich afzonderen en heilig worden onder het mom van speciale afgesant van het vrouwelijke geslacht, heb het gezien ouwe rijke lesbische sletten met geld die gecorrumpeerde jonge meisjes om zich heen verzamelen, ziekelijk gedoe, je komt ze regelmatig tegen bij de TV media
die gek is op mesthopen figuren, die het respect kopen met geld, kom op we zijn mensen onder mekaar, en mensen zijn er om van te houden, groet Jenne
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 09-11-2014 18:47
Ixie 57,

Het is de angst voor de oudere wijze sterke vrouw en de maatschappij en de omgeving van de vrouw wil dat de vrouw blijft functioneren zoals ze voor de overgang deed.
En dat gaat voor een groot deel niet meer, andere waarden komen aan de orde.
Net zoals na de puberteit, de vrouw ervoor word je niet meer en na een zwangerschap, ook dan verandert de vrouw, hetzelfde in deze fase.

En wat je zegt, laat je je onderdrukken?
Het spelletje wordt zo gespeeld dat vrouwen niet meer weten hoe het werkt.
Ze worden dom gehouden, zie alle reclame en desinformatie hierover.
Je kunt deze fase niet overslaan, als je stopt met de hormonen komt die als nog en vaak in heviger vorm.
dat wordt vrouwen niet vertelt.
Je moet jezelf heel erg goed informeren.

Merit Oppenheim ook een vrouw die haar eigen weg volgt en niets aanneemt wat opgelegde zaken betreft.
Puur haar gevoel volgend.
Een vrouw die heel erg dichtbij haar gevoel kon komen.
En ook diepe dalen heeft gekend.
Als alles gladjes verloopt kom je nooit tot diepere inzichten, zie ik ook weer bij haar.

Een uitspraak van haar las ik ergens:
Nobody will give you freedom, you have to take it.

Wat Germaine Greer schrijft in haar boek over innerlijkheden klopt volgens mij wel.
Je richt je meer naar binnen in en na die periode en daar is genoeg te beleven en ontdekken, uiterlijkheden worden steeds minder van belang.
Ze hielden er toen ook al verschrikkelijke praktijken op na om de klachten maar te minderen.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 09-11-2014 14:09
Er waren en zijn volkeren waar de vrouween bijzondere plaats inam, bijoorbeld de Etruskn, specialiteit van mijn vrouw Carla,
zij kozen de vader an hun kideren, zij bezaten he land en e woning, ook droegn zin hun eigen naam, bij de Basken dem dito,
ook de Kabijlen vrouwen hadden en hele sterk plaats in de samenleving, het Islam geloof is een vijand van de vrouwen, maak ze tot slaven, heb het zelf meegemaakt op mijn reizen door het midden oosten.
Het zit in de opvoeding, scholing, milieu etc.
Een boek over mannen, waar mannen, het zijn watjes, machos, echte mannen zijn schaars geworden, nichten en halve nichten, ze hebben geen levens ideologie, geen geweten, op de enkeling na!
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 09-11-2014 07:09
Leon in 56
Citaat:
je voelt je niet zo alleen staan.
Zo voel ik het ook je voelt je niet zo alleen staan. En ook wat ik eerder schreef door bepaalde artikelen hier op bovendien zoals dit voel ik me bevestigd

Leon in 55
Citaat:
Alleen in deze tijd worden die kansen bij vrouwen op allerlei manieren onderdrukt, pillen erin, zodat ze kan blijven voldoen aan de maatschappelijk e norm die heden geldt.
Kansen onderdrukt omdat men bang is voor sterke oudere vrouwen, door dit de angst onderdrukt men en laten de vrouwen zich onderdrukken. Het laatste is voor mij het belangrijkste laat men zich onderdrukken. Laat ik me onderdrukken. Voor mij is het gemakkelijker me niet te laten onderdrukken dan de ander te vragen zijn angsten te overwinnen en me niet meer te onderdrukken.

Stel je voor we zouden allemaal sterk en krachtig worden

Gister deze docu gezien over Merit Oppenheim; gaat over beide zaken; intuïtie en vrouwen en dus kunst
www.npo.nl/close-up/06-11-2014/AT_2023632

Leon in 55


Heb het stukje gelezen van Germaine Greer, lijkt me een goed boek

Ze schrijft ergens in haar boek ook dat het de angst is voor vrouwen die niet meer afhankelijk zijn van mannen, geen mannen meer nodig hebben eigenlijk en zich zelf kunnen terugtrekken in hun eigen innerlijke wereld om daar krachten en nieuwe inzichten te putten. Verder staat in het boek praktijken van weleer m.b.t vrouwen in de overgang; vaginale elektroshocks, baarmoeder verwijderen.

Alice Walker is ook een voorbeeld voor mij, maar kortbij ken ik eigenlijk geen voorbeelden.
www.npo.nl/holland-doc/16-10-2013/VPWON_1190754

Voor Jenne,
Germaine Greer schrijft in haar boek, tamelijk in het begin, dit boek gaat niet over mannen, die zeer zeker ook aan de overgang lijden, de ruimte in mijn boek is echter beperkt. Mannen moeten maar zelf boeken schrijven over hun eigen overgang en niet meer over die van vrouwen.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 07-11-2014 18:11
jenne dwaallicht zei:
Ik raad ullie aan je ""EIGEN"" leven te leiden dat constante zoeken hoe anderen het voelen, helpt je geen sikke pit aan, elk individu is volkomen anders, de één beleeft het zo en de ander weer op een andere wijze.
Mijn moeder, zusters, vrouw heb ik er nooit over gehoord, maar zeker ook hun probleemtjes gehad, maar bezig zijn is een heel goed medicijn, zowel lichamelijk als met je verstand,
de meeste mensen hebben te veel tijd en gaan dan met zich zelf aan de gang, en dan komen de weels in the weels, heb veel vrouwen gekend ik bedoel als vriend'in, nou daar waren kanjers bij, lieten zich niet verslaan door het leven, stonden hun mannetje, het lijkt er soms op dat we door de verkeerd sexueel gerichten worden geregeerd, de balans is weg in de samenleving, het zijn de minderheden die de boel constant op stelten zetten, en ieder één hun mening en zienswijze opdringen.
Wat Ixie zegt over vrouwen in een bepaalde periode in hun leven, dat er dan rust nodig is, dit geld net zo goed voor mannen, maar het is de malle molen, nou vroegtijdige dood, dement, overspannen, en kompleet uit gebrand, heeft heel veel met opvoeding en genoten opleiding te doen, denk ik, groet!


Dat helpt wel Jenne, je voelt je niet zo alleen staan.
Die generatie hield het voor zich zeker voor de mannen en nog steeds is het een taboe, onvoorstelbaar.
Zij kregen toen waarschijnlijk ook meer tijd en rust, die is er voor de vrouwen heden ten dage niet meer.
Dat is een tijd om je terug te trekken en zaken te overzien en te veranderen.

Twee voorbeelden van vrouwen in die leeftijd.
Ik vind het verschrikkelijk.

vrouwenovergang.nl/.../viewtopic.php?f=29&t=5554

En zo zijn er talloze.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 07-11-2014 18:00
Ixie,

Klopt wat je zegt, verschillende gradaties van gevoeligheid op allerlei vlakken.
Een aantal mensen die ik heb ontmoet zenden weinig uit en dat kan ik verdragen.
Uiterlijke schijn bedriegt:)
Het karakter valt niet altijd af te lezen aan hoe iemand eruit ziet.
Daar heeft zo iemand helemaal niets mee te maken maar je hebt van die mensen die overal hun neus in willen steken en leven van die energie die dat opbrengt.
Dat moet jij al helemaal niet hebben, dat is een afgesloten hoofdstuk, hoe moeilijk ook.
De symptomen komen al snel als je zo iemand ontmoet.
Meestal begin ik onvast op mijn benen te staan en wil er het liefst vandoor, hartkloppingen, onscherp zien enz.
Buiten is het vaak minder erg dan binnen.

Het aantal verbaas ik me ook over, heb hieronder geschreven er 1 te hebben gekend.
Dat zouden er in de loop van de jaren heel wat meer moeten zijn maar kan ze niet ontdekken.
Zouden ze op een eilandje wonen ergens heel ver weg?
Zou graag de weg er naar toe willen vinden.

Kunstenaars zijn denk ik ook vaak mensen die erg gevoelig zijn en ook vaak alleen zijn vanwege hun werk en het ook niet erg vinden om alleen te zijn. Die jongen waar ik het over had hieronder was ook kunstenaar maar kluste wat bij.

Citaat:

En als je er over begint volgt er een afstraffing omdat je in het onderbewustzijn zit van mensen. Vaak weet men het namelijk zelf niet.

Heb het weleens gedaan, niet bij mensen die ik niet goed kende maar bij iemand die ik nog vaak zie.
Een man die weigert zijn verleden eens nader te bekijken en daardoor steeds zenuwachtiger wordt, het verdringt met slapen en afleiding zoeken.
Als je erover begint wordt het ontkend of weggelachen.
Dus dat doe ik niet meer.

Heb het stukje gelezen van Germaine Greer, lijkt me een goed boek.
Zeker geen rooskleurige periode en absoluut kritieke jaren.
Waarin van alles gebeurt, het leven trekt weer even aan je voorbij en er gaan en moeten dingen veranderen die altijd zo vanzelfsprekend zijn geweest. De zorghormonen raken op.
Voor veel vrouwen een hel, dat heb je niet zelf in de hand, ligt eraan hoe je lichaam reageert op de hormoonschommelingen en hoe gevoelig je daarvoor bent. Ook nemen vrouwen vaak later kinderen, dus vaak ook nog pubers in huis, een huis vol hormonen die vaak botsen.

Als je er door bent komt wat zij zegt aan de orde, niet meer dat heen en weer geslinger van emoties maar meer wijzer en standvastiger en rustiger.
Alleen in deze tijd worden die kansen bij vrouwen op allerlei manieren onderdrukt, pillen erin, zodat ze kan blijven voldoen aan de maatschappelijke norm die heden geldt.
Dit wreekt zich vaak en vrouwen worden niet goed voorgelicht ten behoeve van de farmaindustrie.
Het lijkt wel een soort vrouwenhandel.
Dank Ixie weer voor je reactie zodat ik weet niet alleen te staan hierin.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 07-11-2014 17:06
Leon, veel mensen doen zich heel anders voor als dat ze zijn, ze zijn bang om zich t laten zien, om dat er zo verdomd veel mensen respectloos zijn naar de andere, brutale domme zelf ingenomen lieden, en het lijken er steeds meer te worden, maar ik doe net of ze niet bestaan, heb mijn sichiliaanse knipmes bij de hand, in mijn auto een mexicaans vlinder mes, ben op alles voorbereidt, groet Jenne.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 07-11-2014 16:17
jenne dwaallicht zei:
Nog even Leon en ook Ixie, ik beschouw jullie niet als patient zeker niet, heb zelf ook de nodige ervaringen zo als elk weldenkend, sfeer gevoelig mens, maar in deze tijd is er bijna geen plaats meer voor spiritueel denken en lezen, het is de grote geestelijke gehakt molen, maar je moet je aansluiten bij andere mensen met deze problemen, dan kun je elkaar steunen, ben je een te grote individueel mens ja dan moet je het alleen opknappen, courage beste dames !!!


Jenne,

Die plekken zijn bijna niet meer te vinden Jenne en de besloten clubs ken ik niet.
De bibliotheek is ook niet meer wat het is geweest, veel kinderen die lawaai maken, dus eigenlijk geen optie.
Mijn eigen huis is nog het beste:)
Zoals jij ook aangeeft, echt andere tijden nu.
Veel mensen die wat minder gevoelig zijn houden zich vaak ook staande met pillen omdat ze MOETEN van de maatschappij of kinderen hebben en niet zomaar af kunnen haken.
Alles is gewoon veel te druk op alle fronten, een mens is daar niet voor gemaakt.
De jaren 70 waren als ik terug denk heel wat beter en de kinderen mochten nog spelen en hoefden niet op allerlei clubs e.d.
Ben erg blij deze tijd nog meegemaakt te hebben.
Ook veel minder verkeer toen.

Wat je zegt Jenne, gehaktmolen, goed gekozen woord.
Er is niemand die ik ken die hetzelfde voelt als ik, 1 jongen op mijn vorige werk, die zich ook afzijdig hield, we wierpen weleens blikken naar elkaar, we begrepen elkaar zonder een woord te zeggen.

Dank Jenne voor het meedenken en opbeurende woorden, is altijd fijn.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 07-11-2014 11:07
Ik raad ullie aan je ""EIGEN"" leven te leiden dat constante zoeken hoe anderen het voelen, helpt je geen sikke pit aan, elk individu is volkomen anders, de één beleeft het zo en de ander weer op een andere wijze.
Mijn moeder, zusters, vrouw heb ik er nooit over gehoord, maar zeker ook hun probleemtjes gehad, maar bezig zijn is een heel goed medicijn, zowel lichamelijk als met je verstand,
de meeste mensen hebben te veel tijd en gaan dan met zich zelf aan de gang, en dan komen de weels in the weels, heb veel vrouwen gekend ik bedoel als vriend'in, nou daar waren kanjers bij, lieten zich niet verslaan door het leven, stonden hun mannetje, het lijkt er soms op dat we door de verkeerd sexueel gerichten worden geregeerd, de balans is weg in de samenleving, het zijn de minderheden die de boel constant op stelten zetten, en ieder één hun mening en zienswijze opdringen.
Wat Ixie zegt over vrouwen in een bepaalde periode in hun leven, dat er dan rust nodig is, dit geld net zo goed voor mannen, maar het is de malle molen, nou vroegtijdige dood, dement, overspannen, en kompleet uit gebrand, heeft heel veel met opvoeding en genoten opleiding te doen, denk ik, groet!
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 07-11-2014 06:15
Leon in 48
Citaat:
Dank je Ixie voor de verdere toevoeging en bevestiging, is toch wel heel fijn om dit nog eens te lezen en dat ik niet alleen ben want dat voelt vaak zo.
We en je hebt gelijk we en zij zijn geen goede woorden want tegenover hooggevoelig zou dan laaggevoelig staan, maar daar tussen is een scala van gevoeligheidsniveaus. Voor mij persoonlijk weet ik echter dat ik bepaalde mensen moet mijden als de pest. Ik ben net weer 2 dagen onderuit gegaan door een ontmoeting met iemand in een supermarkt die uiterlijk een dame lijkt maar dit niet is. Ze klampte me aan en vertelde me zaken waar ze niets mee te maken heeft en die ze via via via gehoord heeft. Zaken die met mijn leven te maken hebben. Zaken over mensen waar ik niets mee van doen wil hebben.

We dus voor even; we zijn verre van alleen terwijl we tegelijkertijd tamelijk alleen zijn. Ik ken trouwens maar een persoon Leon die zo is als ik, maar heb de hoop niet opgegeven dat er nog meer zijn. Ik geloof ook niet in de getallen die men noemt over hooggevoelige mensen; 20% van alle mensen. Want tot nu toe ben ik er immers maar een tegengekomen in mijn persoonlijke offline leven. Of het zou zo moeten zijn dat deze 20% ergens op een kluitje zitten, of op meerdere kluitjes en ik ben er nog niet geweest.

Als ik van alle dorpen en steden waar ik op heden woonde de inwoners bij elkaar tel kom ik op een 500.000 mensen. Er van uitgaand dat deze dan net zo teruggetrokken leven als ik dan zou ik er toch zeker nog 50.000 hebben ontmoet. Ik kom echter maar op 1 en op 1 die overleden is.

Echter als je naar literatuur kijkt naar schilderkunst zeg maar de kunst dan ontdek je er genoeg meestal wel de oude garde.

Citaat:
We voelen waar het niet stroomt en waar de zere plekken zitten
En als je er over begint volgt er een afstraffing omdat je in het onderbewustzijn zit van mensen. Vaak weet men het namelijk zelf niet.

Citaat:
Een voorbeeld wat nu speelt is hoe er met vrouwen wordt gesold in de overgangsfase, ze moeten mee blijven doen en worden onder de pillen gestopt, terwijl het een fase is die rust nodig heeft en reflectie, hieraan mag niet worden toegeven. We weten wat daar onderhand de gevolgen van zijn dat zich uit in allerlei ziekten. Dat is een voorbeeld wat me nu even bezighoudt
Toevallig vond ik in een 2e hands winkeltje een boek geschreven door Germaine Greer Overgang. een stukje tekst Citaat:
In OVERGANG komt Germaine Greer tot een niet rooskleurig maar wel positief beeld van 'kritieke jaren' van de vrouw, die een aanloop zijn tot een levensfase die bevredigender is dan die waarin het luidruchtige mengsel van hartstocht, angst, woede, verwachting, verlangen en jaloezie, dat seksualiteit
www.bol.com/nl/p/overgang/1001004001521482/

Greer is op zoek geweest naar voorbeelden vond die ook omdat ze een andere invalshoek heeft. Zoals ik ook op zoek ben naar voorbeelden van vrouwen.

Verder draagt dit artikel bij aan erkenning en geeft goede moed.

Dank Jenne voor je reacties.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 07-11-2014 00:08
Nog even Leon en ook Ixie, ik beschouw jullie niet als patient zeker niet, heb zelf ook de nodige ervaringen zo als elk weldenkend, sfeer gevoelig mens, maar in deze tijd is er bijna geen plaats meer voor spiritueel denken en lezen, het is de grote geestelijke gehakt molen, maar je moet je aansluiten bij andere mensen met deze problemen, dan kun je elkaar steunen, ben je een te grote individueel mens ja dan moet je het alleen opknappen, courage beste dames !!!
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 06-11-2014 23:57
Leon, als je in de grote stad leefd, zijn de rust plekken de openbare bibliotheken, of besloten clubs, of leeszaal van de grote hotels, weet niet of dit allemaal nog bestaat, bibliotheken zeker weten, vroeger dagen door gebracht in de openbare bibliotheek dacht herengracht, maar goed, het leven is heel erg veranderd, soms vraag je je af hoe sommige mensen het volhouden, wilde ik je even zeggen Vr. Groet
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 06-11-2014 19:38
Hallo Ixie,

Zover hel en hemel in die zin bestaan.
Hemel en hel waren even spreekwoordelijk:)

Ik snap natuurlijk dat een wereld zoals in die film volgens mij niet mogelijk is op deze aarde. Mijn gevoel zegt dat dat nooit gaat gebeuren.
Wel in een kleine omgeving zoals waar jij nu mag vertoeven.

Vreemd genoeg kunnen we wel onder mensen zijn die begonnen zijn aan zichzelf en gezuiverd van alle destructieve conditionering die ze opliepen tijdens hun leven en die ze maar steeds weer op allerlei manieren. Van mensen die bij zichzelf kunnen blijven omdat ze de destructie naar zichzelf en daarmee naar de anderen voorbij zijn, ervaar ik geen enkele last. We kunnen niet onder mensen zijn die niet gezuiverd zijn deze maken ons kapot met hun overlevingsmechanismen waar de meesten jammer genoeg zelf geen weet van hebben.

Waar. Dan heb je geen last van die mensen, ze houden hun energieën en andere zaken bij zich of hebben het omgezet zodat je tegenover een soort van blanco iemand staat die jou geen schade berokkent op geen enkel vlak.
Dat is bij mij nog niet mogelijk vandaar het vaak wegkruipen in mijn eigen huis met wel een partner die ook niet uitzend gelukkig.
Klopt ook, mensen weten niet wat er met jou gebeurd als je in hun omgeving bent. Daarvoor zouden ze eens moeten ruilen met ons, dan pas weten ze hoe dat voelt, helaas kan dat niet. Daarom heb ik nu ook mijn werk opgezegd, het is niet een niet willen maar een niet kunnen.
Moet weleens denken aan de vrouw die in Star Trek meespeelde, Deanna Troi.

Er scheelt werkelijk niets aan ons, maar ik dacht tot voor kort dat er alles aan mij scheelde en betrok al het negatieve op mezelf. Ook dat ben ik nu voorbij. Dit inzicht kreeg ik echter pas na intensieve training.

Dat heb ik ook heel lang gedacht omdat ik het bij niemand anders zag gebeuren dat onderuit gaan.
En ik haalde weleens wat aan wat ik allemaal voelde maar werd niet begrepen. Nu ben ik eindelijk zover na tientallen jaren dat ik denk en voel dat er niets aan mij/ons scheelt.
Kan me prima aanpassen onder de mensen, dat is het niet en vertoon naar mijn weten ook geen raar gedrag:)
Alleen het werkt niet en keert zich tegen me.

Mensen zoals jij zijn bruggenbouwers wegbereiders maar die erkenning krijg je niet.

Nee, ze geloven niet in ons, we zien meer dan menig ander, heb wel een beetje hekel aan wij en zij:) maar dat moet maar even.
We weten hoe de wereld in elkaar steekt en hoe het eigenlijk zou moeten zijn zodat het voor iedereen leefbaar is pop elk gebied.
We voelen waar het niet stroomt en waar de zere plekken zitten.
We zien dat er misbruik wordt gemaakt van mensen op allerlei gebied en dat doet goed pijn.
Een voorbeeld wat nu speelt is hoe er met vrouwen wordt gesold in de overgangsfase, ze moeten mee blijven doen en worden onder de pillen gestopt, terwijl het een fase is die rust nodig heeft en reflectie, hieraan mag niet worden toegeven.
We weten wat daar onderhand de gevolgen van zijn dat zich uit in allerlei ziekten.
Dat is een voorbeeld wat me nu even bezighoudt.
Ook taboe´s bestaan niet meer, net als negatief en positief en IS gewoon.
Soms nodig om zaken duidelijk te maken.
We worden nog steeds als zwak gezien maar als we een goede plek zouden hebben kwamen er veel goede ideeën naar voren en een heel andere aanpak dan hoe het nu gaat.
Moet nu even aan Jenne denken, je bedoelt het goed hoor Jenne maar ik denk dat je het niet helemaal snapt.

Wow, jou twee laatste alinea´s recht toe recht aan en zo waar komt dat binnen.
Wat mooi omschreven, het raakt mijn wezen tot de kern, dank je.
Daar heb ik helemaal niets aan toe te voegen, pats boem, zo klaar als een klontje.

Dank je Ixie voor de verdere toevoeging en bevestiging, is toch wel heel fijn om dit nog eens te lezen en dat ik niet alleen ben want dat voelt vaak zo.

Even voor Jenne dan heb je een idee:)
Ben het niet met alles eens en we zijn geen patiënt.
De laatste alinea mag je schrappen:)

nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 06-11-2014 05:58
Leon in 45
Citaat:
Anders waren we allang bezweken, velen hebben de hel moeten doorstaan en het overleeft en velen niet omdat de wereld zo in elkaar zit dat het voor ons bijna niet leefbaar is om te voldoen aan al die opgelegde normen en waarden en dogma´s,
Zo is het ik sluit me daar bij aan; de hel moeten doorstaan en vanuit de hel gekropen de hemel mogen zien. Zover hel en hemel in die zin bestaan.

The green beautiful ja :-) Zolang echter materie én dan vooral geld voorrang krijgt op gevoelens (zuivere gevoelens) zijn we lichtjaren verwijdert van een samenleving als The Green Beautiful. Echter een persoonlijke individuele The Green Beautiful is wel mogelijk.

Citaat:
We kunnen niet voortdurend onder de mensen zijn, dat maakt ons kapot.
Vreemd genoeg kunnen we wel onder mensen zijn die begonnen zijn aan zichzelf en gezuiverd van alle destructieve conditionering die ze opliepen tijdens hun leven en die ze maar steeds weer op allerlei manieren. Van mensen die bij zichzelf kunnen blijven omdat ze de destructie naar zichzelf en daarmee naar de anderen voorbij zijn, ervaar ik geen enkele last. We kunnen niet onder mensen zijn die niet gezuiverd zijn deze maken ons kapot met hun overlevingsmechanismen waar de meesten jammer genoeg zelf geen weet van hebben.

Citaat:
Er scheelt ons niets, ik denk vaak dat het eerder andersom is.
Er scheelt werkelijk niets aan ons, maar ik dacht tot voor kort dat er alles aan mij scheelde en betrok al het negatieve op mezelf. Ook dat ben ik nu voorbij. Dit inzicht kreeg ik echter pas na intensieve training.

Degene waarvan ik de training kreeg, deze was vooral gericht om te leren hoe ik me af moet sluiten, zei op een bepaald moment ; Er scheelt niets aan jou, mensen zoals jij zijn bruggenbouwers wegbereiders maar die erkenning krijg je niet, zo steekt de samenleving niet in elkaar. Dit wil ik dus delen met Leon en anderen hier op Bovendien die zich aangesproken voelen; bruggenbouwers, wegbereiders waar niets aan scheelt.

Leon in 44
Citaat:
Een soort van "niks" waar ik niets te zoeken heb.
Ergo een drukte van jewelste, heel veel druk druk druk en het gaat over niets, steeds weer dag in dag uit. Een kabaal van jewelste en dit is de norm. Men heeft de dood op de hielen, maar zou deze voor zich moeten hebben is een uitspraak van iemand die ik ken en die eigenlijk alles zegt wat ik moet weten. De dood op de hielen, terwijl men deze juist voor zich moeten hebben, automatisch 'loopt' men dan een pas langzamer en ziet men de waanzin in van alle niets activiteiten die men tot alles heeft verheven.

Een combinatie van geld is alles, wie geld heeft is het belangrijkste en de dood op de hielen hebben is een toestand die niet uit te houden is voor mensen die (weer) toegang hebben tot al hun gevoelens.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 05-11-2014 19:53
Ixie zei:
Petra in 36
Citaat:
ixie ken je de term hsp?


Ja Petra ken ik ben er flink mee aan de slag geweest, weet sinds ongeveer 10 jaar dat dit bestaat en dat het al altijd heeft bestaan behalve mensen uit bijvoorbeeld de 18 e eeuw hadden minder last want veel minder indrukken naast relaties en weersomstandigheden en en en.... Echter ik denk HSP oorspronkelijk is.

Groet Ixie
In de tijd van Strindberg viel het ook nog mee:)
Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 05-11-2014 19:41
jenne dwaallicht zei:
petra zei:
ixie zou kunnen
ik heb geen idee of hsp oorspronkelijk is
of niet
groet petra


Van de door jullie gebruikte afkortingen begrijp ik niets, hoeft ook niet !
Waar jullie het over hebben is de kracht die ontbreekt de mentale kracht om het leven aan te vallen en te verslaan, weg kruipen in stilte moet je niet doen, mijn intuïtie zegt mij dat jullie training missen, jullie rélativerend vermogen schiet te kort, en ja de samenleving is erg veranderd, minder menselijk,
meer dierlijk vreten, neuken, etc., verenig je in een mooie harminieuse groep doe mooi culturele dingen te samen,
ik doe hier ook aan mee begeleidt twee groepen, ga vaak met ze naar een oude kerk, heerlijk die rust, gewoon lekker zitten, wat lezen, daarna discusseren of beetje tekenen, en vaak doen we de boodschappen op de markt, klein plaatselijk marktje, leuke aardige mensen, goed voor je, zoeken de confrontatie met het leven, nou ja wilde ik jullie even vertellen, groet Jenne


Nee Jenne, het is niet de mentale kracht die ons ontbreekt. Ik denk zelfs dat wij heel sterk zijn.
Anders waren we allang bezweken, velen hebben de hel moeten doorstaan en het overleeft en velen niet omdat de wereld zo in elkaar zit dat het voor ons bijna niet leefbaar is om te voldoen aan al die opgelegde normen en waarden en dogma´s, ik spreek even voor mezelf, van de maatschappij. Buiten om nog alle prikkels die zoveel invloed hebben op ons zijn, zodat we steeds weer moeten herstellen daarvan.
De wereld is te druk voor ons. Het is ons wezen, het is geen makke.
Net zoals Ixie beschrijft, men wil er graag labels opplakken of onder de medicijnen stoppen omdat volgens hun het plaatje niet klopt. We zijn geen robots die ze kunnen manipuleren, we zien donders goed hoe het werkt allemaal en dat is behoorlijk tegen het gevoel in en daarom eigenlijk niet in staat in deze maatschappij te staan zonder onderuit te gaan.
Die zou er in "onze" ogen heel anders uit moeten zien om normaal te kunnen leven.

Het doet mij weer denken aan de film the green beautiful. Dat is wereld waar ik in kan leven.

Wij moeten vaak weg kruipen in stilte om ons weer te ontdoen van de "rotzooi" in de wereld op allerlei gebied, dus te herstellen, anders redden we het zeker niet.
We kunnen niet voortdurend onder de mensen zijn, dat maakt ons kapot.
Mijn training is het leven geweest en dat is op zijn zachtst gezegd niet goed gegaan. Allemaal geprobeerd om maar te voldoen aan...
On relativerend vermogen schiet zeker niet te kort, dat is absoluut aanwezig misschien nog wel meer dan....

Jij benoemt ook een aantal zaken die bij ons niet zouden kloppen en dat is nu juist het punt, het klopt wel degelijk, het klopt heel goed juist.
Daarom worden we ook niet begrepen helaas.

Wat je verder vertelt is helemaal zo gek niet Jenne.
Als het maar niet te vaak is maar het spreekt me deels zeker aan.
Jij woont natuurlijk wel op een plek waar dat allemaal makkelijker te verwezenlijken is, dat gaat moeilijker in een grote stad, dan heb je de drukte weer.


Er scheelt ons niets, ik denk vaak dat het eerder andersom is.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 05-11-2014 19:19
Dank Ixie voor je antwoord dat jij het gevoel hebt dat het de oorspronkelijke mens is.
Ik kan het na wat je allemaal schrijft aannemen, ook vooral nu je in de leefmodus leeft.
Het afstemmen kan niet gebeuren als je te ver van jezelf verwijderd bent.
Daar zit ik nog in maar weet wat het is om daar niet in te zitten maar is al lang geleden.
Ik had toen ook vaak het gevoel dat alles klopte ondanks wat er allemaal gebeurt in de wereld.
Een paar seconden van 1 zijn met alles en de wereld stond even stil.
Later is dat overgegaan helaas.

Hoe moeten mensen die minder fijn besnaart zijn zich dan afstemmen, die kunnen er toch helemaal niet bij?
Kan me er niets bij voorstellen, daar zitten zoveel schillen overeen.
Die zouden ze 1 voor 1 af moeten proberen te leggen.

Ixie je hebt veel geluk gehad om te leven waar je nu mag leven, ik ben een beetje jaloers:)
Nu kun je je ook verder ontwikkelen op dit vlak.
Maar daar is dus zoals ik al zei de rust en stilte voor nodig en weinig tot geen prikkels anders kunnen "wij" niet functioneren.
Heel bekend de mist in gaan door ergens te zijn waar je door die omgeving uit en van jezelf wordt verwijderd.
het kost dan weer tijd om dat te herstellen of te helen.

Het is prettig als je iemand kent en vertrouwt die ook zo in elkaar zit.

De geestelijke gezondheidszorg zorgt er voor dat die mensen nog veel verder van zichzelf verwijdert raken door vooral therapie (om maar te voldoen aan het plaatje dat de maatschappij vindt hoe je je moet gedragen) en medicatie die alles op hol doet slaan of onderdrukt.

Wat jij omschrijft als genieten van niets bedoelde ik hierboven, een soort van 1 zijn met alles en alles klopt.
Ik begrijp de mensen wel maar het is niet aan mij besteed om me daar ook mee bezig te houden omdat het niet bij me past en totaal niet interesseert.
Een soort van "niks" waar ik niets te zoeken heb.
En daarom ook het liefst alleen, ik dan in de stilte van de nacht:)
Het is moeilijk ontkomen aan....
Het liefst dan de natuur en de dieren natuurlijk vooral honden, het aller mooiste op de wereld dat er is, kan me er helemaal in verliezen.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# petra 04-11-2014 21:47
om alles te "zien"
moet je wat mij betreft dingen combineren jenne
het spirituele in combinatie met het zien wat er gebeurt..

mooi dat je dingen "onderneemt".

ik doe zelf genoeg vind ik..
vandaar ook overhaaste slordige reacties van mij hier...

en ik ben het met je eens een primitieve samenleving..
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 04-11-2014 20:37
petra zei:
ixie zou kunnen
ik heb geen idee of hsp oorspronkelijk is
of niet
groet petra


Van de door jullie gebruikte afkortingen begrijp ik niets, hoeft ook niet !
Waar jullie het over hebben is de kracht die ontbreekt de mentale kracht om het leven aan te vallen en te verslaan, weg kruipen in stilte moet je niet doen, mijn intuïtie zegt mij dat jullie training missen, jullie rélativerend vermogen schiet te kort, en ja de samenleving is erg veranderd, minder menselijk,
meer dierlijk vreten, neuken, etc., verenig je in een mooie harminieuse groep doe mooi culturele dingen te samen,
ik doe hier ook aan mee begeleidt twee groepen, ga vaak met ze naar een oude kerk, heerlijk die rust, gewoon lekker zitten, wat lezen, daarna discusseren of beetje tekenen, en vaak doen we de boodschappen op de markt, klein plaatselijk marktje, leuke aardige mensen, goed voor je, zoeken de confrontatie met het leven, nou ja wilde ik jullie even vertellen, groet Jenne
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# petra 04-11-2014 20:08
ixie zou kunnen
ik heb geen idee of hsp oorspronkelijk is
of niet
groet petra
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 04-11-2014 19:57
leon zei:
Als ik even in mag breken :-)
Hsp is goed bekend.
Ik vraag me nog steeds af of dit de oorspronkelijke mens is.
Dit betekent wel in deze wereld heel moeilijk te handhaven.
Eigenlijk zouden die mensen een aparte plek moeten krijgen in deze wereld waar stilte heerst en weinig prikkels.
Zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen zonder alleen maar bezig te zijn met overleven.

Groet Leon.

:lol: Ik had je commentaar nog niet gelezen pas na het het plaatsen van mijn reactie op Petra. Ik voel dat deze HSP mensen de oorspronkelijke mens is. Het artikel van Nexus over ether, de oerbron en en en verwijzen voor mij naar mijn gevoelens. Want hoe moet een mens wiens fijne antennes niet meer goed of helemaal niet meer functioneren, afstemmen op deze oerbron?

Ik ben van de overleefmodus naar de leefmodus gegaan en deze modus waarin ik eindelijk kan/mag leven bescherm ik. Soms maak ik een 'fout' en begeef me ergens waar het te druk is en te druk is; prikkels van stemmen, muziek, geuren, lichaamstaal en energieën. Ik betaal dit met 'besmetting'.

De persoon waar ik mee omga, dagelijks mee omga ervaart de wereld idem dito.

Wegblijven uit het GGZ circuit want anders zwaaien er labels en medicatie volgt dan snel dat is een.

HSP kan op zijn slechts namelijk uitgelegd worden met heel veel wat in de DSM staat, maar dan toch weer net niet én dan blijven ze maar labelen om hun behandelingen die op niets uitlopen bij de ziektekostenverzekeraar vergoed te krijgen. HSP wilde men ook opnemen in de nieuwste DSM maar het is gelukkig niet gebeurd.

Op z'n best is HSP genieten kunnen van 'niets' en dat zo intens en positief daar weegt niets tegen op.

Ik begrijp ook niet dat mensen niet zien wat er allemaal te zien valt, niet voelen wat er te voelen valt. Ik begrijp de drukte om niets van mensen niet, eerlijk gezegd begrijp ik mensen minder, de meeste mensen minder dan daar waar ik soms in de ochtenduren mag toeven.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 04-11-2014 19:27
Petra in 36
Citaat:
ixie ken je de term hsp?
Ja Petra ken ik ben er flink mee aan de slag geweest, weet sinds ongeveer 10 jaar dat dit bestaat en dat het al altijd heeft bestaan behalve mensen uit bijvoorbeeld de 18 e eeuw hadden minder last want veel minder indrukken naast relaties en weersomstandigheden en en en.... Echter ik denk HSP oorspronkelijk is.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# leon 04-11-2014 19:24
Als ik even in mag breken :-)
Hsp is goed bekend.
Ik vraag me nog steeds af of dit de oorspronkelijke mens is.
Dit betekent wel in deze wereld heel moeilijk te handhaven.
Eigenlijk zouden die mensen een aparte plek moeten krijgen in deze wereld waar stilte heerst en weinig prikkels.
Zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen zonder alleen maar bezig te zijn met overleven.

Groet Leon.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# petra 04-11-2014 19:06
petra zei:
Ixie zei:
petra zei:
(ik twijfelde..wel of niet reageren...)

tweede fimpje...
hoe verschillende dimensies te beschrijven en te vertalen
naar de 3 d wereld..
super!!

ixie kan het zijn...
dat ..smaken en geuren
jou iets vertellen...over degene? of energie?

ik begrijp exact de kado s ..
te mooi...wonderen...

en alles gaat " vanzelf"
de juiste personen de juiste plaatsen enz

onvoorstelbaar indrukwekkend
wat je wil komt uit....

Petra,

Het tweede filmpje moet ik nog kijken, heb er wel een stukje van gezien.
.
Ik ben zeer gevoelig voor energieën, in een ruimte waar veel mensen zijn is dat een te grote impact. Vandaar dat ik de meeste dingen die in groepen gedaan worden alleen doe denk aan cursussen. Ruimte is voor mij echter ook internet en bijvoorbeeld social media.
Cadeaus ja alles gaat vanzelf en de juiste mens(en) komen precies op tijd op de juiste plaats. Cadeaus of leermomenten, ik vraag zodra ik voel dat het weer kan de volgende stap. Dit heb ik echter sinds 2 jaar niet meer gedaan, komt wel weer.

Ik las net het volgende artikel van Nexus daar kreeg ik als vanzelf weer antwoorden

Groet Ixie


ixie ken je de term hsp?




dat vragen doe ik ook
voor de volgende stap.

misschien zijn de kado s bij de ene leermomenten..inzichten..
en misschien zijn de kado s bij een ander synchroniciteit..wonderen..
en / of combinaties

misschien krijgen we het allemaal in de vorm waar we om vragen..
als we willen..
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# petra 04-11-2014 18:52
Ixie zei:
petra zei:
(ik twijfelde..wel of niet reageren...)

tweede fimpje...
hoe verschillende dimensies te beschrijven en te vertalen
naar de 3 d wereld..
super!!

ixie kan het zijn...
dat ..smaken en geuren
jou iets vertellen...over degene? of energie?

ik begrijp exact de kado s ..
te mooi...wonderen...

en alles gaat " vanzelf"
de juiste personen de juiste plaatsen enz

onvoorstelbaar indrukwekkend
wat je wil komt uit....

Petra,

Het tweede filmpje moet ik nog kijken, heb er wel een stukje van gezien.
.
Ik ben zeer gevoelig voor energieën, in een ruimte waar veel mensen zijn is dat een te grote impact. Vandaar dat ik de meeste dingen die in groepen gedaan worden alleen doe denk aan cursussen. Ruimte is voor mij echter ook internet en bijvoorbeeld social media.
Cadeaus ja alles gaat vanzelf en de juiste mens(en) komen precies op tijd op de juiste plaats. Cadeaus of leermomenten, ik vraag zodra ik voel dat het weer kan de volgende stap. Dit heb ik echter sinds 2 jaar niet meer gedaan, komt wel weer.

Ik las net het volgende artikel van Nexus daar kreeg ik als vanzelf weer antwoorden

Groet Ixie


ixie ken je de term hsp?
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 04-11-2014 06:48
petra zei:
(ik twijfelde..wel of niet reageren...)

tweede fimpje...
hoe verschillende dimensies te beschrijven en te vertalen
naar de 3 d wereld..
super!!

ixie kan het zijn...
dat ..smaken en geuren
jou iets vertellen...over degene? of energie?

ik begrijp exact de kado s ..
te mooi...wonderen...

en alles gaat " vanzelf"
de juiste personen de juiste plaatsen enz

onvoorstelbaar indrukwekkend
wat je wil komt uit....

Petra,

Het tweede filmpje moet ik nog kijken, heb er wel een stukje van gezien.
.
Ik ben zeer gevoelig voor energieën, in een ruimte waar veel mensen zijn is dat een te grote impact. Vandaar dat ik de meeste dingen die in groepen gedaan worden alleen doe denk aan cursussen. Ruimte is voor mij echter ook internet en bijvoorbeeld social media.
Cadeaus ja alles gaat vanzelf en de juiste mens(en) komen precies op tijd op de juiste plaats. Cadeaus of leermomenten, ik vraag zodra ik voel dat het weer kan de volgende stap. Dit heb ik echter sinds 2 jaar niet meer gedaan, komt wel weer.

Ik las net het volgende artikel van Nexus daar kreeg ik als vanzelf weer antwoorden

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 03-11-2014 11:49
Leonardo zei:
jenne dwaallicht zei:
Ik vind de accenten die de stilte accentueren interessanter als doodse stilte, zo één als in volle kerk na het zingen van een psalm iemand een harde wind laat, op zijn Engels breaking wind,
die stilte van die verbouwereerde mensen wil ik vast leggen, of dat moment in de diepe zomer zwoele zuiden wind, te lamlendig om wat te doen, misschien ietsje te veel gedronken tijdens het noon maal, dan die torenklok in de verte van het dorp dat accent beautyful, for whome the bell toll's, voor mij nee hoor ik blijf nog even,
Of die hond die blijft in verste verte, een jager die een schot lost, een toeterende trein, hier in Frankrijk toeteren de treinen,
het zijn deze geluiden die de stilte voor mij accentueren, en tergelijke tijd omlijsten die heerlijke stilte met zijn zoemde insecten, ja het is waar stilte kan soms net zo mooi zijn en je inspireren als de mooiste muziek, ja hoor ik begrijp jullie volkomen, maar ik slaap liever ik vind demorgen stond het stervens uur iets onverbiddelijks geven, het wordt dag of je wilt of niet, als je er nog bent ten minste, ben meer voor de late middag time for the siesta na een mooi glas wijn, lekker dagdromen wat je allemaal wel gaat doen, ach al die mooie illusies van de namiddag die nooit uitkomen, nou ja daar zijn het ook illusies voor niet waar, groet Jenne


Dank Jenne,

Niet feitenkennis maar nieuwsgierigheid is de bron van kennis. Een geïnspireerd iemand kan voor altijd veranderen als hij de nieuwsgierigheid in zichzelf weet aan te boren. Wij zijn de waarnemer, de stille getuige van alles wat de hersenen doen.


Leonardo ik kan je hier mee helpen, a fin niet ik maar de oude Chateaubriand met zijn wonderlijke geest.
Le vivants ne peuvent rien,
apprendre aux morts,
Les morts, au contraire,
Instruisent les vivants.
Chateaubriand.

Instruisent/inspireren mag ook alhoewel minder direct en onduidelijker.
Groet Jenne Sr.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# petra 03-11-2014 11:05
de ancient sites
zijn vortexen naar andere dimensies
soms wordt gematerialiseerd in deze dimensie
wat in een andere plaatsvindt
wisdomkeepers en genootschappen bestaan
sommige beschikken over kennis en technologieën die wij
nu nog niet hebben
het gaat om de leylines
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# petra 03-11-2014 10:26
(ik twijfelde..wel of niet reageren...)

tweede fimpje...
hoe verschillende dimensies te beschrijven en te vertalen
naar de 3 d wereld..
super!!

ixie kan het zijn...
dat ..smaken en geuren
jou iets vertellen...over degene? of energie?

ik begrijp exact de kado s ..
te mooi...wonderen...

en alles gaat " vanzelf"
de juiste personen de juiste plaatsen enz

onvoorstelbaar indrukwekkend
wat je wil komt uit....
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 03-11-2014 09:14
jenne dwaallicht zei:
Ik vind de accenten die de stilte accentueren interessanter als doodse stilte, zo één als in volle kerk na het zingen van een psalm iemand een harde wind laat, op zijn Engels breaking wind,
die stilte van die verbouwereerde mensen wil ik vast leggen, of dat moment in de diepe zomer zwoele zuiden wind, te lamlendig om wat te doen, misschien ietsje te veel gedronken tijdens het noon maal, dan die torenklok in de verte van het dorp dat accent beautyful, for whome the bell toll's, voor mij nee hoor ik blijf nog even,
Of die hond die blijft in verste verte, een jager die een schot lost, een toeterende trein, hier in Frankrijk toeteren de treinen,
het zijn deze geluiden die de stilte voor mij accentueren, en tergelijke tijd omlijsten die heerlijke stilte met zijn zoemde insecten, ja het is waar stilte kan soms net zo mooi zijn en je inspireren als de mooiste muziek, ja hoor ik begrijp jullie volkomen, maar ik slaap liever ik vind demorgen stond het stervens uur iets onverbiddelijks geven, het wordt dag of je wilt of niet, als je er nog bent ten minste, ben meer voor de late middag time for the siesta na een mooi glas wijn, lekker dagdromen wat je allemaal wel gaat doen, ach al die mooie illusies van de namiddag die nooit uitkomen, nou ja daar zijn het ook illusies voor niet waar, groet Jenne


Dank Jenne,

Niet feitenkennis maar nieuwsgierigheid is de bron van kennis. Een geïnspireerd iemand kan voor altijd veranderen als hij de nieuwsgierigheid in zichzelf weet aan te boren. Wij zijn de waarnemer, de stille getuige van alles wat de hersenen doen.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 03-11-2014 08:00
Ixie zei:
Jenne in reactie 17

Citaat:
Als je geestelijk in onbelans bent, dus niet in harmonie met je lichaam en je leefomgeving, is de oplossing je lichaam te gaan verzorgen, we weten allemaal heel goed hoe.


Holistische mensvisie; geest, lichaam én sociale omgevingsfactoren. Dus dan zou 'je' (ik) ook kunnen denken aan de situatie waarin de sociale omgeving niet op orde is dan raakt je ten eerste je psyche in onbalans en vervolgens als je geen stappen onderneemt raakt je lichaam in onbalans.

Overwegend worden de meeste mensen zonder schade geleverd (geboren). Het gaat vaker goed dan mis, ook al lijken de ziekenhuizen vol te liggen met pasgeborenen. Deze zieke pasgeborenen waaronder dus ook de prematuren hebben misschien ook al voor hun geboorte door van allerlei situaties door hun omgeving schade opgelopen; drugsverslaafde moeders en/of vaders, moeders die zwanger zijn in een stresssituatie, te oude moeders, genetische afwijkingen en en en...

Citaat:
de natuur is onze placenta die ons voed
Zo ervaar ik dit ook, de natuur is dé voedingsbron op allerlei niveaus

Leonardo in reactie 19
Citaat:
Goed om te horen dat we er allemaal inspiratie uit halen.
Zelfs veel meer dan ik hier kan laten zien. Door bepaalde zaken die ik hier tegenkwam ben ik weer een stukje verder gekomen in mijn ontwikkeling van mezelf en dus ook van mijn objecten, deze zijn immers een afspiegeling van mijn innerlijk leven . Objecten die ik sinds 2010 maak.

Groet Ixie
Ixie, we zijn als mens ons hele leven in een ontwikkelings staat, dit is de beroemde niet tegen te houden ontwikkeling van de species, leren leren en aanpassen, onze intuïtie wijst ons veelal de weg, ach weet je ons innerlijke leven sjauwd daar onze hele achter aan, het is dat beroemde zeer persoonlijke pad wat we af moeten leggen, het staat ergens in de sterren, waar zullen we nooit weten, hoe langer je leefd hoe meer balast je mee moet slepen, als een klein slakje met een enorm veel te groot slakkenhuis.
Maar we moeten niet te lang stil staan bij ons zelf, is niet echt interessant, het is die andere die we moeten lief hebben, en geven wat we te geven hebben, en verwacht maar niets terug, want zo werkt dat niet, er is een tijd van geven, en van ?, groet Jenne
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 02-11-2014 20:28
Ik vind de accenten die de stilte accentueren interessanter als doodse stilte, zo één als in volle kerk na het zingen van een psalm iemand een harde wind laat, op zijn Engels breaking wind,
die stilte van die verbouwereerde mensen wil ik vast leggen, of dat moment in de diepe zomer zwoele zuiden wind, te lamlendig om wat te doen, misschien ietsje te veel gedronken tijdens het noon maal, dan die torenklok in de verte van het dorp dat accent beautyful, for whome the bell toll's, voor mij nee hoor ik blijf nog even,
Of die hond die blijft in verste verte, een jager die een schot lost, een toeterende trein, hier in Frankrijk toeteren de treinen,
het zijn deze geluiden die de stilte voor mij accentueren, en tergelijke tijd omlijsten die heerlijke stilte met zijn zoemde insecten, ja het is waar stilte kan soms net zo mooi zijn en je inspireren als de mooiste muziek, ja hoor ik begrijp jullie volkomen, maar ik slaap liever ik vind demorgen stond het stervens uur iets onverbiddelijks geven, het wordt dag of je wilt of niet, als je er nog bent ten minste, ben meer voor de late middag time for the siesta na een mooi glas wijn, lekker dagdromen wat je allemaal wel gaat doen, ach al die mooie illusies van de namiddag die nooit uitkomen, nou ja daar zijn het ook illusies voor niet waar, groet Jenne
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 19:38
Ixie zei:
Leonardo zei:
Zodra de geest echter op de bron binnenin ons gericht wordt, begint er als het ware een nieuw leven. Wat wij als gedachten betitelen zijn net als rimpels of golven aan de oppervlakte van het water. Het is een uitstekende geestelijke oefening om stil te gaan zitten kijken naar wat er aan de oppervlakte van de geest verschijnt. Onze gedachten leiden steeds tot identificatie of veroordeling, zij komen voort uit vooropgezette meningen en staan inzicht in de weg. Zoals het water helder en kalm is als er geen rimpels zijn, zo is ook de geest helder en vredig als er geen gedachten zijn, als hij passief en volledig ontvankelijk is.


Deze momenten heb ik heel vroeg in de ochtend, ik ben een absoluut ochtendmens, zéér vroege ochtend dus (05.00 plus min). Zittend in een kamertje in mijn huis waar geen enkel scherm is, met zeer zacht licht van een kaars of van gedimd licht niets doen behalve luisteren naar de stilte in de omgeving. Vervolgens met een beetje geluk, maar meestal gaat dit moeiteloos, naar mijn innerlijk reizen naar de bron. Soms kom ik terug met een cadeau; een inzicht, een idee om een object verder gestalte te geven, een mogelijkheid om het verleden nog meer los te laten.

Oorverdovende stilte kan er tijdens deze uren zijn, hier dus waar ik woon en dit ervaar ik iedere avond weer als wonderbaarlijk, zulk een stilte.


Dank dat je deze ervaring met ons wilt delen Ixie.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 02-11-2014 14:04
Leonardo zei:
Zodra de geest echter op de bron binnenin ons gericht wordt, begint er als het ware een nieuw leven. Wat wij als gedachten betitelen zijn net als rimpels of golven aan de oppervlakte van het water. Het is een uitstekende geestelijke oefening om stil te gaan zitten kijken naar wat er aan de oppervlakte van de geest verschijnt. Onze gedachten leiden steeds tot identificatie of veroordeling, zij komen voort uit vooropgezette meningen en staan inzicht in de weg. Zoals het water helder en kalm is als er geen rimpels zijn, zo is ook de geest helder en vredig als er geen gedachten zijn, als hij passief en volledig ontvankelijk is.


Deze momenten heb ik heel vroeg in de ochtend, ik ben een absoluut ochtendmens, zéér vroege ochtend dus (05.00 plus min). Zittend in een kamertje in mijn huis waar geen enkel scherm is, met zeer zacht licht van een kaars of van gedimd licht niets doen behalve luisteren naar de stilte in de omgeving. Vervolgens met een beetje geluk, maar meestal gaat dit moeiteloos, naar mijn innerlijk reizen naar de bron. Soms kom ik terug met een cadeau; een inzicht, een idee om een object verder gestalte te geven, een mogelijkheid om het verleden nog meer los te laten.

Oorverdovende stilte kan er tijdens deze uren zijn, hier dus waar ik woon en dit ervaar ik iedere avond weer als wonderbaarlijk, zulk een stilte.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 02-11-2014 13:54
Jenne in reactie 17

Citaat:
Als je geestelijk in onbelans bent, dus niet in harmonie met je lichaam en je leefomgeving, is de oplossing je lichaam te gaan verzorgen, we weten allemaal heel goed hoe.
Holistische mensvisie; geest, lichaam én sociale omgevingsfactoren. Dus dan zou 'je' (ik) ook kunnen denken aan de situatie waarin de sociale omgeving niet op orde is dan raakt je ten eerste je psyche in onbalans en vervolgens als je geen stappen onderneemt raakt je lichaam in onbalans.

Overwegend worden de meeste mensen zonder schade geleverd (geboren). Het gaat vaker goed dan mis, ook al lijken de ziekenhuizen vol te liggen met pasgeborenen. Deze zieke pasgeborenen waaronder dus ook de prematuren hebben misschien ook al voor hun geboorte door van allerlei situaties door hun omgeving schade opgelopen; drugsverslaafde moeders en/of vaders, moeders die zwanger zijn in een stresssituatie, te oude moeders, genetische afwijkingen en en en...

Citaat:
de natuur is onze placenta die ons voed
Zo ervaar ik dit ook, de natuur is dé voedingsbron op allerlei niveaus

Leonardo in reactie 19
Citaat:
Goed om te horen dat we er allemaal inspiratie uit halen.
Zelfs veel meer dan ik hier kan laten zien. Door bepaalde zaken die ik hier tegenkwam ben ik weer een stukje verder gekomen in mijn ontwikkeling van mezelf en dus ook van mijn objecten, deze zijn immers een afspiegeling van mijn innerlijk leven . Objecten die ik sinds 2010 maak.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 13:13
jenne dwaallicht zei:
Leonardo, Misschien is het beter om ongenode gasten, niet te negeren maar juist ontzettend veel aandacht te geven wie weet wat voor menselijke schatten we dan ontdekken, negeren doet vreselijk pijn, en haalt de diepste rancuneuse gevoelens boven bij een mens, ja ken Uw vijand, heb hem lief, dan wordt het misschien een vriend, who knows.


"Ongewenste gasten" was spreekwoordelijk bedoeld Jenne. Excuses voor het misverstand.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 02-11-2014 12:59
Leonardo, Misschien is het beter om ongenode gasten, niet te negeren maar juist ontzettend veel aandacht te geven wie weet wat voor menselijke schatten we dan ontdekken, negeren doet vreselijk pijn, en haalt de diepste rancuneuse gevoelens boven bij een mens, ja ken Uw vijand, heb hem lief, dan wordt het misschien een vriend, who knows.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 12:08
jenne dwaallicht zei:
Ja beste Leonardo, maar we leven niet in die utopische wereld die we allemaal voorstaan, wat Greg Braden denkt moet hij weten, wij moeten elke dag zo, goed mogelijk met de réaliteit leven, zonder ons denken als lemmingen in de afgrond te storten,
wij gewone gemiddelde mensen moeten ons kruis dragen, en met een lach en een song wordt dit kruis ligter, kom op er is zoveel moois te genieten, laat je niet begraven voor je dood bent, vecht tot je bittere einde om een goed mens te zijn, alleen al uit respect voor waar je uit voort komt, groet Jenne.


Dank Jenne,

Deze houding van stille oplettendheid heeft langzamerhand tot gevolg dat alle zinloze gedachten verdwijnen, zoals ongewenste gasten die genegeerd worden. Als we zo binnen in onszelf blijven en de stroom van gedachten gadeslaan, zonder in te grijpen of rechter te spelen, wordt het diepe onbekende in ons aangemoedigd naar de oppervlakte te komen en zijn ongebruikte energie de vrije loop te laten, waardoor we de kans krijgen het mysterie van de oorsprong van ons leven te doorgronden.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 02-11-2014 11:40
Ja beste Leonardo, maar we leven niet in die utopische wereld die we allemaal voorstaan, wat Greg Braden denkt moet hij weten, wij moeten elke dag zo, goed mogelijk met de réaliteit leven, zonder ons denken als lemmingen in de afgrond te storten,
wij gewone gemiddelde mensen moeten ons kruis dragen, en met een lach en een song wordt dit kruis ligter, kom op er is zoveel moois te genieten, laat je niet begraven voor je dood bent, vecht tot je bittere einde om een goed mens te zijn, alleen al uit respect voor waar je uit voort komt, groet Jenne.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 11:31
Zodra de geest echter op de bron binnenin ons gericht wordt, begint er als het ware een nieuw leven. Wat wij als gedachten betitelen zijn net als rimpels of golven aan de oppervlakte van het water. Het is een uitstekende geestelijke oefening om stil te gaan zitten kijken naar wat er aan de oppervlakte van de geest verschijnt. Onze gedachten leiden steeds tot identificatie of veroordeling, zij komen voort uit vooropgezette meningen en staan inzicht in de weg. Zoals het water helder en kalm is als er geen rimpels zijn, zo is ook de geest helder en vredig als er geen gedachten zijn, als hij passief en volledig ontvankelijk is.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 11:10
When we form heart-centered beliefs within our bodies, in the language of physics we're creating  the electrical and magnetic expression of them as waves of energy, which aren't confined to our hearts or limited by the physical barrier of our skin and bones.  So clearly we're "speaking" to the world around us in each moment of every day through a language that has no words:  the belief-waves of our hearts.

In addition to pumping the blood of life within our bodies, we may think of the heart as a belief-to-matter translator.  It converts the perceptions of our experiences, beliefs, and imagination into the coded language of waves that communicate with the world beyond our bodies.  Perhaps this is what philosopher and poet John Mackenzie meant when he stated, "The distinction between what is real and what is imaginary is not one that can be finely maintained ... all existing thing are ... imaginary."

Gregg Braden
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 10:59
Ixie zei:
In het begin van 2014 belandde ik in een situatie uitgelokt door mijn verleden; The present the outcome of the past, ik dacht heel even nu zal ik sterven.

Achteraf gezien was het de zuivering van mijn ziel ( gedeeltelijk) het prikkelgeleidingssysteem van mijn hart raakte geheel van slag. De donkere nacht van de ziel wordt dit ook genoemd. Gelukkig was ik in gezelschap van iemand die precies kon vertellen wat er gaande is.

Als zoals Jenne aangaf in een van zijn eerdere reactie de sinusholten de uiteinden van de ziel zijn. Is het prikkelgeleidingssysteem van het hart met dus de sinusknoop volgens mij de poortwachter van de ziel. Dit in verbinding brengend met' informatie uit 'How to control the Matrix, maar ook met de ook hier besproken film(en) door Leonardo; Avator begin ik het een en ander meer te begrijpen. Begrijpen is bij mij voelen en dat voelen moet goed voelen anders dus weer warrelig worden. Goed in de zin van juiste informatie. Warrelig zijn; een groot deel van mijn leven dus ingeleid eigenlijk in de periode waarin ik leerplichtig werd. De kleuterschool die was nog te doen voor mij :lol:

Groet Ixie


Goed om te horen dat we er allemaal inspiratie uit halen.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 02-11-2014 10:52
jenne dwaallicht zei:
Kijk we moeten er voor oppassen om van al de natuur wonderen in ons prachtige lichaam iets unheimlichs te creéeren.
Ons lichaam moet het allemaal maar onder gaan, de capriolen die wij bedenken, ons lichaam is dat gene wat onze ziel mogelijk maakt te fungeren,
Als je geestelijk in onbelans bent, dus niet in harmonie met je lichaam en je leefomgeving, is de oplossing je lichaam te gaan verzorgen, we weten allemaal heel goed hoe.
Geen masochisme toepassen op je lichaam daar betaal je in je latere leven de prijs voor, ga lekker vissen in een bootje tegen een rietkraag uit de wind, vissen en lezen heerlijk je wordt door de natuur herboren, de natuur is onze placenta die ons voed, prettige zondag vr. groet Jenne


Bedankt voor je wijze woorden Jenne
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 02-11-2014 10:09
Kijk we moeten er voor oppassen om van al de natuur wonderen in ons prachtige lichaam iets unheimlichs te creéeren.
Ons lichaam moet het allemaal maar onder gaan, de capriolen die wij bedenken, ons lichaam is dat gene wat onze ziel mogelijk maakt te fungeren,
Als je geestelijk in onbelans bent, dus niet in harmonie met je lichaam en je leefomgeving, is de oplossing je lichaam te gaan verzorgen, we weten allemaal heel goed hoe.
Geen masochisme toepassen op je lichaam daar betaal je in je latere leven de prijs voor, ga lekker vissen in een bootje tegen een rietkraag uit de wind, vissen en lezen heerlijk je wordt door de natuur herboren, de natuur is onze placenta die ons voed, prettige zondag vr. groet Jenne
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 02-11-2014 06:23
In het begin van 2014 belandde ik in een situatie uitgelokt door mijn verleden; The present the outcome of the past, ik dacht heel even nu zal ik sterven.

Achteraf gezien was het de zuivering van mijn ziel ( gedeeltelijk) het prikkelgeleidingssysteem van mijn hart raakte geheel van slag. De donkere nacht van de ziel wordt dit ook genoemd. Gelukkig was ik in gezelschap van iemand die precies kon vertellen wat er gaande is.

Als zoals Jenne aangaf in een van zijn eerdere reactie de sinusholten de uiteinden van de ziel zijn. Is het prikkelgeleidingssysteem van het hart met dus de sinusknoop volgens mij de poortwachter van de ziel. Dit in verbinding brengend met' informatie uit 'How to control the Matrix, maar ook met de ook hier besproken film(en) door Leonardo; Avator begin ik het een en ander meer te begrijpen. Begrijpen is bij mij voelen en dat voelen moet goed voelen anders dus weer warrelig worden. Goed in de zin van juiste informatie. Warrelig zijn; een groot deel van mijn leven dus ingeleid eigenlijk in de periode waarin ik leerplichtig werd. De kleuterschool die was nog te doen voor mij :lol:

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 02-11-2014 06:10
jenne dwaallicht zei:
Volgens de oude Griekse filosofen, bevind zich in de neus en zijn aanverwante holtes de gevoels uiteinden van onze ziel, de sinus holtes, die deze golven opvangen als antennis, en doorgeven naar het centrale zenuwgestel, ook de reuk bevind zich daar, ook een alarm centrale op zich, we zitten zo prachtig in elkaar, de optimale overlevings machine, in normale natuurlijke omstandigheden, aangevuld met onze intuïtie, ook telephatie gaat via deze golven, door de sinus kanalen die als snaren van ons denken fungeren, mooi allemaal.


Verder hebben we nog de sinusknoop in het hart, een onderdeel van het prikkelgeledingssysteem, dat inderdaad zoals het gehele lichaam prachtig in elkaar zit.

Als de uiteinden van de ziel zich dus in de sinusholten bevinden is het wellicht logisch dat hoe meer verbinding met de ziel hoe minder we niet natuurlijke geuren vooral parfums kunnen verdragen. Daar tegenover staat dan weer hoe minder verbinding we met de ziel hebben des te meer parfums en andere onnatuurlijke geuren we gaan gebruiken.

Dus is wat Leon in een van haar reacties aangaf; ik proef parfum en word misselijk wellicht een waarschuwing die op een dieper niveau alarm slaat voor een persoon die niet meer/nauwelijks verbonden is met haar ziel.

Ik sluit me verder bij Nexus aan Jenne; mooie reacties die mij bovendien meer toegang gaven tot wederom een zeer goed artikel van Leonardo waar ik eerder geen toegang tot kreeg.

Straks de link van Mb bekijken

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 02-11-2014 05:52
jenne dwaallicht zei:
Dit sooert verhalen doen me denken aan het land der Nibelungen, waar de kobolden heersen, Wagner het lied van de Walkiri, hoor ik er in, het is mooie geschreven, een geweldige SF,
maar er zit ook een kern van waarheid in natuurlijk dat muziek je lijf bespeeld als een instrument, 90% water wil wel trillen, maar het is de rest die ons vast houdt in dit menselijke tranendal.


Waarmee ik terug ben en daarmee verdieping krijg van het eerder hier gepubliceerd artikel over water... :-) Mooie verbinding gemaakt Jenne. Tevens krijg ik op een andere manier toegang tot Wagners Nibelungen, waardoor er weer een verdieping/verbinding ontstaat naar het boekwerk; Traces of the elder faiths dat hier in een eerder artikel genoemd werd.

Verdiepingen zijn voor mij noodzakelijke connecties die de ene dimensie met de andere verbinden. Zonder deze connecties word ik warrelig want zonder kaders en zwevend in het luchtledige.

Groet Ixie



Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Nexus 01-11-2014 23:52
jenne dwaallicht zei:
Volgens de oude Griekse filosofen, bevind zich in de neus en zijn aanverwante holtes de gevoels uiteinden van onze ziel, de sinus holtes, die deze golven opvangen als antennis, en doorgeven naar het centrale zenuwgestel, ook de reuk bevind zich daar, ook een alarm centrale op zich, we zitten zo prachtig in elkaar, de optimale overlevings machine, in normale natuurlijke omstandigheden, aangevuld met onze intuïtie, ook telephatie gaat via deze golven, door de sinus kanalen die als snaren van ons denken fungeren, mooi allemaal.


Leuke reacties Jenne! Mooie info.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Leonardo 01-11-2014 21:25
Dank voor de aanvulling Mb
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Mb 01-11-2014 20:47
Vanavond een interview bekeken van Gregg Braden van afgelopen februari op de Roemeense tv. Erg boeiend, het kijken waard. Helaas in het engels, maar toch. Het duurt maar een uurtje.

Link; www.youtube.com/watch?v=iprj7PQIqPk
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 01-11-2014 19:44
Volgens de oude Griekse filosofen, bevind zich in de neus en zijn aanverwante holtes de gevoels uiteinden van onze ziel, de sinus holtes, die deze golven opvangen als antennis, en doorgeven naar het centrale zenuwgestel, ook de reuk bevind zich daar, ook een alarm centrale op zich, we zitten zo prachtig in elkaar, de optimale overlevings machine, in normale natuurlijke omstandigheden, aangevuld met onze intuïtie, ook telephatie gaat via deze golven, door de sinus kanalen die als snaren van ons denken fungeren, mooi allemaal.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 01-11-2014 19:27
Dit sooert verhalen doen me denken aan het land der Nibelungen, waar de kobolden heersen, Wagner het lied van de Walkiri, hoor ik er in, het is mooie geschreven, een geweldige SF,
maar er zit ook een kern van waarheid in natuurlijk dat muziek je lijf bespeeld als een instrument, 90% water wil wel trillen, maar het is de rest die ons vast houdt in dit menselijke tranendal.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Mb 01-11-2014 08:40
Over muziek;



Have a nice day, the sun is shinning.. :D
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Mb 01-11-2014 08:33
Leonardo,

Bedank voor dit stuk. Heb gisterenavond gekeken naar "How to Access Superconsciousness". Hoewel ik veel elementen wel al ken en "begrijp" is het erg verhelderend te zien hoe het ook anders kan. Eigenlijk dat alles maar ook echt alles in je zit. We zijn alleen vergeten hoe dat te bereiken. Me too... Nogmaals dankt. De juiste info op de juiste tijd....
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Nexus 31-10-2014 20:09
Goed en goed geschreven artikel. Sluit naadloos aan op de rest van de artikelen. Dank Leonardo.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# vladi 31-10-2014 18:21
jenne dwaallicht zei:
Vladi, je hebt het over de chemtrails, nou hier kennen wij dat fenomeen ook, maar misschien niet zo heftig als in Nederalnd, het ergste is dat niemand in de overheden het er ooit over heeft ook niet in de lagere echalons zo als bijvoorbeeld wethouders of tweede kamer leden.


misschien moeten we het op papiergeld schrijven.
ns kijken of dat de frequentie ten positieve beinvloed.

fff
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 31-10-2014 18:10
Vladi, je hebt het over de chemtrails, nou hier kennen wij dat fenomeen ook, maar misschien niet zo heftig als in Nederalnd, het ergste is dat niemand in de overheden het er ooit over heeft ook niet in de lagere echalons zo als bijvoorbeeld wethouders of tweede kamer leden.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# vladi 31-10-2014 15:28
jenne dwaallicht zei:
Hij is hier elke dag opnieuw heel mooie weer, vandaag 25°, en bijna November,
ja heerlijk lekker bloot in de tuin werken, goed voor vitamine D, opnieuw veel vlinders,
de echte Indian summer, prachtige kleuren blad aan de bomen, de mooiste kleuren hebben onze Ginko Biloba bomen, mooier als de Acers,


ik neem aan dat je nog wel contacten/familie in nederland hebt wonen.

vraag die maar eens wat hier in de lucht gebeurd.
vandaag is extreem,werkelijk unbelievable :eek:

fff
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# jenne dwaallicht 31-10-2014 12:58
Hij is hier elke dag opnieuw heel mooie weer, vandaag 25°, en bijna November,
ja heerlijk lekker bloot in de tuin werken, goed voor vitamine D, opnieuw veel vlinders,
de echte Indian summer, prachtige kleuren blad aan de bomen, de mooiste kleuren hebben onze Ginko Biloba bomen, mooier als de Acers,
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# vladi 31-10-2014 12:16
topartikel met powerinfo :-)
goed bezig.

off topic:

waar is onze blauwe lucht heen?
iemand haar nog gezien de laatste tijd? :sad:

fff
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen