platte aardeBeste lezers, wij werden benaderd door een groep wetenschappers die beweren dat de voorstelling van onze Aarde zeer te wensen over laat. Deze groep heeft 7 jaar onderzoek gedaan naar de Aarde en wil hun bevindingen graag delen met het grote publiek. Daar wij geen filter willen zijn voor onze lezers zullen wij de bevindingen van deze groep één op één plaatsen zodat jullie er zelf een beeld over kunnen vormen. Later bespreken wij deze bevindingen gezamenlijk!

SAO PAULO, 19 februari, 2018 / PRNewswire /

Onderzoek naar de vorm van de aarde is een terugkerend thema in de geschiedenis van de mensheid geweest. Op basis van een reeks natuurverschijnselen die de geaccepteerde academische leer in deze kwestie tegenspreken, besloten Braziliaanse wetenschappers van Dakila Pesquisas deze inconsistenties te onderzoeken. Gedurende zeven jaar van studies werden op verschillende plaatsen in de wereld wetenschappelijke experimenten uitgevoerd, met deelname van overheidsinstellingen en professionele onderzoekers uit verschillende vakgebieden. De resultaten worden gepresenteerd in de langspeelfilm Convex Earth: The Documentary. De preview, op uitnodiging, vindt plaats op 26 maart om 19.30 uur in het Shopping Eldorado in São Paulo (SP). Drie dagen later zal de documentaire worden uitgebracht op convexearth.org, in het Portugees, Engels en Spaans.

Experimenten geven aan dat de aarde convex is in landgebieden en vlak op wateroppervlakken.

Volgens Urandir Fernandes de Oliveira, oprichter van Dakila Pesquisas, is de stelling dat de aarde rond is, weerlegd door zeven experimenten: een geodetisch experiment, dat bestaat uit het meten van twee gebouwen op een aanzienlijke afstand; het gebruik van het zeeniveau als referentie; een laserproef om de vlakheid van wateroppervlakken te bepalen; nivellering van wateroppervlakken; optische vervormingen met betrekking tot reflectieprocessen; een experiment met boten op de horizonlijn; en experimenten met zwaartekracht en hemellichamen.

Om het geodetische experiment uit te voeren, werden de basis en de bovenkant van twee gebouwen gemeten, één in Torres, Rio Grande do Sul en de andere in Natal, Rio Grande do Norte. Ingenieurs bij het Nationaal Instituut voor Ruimtelijke Ordening en Landbouwhervorming (INCRA – Instituto Nacional de Colonização e Reforma Agrária) namen aan deze activiteiten deel. Een langeafstandlaser werd gebruikt om de vlakheid van de wateren bij de Três Marias Dam in Minas Gerais te meten; in de Lagoa dos Patos, in Rio Grande do Sul; bij het Titicacameer in Peru; en op de zeeën rond het eiland Ilhabela in de staat São Paulo, en bij de Straat van Gibraltar, de zeescheiding die Europa scheidt van Afrika. Op deze manier werd de theorie van de zwaartekracht uitgedaagd door twee essentiële natuurlijke maten: de loodlijn en het niveau.

Alle experimenten hadden de medewerking van astronomen, cartografen, geologen, topografen en civiel ingenieurs, naast andere professionele onderzoekers. Er is geavanceerde apparatuur gebruikt. Na de release van de documentaire zal Dakila Pesquisas alle gebruikte methodologie en technologie ter beschikking stellen zodat geïnteresseerden de resultaten kunnen verifiëren.

“Naast het aanpakken van de vorm van de aarde, zal de documentaire de ontdekking onthullen van een nieuw continent afgesloten door een grote muur van ijs. Nieuwe kennis zal ook worden aangetoond met betrekking tot de zon, de maan en de sterrenbeelden,” onthuld Urandir Fernandes de Oliveira.

Na de documentaire verschijnt het boek Convex Earth, dat alle wetenschappelijke bevindingen bevat en een nieuwe kaart van de wereld.

Dakila Pesquisas, opgericht in 1997, in Corguinho, Mato Grosso do Sul, bestaat uit onderzoekers en wetenschappers uit verschillende kennisgebieden, voornamelijk de exacte en natuurlijke wetenschappen.

Bron: nl.terraconvexa.com.br

Gerelateerde Links:

Reacties

# Treowd 26-04-2018 12:17
Voor lezers , die geinteresseeerd in de bevindigen zijn van de Convex Earth docu , het schijnt een soort van tegenoffensief te zijn geweest om de tegenstellingen Platte Aarde (Aardvlakte...) nog wat meer op scherp te zetten. Convex Earth - Sorry Folks, We Got It Wrong! www.youtube.com/watch?v=HZHVtxwvcMw

Omdat de discussie niet meer echt informatief meer zal overkomen nog even deze reactie men kan doorscrollen tot halverwege de pagina voordat Joep binnen viel in het topic.

Om te kunnen blijven heersen is verdeling scheppen altijd een goed 'wapen' en als je al via de alternatieve media naar nieuws en zoeken bent is de kans groot dat je daarvan al op de hoogte bent. Many lies.....
De platte aarde "theorie" trekt zo hard aan - vanwege inhoudelijke ware punten - dat men er halve waarheidse theorieen erlangs injecteerd om verdeling te scheppen.
Via youtube ook opzettelijk trollen, disinformatie, censuur , kijkaantallen beinvloeden, kanalen uitschakelen, zoekresultaten beinvloeden.. etc.

Daarnaast zal men bij weing kennis over zaken eerder geneigd zijn vanwege onderliggende indoctrinatie , terug te vallen op de "veilig gewaande kaders". De wetenschappers weten het wel, dat zijn dan dus eerder de witte jassen die men zal geloven, dus men leunt op die verkregen autoriteit. Daarmee zal men minder vlug geneigd zijn om de bevindingen van de platte aarde beweging te gaan volgen....splijtzwam....

Nog maar een keer een opsomming van betrouwbare youtubekanalen mocht men getriggerd zijn geworden om toch wat onderzoek te plegen aangaande platte aarde, de aardvlakte... advies sla de lijst even op, de censuur op youtube rijst de pan uit, wat is er te verbergen???
De censuur is nog scherper geworden dat ook de kanalen - die mogelijk een bedreiging vormen voor de staus quo van de heliocentristen - soms gewoonweg niet opduiken in de zoekresultaten. Probeer via kanaalsurfen via de featured channels op de kanlen zelf b.v. Globebusters dat kanaal is nog wel te bereiken , omdat deze hun rechten kennen - dan alsnog de kanalen te bereiken in onderstaande lijst

Mark Sargent (flat earth clues), Eric Dubay (200 proofs earth is not a spinning ball, Jeranism, Globebusters, 7th day TruthSeeker (samenvattingen uitzendingen globebusters en meer..) DITRH, John Smith Globe Lie, Beyondtheimaginarycurve, Sun And Moon Group Family United, en voor een muziekale noot...Conspiracy Music Guru en ODD reality voor wat rap en interessante docu's aangaande platte aarde en meer onderwerpen.
# Treowd 26-04-2018 13:18
Advies: Wel zo eerlijk...
Mocht men geinteresseerd zijn in de bijdragen van Joep, dan zijn de youtube video's die hij begedragen heeft goed langs de bevindingen van de wat meer en dieper onderzoekende platte aarde video's en argumenten te bekijken. Bekijk ze indien gewenst beiden voor nog een beter inzicht en maak een kritische afweging...Mocht verder de manier van discussieren niet echt aanstaan omdat er best veel persoonlijke ongeronde verwijzingen richting mij als ook de platte aarde theorie zelf zijn gegaan, dan kan men doorscrollen tot onderaan de pagina. Daar zijn wat meer gerichter de linken en info te vinden richting de aanbevelingen , argumenten waarvan ik denk dat ze moeite waard zullen zijn ze mee te nemen in overweging. Welke keuze dan ook , veel succes en plezier toegewenst in de zoektocht naar de uiteindelijke mogelijke vorm van de aarde en of deze door de ruimte zou kunnen vliegen of niet of zelfs stil zou kunnen staan of niet...Feel free..
# Treowd 26-04-2018 12:28
Dat er behoorlijk wat haken en ogen aan de bolle bal aarde theorie zitten wordt ook aangekaart in voigende docu's :
Eric Dubay: The History of Flat Earth
www.youtube.com/watch?v=9496sa0cXh4
# Treowd 28-04-2018 09:54
Dat wiskundige berekeningen kloppen wil niet automatisch zeggen dat het overeenkomstig zou moeten zijn met wat de Natuur ons toont en dat is volgens aanwijzingen te observeren gelijkend op een vlakte.....dat men deze kan ombuigen via wiskunde richting een bol zegt eigenlijk niets over wat het kan zijn in werkelijkheid....
Flat Earth Globe Earth Mathematically Debunked
www.youtube.com/watch?v=bol8vZ7pcu8
# Treowd 28-04-2018 10:11
Als laatste belangrijke toevoeging:
Hoe zien we de Zon vanuit een indivdueel perspectief, maar kan deze toch zijn volledige cycli volbrengen? Hoe werkt dat bij de Zon ? Eerste deel van een interessante serie aangaande de werking van atmosferische refractie en lensing en tevens toegelicht hoe het kan werken vanuit het individuele zicht....
Flat Earth - Refraction part 1/3 - The Sun
www.youtube.com/watch?v=XOdfn0CgRrg
# Treowd 29-04-2018 14:02
Aanvullend op vorige reactie :
The Sun Seen Through Our Individual Atmospheric Domes on Flat Earth www.youtube.com/watch?v=5PRiu3daPBg
# Joep 25-04-2018 17:14
Beste Teowd. Het is nu goed geweest voor mij. We hebben alles gezegd wat we wilde zeggen. U hebt het recht te geloven of zeker te weten wat u wilt. Dat respecteer ik. In dit artikel was ik hard en gedreven om tegen gas te geven met argumenten  ( zie you tube clipje ). Dat zegt natuurlijk niks over u als mens
Ik heb het bewijs of voor u onzin geleverd. Misschien dat u het ooit zal op bekijken op you tube. Dat heb ik in ieder geval bij u wel gedaan.

Ik wens u oprecht alle goeds toe
# vladi 25-04-2018 17:20
dan neem ik m'n woorden terug,maar je gaat wel heel ver.
meestal kom je vladi dan ergens tegen.

maar goed,met een oprechte wens om iemand anders goeds toe te wensen dwing je bij mij respect af.

fijne avond.

# Joep 25-04-2018 17:22
Ik neem woorden ook terug
# Joep 25-04-2018 17:26
Woorden worden soms ff uitgesproken. Ik kom uit een hard milieu. Dus ik ben te hard in mijn woorden door mijn emoties. Oude gewoontes. Ik respecteer iedereen en wens iedereen het beste toe. Sorry vladi
# Treowd 25-04-2018 17:55
Het zij zo, mogelijke dissonantie - misschien ook niet - sterk geloof....
Mijn insinuaties niet direkt richting jou waren mogelijk niet gegrond, maar je liet me geen andere keuze, je gedrag lokte het uit.
Eensgelijk alle goeds! Doe er wat mee , inzicht doet veranderen.. Op het moment dat het in je opkomt , je er bewust van worden, is de eerste stap...
Oprechte groet, Treowd
# Treowd 25-04-2018 18:42
Garnett Silk - Judge Not
www.youtube.com/watch?v=6LaraewXz0I
# Treowd 25-04-2018 18:25
Garnett Silk - Life Is Like A Piano
www.youtube.com/watch?v=5Fjj8PiUppQ
# Treowd 25-04-2018 19:02
Alle goede dingen komen in drieen...
Garnett Silk - Love Is The Answer
www.youtube.com/watch?v=-0zcWsfJJ0Q
# Joep 24-04-2018 14:32
Schepen die achter de horizon verdwijnen, zijn volgens platte-aarde-aanhangers slechts een optische illusie. Een verrekijker doet dat effect teniet – als je in staat bent tot zelfbedrog.

En dan komen je zo nog met een luchtballon. De lucht ballon komt niet verder dan de dampkring. Hoe zou dat nou komen? Haha. Meteorieten bestaan ook niet. Allemaal neergelegd door de Nasa. De zon staat maar een paar duizend kilometer van ons af volgens deze Flattards.
# vladi 25-04-2018 17:14
joepke is overtuigt voor zijn ego.hoera hoera hoera
(luid handgeklap)

# Joep 25-04-2018 17:20
Allebei op 17.14 verstuurd. Vladimir moest reageren zonder ego haha of toch ook met ego? Als er iemand op bovendien een ego heeft dan is vladmiertje die meister. Geef niet hoor! Ook vladje is nu weer gehoord. Toedeloe
# vladi 25-04-2018 17:26
met ego door onrecht :lol:

# Joep 25-04-2018 17:39
:lol:
# Joep 24-04-2018 14:44
Als we de belangrijkste overtuigingen uit 1280 gaan bekijken dan komen we al snel tot de conclusie dat de theorie geen stand houd en ze van alles gaan verzinnen om niet van hun geloof te vallen.

Wat is de aarde dan wel? Dat is goede vraag. Tot nu toe bol met de mogelijkheid van optische ilussie voorbij het vermogen om door onze ogen waar te nemen.

Wetenschap is ook beperkt en tot we meer logisch en bewijsbare argumenten ( voor ieder mens waarneembaar) vast gelegd hebben...kunnen voor nu concluderen dat de aarde rond is.

Maar ik denk dat ik een nieuw geloof ga creëren. Vierkante aarde. Wordt 100% een succes!
# Treowd 24-04-2018 18:30

@Joep. De discussie is dat het geen bal / bol is of globe , maar juist het woord rond kan ook het voorbeeld van de Gleasons map bevestigen, voor platte aarde onderzoekers is het een vlakte (welke vorm is eigenlijk nog een vraag) dus ontdiuik je op deze wijze een beetje waar het om draait. Ben jij ervan overtuigt dat de aarde een bol bal is of ook wel globe genaamd ? Dat is nl. onze ware tegenstelling in deze...Rond is geen juiste woordkeuze , conclusie in deze dus. Ik zie dit soort duiken, uitvluchten nl. wel wat vaker bij mensen die een bepaalde agenda voeren. Licht aub even toe...
# Treowd 25-04-2018 14:12
Geef even een duidelijk antwoord op mijn vraag of val je dan verder door de mand ? Geloof jij dat de aarde een bal, bol of globe is ? Ik heb al toegelicht waarom je niet van rond zou kunnen spreken dat ivm met de gleasons map.
Is de aarde een Globe?
# Joep 25-04-2018 16:45
Bol
# vladi 25-04-2018 17:11
wat ben jij een ziekelijk misbaksel,beledigend stuk nageboorte welk uit een rottend gat is gekropen.

psy-op of niet.

de nieuwe huistrol die hier poep komt praten.

als iemand wil geloven dat de plek waarop we wonen (g)een vorm heeft dan heeft die persoon het RECHT om dat te geloven.

jij beledigt Treowd om dat recht.
psychopaat!!nee geen sociopaat daar ben je niet slim genoeg voor.

# Joep 25-04-2018 20:22
:lol: :P
# Treowd 25-04-2018 18:19
Geen belediging Vladi , dan zou ik het probleem van een ander op mezelf betrekken, wat geen waarheid bezit voor mij kijk ik even naar en laat het los. Best moeilijk soms maar wel te doen. Voorbij het ego ...voor het groter goed...
# janmaat 25-04-2018 22:09
Voorbij het ego=bewustzijn=niets=vrijheid.
Daar is alles welkom.
Beledigingen, problemen, betrekkingen, heeft het niet moeilijk, bezit niets, ziet, en doet niets.
En kan Zijn met al wat is.

Het ego gelooft in een ik, en in problemen, wil altijd iets bezitten, kijkt, heeft het soms moeilijk, en doet altijd iets.
En waarom??????
Precies,........ voor het groter goed.

Voorbij het ego???
Verlichte ego ten top!!!!
# Treowd 26-04-2018 11:17
Prima verwoord beste Janmaat!
Alleen kan men ook iets voor het groter goed doen vanuit een altruistische instelling, Liefde, medemenselijke Liefde, wederom los van het ego (opererend) proberen te blijven, vanuit het Zijn het lijkt (blijkt is zo absoluut...) dan alsof daar meer krachtigheid ligt door de oprechtheid van sturing...Misschien bijgestaan door energie uit de positieve energie vanuit het Collectief aanwezig in de Eather? (speculatief..) kan ook spiritueel alle kanten op...
Maar misschien is dat een kwestie van het individuele perspectief en hoe men dat benaderd...

Waarom soms best moeilijk omdat je je vanuit je ego manifesteerd in deze duale manifestatie, ook al probeer je het ego humble te houden, je ego beleefd , doorleefd emoties , je kunt je zo manifesteren dat je Zijn de keuzes maakt. Maar ook dat is een subjectieve mening m.i. :-)
# Treowd 25-04-2018 17:02
En om dat te kunnen vasthouden ga je niet in op gerechte argumenten of argumentatie cq opvallendheden die naar voren komen als die zgn. bewijzen onderzocht worden? Maar ontwijk je dat door met andere reacties te komen in een discussie waarin jij van allerlei verwijten richting mij gooit zonder enige aanleiding, behalve dat ik je aangevoerde argumenten weerleg omdat ze niet de rieele werkelijkheid kunnen aantonen? Kijk, berekeningen kunnen kloppend gemaakt worden dat zeker in de wiskundige taal , maar dan komt de werkelijkheid kijken en dat bostst.
# Treowd 25-04-2018 17:03
Botst , sorry daarvoor..
# vladi 25-04-2018 17:24
ik moet altijd gniffelen als jij je verontschuldigd om een schrijffoutje. :P

ik geniet van je informatie,schrijffoutje of niet,waarheid of niet,Thanks.

# Treowd 25-04-2018 17:32
Jij ook bedankt voor de reflectie :lol:
# Joep 25-04-2018 12:59
Ik kijk realistisch en nuchter naar de zaak. Flattards vinden altijd wel een of andere verklaring,..ook al is het totaal onlogisch en onredelijk. Flattards zien spoken en dat is prima! Meer bewijzen heeft geen zin. Hoe logisch en feitelijk bewijsbaar. Idiootje clipjes van een camera uit een vliegtuig raam zijn te onnozel voor woorden. Zelfs triest te noemen. Flattards lopen continu in een fuik met hun archterlijke geloof en overtuigingen. Ze onderzoeken fantasieën en slaan alle redelijke argumenten in de wind.

Maak jezelf maar fijn belachelijk
# Treowd 25-04-2018 13:57
Jij kunt de zaak proberen om te draaien, maar jij bent degene die dat als bewijs wenst aan te voeren, mijn argumentatie en bewijsvoering laat weinig te wensen over...
Maar dat ontwijk jij door onzinnigheid op te zoeken pro en contra...Ook die tactiek lukt niet, integendeel hoe meer jij probeert op onoprechte wijze aan te tonen dat jij het gelijk aan je zijde hebt, hoe beter de lezers zien uit welk hout jij gesneden bent, laat staan dat ze je argumenten nog serieus zouden kunnen nemen....
# Joep 25-04-2018 16:48
Mijn bewijzen staan als een huis. Die van u op drijfzand!
# Treowd 25-04-2018 17:26
Je mag gerust je schrijven Joep , na alles wat je me al aan naam gegeven hebt is - je - best relaxed.. Ja ze staan als een kaartenhuis....bij mij is er geen spoortje drijfzand te bekennen - zo vast als een rots - dat het geen om de Zon draaiende bol kan zijn.... Neem ik mee tot de overgang (einde deze manifestatie in het huidige manteltje ...en mogelijk voorbij....? Who knows?

Over de uitendelijk vorm van de vlakte nog geen uitsluitsel dus , oneindig misschien? Meer land ? Meer poelen gelijkend aan de onze? Dat kan nog alle kanten uit... en de mogelijke dome of koepel? Er zijn wat aanwijzingen (word nog steeds onderzocht, sulfur hexafluoride?) maar meer als dat niet.... Maar we mogen van mening blijven verschillen....even goede reageerders, medemensen, broeders....Jammer van je persoonlijke uitlatingen verwensingen richting mij, maar als het slechts dissonantie is, probeer ik je te begrijpen. Dan heeft het tijd nodig...
# Treowd 25-04-2018 09:27
Ik licht het even een beetje toe aangaande de agenda :
Betaalde oppositie - en daarmee zijn het - en bepaalde alternatieve bloggers , en een legertje staatstrollen plegen onoprechte oppositie, ontregeling ook om zoveel mogelijk mensen weg te houden van het totale ontwaken uit de indoctrinatie. De aardvlakte , plat is In feite is een beetje een verkeerde woordkeuze, dat te weten legt een dikke wortel van het het mindcontrole programma bloot en de nevenwerkingen, instituten e.d. ook is er een vorm van hebzucht bij, maar tevens is dat ook ter bevestiging van die mindcontrole en eigelijk een neveneffect ervan collateral damage.... bijkomstige geoorloofde schade
en later of niet meer zo lang....schande....

Mensen die aangeven dat de aarde rond is en die ook wel kunnen weten hoe het werkelijk zit maskeren het op die wijze, omdat ze dan niet eigenlijk willen liegen of mogelijk bang voor de gevolgen van karma, of als handtekening voor de mede ingewijden die ook op de hoogte zijn.
Pure maskerade dus, gevoedt door luciferiaans bedrog, het gevoel van macht....

Bijna alles wat men geleerd is, is haast wel diendende aan de autoriteiten binnen het systeem, en daarmee wens ik niet aan te geven dat alles binnen het systeem niet zou deugen er gebeuren ook goede dingen. Maar kwa kennis en dat is een subjectieve blik tasten de meesten in het duister als deel van de mindcontrole, kennis = macht

En zonder het duistere te zien is het minder goed mogelijk om het licht ten volste te ervaren, geen must maar toch...Misschien zien de topdown managers het als hun taak op de ene of andere manier, om de mensheid te upliften via het lijdensproces dat leven heet voor velen...
En wie weet zijn het wel echt een stelletje psychopaten, zij bepalen nl. het nieuws en dat mag je van alle kanten bekijken......

Maar geloof mij niet ga zelf op onderzoek uit en probeer de bal, bol eens te bewijzen zonder enig geloven ergens in
# Joep 25-04-2018 16:52
Welke waarheid? Geestelijk gezonde mensen zien feitelijk dat de aarde een bol is !!!!!!!!!!
# Joep 25-04-2018 13:06
Ga vooral op onderzoek uit en ontdek dat je volkomen gezond bent, nuchter en realistisch in het leven staat. U bent dan weer bevrijd van een geloof minder. Gefeliciteerd
# Joep 25-04-2018 13:03
Nu zijn de realistisch en wel denkende mens ineens krankzinnig. Dit bewijst de arrogante NARCIST genaamd Flattard
# janmaat 25-04-2018 12:53
Over het totale ontwaken van de indoctrinatie
Zie 24-04-2018 20.19
# janmaat 25-04-2018 13:38
Beste treowd
Wil echt niet vijandig overkomen. Dus zie T ook aub niet zo.
Maar als ik zie (zag ik al) Hoe je mind tekeer gaat als er een reactie niet geplaatst kan worden.
Bij artikel syrisch jongentje
Kijk ook even zelf
Dan zie je hoe er allemaal rare gedachten in je op komen, vanuit T niets.
Je maakt er van alles van.
Andere gaan twijfelen, omdat jij iets plaatst waar jezelf over twijfelt.
Er komt een tegen reactie en alle neurose is ineens verdwenen.
Ik vind het heel bizar, en tegelijk ook wel lachen.
Ik lach je niet uit, ik hoop dat je T zelf ook gaat zien.
# Treowd 25-04-2018 14:01
Wat doe je vreemd opeens Janmaat?? Ik weet zelf wel wat er gebeurd is en ik ben niet tekeer gegaan dat is een onzinnge conclusie ik stelde een vraag, die netjes beantwoord is en al opgelost... dus probeer mij nu niet in een verkeerd daglicht te plaatsen, want dat is een beetje opmerkelijk en dat jij dat nu juist opzoekt in dit topic.
# janmaat 25-04-2018 16:02
Ik mag toch wel schrijven van wat ik zie.
Je staat toch open om dingen te bekijken?
Ik zie niet dat ik geschreven heb dat jij tekeer bent gegaan.
Wat ik zie is Ego mind spartelen en draaien.
En dan zeg je er wat over
En dan doe ik vreemd?
Ik zet je niet in slecht daglicht
Dat is een excuus om jezelf te verdedigen.
Lees je eigen teksten en doe zelfonderzoek.
Hoe mooi je je teksten ook verpakt, ik zie er doorheen.
# janmaat 25-04-2018 16:24
Herstel ik zie wel dat ik dat geschreven heb.
Dat zag ik ook
Ego mind ging tekeer
# Treowd 25-04-2018 16:35
Het gaat nergens meer over.... maar dat is jouw perspectief. prima...Knap van je dat jij uit die woorden mijn toestand van toen kunt inschatten , maar merkwaardiger dat jij niet in het topic zelf daar op in gaat, of bent gegaan, maar nu kiest om mij op de deze manier ergens op te wijzen. Je zit mis..Het zij zo...

Hoe mooi je je teksten ook verpakt, ik zie er doorheen.
Oke knap van je ....spiegel jij dat vanuit jezelf?
# Treowd 25-04-2018 18:34
Beste Janmaat, er kwamen meerdere merkwaardigheden tesamen en heb ook aangegeven dat het ook mogelijk van buitenaf kon komen, ik lees geen vijandigheid uit je. Maar je probeerde dingen voor mij in te vullen die niet correct ingeschat zijn. Ben ook maar een mens... :-)
Ik snap nog steeds de richting waarin je wijst...
# janmaat 25-04-2018 20:52
Ik probeer echt niks voor je in te vullen
Ook al kan dat zo overkomen.
Je kan T onderzoeken.
In dit topic wordt meer over ego mind geschreven (ook Door jou) dan in bovenste artikel.
Toen dat woord hier viel ben ik voornamelijk daarna gaan reageren.
Dat vindt je vreemd, maar een ander op ego mind wijzen in T zelfde artikel dat is dan ontopic.
Dat vind ik dan weer vreemd.

Wilde je verwijzen naar T niets (vrij/waarheid).
Met alle goede bedoelingen.
Je bent natuurlijk vrij om met alles bezig te blijven.

Weet dat ego geen waarheid is,
Ik kan jou niet in kwaad daglicht plaatsen,
En jij kan niet in kwaad daglicht staan.
Maar je kan dat wel allemaal bedenken,
net alsof je het ziet, en dan gaan we dat ook nog zo voelen enz.enz.
Ego maakt er bijna waarheid van.

Al met al is er voor mij niks verandert
Even goede vrienden.
# Treowd 26-04-2018 11:26
Heb het onderzocht , het kan een oneindige discussie worden omdat we mogelijk beiden vanuit het individuele perspectief gelijk zouden kunnen hebben. Dat komt door de concepten die kunnen onmogelijk in woorden grijpen wat het Ene is... The tao dat can be named , isn't the real Tao... En daar zie de conceptuele onvatbarheid wederom in terugkeren , zoveel vertalingen...... :-)
# Treowd 26-04-2018 11:39
Klopt..Maar niet specifiek gericht op dat onderwerp en daarmee verander je dan van onderwerp, dat komt dan niet ten goede aan het topic...
Andere lezers zouden dat zweverig kunnen vinden om daar op de diepte in te gaan.. en de aardvlakte ligt al zo gevoelig... Geen smoezerij hoor....Geen belang voor mij (ego) maar voor het Collectief dat heb ik dan voor ogen...
Dank je wel, om ook voor jouw inzicht te geven beste Janmaat, het is een prima uitwisseling van concepten, ook leerzaam ter reflectie..voorbij het ego sta je daar open voor vanuit het Zijn...
# janmaat 26-04-2018 22:09
Ja dat denk ik ook.
Dat T een oneindige discussie kan worden.
Zoals ik al eerder schreef, heb ik daar niet zo,n behoeft aan.
Discussiëren is m.i. ego maximaliseren. (Soms ook wel lekker, wetende dat T uit niets komt).
Wilde je op iets wijzen zoals jij ook op iets wilde wijzen.
Ego wat ego herkent
Zoals liefde liefde herkent.
Er zijn idd veel vertalingen, (zoals Hans Laurentius dat zelf ook uit legt) dat kan begrepen worden, (met denken) en dan is er weer een conceptje/ideetje bij.
Het gaat t om het her-kennen van wat je waarlijk bent.(dus niet met T denken).
Dat is een kompleet ander proces, sloop proces, no fun.

Maar goed, heb je reactie boven ook gelezen.
Kan daar wel weer op reageren, maar dan blijven we idd bezig.

Jij ook bedankt Treowd
# janmaat 26-04-2018 23:02
Even on-topic dan

Is aarde (plat bol hol) geen concept?
Wordt je geboren op aarde? (Laat zeggen, je hoofd plopt uit dat gat en je ziet, ja ik ben op aarde).
Of wordt je geboren, je weet NIETS, herinner je van de eerste twee jaar niks, word opgevoed met allerlei shit, gaat naar school en de programatie aarde wordt er ingeduwd?
Het had ook oliebol kunnen heten.
Waren we nu bezig met een platte oliebol.

Voor mij allemaal binnen de programatie, matrix, droom, gevangenis en noem maar op.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat ie doet.
Programatie is programatie en geen waarheid.
# Treowd 27-04-2018 12:09
K'zie ook wat jij ziet daarin, allemaal concepten theoretisch benaderbaar, praktisch lijkt het voor velen (collectief) wat hardnekkiger van aard te zijn ... heftig bedrog door ego-transverwarring ?? Wat is weten......? :D
# Treowd 24-04-2018 18:36
En wetenschap is helemaal niet zo beperkt, herhaal nl. even deze 5 experimenten indien nodig , zou niet moeten hoeven omdat het gerechte experimenten betreffen...
Als de aarde niet beweegt namelijk hoe kan jij tot bepaalde conclusies komen die daarop gebaseerd zijn?
5 Famous Scientific Experiments Prove a Stationary Earth www.youtube.com/watch?v=z7tIbwK0ulM
# Joep 24-04-2018 13:13
Een onderzoeker laat ruimte over om te blijven ontdekken. Een onderzoeker spreekt niet over waarheid zoals Teowd. Teowd heeft het gevonden en heeft zichzelf overtuigd van zijn eigen beperkte waarnemingsvermogen. Hij verschuilt zich achter zijn mede flattards.

Ze verzinnen de meest idioten theorien om in leven te blijven. Ze lopen op drijfzand.

Onderzoek betekent dat je mogelijkheid open moet laten dat de aarde misschien toch rond is. Iedere onderzoeker ( bewustzijn van een kind van 8 jaar is genoeg) begrijpt dat de flattards theorie weinig logica bevat.
# Treowd 24-04-2018 15:12
Je bent zo verblindt door je eigen overtuiging dat je niet eens de moeite neemt om alle reacties door te nemen alvorens te reageren of een waarlijk onderbouwde reactie te kunnen formuleren. Dat is namelijk niet wat ik stel als ik waarheid en waarheidsgetrouw aanhaal.

Uit een reactie hieronder in de reacties aanwezig :
Treowd 27-02-2018 11:53

Dat de platte aarde theoristen voor een rond vlak model hebben gekozen is vanwege de landkaarten welke specialistische beroepen gebruiken (marine , landmeters piloten etc.) voor hun onderzoeken en bewegingen over het aardoppervlak en die zijn gebaseerd op de Alexander Gleason's Flat Earth Map in 1892 . Dat is nl. het beste model wat op dit moment voor handen is dus over de uiteindelijke vorm kan de platte aarde beweging nog geen defenitief uitsluitsel geven wel dat de aarde onbeweegelijk en vlak is. En dat de Zon en Maan zich lager en anders dan beweerd in het gangbare model (bol, bal) beiden over de aarde bewegen.
# Joep 25-04-2018 13:08
Zegt de narcist
# Treowd 24-04-2018 09:01
Men kan het over oorzaak en gevolg hebben en dat is wat simplistisch uitgelegd inderdaad, en in feite is dat ook wel zo , dat de zogeheten , zgn. zwaartekracht van Newton zich behoorlijk selectief manifesteerd. En dat het simpelweg niet meer is dan materiaaldichtheid en dat objecten gewoonweg een dichtere materie hebben dan de lucht in de omgeving en daarom simpelweg naar de aardkorst vallen... en dat kan asfalt, gras, vloer zijn etc. Maar nog wat serieuzere onderzoekers komen ook tot andere verdere conclusies, waaronder ingenieur odiupicku en volgens zijn berekeningen is Big G een aanname en verzinsel en dat blijkt naast het gegeven dat Newton zelf aangegeven heeft dat er absoluut geen bewijs voor zwaartekracht is maar dat het een filosofische aannname betreft.

Big "G" is a hoax (er is ook nog een tweede deel voor de liefhebbers :-) )
www.youtube.com/watch?v=Vgqu2SeKR2s
# Joep 24-04-2018 11:10
Teo kan beter zijn bestaan ontkennen en daarom ook zijn eigen verzinsels! Of nog beter gezegd. Verzinsels overgenomen van een nog grotere fantast
# Treowd 24-04-2018 09:24
Beetje simpeler maar niettemin heeft het ook enige relevantie,niet dat ik graag die pseudodwaas tyson een podium wenst te geven maar ach waarheid heeft niets te vrezen van onzinnigheid waarheid blijft nl. wel gewoon overeind en heeft geen valse hulp nodig , censuur en trollen e.d. Waarheid is krachtig om dat het IS....
Gravity disproven in 3 minutes
www.youtube.com/watch?v=-V-ZfRXReKM

En alle goede dingen bestaan in drieen dat gaat hier ook op :Eric Dubay: Gravity does NOT exist!
www.youtube.com/watch?v=OVHYCr3FTSc
# Joep 24-04-2018 12:42
Ook weer z'n huis en tuin wetenschapper. Daar ga je mensen mee overtuigen.
# Joep 24-04-2018 16:15
youtu.be/xDAGgwK26qg

Let op!! Waarschuwing!! Dit zijn schokkende beelden van het uitzicht van een vliegtuig. En wolken niet te vergeten. Val niet in slaap zou ik zeggen. Ze komen echt met ongelooflijk goede bewijzen haha
# Joep 24-04-2018 11:14
Pseododwaas...hoe krijg je het je strot uit. Alles wat je beweert is de grootste bullschit ooit op bovendien geschreven!
# Treowd 24-04-2018 12:11
Opmerkelijk dat jij zoveel ruimte krijgt met je betekenisloze spuierij , je poept het hele topic vol met voorbij onzinnige vanuit het ego gedreven off-topic crap, lege argumentatie welke totaal niet informerend is. Naast je gewone bijdragen van wat youtubjes, want dat kan dat dat jouw mening vertegenwoordigd t.o.v. de meer richting waarheid georienteerde antwoorden van onderzoek dat betwijfeld of het heliocentrische model overeenkomt met wat de natuur ons lijkt te tonen. Dat zoiets zo maar mag op bovendien....
# Joep 24-04-2018 12:48
Vooral het woord waarheid blijven gebruiken hahaha Amen
# Joep 24-04-2018 12:46
Ik vroeg me precies hetzelfde bij jou af Teo. Je krijgt genoeg ruimte om de grootste bullschit aller tijden te verkopen. Beetje weerstand kan geen kwaad in jou geval
# Joep 24-04-2018 07:36
youtu.be/XcZMPqvKi5E

Zwaartekracht houd water in de zee. Hoe kan een vogel dan vliegen? Flattards concluderen hieruit dat de aarde plat is. Ze hebben duizenden van dit soort argumenten om de labiele en onzekere mens aan hun sekte te binden. Met volle overtuiging en natuurlijk geheel zonder enig logisch verstand bombardeerd Teowd de bewijzen aan zijn onderdanen. Voor Flattards is alles wat rond is onlogisch en ze doen er alles aan om dat zo te houden. Dat noemen we een sekte Teo.
# Treowd 24-04-2018 09:26
Daar sta je dan meneertje de onderzoeker....die zogenaamd open staat voor goede argumenten en ook als dat platte aarde zou zijn ...kughhh....
# Joep 24-04-2018 12:56
Zeker! Ik heb mijn onderzoek gedaan.
# Treowd 24-04-2018 09:50
Valt niet mee als je lid bent van een collectief dat gelijkt op een cult welke het ego benadrukt ter mindcontrole , om dan waarheid van fabricatie te onderscheiden maar we komen er wel..
En al zeker niet als je mogelijk een agenda kunt hebben of niet goed begrijpend kunt lezen ..

Ik heb nl. nergens aangegeven dat Joep een trol was ik heb aangegeven dat hij dat mogelijk zou kunnen zijn... Liefde voor waarheden bezit hij in ieder geval niet , hij is best selectief.... :-) Daarnaast kan men aan de manier van een discussie binnenstappen zien dat hij behoorlijk vanuit zijn ego overtuigt is, dat hij weet hoe alles zit maar dat mogelijk bewust maskerend (en ik schrijf , typ ook hier mogelijk: let op!) verwijtend reflecteert op anderen.

En ik ben me bewust dat ook waarheid subjectief en objectief aanwezig kunnen zijn in deze manifestatie maar dat is meer een verwijzing naar andere zaken...Wens hem ondanks alles wat hij richting mij verwijst wat meer wijsheid en kracht toe om onder het juk van het ego uit te kunnen komen, omdat ik juist mede omdat ik niet vanuit dat ego opereer die Liefde voor mijn medemens kan blijven opbrengen ook al verschillen we wat van mening in deze.... :-)
# Joep 24-04-2018 13:01
Teo, je hallucineerd. De aarde is idd plat. We leven in een dichte koepel. Sterren en planeten bestaan niet. Maar jij bent volkomen geestelijk gezond haha
# Treowd 24-04-2018 10:05
Excuus , waarheid moest waarheden zijn .. ben soms wat verstrooid...
# Treowd 24-04-2018 10:53
Nog even iets aangaande de zeer opvallende buitenproportionele censuur op youtube richting oprecht onderzoek , dit omdat je toch wel kunt bedenken dat als de bol, bal echt waarheid zou zijn zou zich dat toch vanzelf bewijzen.. What's really the problem there....???

Het zoeken op de kanaalnamen geeft soms zelfs geen resultaten in verschillende gevallen. Dat zijn mogelijk de kanalen die erg bedreigend kunnen zijn voor de staus quo van de heliocentrische overtuigden.
Als men b.v naar Globebusters gaat kan men van daaruit kanaalsurfen via de featured channels en dat kan men op ieder kanaal doen welke aan oprechte waarheidsvinding doen, wel gewoon kritisch blijven observeren en opmerkzaam blijven , dat wel :-)
# Joep 23-04-2018 21:05
Alle gekheid op een platvorm. Kijk nu een logisch naar deze clipjes. Gewoon logica. Flatliners zijn gehypnotiseerd door deze theorie en denken dat alle tegen argumenten verzonnen zijn om hun geliefde sekte te bestrijden.

Deel 4 youtu.be/1rmXP4Q2ZpI
# Joep 23-04-2018 20:50
youtu.be/EJ0EKJWyl_g

Deel 3 ....argumenten in overvloed Teo
# Joep 23-04-2018 20:41
youtu.be/JgY8zNZ35uw

Voor alle flattard
# Joep 23-04-2018 20:13 Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Joep 23-04-2018 19:27
Treowd zei:
Zo werkt dat met trollen, beste Vladi en als je het ego raakt van waaruit ze vaak ook nog eens reageren en opereren dan zie je de reacties gevuld raken van de haat. Haat en kwaadheid welke ze in zich dragen omdat de ziel zo verdwaald is en vol van pseudo kennis (scientism) welke gestoeld is op het lesmateriaal (indoctrinatie) van of gekocht door het gereedschap van de duisternis. Demonisch worden ze dan ...buiten zichzelf raken ze en dat is af te lezen uit de reacties dan, daarbij geven ze aan dat anderen bullshit verkopen omdat de eigen bullshit verbleekt tegenover ware oprechte kennis....dat is ware kracht...
Dat heeft geen kwaadheid of haat nodig dat heeft al de juiste frequentie, geboren uit de Creatie...

Hoi sekteleider Treowd. Het bewijs wat je leverd is vlak te noemen. Haha. Ik reageer op deze onzin omdat er te veel mensen rondlopen die deze bullschit gaan geloven. Gewoon omdat ze vatbaar voor zijn. Tja... en bewijs. Daar verschillen de feiten en de fictie over. Ik ben ook een vije onderzoeker en ik vind dit onderwerp zo inzettend slecht dat het reacties uitlokt bij mij.
# Joep 23-04-2018 18:16
Treowd zei:
www.youtube.com/watch?v=z7tIbwK0ulM

Het bewijst alleen maar dat deze man niet naar buiten gaat overdag en zijn therapeut al jaren niet meer ziet. Over bullschit gesproken
# Joep 23-04-2018 18:06
youtu.be/FTBaOmJEQg0

Deel 3. Speciaal voor Treowd
# Joep 23-04-2018 18:00
Ik daag iedere flat earther uit om de volgende zonsverduistering tot op de seconde te voorspellen. Of de volgende zonsverduistering over 100 jaar.

Let op!...de commentaren die ik hierop krijg. Ben benieuwd uit welke duim ze dit gaan zuigen.
# Treowd 23-04-2018 20:22
Zonsverduisteringen en de berekeningen ervan stammen al uit de oudheid in de tijd dat men nog wist dat de aarde plat is, ze zijn ook berekend vanuit dat model...en over genomen vanuit die kennis..Platte aarde kennis , en wetenschap was er namelijk al eerder....
Er is in 2016 een prijs uitgeloofd door Brain Stage voor een bedrag van 5000 dollar omdat de uitlijning van een volle eclipse via de polen een onmogelijkheid kan zijn op een bol , bal
$5,000 NASA Eclipse Challenge
www.youtube.com/watch?v=MonQUKIiBpc
# Treowd 24-04-2018 11:01
Mayan astronomers in Mexico also had a method for predicting eclipses. Using historical records, ancient astronomers searched for patterns in the occurences of solar eclipses, the most notable being the Saros cycle of 18 years 11.3 days. Eclipses tend to repeat themselves with this interval. As you might expect, there are many (in fact, 42) Saros cycles progressing at the same time and we do not have to wait 18.3 years from one eclipse to the next, we only have to wait 18.3 years for the next eclipse in each Saros cycle. The Saros cycle was first recorded by the Chaldeans on clay tablets in cuneiform writing.
Bron: ds9.ssl.berkeley.edu/.../history.html
# Treowd 24-04-2018 11:09
Ancient Greeks Built an Eclipse-Predicting 'Computer' 2,000 Years Ago
www.livescience.com/.../
# Treowd 24-04-2018 11:16
Antikythera mechanism working model
www.youtube.com/watch?v=4eUibFQKJqI
# Joep 23-04-2018 20:34
Hou toch op idioot. Ik voorspelde al z'n antwoord. Flat people kunnen gewoon de berekeing niet maken! Dat is gewoon 100% een feit. Gewoon bullshit blijven verkondigen. Dat deze sekte een platform krijgt. Ik sta echt open voor veel zaken maar deze man spoort niet!
# Joep 23-04-2018 19:33
Antwoord graag leider Treowd. Tot over 400 jaar als je erachter bent dat je gehersenspoeld bent
# Joep 23-04-2018 17:29
youtu.be/W9ksbh88OJs

Simpel, maar doeltreffend!
# Treowd 23-04-2018 08:59
Omdat trolling ook tot doel kan hebben om mensen weg te houden van enig onderzoek door b.v. een discussie onaantrekkelijk te maken en verschillende andere tactieken en men dat ook mogelijk kan maskeren in hun reactiegedrag voor oprecht geinteresseerden een interssante video. Opnieuw aangehaald maar ook aanwezig in onderstaande reacties en nog veel meer interssante linken . Advies : Neem even wat tijd om door de reacties te scrollen :-)
The History of Flat Earth by Eric Dubay
www.youtube.com/watch?v=XcZMPqvKi5E
# Joep 23-04-2018 17:22
Ook weer z'n ontzettend onnozel filmpje. Wat een bij elkaar geraampte fanta. Welkom bij de flat earth Disney fanclub. Probeer echt mijn best te doen, maar er zit gewoon geen logica in.
# Treowd 23-04-2018 17:32
Strakke argumenten Joep , dat moet haast wel je sterkste punt zijn.... maar ik ge je niet verder voeden, het is me duidelijk...
# Joep 24-04-2018 08:25
Dit is puur amusement. Komedie van het droogste niveau. Planeten bestaan ook niet bij flattards. Het moet niet gekker worden
# vladi 23-04-2018 18:35
idd,joepke heb ik hier zelden of nooit reageren,maar flat earth doet het opeens aanwezig zijn.

# Treowd 23-04-2018 18:59
# Joep 23-04-2018 19:16
OMG hahaha
# Joep 23-04-2018 18:39
Mooi toch. Ben allergisch voor bullschit
# vladi 23-04-2018 19:49
waarom blijf je dan zo dicht bij bullshit dat je het bijna kan ruiken?

beetje ziek toch?

# Joep 23-04-2018 20:23
Deze zieke flat earth morons moeten bestreden worden vladi. Ben jij ook z'n Morin?
# janmaat 23-04-2018 22:04
Flat earthers mogen er gewoon zijn
Net zoals globe earthers

Tot dat er ontdekt wordt dat het allemaal binnen de droomstaat is.
# Treowd 24-04-2018 10:38
Dat hoeft niet ontdekt te worden beste Janmaat dat kan nl niet met onbewezen of niet nader te bewijzen aannames cq theoretische theorieen , filosofieen die manifesteren zich niet in een materieele manifestatie.
Dat zijn de zogeheten new wave afslagen ter afleiding van de in deze manifestatie, rieele dagelijkse manifestatie athans op de eerste hulp rijden er auto's af en aan omdat deze illusie zo hardnekkig kan zijn....

Je kunt niet - zoals een schijnheilige dat zou doen - de bijbel dan slechts naleven of voor je gebruiken als het je uitkomt....Geen verwijt richting jou slechts als voorbeeld dienende...
Maar meningen kunnen verdeeld zijn en dat mag betreffende hetgeen je oppert omdat die waarheid subjectief beleefd en theoretisch tesamen besproken kan worden vanuit een gedeelde gedachtengang.... :-)
# Treowd 24-04-2018 11:47
Van mij mag een ieder geloven wat hij of zij wil , maar ga niet verkondigen dat het realiteit is , want dat moet dan wel getoetst worden... en dat gebeurd...
Ik heb geen enkele moeite met heliocentristen maar als ze gaan claimen dat hun model correct is dan behoord dat wetenschappelijk aangetoond te worden. En niet volgens een consenscueel gefilterd panel van meer dan vermoedelijke belangenverstrengelde gekochten of gemanipuleerde afhankelijken vanwege sociale of economische gronden. Geen verwijt daar, omdat ik inmiddels de werking van het systeem redelijk kan doorgronden. Clever of mag ik aangeven duivels sluw geconstrueerd ....Onderzoek vrij van richting een gemanipuleerde uitkomst beperkingen of filteringen graag... Dat is ware wetenschap zoals het behoord te zijn.
# Treowd 24-04-2018 13:00
Mocht er iemand twijfelen aan mijn oprechte open instelling richting wetenschap, daarvoor haal ik graag het volgende wederom even aan:

Iedereen, velen zijn geneigd vanuit een bepaaalde indoctrinatie te geloven wat wetenschappers voort brengen dat dat allemaal klopt, die weten het tenslotte wel. Dat terwijl er weeten schap is - vanuit iets weten dat het is - en dan is er denken te weten komend vanuit aannames welke ook 'wetenschappers' zijn genaamd pseudo wetenschappers (niet in alle gevallen, mind you).

En dan valt de keuze dus eerder op deze naamstatus, en dat concept dus vanuit die soms verkregen onrechtmatige autoritaire status om dat eerder te mogen geloven, Daarmee zal men minder vlug geneigd zijn om een ware oprechte beweging dus de platte aarde beweging welke oprecht vragen steld en argumenten op hun bevindgen formuleerd te gaan geloven.(natuurlijk zit er ook wat plausibele uitwas bij, in iedere beweging en verandering komt dat voor, goed kritisch filteren duss)

Dat terwijl nu juist een deel van die wetenschap op verschillende gebieden opgebouwd ook wel uitgebouwd is op een basis van aannames op gestapelde aannames...
Daarmee wil ik niet aangeven dat alle wetenschap slecht zou zijn , nee er is een groot besmettings gebied binnen de wetenschap gebouwd op die pseudo-wetenschap.
# Joep 24-04-2018 08:29
Een droom die reageert. Heerlijk, helder.. Heineken
# Joep 23-04-2018 18:11
Argumenten kun je krijgen
# Joep 23-04-2018 17:53
Logisch denken is jou niet gegeven in dit leven Treowd. Het virus/ verslaving zit vast in je hoofd. Stel je nou eens voor dat de aarde toch rond is. Tja..wat dan. Jou filmpjes hebben geen enkele sterke punten. Het zijn stellige aannames uitgegroeid tot sekte gedrag
# vladi 23-04-2018 18:33
maakt me niet uit plat of rond,het gaat om vrij denken en onderzoeken.

# Joep 23-04-2018 18:57
vladi zei:
maakt me niet uit plat of rond,het gaat om vrij denken en onderzoeken.

fff

Vrij denken en onderzoeken. Ik sta open voor flat earth theorie. Maar ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik denk dat het ooit begonnen is met een theorie en uitgegroeid tot een verhaal die zijn weerga ( bullshit) niet kent
# Treowd 23-04-2018 19:25
Kijk Vladi en zo pakken ze smoesjes in, om het gezicht te proberen te redden, alsof ze echt open staan voor info wat botst met de innerlijke overtuigingen of dogma's. Als er goede argumenten en filmpjes aangedragen worden negeren ze het volledig.

Dat terwijl de andere zijde de moeite neemt om aangedragen materiaal te bekijken ook al wijst alles op een correcter model . Dat is naar mijn mening echt open staan voor andere info. Maar ja....het zij zo...zo kan dissonatie of soms ook ondermijnende oppositie werken. Helaas gebeurd dit maar al te vaak onder platte aarde bijdragen richting oprecht onderzoek.
# Joep 23-04-2018 21:27
Heb al jou bullschit bekeken
# Joep 23-04-2018 20:29
Luister Teo, je ziet spoken. Gewoon een hogere dosis bij de psychiater vragen. Je verkondigt bullschit!!!
# Treowd 23-04-2018 19:44
En ik geef dit niet aan vanuit een belerende intentie, ik blijf het jammer vinden dat mensen zon stockholm syndroom vertonen en op deze wijze eigenlijk het valse systeem mogelijk blijven maken. De ware Natuur om ons heen toont ons de leugens en medemensen die in dezelfde boot zitten en ook belogen zijn vanaf de kinderlijke jaren en ook met neurologische vernietigende pasta ingespoten ter ondermijning van de oorspronkelijke potentie als vijanden beschouwen. Zo krachtig is de mindcontrole... en zij die de zaak aansturen lachen zich het apenzuur.... Ik ben niet niet je vijand , ben nog eerder je vriend en broer, maar jij ziet het niet omdat je niet weet dat jij niet echt hellemaal wakker bent...
Forgive them Lord for they don't know just what they do
www.youtube.com/watch?v=Jr82upq0DXY
If you get up and you quarrel every day , you saying praise to te devil I say (B.Marley - Positive Vibration)
# Treowd 23-04-2018 20:30
Dat was dus niet de juiste link heel merkwaardig de originele link staat er maar er komt een ander youtube tevoorschijn het moest deze zijn : www.youtube.com/watch?v=Qs0dvfRx3cA
# Joep 23-04-2018 20:25
Zieke man
# Joep 23-04-2018 18:48
Juist!
# Treowd 23-04-2018 09:19
Nog maar een keer een opsomming van betrouwbare youtubekanalen mocht men getriggerd zijn geworden om toch wat onderzoek te plegen aangaande platte aarde, advies sla de lijst even op de censuur op youtube rijst de pan uit, wat is er te verbergen???
Probeer via de volgende kanalen op youtube verder te onderzoeken om desinformanten te ontwijken en bewuste danwel onbewuste ontwetende geindoctrineeerde wegleiders te ontwijken.

# Joep 23-04-2018 17:32
Betrouwbaar??? Hahahaha help this man
# Treowd 23-04-2018 09:44
Omdat de censuur zo stevig is geworden op youtube nog wat verdere aanvulling van een paar kanalen en advies; Zoek gericht op kanaalnaam omdat zoekresultaten geen positieve reactie kunnen geven op videonaam. : NathanOakley1980, D. Marble, dmurphy25.
Flat Earth All Meat & No Potatoes
www.youtube.com/watch?v=iqwk8r6Y1ko
# Joep 23-04-2018 18:13
Censuur in the flat earther disney theorie is een feit
# Treowd 23-04-2018 09:23
# Treowd 23-04-2018 13:07
How Sunsets Work on Flat Earth
www.youtube.com/watch?v=M0m8H2Obq0w
# Joep 23-04-2018 18:22
Serieus. Therapeut? Pilletjes? Spuitjes?
# Joep 23-04-2018 17:13
Nou sorry. Dit noem je sluitend bewijs. Haha. Help
# Treowd 23-04-2018 13:15
Paar vraagjes om wat kritisch denkvermogen te triggeren:
Hoe is het mogelijk dat men de Zon op en onder ziet gaan dat terwijl de Aarde rond de Zon zou draaien volgens het algemeen voor waar aangenomen model ?
Waarom zijn de Zon en Maan nu samen overdags te zien op een ogenschijnlijke korte afstand van elkaar als de Aarde om de Zon zou draaien en de Maan op haar beurt om de aarde?? Denk er eens over na ...
# janmaat 23-04-2018 14:29
Pff T heeft je goed te pakken beste treowd.
Ik Reageer even off-topic
Anders ga ik mee in wat overtuiging, geloof, aanname of waarlijk realisme lijkt.

Wil je echt wat kritisch denkvermogen triggeren
1 vraag maar
onderzoek wie die IK is die denkt te denken?
Denk er eens heel rustig over na (T kan een paar jaar duren).
Maar dan weet je wel wat waarheid is
Of beter gezegd, je kunt er niet omheen, T is niet onderuit te halen (en Alleen, Als er echt openheid is).

Niet verplicht, ben je vrij in
En als je T niet doet, ben je in mijn ogen geen troll, of iets dergelijks.

Onderaan op 18 04 schreef ik ook zoiets,
# Treowd 23-04-2018 16:37
Pff T heeft je goed te pakken beste treowd.
Waarom zou het mij te pakken hebben beste Janmaat?
Er zijn bepaalde collectieve ( platte aarde onderzoekers ) observaties welke meerdere onderzoekers kunnen waarnemen binnen deze materieele manifestatie in de Natuur die voor zich spreken....

Ik probeer je vraag te beantwoorden (subjectief)
Ik die mijn gedachten formuleer in deze materieele manifestatie via het fysieke keyboard....
Het ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijken wilt of dit antwoord bevredigend genoeg voor je kan zijn. Het kan ook nog een afsplitsing van de onnoembare zijn die zich op deze wijze manfesteert ter bevinding van de afspltsing van het collectieve ZIJN....
# Treowd 23-04-2018 17:03
Beste Janmaat en dat kan zo ver, en zo diep gaan als je wilt en uiteindelijk eindigen in het niets van waaruit alles ontspringt :-)
# janmaat 23-04-2018 20:42
Thanks Beste treowd,
The rabbit hole gaat idd zo ver, en zo diep als je wilt.
Als je bij T niets uitkomt, wat de andere kant op is, de rabbit hole uit.
Kun je er achter komen dat er niets (niet iets) is.(daarom noemen ze T ook zo).
Ook geen ik die gedachten formuleert. Wat wel zo lijkt.
Denk je dat je iemand bent, doe zelfonderzoek.
Let op, T ego is hier zwaar allergisch voor.
Als je T niets hebt ontdekt, weet ook welke vorm de aarde heeft. :-)
# janmaat 23-04-2018 20:58
Eindigen in het niets?
Volgens mij begint het met niets.
Alles uit niets
Of
Niets uit alles.

ik zal jullie niet langer storen in de verhitte discussie.
# Treowd 24-04-2018 12:28
Dank je ook beste , ik volg je overigens wel in je denken , maar ik ben nu eenmaal gebonden aan concepten welke subjectief al naar gelang een beoogde uitkomst kunnen veranderen ... Eindeloze uitkomsten...benaderingen. Uiteindelijk is er dan geen ik , met je eens ... :-)
Verhitte discussie? ik blijf cool calm and collected :-x beetje sarcasme hahaha Maar dan behoor je toch over en weer argumenten aan te dragen? En toch ook waarachtig onderbouwd te beantwoorden met alle respect voor elkaars standpunt... of mis ik hier iets?...haha
# janmaat 24-04-2018 20:19
Ik kan je wat aan dragen,
misschien lijkt T waarachtig (T woord al?).
Maar er zijn geen antwoorden.
Dat heb je met zelfonderzoek.
Dat mag je zelf onderzoeken.
Anders wordt T het zoveelste geloof, met aannames en overtuigingen en heb je nog geen zelfonderzoek gedaan.

Als je dit hoort
Daarna hier eens komt lezen
Daarna nog eens luisteren
En dan weer gaan lezen hier
Dan kan T duidelijk worden wat er hier werkelijk gebeurt.

Zelfonderzoek kan jaren duren,
openminded luisteren, dus zonder aangeleerd spul vanuit T verleden er op te projecteren.
(Open stellen alsof je even niets weet).

Zal jullie verder niet storen
Weet dat het beetje off-topic is, maar ook weer niet, wat waarheid betreft.

Hans Laurentius geïnterviewd door Rinus van Warve…: youtu.be/n3Q6jGCaI8Y
# janmaat 10-05-2018 15:13
Jij bent niet de denker van je gedachten: youtu.be/qd0Aczk4vVo
# janmaat 10-05-2018 15:15
Rust is je eerste gegeven: youtu.be/-msIeAyUj9Y
# Treowd 26-04-2018 13:46
Dank je, Janmaat interessante aandraging...
# Treowd 26-04-2018 13:49
Weet niet of jij hier mee bekend bent...
The Basic State Introduction Part 1
www.youtube.com/watch?v=98SHEOY7oCc
# janmaat 28-04-2018 16:06
Herken wat ze zegt.

Hoor T liever in eigen taal, en uitgebreider.

Zijn is genoeg - Satsang met Hans Laurentius 2009: youtu.be/kEJhOQkjA5s

- Over dat wat aan het zijn vooraf gaat …: youtu.be/KhwWobPm8b0
# janmaat 28-04-2018 16:10
Of kijk op zijn kanaal voor kortere uitleg.
# Treowd 29-04-2018 19:19
Dank je , ik begrijp waar de Bron zich bevindt....
# janmaat 04-05-2018 15:57
Dan zal dit ook wel begrepen worden.

Vanaf minuut 10 tot 12:30

Hans Laurentius over non dualiteit; interview doo…: youtu.be/RK0f2eUgIJ8
# Treowd 05-05-2018 14:29
Dank je voor het delen beste Janmaat, :-)
Alles komt voort uit 1....
# janmaat 05-05-2018 16:27
Beste, graag gedaan.
# Treowd 05-05-2018 19:43
"Vanuit de leegte van het Zijn, vindt ware ontplooiing plaats"
# Treowd 23-04-2018 09:12
Omdat Joep zich mogelijk kan bedienen van een van deze troll-tactieken, gezien zijn - niet - verdere ingaan op reacties op onderbouwde argumenten aanwezig in antwoorden op zijn aandragingen, vooral even doorscrollen tot zijn naam verdwenen is uit de onderstande reacties....
Je weet maar nooit....het lijkt er op..
# Joep 23-04-2018 18:25
Joep is te nuchter voor bullschit Treowd. Ik sta 100% open voor flat earth. Maar krijg alleen maar onzin te zien
# Treowd 23-04-2018 09:14
Vanaf deze reactie is het weer gerichter infornatief....
Treowd 17-04-2018 16:57
SCIENTISM EXPOSED 2 (part 2) - Flat Earth Documentary
www.youtube.com/watch?v=iN-q-jy9ews
# Joep 23-04-2018 18:27
Vanaf nu gaat treowd weer verder met zijn hersensspoel praktijk. Allemaal goed opletten. Alles is waar wat Treowd beweert. Hij geloofd het zelf hoor! Dusss
# Treowd 23-04-2018 09:15
Excuus ....informatief
# Treowd 23-04-2018 08:17
Wel al te makkelijk van je om zo maar wat neer te plempen zonder enige onderbouwing vanuit jezelf, op die wijze sta jij niet oprecht in de discussie dat terwijl je wel verdekt verwijtend richting Vladi reageerd.... Je reacties zijn doorspekt van selectieve geindoctrineerde aannames als jij je daar argumenterend achter kunt plaatsen dan is er ook een oprechte discussie mogelijk anders heeft het niet zo'n zin verder. Er zijn tal van pogingen te vinden om de platte aarde argumentatie in discredit te brengen bijna alle op drog-argumentatie en non-valide punten vandaar mijn vraagstelling aan je....
# Joep 23-04-2018 18:32
Kijk treowd, onderbouwing

youtu.be/W9ksbh88OJs

Niet moeilijk hoor!
# Joep 22-04-2018 20:50
youtu.be/88So6i0-YHQ

Ooo nee, dit zijn allemaal acteurs in een studio achter een blauw scherm
# Treowd 23-04-2018 08:30
Ongeloofelijk... en jij hecht geloof aan dit soort filmpjes , maar anderzijds verwijt jij anderen dat ze te overtuigt zijn dat terwijl ze ontzettend veel kunnen onderbouwen waardoor ze hun overtuiging kunnen staven? Leg uit aub....
# Joep 23-04-2018 18:35
Voor deze uitleg heb een gemiddeld IQ van rond de 80 nodig haha
# Treowd 23-04-2018 13:00
No need to say more ... bekijk de aangedragen linken..
# Joep 22-04-2018 19:41
Wat je gelooft is altijd waar todat je op een dag een ander inzicht krijgt en weer een nieuw geloof hebt gevonden. Alle gekke op een stokje. Treowd maakt het nog een klein beetje intressant maar voor de rest slaat het nergens op helaas.
# Treowd 22-04-2018 21:14
Ik begrijp je best stevig sceptische houding aangaande deze materie, zo zijn er velen gestart met het oog op het even debunken van de onzin. Die mensen worden na een tijdje twijfelaars, en na het indalen van mogelijke dissonantie omdat men de argumenten dan durft toe te laten om ze ook serieus te gaan bekijken veranderd dat. Argumenten welke ze tenslotte serieus gaan nemen omdat de argumentatie resoneerd met oprechte aandragingen omdat het eerlijke en oprechte vragen zijn die gesteld moeten worden als men beoogt waarheid te vinden...Denk er eens over na...neem je tijd...
# Joep 23-04-2018 07:53
Dank voor je oprechte reactie. ik denk in alle eerlijkheid geen van beide theorieën kloppen. Ik gooi wat er slechts wat tegen omdat deze theorieën ook kloppen vanuit een realistisch perspectief. Zo zie je maar dat de werkelijkheid geen vaste vorm heeft. Ik vind het nog steeds een slecht artikel, maar ik vind de discussie wel leuk. Ik merk dat jij echt iemand bent met oprechte intenties en hart voor het onderwerp. In mijn inziens iets te overtuigd. Groet Joep
# Treowd 23-04-2018 08:44
Ik gooi wat er slechts wat tegen omdat deze theorieën ook kloppen vanuit een realistisch perspectief. Dat is jouw aanname en die lijkt vooral gebaseerd te zijn op het geloven van... dit omdat ik geen enkele verdere beargumenteerde onderbouwing van je kan lezen behalve nu een stropop redenering, en als perspectief gefundeerd zou zijn op waarlijk realisme dan zou dat op zich geen probleem moeten vormen..
# Joep 23-04-2018 17:10
Het bewijs is simpel dus ik kan ook met een kinderlijke uitleg komen in deze discussie. Moeilijk proberen te doen betekent niet dat iets waar is!
# Treowd 23-04-2018 17:29
Nee Joep je komt namelijk niet weg met die kinderlijke uitleg en dat is nu net het hele punt, proberen blauw voor wit te verkopen dat gaat nl. niet....
# Joep 23-04-2018 18:36
Ik weet een goede therapeut
# Treowd 22-04-2018 21:16
Vsauce , echt waar , please....pffff...
# Treowd 22-04-2018 20:34
Beste Joep , het is geen geloof het is zeker weten dat het geen rond de Zon vliegende bol, bal kan zijn... ik begrijp dat dissonantie best een moeilijk af te breken muur kan vormen , maar kijk aub eens naar de absurde snelheden waarmee we nu zouden voortbewegen rondom de Zon dat zou nog vele malen sneller zijn als een kogel en we voelen er helemaal niks van. Helmaal niks???

Ga eens voor de grap in een achtbaan zitten en die snelheid is een peulenschilltje vergeleken met die snelheden. Of steek je hoofd eens uit de raam van een auto onder het rijden... En kom aub niet aanzetten met een druksysteem , want vraag jezelf dan eens af waarom haarspay en andere gasvormige gassen wel een spraykan nodig hebben...Zou niet alle lucht verdwijnen in het luchtledige hetvacuum van 'space'?

Daarnaast kijk eens naar de cijfers van die snelheden welke bijna alles van doen hebben met het getal 666 dat getal komt bijna overal terug en is een Luciferiaanse , satanische handtekening een teken voor ingewijden dat er magick , mindfuck in het spel is ….
(even doorscrollen naar het midden...
aplanetruth.info/tag/curvature/
# Joep 23-04-2018 18:29
Deze man heeft serieus hulp nodig!!
# Treowd 22-04-2018 20:45
En waarom haal ik die satanische luciferiaanse handtekening aan omdat dat juist het omgekeerde van de manifestatie in de realiteit wenst voor te brengen omdat in de natuur de hantekening de fibonacci reeks is welke ook overal op lijkt te duiken. Toeval?? Think again...
# Joep 23-04-2018 19:05
youtu.be/QnYHoXPU1tk

Weer z'n krankzinnig clipje
# Treowd 19-04-2018 12:50
Ben het niet volledig eens met de gekozen titel had m.i. beter Researchers kunnen heten...maar de censuur is buiten alle proporties aanwezig. Ook heeft het algoritme de zoekresultaten dusdanig aangepast dat alle zgn debunk en desinformanten voorrang hebben gekregen in de zoekresultaten richting platte aarde. Dat terwijl vele platte aarde kanalen oprecht onderzoek wensen te plegen zonder enige regels te breken. althans regels waarvoor andere youtube kanalen absoluut geen maatregelen tegen krijgen. Pure censuur om controle over the mind , de denkwijze te kunnen behouden.....
FLAT EARTH TRUTHERS ARE BEING CENSORED
www.youtube.com/watch?v=vDjhO9yXj8o
# Joep 22-04-2018 08:48
Kom op mensen..hou toch op met deze religieuze bullshit. God versus de wetenschap. Haha. Welkom in het jaar 1340. Ben ook eens kritisch naar jezelf Treowd!..en denk eens over je eigen overtuigingen na. Labiele mensen gaan geloven in deze onzin en creëeren zo weer nieuwe religies.
# Treowd 22-04-2018 10:00
Beste Joep, schijnbaar lees jij je niet in en al zeker niet de onderstaande reacties waarin ik meer dan eens mijn standpunt aangaande religie hebt toegelicht. Dus Joep pleeg nou eens eerst zelf even oprecht onderzoek en stap uit je eigen religieuze dogmatische overtuigingen. Je kunt een ander niet verwijten wat je zelf in de eerste instantie lijkt na te laten te doen. En natuurlijk zou mogelijk je eerste reactie gevoedt of gedreven door je ego dat willen ontkennen maar uit je reacties te lezen zijn beide obstakels aanwezig waardoor je argumentatie te wensen over laat. Meer een geval van de pot verwijt de ketel...
# Joep 22-04-2018 19:07
Beste Treowd, dank voor je toelichting. Ik ben op de hoogte van platte aarde theorie. Parallelle werelden sluit ik zeker niet uit, maar de platte aarde theorie klopt helaas niet. Ik denk dat dit artikel een gemiste kans is vanwege het feit dat de theorie geen sluitend bewijs leverd. We moeten denk wel realistisch blijven en niet in een of andere twilight zone belanden. Maar goed...ieder zijn overtuiging en eindeloos gespeculeer.
# Treowd 22-04-2018 20:56
Geen sluitend bewijs @Joep en dank je voor de oprechte reactie, toelichting van je standpunt in deze, maar wel een 5 tal wetenschappers welke uit het oog gehouden worden die wetenschappelijke experimenten hebben uitgevoerd welke aantonen dat de aarde absoluut niet in beweging kan zijn.
Maar er staat genoeg te lezen in de verdere reacties , mocht je interesse gewekt zijn er toch eens in te kijken al is het slechts gemotiveerd om je eigen standpunt te kunnen bekrachtigen, persoonlijk denk ik dat je daar niet echt in zult slagen als je oprecht en unbiased de materie tot je kunt nemen.. Succes toegewenst en voel je daarin welkom.
# vladi 22-04-2018 16:36
niet schijnbaar,maar logisch.

# Treowd 22-04-2018 10:10
Het is namelijk totaal niet de bedoeling om iemand buiten de of een discussie te sluiten. You're welcome..
# Treowd 22-04-2018 09:23
@Joep. Je hebt duidelijk geen echt onderzoek gedaan maar bent slechts op zoek naar bevestiging van het algemene aanvaarde model.... De argumenten in de video zijn te weerleggen , in de opening ervan zit zelfs een drogredenering. (zie ook de verdere inhoud in de onderstaande reacties)
Number 1 you can observe the curvature of the earth....
Boats Over The Curve 100% DEBUNKED Flat Earth Confirmed www.youtube.com/watch?v=vzeUhc8xQ3U
# Treowd 22-04-2018 10:26
Nog wat meer uitleg en neem daarin mee in gedachten dat de berekeningen die gedaan worden dezelfde berekeningen zijn die men gebruikt om het bal, bol model zogeheten te "bevestigen" .
How Pythagoras and Eratosthenes gave us THE Flat Earth trump card www.youtube.com/watch?v=1X_Tw27wWv0
# Treowd 22-04-2018 11:47
Met bovenstaande reacties zijn zowel punt 1 en 2 en 3 weerlegd geworden, daarnaast is nr 2 een beetje een drogredenering omdat platte aarde onderzoekers niet expliciet aangeven dat het geen echte foto's zijn maar dat het om computer geanimeerde afbeeldingen gaat daarnaast gefotoshopt en dus geen echte foto's kunnen zijn zoals ze naar voren gebracht worden..als zijnde een echte weergave van de realiteit zoals een echte realtime foto dat zou doen...
# Treowd 22-04-2018 12:56
Ik heb nu de video getracht wat te ontleden tot aan het achtste punt maar men blijft zich bedienen van niet alleen drogeredeneringen maar ook van allerlei pseudo wetenschappelijke aannames. Hetgeen gewoonweg aangeeft dat men gerechte argumentatie van serieuze onderzoekers wenst te onwtijken om op deze wijze niet door de mand te vallen.

Mogelijk in de hoop dat minder intelligente en niet beslagen ten ijs komende onderzoekers dit als een oprechte poging zullen beschouwen - fout - de indoctrinatie druipt er vanaf naast de misleidende intentie (dat gezien het zich veelvoudige bedienen van drogredeneringen om oprecht onderzoek in discredit te kunnen brengen) Ook mede gezien de intelligentie om zoveel informatie in zo'n korte tijd te spuien zit daar een opzet achter... Gezien die doorzichtige onderliggende intentie dus niet de moeite waard om verder te weerleggen... en dat is geen wegduiken of excuus van mijn zijde...

Achteraf dus ook best logisch dat Joep deze video als bewijs wenst aan te dragen vanuit zijn selectieve gedachtengang, waar uit des te meer naar voren komt dat hij geen goed onderzoek heeft gedaan naar de gevoerde argumenten van oprechte platte aarde onderzoekers. nederlands.skepdic.com/dict_voorkbev.htm
# Treowd 22-04-2018 13:34
Even wat corrigeren verloor wat overzicht ,
Dat doet - information overload - (dat is de video) dus ook met je, naast dat het je, door het overladen met info uiteindelijk desinformeert omdat je je niet goed kunt orienteren op belangrijke keypoints, sleutelpunten.

Dat moest zijn :
Mogelijk in de hoop dat minder intelligente en ook beslagen ten ijs komende onderzoekers dit als een oprechte poging zullen beschouwen - fout -
# Joep 17-04-2018 19:56
Ik dacht dat de aarde vierkant was :lol: Alle Astronauten filmde en zagen schijnbaar door een ronde lens. Hahaha. Sateliten zweven zeker in rondjes boven de aarde. Dit is echt het slechtste wat ik ooit heb gelezen!
# vladi 18-04-2018 15:30
zo af en toe komt er een clown binnen,maar meestal blijven die niet lang.

joepiedepoepie.

# Joep 22-04-2018 07:56
vladi zei:
zo af en toe komt er een clown binnen,maar meestal blijven die niet lang.

joepiedepoepie.

Hey Hopjesvla,

Blabla
# vladi 22-04-2018 10:20
frans2?

zelfde kots,andere naam.

# Joep 17-04-2018 20:17
Joep zei:

En de Zon? Tja, die zweeft ook nog ergens rond. Jupiter schijnt uit te zien als een teletubbie. Echt waar. Dat vertelde Andre Kuipers mij laatst. En de Zon, die bestaat eigenlijk helemaal niet. Echt waar! Het schijnt dat de zo'n een een platte spiegel is waar licht uit het niet bestaande universum warmte in projecteerd. Dusss
# Treowd 18-04-2018 08:43
En zo ziet de oppositie hierboven in de laatste twee reacties nu genaamd Joep morgen misschien wel Karel er dan in deze als een voorbeeld dienende uit.. Eerder was hij of zij mogelijk Keyboard, en op deze wijze en zondere enige redelijke argumentatie reageerd men dan. Het internet staat er vol van onder platte aarde onderwerpen en deze mogelijke troll is nog netjes te noemen.

Mogelijk vanuit een op slot slaand brein of vanwege een mogelijke onderliggende cognitive dissonantie. Offf... men reageert in opdracht en heeft er zelfs financieel baat bij.... duidelijk ongecontroleerde onzin uitkramend. Of danwel het nut voelen of bepaalde frustratie in zich uit te dragen of gewoon voor de lol zelfs (leuk voor vriendjes?) en daarom wat te willen trollen dussss...

Zich mogelijk niet realiserende dat reageren een keuze is , en dat als een onderwerp je niet aanstaat, je ook desbetreffend artikel gewoon kunt verlaten en ergens anders wel iets kunt vinden waar je interesse en mogelijke passie wel zou kunnen liggen...

Beste Joep althans zo heet je mogelijk vandaag, meer wijsheid toegewenst om de juiste keuzes te maken....advies kijk eens serieus naar het onderwerp platte aarde en weerleg de argumentatie , moet toch best simpel zijn als het aanvaarde model zou kloppen....
Alhoewel aan het trollgedrag overal te zien, kan men dat toch niet echt...
# Joep 22-04-2018 08:11
Ik voel me vereerd dat je dit mini artikeltje van je aan mij wijd. Dank daarvoor. Je hebt ook een keuze om niet te reageren.

youtu.be/Ul1YJLfWSgY
# vladi 22-04-2018 16:33
er word niets aan jou gewijd trol,de info is voor iedereen.

# Treowd 22-04-2018 09:01
Tja....
# Treowd 17-04-2018 16:56
SCIENTISM EXPOSED 2 (part 1) - Flat Earth Documentary
www.youtube.com/watch?v=mfgmoCUbLxs
# Joep 22-04-2018 08:32
youtu.be/PcXkJ60SViU

Waar is hier de nooduitgang. deze man heeft duidelijk iets geslikt
# Treowd 22-04-2018 08:55
Wat is je punt? Onderbouw eens met argumentatie waarom jij dit aan serieus onderzoek wenst te koppelen.....
# Treowd 17-04-2018 16:57
SCIENTISM EXPOSED 2 (part 2) - Flat Earth Documentary
www.youtube.com/watch?v=iN-q-jy9ews
# Treowd 17-04-2018 19:21
Korte toelichting nog even: Filter zelf even door het religieuze heen, een ieder mag geloven wat hij of zij wil dat is een persoonlijke overtuiging een individueel recht. Het gaat mij (naar mijn mening ) over het inhoudelijke debat over bepaalde wetenschappelijke dogma's aanwezig in wetenschap aangehaald in de video's.

Ook religieuze overtuigingen behoren daar niet in thuis omdat ook dat wederom gebasseerd is op geloven, wetenschap behoord te weten. Ik heb al eerder aangehaald dat bepaalde groepen in het ontstane vacuum proberen te stappen, het proberen mensen terug te trekken in het geloven in een geschreven boek behoord dan dus naar mijn mening ook bij. Je eigen kracht en autoriteit bij anderen te leggen, is niet de weg.

Ware wetenschap toont de Natuur ons.... en onze connectie daarmee is never nooit geregeld via regels en overtuigingen geschreven in een boek. Een ieder van ons heeft een direkte lijn vanuit het hart met die Natuur, de een wat meer bewust als de ander en maakt daarom mogelijk ook juist individueel andere keuzes. Dat is mogelijk ook de bedoeling van het leven, daarin ligt ook in bepaalde mate die vrijheid van keuze om te kunnen ervaren en te leren....
# Treowd 29-05-2018 11:46
Wees voorzichting met de video Scientism Exposed er kan wat desinfo in verwerkt zitten , goed filteren is gewenst.
Zie ook bovenstaande toelichting , het zou zo maar eens uit de jezuitenhoek kunnen komen... Een trojan horse wenst te wijzen op een andere trojan horse.....
# vladi 17-04-2018 19:35
zeer goed,thanks.

# Treowd 17-04-2018 19:55
Graag aangedragen, :-) ik hoop dat mensen vooral zelf verder op onderzoek gaan, in zo'n 14 berichten naar beneden doorscrollen daar staat een kleine opsomming van kanalen waarmee men goed kan starten en een paar redenen waarom ik specifiek juist verwijs naar die kanalen.... Ook in de verdere reacties naar beneden staan goede linken, richting verder onderzoek...

Ten tijde of na operatie Dominic en Fisbowl onstond de Antartic Treaty en pas geleden is daarover ook een korte docu verschenen. Zeer interessante korte docu...
Antarctica - Sorry We're Closed! Our Hidden Flat Earth
www.youtube.com/watch?v=NPbhHpeHTiE
# Treowd 17-04-2018 20:54
Excuus, daar waar ik schreef fisbowl dat moest dus operation fishbowl zijn , kleine correctie voor mogelijkheid tot verder eigen onderzoek : en.wikipedia.org/wiki/Operation_Fishbowl
# Treowd 10-04-2018 20:01
Ik denk dat vanwege de grote contraverse rondom het platte aarde en globe debat, dat Nexus zich liever weerhoud van enige uitspraken of verdere toezeggingen. Kan me de inname van dat standpunt wel voorstellen en ook ergens wel begrijpen, zeker gezien de mogelijke eventuele gevolgen op het internet en mogelijk in de huidige maatschappij etc.

Toont voor mij des te meer aan dat verandering een hoogst noodzakelijk iets is om verder na te streven, waarheidsvinding mag eigenlijk op geen enkele wijze aan banden gelegd worden maar dat is verder mijn mening in deze.... Waarheid behoeft eigenlijk geen verder onderzoek te vrezen , dwz als de globe waarheid is zou zich dat vanzelf toch wel bewijzen dan , of zit daar juist echt wat scheef? Al de onoprechte en soms gemene oppositie, tegenstand wijst er op...Denk er eens over na....
Bedankt voor de oprechte geboden ruimte , dat in ieder geval....
# Treowd 10-04-2018 20:27
Btw , in de laatste aflevering van Globebusters is er nog wat verdere uitleg over de convex earth beweging. Interessante aflevering verder....dat wel :-)
Flat Earth - The Plane in Plain Sight!
www.youtube.com/watch?v=PqCrmspBqZA
# Treowd 09-04-2018 14:37
Het blijft wat stil van de zijde van Bovendien, inmiddels zijn er al twee weken verstreken na het verschijnen van het artikel en zo'n dikke tien dagen na het verschijnen van de docu, maar het kan zijn dat Nexus het wat druk heeft, om alle overzicht te kunnen bewaren. Wel bevreemdt het me enigzins (geen verwijt , een constatering) dat er nog geen enkel antwoord gegeven is geworden ,dat terwijl er toch nog wel een artikel geschreven is inmiddels.

Voor mij begint het er wat op te lijken dat de mensen die openminded naar zaken kijken en ook kritisch te durven zijn een beetje als onwaardig beschouwd worden, ook mede gezien door de reacties van de aanhagers van de algemene aanvaarde theorie, die liegen er niet om. Op Boublog ben ik op valse gronden beroofd van mijn vrijheid van menings uiting en te kunnen reageren. Daarnaast is beheerster verder gegaan; Na mij buiten werking te stellen zodat ik niet meer kan reageren, door mijn bevindingen verder belachelijk te maken. Mogelijk waren mijn argumenten op andere wijze onweerlegbaar dan op een valse en de ongemanierde wijze. Maar ik heb al aangegeven dat het platte aarde model zeer veel tegenwerking kent...

Ik hoop toch nog op een antwoord van Nexus op mijn vraag en zag dat Vladi die ook al gesteld heeft, omdat dit natuurlijk ook met het verlies van overzicht te maken kan hebben, zoals eerder geschreven en ik Nexus zeker wel als fair beschouw gezien zijn werk, en ook durf om het aan te durven dit artikel te schrijven en het op die wijze de ruimte te bieden. Intussen zou ik graag nog een interessante video naar voren willen brengen van Globebusters:
MetaBunk 'Standard' Refraction Curvature Calculator DEBUNKED! youtu.be/zqvxtmqMkiA
# Treowd 09-04-2018 14:50
Belangrijk! Onder de video staan in de comments nog wat aanvullende correcties die behoren meegenomen te worden.
# Treowd 05-04-2018 10:44
Hoi Nexus , volgt er nog een vervolg artikel? Het internet loopt nogal snel , er is behoorlijk wat info aangaande de achtergrond van deze groep..
# vladi 05-04-2018 15:03
ja het schijnen acteurs/oplichters te zijn.
terwijl het experimenten zijn.

deze groep is een psy-op.

# Treowd 31-03-2018 09:57
Laat het verder even los omdat het in het artikel aangegeven staat dat het later nog verder besproken gaat worden. Vanaar dat ik ook maar twee korte video's geplaatst heb en dieper niet inhoudelijk op de belangrijke opvallende zaken ben ingegaan waar de eerste video (red flag) wel al wat van aangeeft...
# Treowd 31-03-2018 09:08
Precies wat al opviel tijdens het kijken van de convex video maar tevens bevestigd het mijn vermoeden dat het een soort van operatie is om verdeeldheid te creeeren.
Dat naast mijn vermoedens in vorige reactie aangaande deze docu dat men het idee dat de aarde in de ruimte rondvliegt wenst te promoten na zo'n zgn. 7 jaar onderzoek notabene...

Volgende twee korte video's bevestigen dat vermoeden alhoewel de manier van presenteren niet helemaal aansluit bij de manier waarop het wat gerichter weerlegd zou kunnen worden. Ik vermoed dat globebusters en andere kanalen daar wat meer werk van gaan maken in de komende dagen...

Toepasselijk van Red Flag Media ...
"Convex Earth" Documentary - Really? (Flat Earth)
www.youtube.com/watch?v=PAEQ28nyaKI

En de tweede youtube video laat zien dat men er al weer mee wil gaan lopen alsof serieuze platte aarde onderzoekers geen idee zouden kunnen hebben dat de docu een soort van psy-op zou zijn.....Think again !!!
Gaf al eerder aan dat de oppositie groot is .....
DEVASTATING!!! Flat-Earthers Punked by "Scientists!" LOL www.youtube.com/watch?v=gWz-vR2mSAA
# Treowd 31-03-2018 14:32
Nog maar een keer een opsomming van betrouwbare youtubekanalen mocht men getriggerd zijn geworden om toch wat onderzoek te plegen aangaande platte aarde, advies sla de lijst even op je weet maar nooit...

Mark Sargent (flat earth clues), Eric Dubay (200 proofs earth is not a spinning ball, history of flat earth) Jeranism, Globebusters, 7th day TruthSeeker (samenvattingen uitzendingen globebusters en meer..) DITRH, John Smith Globe Lie, Beyondtheimaginarycurve, Sun And Moon Group Family United, en voor een muziekale noot...Conspiracy Music Guru en ODD reality voor wat rap en
interessante docu's aangaande platte aarde en meer...
# vladi 31-03-2018 14:15
hij zegt duidelijk,i don't know if space even excists.
laat we eerst maar eens wakker worden met de nieuwe uitkomsten van 7 jaar werk.

# Treowd 31-03-2018 16:52
Altijd meerdere bronnen raadplegen beste Vladi, bovenstaande kanalen zullen hier vast en zeker aandacht aan besteden, Globebusters zal hier ook wel op inhaken.....
# Treowd 31-03-2018 09:34
Wat verder opvalt is dat men de zogenaamde platte aarde
raket 'pionier' ook stevig op youtube gepromoot heeft om oprechte platte aarde onderzoek video's te drukken in de zoekresultaten en nu komt er ook nog eens deze opp bij dus kun je 1 +1 optellen op welke hoogte de serieuze onderzoeks video's naar voren gaan komen voor eventuele getriggerde nieuwkomers die de platte aarde theorie wat verder willen onderzoeken....

Hoef eigenlijk niet meer aan te geven dat de oppositie en dus tegenwerking groot is - en men dus ook nog eens vals spel speelt - dat geeft alleen maar aan dat men oprecht onderzoek vreest.... heeft men iets te verbergen??? Als iets waarheid zou zijn dan hoeft dat geen onderzoek te vrezen toch ? Dan zou dat onveranderlijk waar blijven.... welk onderzoek dan ook, en ware wetenschapzou onderzoek juist moeten toejuichen ter vooruitgang....
# Joep 24-04-2018 07:09
youtu.be/SfY3DvPuj_I

Hier nog z'n idioot bewijs. We leven schijnbaar in een serie genaamd the Dome. Haha
# vladi 29-03-2018 20:43
Op deze experimenten/metingen heb ik lang gewacht.
Dit heeft bakken met geld gekost.
Metingen wereldwijd.

The earth is not a globe!!!

youtu.be/jcdoVpbUV3Y
# vladi 29-03-2018 21:10
ik hoop dat Bovendien Com wel reageert op de uitslag van experimenten.

# Treowd 29-03-2018 11:02
Heb de docu bekeken er komen wat opvallende zaken in naar voren, maar over het algemeen kan ik me er mee verenigen. Vast is ook in deze docu komen te staan dat de aarde geen bol, bal is. De experimenten zijn gelijk aan de experimenten welke platte aarde onderzoekers al gedaan hebben alleen in de video wat groter van schaal en met wat professioneler gereedschap vanuit bepaalde instituten inzetbaar. Ze bevestigen wederom de eerdere danwel latere bevindingen omdat ik een beetje betwijfel of men daadwerkelijk al in 2011 al gestart is te experimenteren , maar dat is mijn mening in deze. Ook het leunen op autoriteit valt me wat opmaar daar ben ik persoonlijk ook wat allergisch voor geworden....

Wel meen ik op te merken dat men probeert de ruimte of space programma's te redden naast de zogeheten aanwezigheid van sattelieten, maar dat ik kan het ook mis hebben ik laat het open. Na enig onderzoek zijn platte aarde onderzoekers tot andere conclusies gekomen aangaande sattelieten of de bestaande ruimte, maar mogelijk wordt er nog een verder artikel aan gewijd ter belang van de mensheid - dat belang lijkt me aanwezig te zijn - en dan kunnen we daar verder serieus op ingaan. Nogmaals dank voor de serieuze aandacht voor het onderwerp.
Convex Earth - The Documentary
www.youtube.com/watch?v=McdMMmclGVc
# Treowd 28-03-2018 19:41
An Introduction to Flat Earth - 35 Flat Earth Questions Answered (Flat Earth Proof)
www.youtube.com/watch?v=nyDey7QSgg4
# Treowd 23-03-2018 20:34
De Zon gaat nooit echt onder zoals velen denken dat de Zon dat wel zou doen, doordat de Zon verder van de observeerder af reist - de dagelijkse cycli - de rondgang volgend - daalt hij vanwege het perspectief in het zicht van de observeerder tot net een stukje boven de horizontale lijn van de horizon.

Dat stukje boven de horizon is het perspectief en de lensing (atmosferische vochtige luchtlaag) tesamen. Voorwerpen verdwijnen langzaam kleiner wordend in de verte tot deze uiteindelijk door atmosferische lensing (blokkerend zicht filter ,door mist en dikte van gelaagde waterdampen) en beperkt menselijk zicht, uit het zicht verdwijnen. Zo ook de Zon....
The sun does NOT set on FLAT EARTH!
www.youtube.com/watch?v=32GcNxU_Zuk
# Treowd 23-03-2018 20:51
Observeer zelf hoe de Zon door de dikke atmosferische lensing heen komt, en altijd via dat donkere stukje perspectief en atmosferische lensing- stuk boven de horizon tevoorschijn komt. Het is wat duidelijker te zien als de camera uiteindelijk wat uitzoomt, maar als je de video in de vorige reactie in gedachten daarin meeneemt dan weet je mind, je kunt het zelf invullen door logica in de observatie...dat het duidelijk is dat de Zon die baan ook daadwerkelijk volgt... Goede titelkeuze....
Why NASA will not zoom in on the Sunrise and Venus - Nikon coolpix P900 www.youtube.com/watch?v=wfudi3ikZPw
# Treowd 26-03-2018 09:03
komen. Dat is de Natuurlijjke werking van licht en voorwerpen door een gelaagd vochtoppervlak de dikte en de sterkte van het licht bepaald mogelijk de grote of sterkte van de vervorming......Dat is te zien bij het aankomen en verdwijnen van de Zon en tevens Maan..(super Maan..) :-)
# Treowd 26-03-2018 08:38
De Zon volgens wikipedia....
Afstand tot de Aarde
De gemiddelde afstand van de Zon tot de Aarde wordt Astronomische Eenheid (AE) genoemd; zij bedraagt ongeveer 149,6 miljoen km. Dat komt overeen met circa 8,317 lichtminuten, wat inhoudt dat het zonlicht er 8 minuten en 19 seconden over doet om de Aarde te bereiken.

Merkwaardig de Natuur laat ons toch heel wat anders zien.....voor Hen die het wel willen of misschien wel durven zien.......(niet verwijtend bedoeld)
(dankzij moderne technieken....)
Sun In The Clouds
www.youtube.com/watch?v=PAoixHFUyKw
# Treowd 26-03-2018 08:45
Even over het religieuze, zou men dat boek naar voren geschoven kunnen hebben,omdat men wist bij het uitvinden van het copernicaanse model dat er een vacuuum zou kunnen komen, als de waarheid zou uitlekken?....uhm wanneer had men in dit rijk de boekdrukkunst ook al weer bedacht of .....?? Is de man van de video mogeiijk een jezuit...wie weet?? Remember the jesuit oath....
# Treowd 26-03-2018 08:54
Het youtubekanaal van de man heet Eternal Perspective
(what's in a name? Die groep (families?) weet dat het voor eeuwig al zo is geweest... toch!. .)
Toch ontwaar ik een bepaalde intelligentie in het platte aarde model, dat lijkt mij (m.i.) geen toevalligheid te zijn....
# Treowd 29-03-2018 17:41
Even wat rechtzetten door voortschreidend inzicht , de man van het kanaal Eternal Perspective hij heet Robert Foertsch en is mogelijk geen jesuit, maar als zijn beknopte levensuitleg, loop, klopt dan is hij een ontwaakte burger met een behoorlijke rugzak vanwege het scheve systeem....een goedgeaarde wakkere ziel. Wel zo netjes om dat even te vermelden met alle respect, dus dat wat speculative gedeelte aangaande deze man mag vergeten worden. Uiteraard blijf ik verder opmerkzaam....
# Keyboard 20-03-2018 16:10
Hoe je kan testen of de aarde een bol is?
Ga op wereldreis en probeer zo veel mogelijk een rechte lijn te volgen met auto en boot. probeer op ongeveer hetzelfde punt of zelfde land weer te stoppen. Dit gaat je lukken. Hoe? mogelijkheid 1: teleportatie, mogelijkheid 2: de aarde is een bol.

doei.
# vladi 20-03-2018 20:01
het lijkt mij verstandiger als je weer achter je keyboard gaat zitten en wat do re mi enz. gaat raggen.

doei.

# Keyboard 21-03-2018 08:55
aha een tegenargument met sterke onderbouwing. hou ik van!
# vladi 21-03-2018 11:30
weerleg bijvoorbeeld de laatste 5 linken die door Treowd geplaatst zijn.
ik ben benieuwd,doei.

# vladi 21-03-2018 11:27
een tegenargument op tijdreizen?

een reactie van het niveau lagere school.
reis een tijdje in een rechte lijn en zie,de aarde is een bol.

op alle info die hier geplaatst is door anderen en mij heb je geeneen keer gereageerd of debat gevoerd.

er zijn tig tegenargumenten beschreven op jouw ´zienswijze´,
maar daar reageer je niet op.

imo ben je een trol en niet zo´n hele goeie.

# janmaat 21-03-2018 18:15
De mens is zonder oriëntatiepunt niet in staat om in een rechte lijn te lopen, reizen.
# Treowd 20-03-2018 13:19
The Flat Earth Awakening on Barcroft TV Nathan Thompson & ODD TV www.youtube.com/watch?v=nZ_BMn4vUkU
# Treowd 18-03-2018 12:15
Waarom geven weer, wind en warmte en vliegroutes op een platte aarde model naast een realistiser weerbeeld ,beter inbeeldingsvermogen ook een beter verklaarbaar geordender natuurlijk model?
Wind Patterns On A Flat Earth Model
www.youtube.com/watch?v=xmRFcv_e5nQ
Air currents and southern flights on a flat earth
www.youtube.com/watch?v=93T0Yjev_8I
# Treowd 18-03-2018 12:26
Southern Flight Routes & The Jet Streams
www.youtube.com/watch?v=gAKMHT-ycE8
# Treowd 15-03-2018 22:52
Flat Earth Clues Introduction - Mark Sargent
www.youtube.com/watch?v=T8-YdgU-CF4
# Treowd 18-03-2018 12:29
Flat Earth - Nullschool Changed the Azimuthal Equidistant Map www.youtube.com/watch?v=FFTDaLbYbPE
AE Map Removed - We're Getting Closer:)
www.youtube.com/watch?v=t_k2X1KMk6o
# Jan 14-03-2018 21:45
Bullschit!!!!!!!!
# vladi 15-03-2018 14:57
ah, jan bulls(c)hit.

bedankt voor je informatieve reactie.
21 maart weer stemmen? :D

heb je nog meer van dat fantastische informatieve?

# Treowd 14-03-2018 17:14
Alles draait om controle over de mind (gedachten, geest) ook in de door hun naar voren geschoven geloven. Er zijn mensen die nergens in geloven en toch aangeven - dat er wat - iets is - maar niemand kan er echt een vinger op leggen..

De Natuur om ons heen toont een bepaalde opbouw vanuit intelligentie, probeerd men de Natuur na te bootsen dan slaagt men er zelden in tot nooit helemaal. Dat getuigt dat er - iets Is .... alles loopt zoals het loopt, de getijden en tijden... komende vanuit die ongrijpbare intelligentie...De tegenwoordige geloven (laatste eeuwen) zijn door mensenhanden en breinen geschreven ter politiek en controle gewin en als je gelooft in die geloven sta je ook wederom onder hun mindcontrole.

Alles wat men ontworpen heeft, is als het ware zo ontworpen dat het precies het omgekeerde (satanisme) doet en uitwerkt dan wat het aangeeft, Als je wat er in de 'heilige boeken' geschreven staat letterlijk volgt, dan verenig je je niet met de Onnoembare, niet nader beschrijfbare Kracht uit - in de Natuur - maar juist de donkere (satanische) tegenovergestelde entiteit van wat je in je goede bedoelingen gelooft. Uiteindelijk volg je de wetten van de meesters van het materialisme, de materialistisme aanbidders , goden aka luciferianen.

Het zijn ook zij die die Natuurlijke kracht weg willen drukken ter persoonlijk en politiek gewin, dat doet men via allerlei genootschappen. De expressie van die Natuurlijke Kracht is en komt naar voren in de Natuur om ons heen en als jaloerse goden op die Ene probeerd men ons weg te houden van die Natuur zodat ons contact met die enige Ene verbroken raakt, zo ook onze oorspronkelijke potentie. En men doet dat via een instituut welke occult verborgen dus verbonden is aan de kerk en de onzichtbare handen (rijke fam.) achter het gordijn....

(Kijk door de mindcontrole mechanismes heen in de volgende youtube video, men verpakt waaarheden met mindfucks ter misleiding....) De lijn met de Natuur is altijd direkt vanuit het hart en heeft nl. geen enkele bemiddling nodig dat is - iets - wat je mogelijk zelfs kunt voelen....er is iets...

Platte Aarde: Jezuïeten & de Globe Samenzwering!
www.youtube.com/watch?v=73jlFVDNqpQ
# Treowd 15-03-2018 17:41
Even nog wat toelichten, daar waar ik - die Ene - aangeef had ik beter voor het woordje - dat Ene - kunnen kiezen omdat ik verwijs naar de mystieke intelligentie / kracht aanwezig in de Natuur. Het religieuze is nu juist die val en tegenovergesteld aan dat ware.....m.i. ik laat natuurlijk een ieder in zijn waarde - geloof of waarde te hechten in wat het hart voelt en denkt te weten, het is puur bedoeld om het weg te trekken van het onjuiste religieuze, dat wat in handen is van mis-leiders...(dat mag je dubbelzinnig bekijjken)
# Treowd 15-03-2018 18:22
Dat men wederom probeerd zaken richting het instituionele religieuze te trekken lijkt me wel duidelijk geworden te zijn, persoonlijk had ik wel wat moeite om voorgaande video aangaande de jezuiten en het vaticaan helemaal af te kijjken. Maar historische zaken en de connecties daar ging het om, niet vanwege de religieuze inhoud...Voor het volledigere plaatje de volgende youtubevideo:
NASA Freemasons & The Jesuit Boogie Woogie
youtu.be/iM4T8HiKcpU
# vladi 14-03-2018 17:41
heb je de link onder je compliment reactie gezien?

# Treowd 14-03-2018 17:58
Nog niet helemaal, aan het bekijken nu...maar ben bekend met het onderwerp de laatste video van Globebusters behandelde deze materie wat uitgebreider. Aanrader!
# Treowd 14-03-2018 18:02
Heb het even opgezocht! Vanaf het moment 2:01:19 komt het ter sprake , niet uitgebreider maar meer toegelicht moeste het zijn wat ik bedoelde. Dit is de aflevering: Space Travel - The Second Ultimate Deception!
www.youtube.com/watch?v=OndMqW76Cc0
# vladi 14-03-2018 18:54
even doorheen gescrolled,morgen heb ik tijd,ik kan niet wachten om deze 4 uur op te slurpen.
inderdaad zeer breed uiteengezet.

thanks.

# Treowd 14-03-2018 19:14
Graag aangedragen :-) , er worden verschillende onderwerpen aangehaald, waarnaast bepaalde claims die vanuit de huidige wetenschap gedaan worden, dat bepaalde 'wetenschap' bewezen zou zijn. Simpelweg - niet waar - dit omdat er gebouwd of voortgebouwd wordt op veronderstellingen vanuit bepaalde hypothesen en dat zijn theoretische aannames waaronder fylosofische (diepdoordacht) van aard maar praktisch ontestbaar e.d.
Dus niet realiseerbaar in de praktijk. Verder onbewezen..En wetenschap behoord alle claims uitvoerig te testen en in twijfel te trekken, dat gebeurd nu niet omdat er belangeverstrengeling heerst , de wetenschap is gekocht evenals de politiek e.d. The game is rigged, en dat door een politieke en religeuze geaarde kliek met een bepaalde agenda.. Hetgeen ware wetenschap corrumpeerd en een slap aftreksel is van wat het behoord te zijn, dit alles om een haaks op de realiteit staande A.I. agenda te dienen....
# Treowd 14-03-2018 19:32
Mocht je wat ingekorte versies willen bekijken of mogelijke geinteresseerde lezers ( 4uur is mogelijk een best lange zit) in de Globebuster afleveringen dan is het kanaal van 7th day truthseeker een aanrader. Op de youtubepage even naar videos gaan, dan staan de laatste video's bovenaan, dus dat is ook een mogelijkheid. Er staan verkorte versies op met highlights van alle belangrijke behandelde onderwerpen. Dit is de direkte link : www.youtube.com/user/TheVillageLighthouse/videos
# vadi 12-03-2018 22:37
youtu.be/uRoJZtWRswY

earth from space ?

# Treowd 18-03-2018 16:56
Niet echt....
# M Hudson 11-03-2018 03:32
De Dakila onderzoeksgroep heeft een uitnodiging uit laten gaan naar Flat Earth onderzoekers, er is Nederlands ondertiteling bij:

youtu.be/cMwvnpyB10U
# M Hudson 11-03-2018 03:30
Geweldig dit, al eens gezien?
Awesome Flat Earth Song - No Photographs of Earth!
www.youtube.com/watch?v=yyUrw8TJDHM

Hij heeft verschillende goede nummers!
conspiracymusicguru.com/
# vadi 09-03-2018 20:39
Flath Earth Proof:

youtu.be/vHNvUgPRw98

kan dit als de zon 149.600.000 km ver weg is?

# vladi 12-03-2018 20:01
imo zou de zon groter moeten lijken bij zonopkomst/ondergang omdat de nevel het beeld vergroot,kijk maar naar een straatlantaarn als het mistig is,vager en groter.

# Treowd 12-03-2018 12:06
Goede vondst Vladi, prima video...
# vadi 12-03-2018 19:46
wil je een echt goede vondst zien (binnen de matrix ;-) )?
ik heb mirage (altijd gespiegeld en altijd onzuiver beeld) en refractie geresearched.

hier komt ie dan.
het rekenprogramma om curvature,drop,hidden behind curvature is te vinden op metabunk curvature.

bij een afstand van 60 miles is er een drop van 2400 feet.
het hoogste gebouw van de chicago skyline is searstower oftewel willistower met een hoogte van 1740 feet incl. pike.

dus........zou de top (pike) 700 feet onder de horizon liggen.
dus........om de chicago skyline enigzins compleet te kunnen zien moet er dus een refractie van +2400 feet moeten zijn,meer refractie dan het gebouw hoog is :D :D :D

60 miles and still and almost complete visible?

of de aarde plat is weet ik niet maar het curvatureverhaal is bull met een grote hoop shit!!

hier de link en see for yourself,
dit is wat de weerman zegthttps://youtu.be/aLlNKy5j_O8

en dit is de chicago skyline from 60 mileshttps://youtu.be/3A9l6YY_uc4

ik zeg...

Petra?
Nexus?
# vladi 05-03-2018 20:43
nog eentje voor Petra en de rest natuurlijk ook (en Nexus natuurlijk die absoluut niets beweerd)

0:46 is mijn realiteit,en wat daarna komt de jouwe Petra?Nexus?

op 128 kilometer hoogte is de horizon nog steeds op ooghoogte?
en zo recht als waterlevel?

cia psy-op?

youtu.be/FHtvDA0W34I

ik verwacht geen reactie,wat alleszeggend is.

# vladi 06-03-2018 16:06
ik heb een fout gemaakt,de hoogte is geen 128 kilometer.

maar dan nog.

# janmaat 05-03-2018 21:59
Ik wil best wel even reageren.
Zoals jullie wellicht weten doe ik niet aan platte of bolle aarde.
Verder mag iedereen vinden wat diegene wilt vinden.
Vind t allemaal prima.
Vanuit echte waarheid gezien (dus zonder aangeleerd spul zoals berekenen, denken, herinneren, school, ouders, INDENTIFICATIE). Bestaat er geen wereld buiten je.

Binnen de matrix gezien begrijp ik dat wel, dat men in een holle bolle of platte aarde geloofd.
Heb er ook niks op tegen, maar voor mij niet DE waarheid.
Even goede vrienden.
# janmaat 05-03-2018 23:57
Identificatie
# janmaat 30-03-2018 00:43
+/- Eerste 15 minuten

David Icke on Flat Earth Theory, Reptilians, & De…: youtu.be/QWpfzx_oKS8
# Treowd 03-04-2018 12:31
Ik volg en begrijp zijn theoretische benadering Janmaat, maar toch is er verschil tussen een tastbare fysieke wereld en de wereld waar we waarlijk een elektronisch medium voor nodig hebben om deze te ervaren.

Ik begrijp de overeenkomsten en integratie ervan maar ... stoot je hoofd maar eens of pak eens een biertje uit je pc en voel en proef de verschillen....;-) Dat is het verschil tussen deze werelden, de matrix, of b.v. de staat als fysieke entiteit bestaat ook eigenlijk niet , ja slechts op papier eigenlijk. Maar jij en ik hebben een fysiek lichaam evenals de aarde gevormd is uit terra en de wereld om ons heen voelbaar fysiek is....winden , geluiden etc.

Het komt op mij wat over alsof David Icke ons ook in stappen wil voorbereiden / programmeren op AI in een vorm van een scheidingloze overgang van deze werelden in elkaar er wijzen ook wat aanwijzingen in die richting aangaande zijn theorieen..Niet helemaal rieel te noemen..
# Treowd 03-04-2018 12:34
Moest zijn - ook winden en geluiden horen daar bij etc. - excuus
# janmaat 18-04-2018 13:33
Dus nu zijn er twee werelden?
Waar ook nog verschil in is?
En de fysieke entiteit bestaat niet , slechts op papier?
Dat is gewoon te onderzoeken met zelf onderzoek.
Jij bent dat Electric medium.
Alles verschijnt in jou, ook de platte aarde waarvan je denkt dat T buiten je is.
Je fysieke lichaam en leven zijn ook een gedachte constructie.
Ik moet telkens aan je reactie Denken leven we wel of denken we dat we leven, zijn we T lichaam of hebben we lichaam, aka voertuig".

Het komt op mij wat over dat jij onderzoek hebt gedaan en zo is T!
Alles wat platte aarde tegenspreekt moeten even wat onderzoek doen. Of deugt niet.
Wat ook niet helemaal rieel te noemen is.
Ook niet echt open minded.
Naar mijn mening.
Niet aanvallend bedoeld, maar dat weet je denk ik wel.
# Treowd 23-04-2018 16:27
Sorry, ik zag deze reactie pas toen jij er op wees, het is al vakergebeurd dat ik zag dat er reacties bijgekomen waren op de teller maar ik kon niks vinden...
En de fysieke entiteit bestaat niet , slechts op papier?
Nee dan lees je niet helemaal goed beste Janmaat.

Het komt op mij wat over dat jij onderzoek hebt gedaan en zo is T!

Dat is een aparte conclusie in deze, je kunt gerechte argumenten niet uitsluiten uit een discussie omdat ze je niet aanstaan of niet in je straatje passen (nu als voorbeeld dienend) zo bedoel ik het. Als ik het zo zou oppakken zoals jij het nu aangeeft zou ik me niet oprecht in de discussie begeven... no offence there, geen verwijt... :-)
# janmaat 23-04-2018 20:13
Ja T lijkt wel of we langs elkaar heen lezen.
Ik wil daar ook niet over discussiëren
Wilde je ergens op wijzen.

Als je open staat voor alles, kan alles je aanstaan, en is er geen straatje nodig om in te kunnen passen. ;-)
Ik heb nergens geschreven dat de aarde plat rond of hol is.
It's all in the dream!
# Treowd 24-04-2018 12:38
Nee het is me duidelijk waar jij je wenst te begeven, prima :-) Kan me daar ook wel in vinden vanuit een ander pespectief...Maar dat is een andere discussie.
# vladi 04-03-2018 20:16
deze is voor Petra,

Jan '16 Flath Earth Live (Lancashire England @ New Horizons)

weerleg 1 bewering

als je ene uitsluit bevat het andere maar halve waarheid ook al is het de leugen.

# Treowd 05-03-2018 10:24
Ik ondervindt wat moeilijkheden om de site te bereiken, dat zal vast een reden hebben :-) Waarheid vreest nl. geen verder onderzoek
# janmaat 05-03-2018 16:14
Een beetje vertraging.
Waarheid IS, en onderzoekt niets.
# Treowd 05-03-2018 17:01
Met je eens beste Janmaat , bij mij behoorlijke vertraging Het ene IS maar die andere zijde vreest onderzoek, vandaar...
# Treowd 06-03-2018 09:31
Dat ...beetje ...vertraging, dat is dus wel genoeg om nieuwe bezoekers te laten afhaken, ik heb een vertraging van minstens 40 sec. Mensen willen meteen een site op kunnen. Gisteren kon ik op bepaalde momenten totaal de site niet bereiken, en ben ik gestopt omdat ik anders mogelijk deel neem aan de, een overvloedige aanvraag richting de site. Dat kan je ook zien DDOS aanval als dat met vele aanvragen tegelijk gebeurd...
# janmaat 06-03-2018 14:38
Ik denk dat t de Russen zijn!
Geintje, Treowd.

Gewoon een beetje geduld.
Jagen doen we in t bos.
We zijn er toch weer.
Whats the point.
probeer zo min mogelijk van die andere zijde te kijken.
# Treowd 06-03-2018 17:27
Damn Russians , haha , :-) het is zoals het is....
# janmaat 06-03-2018 20:05
:-)
# Treowd 04-03-2018 16:03
Onderzoeker John Smith met als achtergrond een universitaire opleiding, is zich al een aantal jaren bewust dat er voor de wetenschap achter de bol geen echt overtuigend bewijs is , behalve als je uitgaat van het geloven in - second hand information - waarbij dus het geloof in anderen komt kijken. Meeste mensen zijn bereid om de wetenschap blindelings op hun woord te geloven, maar is dat ook wel terecht dat men dat doet? Zou men niet eerst kritisch naar informatie kunnen kijken alvorens het aan te nemen voor waar?

Hij is een straat-activist geworden en gaat (soms samen met een gelijkdenkende) gesprekken aan met allerlei willekeurige mensen, rondom colleges en universiteiten. Allerdaagse mensen die hij op subtiele wijze laat nadenken, over gedachten en meningen aangaande de vorm van de aarde en de bewijzen daarvoor die men door aanname als vanzelfsprekend zijn gaan vinden...
Interessante discussies met studenten e.d. waarbij op sommige momenten wat cognitieve dissonantie naar voren komt en op een respectable manier de ruimte krijgt.... Globe Lie Matt & I chatting to a student
www.youtube.com/watch?v=4RQ7qKkvL30

Meer video's op dat kanaal
www.youtube.com/.../videos
# vladi 04-03-2018 21:07
uploader: New Horizons Saint Annes.

# Treowd 05-03-2018 14:00
Thanks Vladi , interessant kanaal...
# Treowd 04-03-2018 16:12
In de bovenstaande youtube video brengt men ook de youtube video naar voren aangaande 200 proofs etc.. een aanrader..
200 Proofs Earth is Not a Spinning Ball (Videobook)
www.youtube.com/watch?v=EiBJBVBez_w
# Treowd 03-03-2018 19:23
Plane(t) Flat Earth | 2018 Nature Documentary II
www.youtube.com/watch?v=aQ7_9eIAlT4
# Treowd 03-03-2018 19:39
De biologie van de aarde heeft er mogelijk heel wat beter uitgezien dan nu het geval is , veel meer zuurstof in de lucht door grotere bomen , sterkere longen betere bloedsomloop meer zuurstof, grotere mensen, grotere dieren etc..

Om een wat completer plaatje te verkrijgen van het complete biologische systeem van toen draag ik de volgende twee youtube video's aan. Een meer dan vermoedelijk vlakke aardoppervlakte met bergen en valleien met een garden of eden in het centrum op de noordpool, waar de tree of life stond van waaruit het bijzondere krachtige torusveld actief was. Het torus veld is er natuurlijk nog wel maar heeft veel aan kracht ingeboet waarschijnlijk, zeker door het mogelijke weghalen van die boom men kan het nog waarnemen via het noorderlicht. Enjoy ... :-)

Ancient Tree Research Project | Giant Cedars of Lebanon - Part 1 www.youtube.com/watch?v=emAEd6-0H4c
Ancient Tree Research Project | Giant Cedars of Lebanon Part 2 www.youtube.com/watch?v=JpPRaIC1yRo
# Nexus 02-03-2018 18:12
Even voor alle duidelijkheid. Wij plaatsen dit om niets uit te luiten. Daarmee beweren wij dus helemaal niets. Wij vinden alleen day alles besproken moet kunnen worden.
# Treowd 02-03-2018 18:28
Daar is ook niks van gebleken in het artikel of zo beste Nexus, dank voor de geboden ruimte het bespreekbaar te kunnen en mogen maken. Er zijn gewoonweg te veel opmerkelijke zaken die men na enig onderzoek kan ontdekken waardoor het algemene aanvaarde model gewoonweg niet kan kloppen.
# Treowd 01-03-2018 21:47
Omdat de mogelijkheid kan bestaan dat de groep naar voren gebracht in het artikel vanuit een gecontroleerde oppositie gestart is als tegenoffensief van het supersnel groeiende platte aarde collectief, wil ik bij deze toch ook even een project gestart vanuit het platte aarde collectief naar voren brengen.

Het kan op zich best zijn dat de groep in het artikel goede bedoelingen kan hebben, maar voor een goed ingestudeerde platte aarde theorist komen er wat opmerkelijke argumenten naar voren in de introductie youtubevideo van die groep, redenerinegn welke kunnen wijzen op drogredenaties, zeker als men in beschouwing neemt dat men leunt op 7 jaar ervaring aan onderzoek. Het kan ook onwetendheid zijn maar dat na inmiddels zeven jaar? Dat roept wat vraagtekens op, zeker gezien het gegeven dat de start van het groeiende platte aarde collectief veel jonger is...en imo een stuk verder op bepaalde gebieden.
Ik wacht geduldig op de lancering van hun video-project.

De Fe Core groep : fecore.org/
Globebusters Fe Core, youtube video
www.youtube.com/watch?v=3gL34ihpmns
# M Hudson 11-03-2018 03:26
Beste Treowd,

De onderzoeksgroep heeft onlangs een uitnodiging uit laten gaan aan Flat Earth onderzoekers via een nieuwe video. Deze heeft Nederlandse ondertitels!

youtu.be/cMwvnpyB10U
# Treowd 11-03-2018 17:28
Dank je voor het delen beste! :-)
# Treowd 01-03-2018 21:55
Dit is het eerste gezamelijke experiment van deze groep en het spreekt voor zich:
FECORE - The Biggest Laser Experiment In History. Q & A + Pretest
www.youtube.com/watch?v=Sf5MH1cfths
# Treowd 19-03-2018 19:09
Vanwege de zware omstandigheden is men er niet volledig in geslaagd het experiment uit te voeren zoals eerder omschreven dus over de grote afstand van 65km men is er wel in geslaagd om 12km te halen. Dat experiment is overigens een record geworden en officieel vastgelegd, in de toekomst gaat men nieuwe gelijksoortige experimenten uitvoeren binnen niet al te lange tijd, de proeftesten waren eerder zeker wat succesvoller gezien de afstand maar de omstandigheden waren niet bepaald optimaal voor een lasertest, daarnaast speelden ook nog wat andere zaken een rol.
Success!! Laser Reaches 12km on Lake Balaton
fecore.org/.../
Lake Balaton Results Press Release
fecore.org/lake-balaton-results-press-release/
# jenne 01-03-2018 18:00
Ik heb ooit een Atlas in mijn handen mogen houden en een getekende kaart naar aanwijzingen onze oude zeevarende voorouders, de schippers naast God, de Atlas getekend door de beroemde cartograaf Willem Janszoon Blaeu, te Uitgeest, in het perspectief van een bolvorm, nou aan de hand hier van, weet ik zeker dat de Aarde rond is, anders waren zij er pardoes afgevaren, in hun eiver van ontdekken,
een van mijn verre voorouders Olivier van Noort ontdekete een eiland op de eerste Paas zondag, de Paaseilenden dus,
nee voor mij blijft het ronde Planeet, groet Jenne
# jenne 01-03-2018 18:04
Mijn excuses eiver is geen oudhollands ijver wel, dus bij deze ijverig bezig !
# Treowd 01-03-2018 20:52
Dat mag beste Jenne, dat is jouw mening en dat is je goed recht, maar dat maakt het nog niet tot een waarheid. Wel is het nog steeds een algemeen aanvaarde waarheid voor velen, maar er is een groeiend collectief die het heliocentrische model grondig hebben onderzocht en die komen tot een andere conclusie.

Het opvallende is dat deze platte aarde onderzoekers vaak meer kennis hebben van het algemeen aanvaarde model en van de wetenschap van hoe men tot dat model is gekomen, dan diegenen die het vanuit hun conditionering wensen te beschermen of te verdedigen. Dat is overigens geen verwijt, het mechanisme erachter is te begrijpen. een serieuze platte aarde onderzoeker zal dat nooit als enig verwijt gebruiken.

In realiteit toont de natuur ons namelijk een vlakte, ik begrijp je eerste onmiddelijke afwijzing , dat kan mede veroorzaakt worden door dat er aan je innnerlijke overtuig getornt wordt dan botsen als het ware twee wereldbeelden en val je het liefst terug op het veilig gewaande oude wereldbeeld. Dat ligt psychologisch vast dat is een beschermingsmechanisme van het brein. Dat heet cognitieve dissonantie. nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Wat betreft je argumenten die zeggen niet zoveel , behalve dat je er echt in bent gaan geloven door beeldvorming. Maar dat maakt de rieele wereld nog niet tot een bol , de tekening op zich toont het dan wel...
Vaak zijn zeevaartkaarten gebaseerd op de Alexander Gleason's Flat Earth Map uit 1892 dat is de meest nauwkeurige die men heeft. (www.youtube.com/watch?v=z-mnZ44mIIM) Neemt niet weg dat cartografisten zeer intelligent zullen zijn men moet namelijk van een plat model een bol, bal vormen anders komen de afstanden nl. niet meer overeen met de werkelijkheid....

Dat de aarde vlak is hoeft niet te betekenen dat er een onmiddelijke rand zou moeten zijn. Dat is mogelijk ook beeldvorming vanuit de media. Hoe de uiteindelijke vorm is weet eigenlijk nog niemand, maar het is een vlak en onbeweegelijk aardoppervlak.
(zie ook de verdere reacties)

Een kort voorbeeld van hoe je rond zou kunnen varen op een ronde vlakte waarbinnen alle landen zich bevinden.
Flat Earth - Circumnavigation and Time Zones
www.youtube.com/watch?v=2diVK7nx5Fg
# jenne 02-03-2018 10:32
Treowd, ik leef met mijn gevoel, al het feitelijke heeft voor mij te veel donkere hoeken, ik weet ook net als Le Prince Machiavel <
dat er meer is tussen hemel en aarde, als dat wij kunnen bevroeden >, dus wordt het een mogelijkheid !, Groet Jenne
# jenne 02-03-2018 10:46
Treowd, kan ook allemal een illusie zijn, wij - zij - hij de aarde het heelal, als je denkt iemand te zien, zie je een vorm lichaam met kleren omhangen, de ware persoon het ik, zit diep in zijn brein verstopt, tergrote van een knikker, dat zijn wij - hij - en die anderen, vannacht gelezen, black holes zijn geen vernieteging, maar een vernieuwing naar een andere vorm, is de dood zo'n black hole, goed mogelijk,
is dit réincarnatie, van de moluculen, lees graag je antwoord, Jenne
# Treowd 02-03-2018 12:38
In theorie is alles mogelijk beste Jenne , zou het graag op tastbare zaken willen houden, zeker gezien het onderwerp.
Alhoewel ik mijmer ook ooit over die dieptes... :-)
Gebruik je zintuigen zou ik zeggen , zeker omdat het heerschappij iedereen jarenlang wijs heeft gemaakt dat je daarop nu juist niet kunt vertrouwen. Ik kan je niet vragen mij te geloven je zult jezelf kunnen overtuigen, waarheid vreest geen onderzoek. Geloven is ook niet de weg , weten zal bevestigen. De natuur om ons heen geeft bevestiging, me beperkend tot deze manifestatie... Luciferanisme kent een tegendraadse tegen de natuur agenda..aka anti god agenda ....wiskunde is man created, just a language, meetbaar but not reality and used to decieve our nature... if you catch my drift...
Mijn aanraden, onderzoek de aangedragen materie....ontwaak verder..
Mvg Treowd.
# Treowd 03-03-2018 13:01
Vertrouw op je zintuigen, wat je ziet is het... niks meer niks minder. Lichtjaren weg is fantasie ter mindcontrole versterkt door de media, o.a. films uit hollywood e.d Sterren zijn lichtpunten , energieen bevinden zich mogelijk in een vloeibare omgeving of onze omgeving vol vloeistoffen gedaagt zich als een filter...
ACTUAL FOOTAGE OF THE STARS AND PLANETS | "WANDERING STARS" as Captured by Curious Truth Seekers. www.youtube.com/watch?v=tNHU5KOI9lQ

De Zon , Maan werkelijk zo ver weg als men wil laten geloven om hun wiskundige sommen te laten kloppen...??
www.youtube.com/watch?v=CEQDUGJP88s
# Benny Weiss 28-02-2018 19:30
Gelukkig kom ik van een bolvormig deel van de platte aarde, me suf lachend om de tweedimensionale wezentjes verderop. :o
# vladi 28-02-2018 20:33
:D

# Mrbleusky 28-02-2018 12:44
Vind het jammer zoiets hier aan te treffen, onzin, kijk naar de maan, de zon, vallende regendruppels, tieten, wat plat? Nix plat. platte humor.
# Treowd 28-02-2018 13:42
Beste Mrbleusky bekijk de linken eens even op je gemak aub en breng daarna je mening uit mogelijk kunnen we dan beschaafd discussieren over de punten waarmee jij je niet kunt verenigen. En kan jij ze zo onderbouwen dat ze overtuigend zijn dan leer ik weer iets bij , ik zou je dankbaar zijn. Dat heet open-minded kunnen zijn , open staan voor nieuwe dingen en in mijn reactie beoog ik geen enkel verwijt richting jou te maken in alle openheid...Iets afwijzen zonder enig onderzoek (verwijzing naar de aangedragen linken onder dit artikel) daarmee is nog niemand verder gekomen betreffende het toenemen van enige intelligentie.
# Mrbleusky 28-02-2018 15:21
Mind open, graag. Voor dingen waar ik wat aan heb. ik ken een mooie vlakke aarde, en of het een bal of een platje is is voor mij niet belangrijk. Ik ben er nog niet af gevallen, maar als het een soort terrarium met glazen platen er omheen is vind ik het ook best. Mooie wereld. Jammer van 't vergif en de oorlog, dient nix, Of het een kubes is of een hexagram, het zou fijn zijn weer es samen met in de natuur te zijn. Prachtig!
# Treowd 28-02-2018 16:56
Oke dat is een eerlijk antwoord, jammer maar geen interesse dus. Thanks daarvoor ! Het laatste gedeelte van je antwoord ben ik zeker met je eens....
# Mrbleusky 28-02-2018 17:42
Wat me interesseert er aan is de afleiding die het geeft van wat werkeluk belangrijk is op dit moment, heb es een vrind op visite gehad die gelovig getuigde dat er geen gevaar meer was want de buitenaardsen zouden kenrnwapens in de lucht uitschakelen en hij kon dus rustig bij z'n beeldbuis blijven wachten op de redders (of slagers) Ik heb vele uren info gezien, de goede is bijvoorbeeld over permacultuur wat ons mooi en leuk in leven kan houden als de meesten een kortere werkweek hebben en lekker met goed weer de liefde kunnen bedrijven met de natuur. Wat haalt het uit wat voor vorm de wereld heeft als deze vergiftigd wordt? Wat haalt het uit als we het weten maar van een vierkant scherm, zonder zelf es over het randje gekeken te hebben? De waarheid komt vanzelf wel als de leugens weg zijn. Maar als ik vannacht weer slapeloos wakker lig vanwege m'n angst voor de kinderen, de anti-waarheid-gestapo, m'n vrouw en al die vergiftigde patienten ga ik best effe inhoudeluk kijken to pas the time.
# Treowd 28-02-2018 19:23
Beste, mogelijk is dat een foute inschatting van de waarde van onderzoek richting platte aarde. Het is nl. een mindcontrol gereedschap om de mensheid uit haar oorspronkelijke potentie te kunnen houden binnen gewenste kaders ter beheersing, heers en vals leiderschap.

Mede omdat men de mind hiermee volledig onder controle heeft, vanuit een haaks op de waarheid buiten de natuur bestaande realiteit waarin men heerschappij heeft als zijnde goden, dit omdat men iedere realiteit kan creeren die men wenst. Neem daar de toekomstige internet of things bij in overweging en het gehele oprukkende AI en 5G netwerk en men heeft volledige controle over mind en geest en gedrag. Totale slavernij...

Die inchatting is dus niet juist te noemen. De videos van Max Igan ( te zien geplaatst bij het artikel aangaande Qanon jl. hier op bovendien) in overweging nemende dan zou het wat dat betreft een juiste inschatting zijn aangaande het aankaarten van allerlei politiek en maatschappelijk onrecht en crimineel en oorlogszuchtig en grenzen overschrijdend sexueel gedrag.

Toch is de platte aarde daarin een andere catagorie te noemen het is als het ware het blootleggen van de wortel van het scheve systeem het doorbreken van de schakel van de ketting van onze wereldwijde controle van de aanstuurders over de mind en brengt een slag toe aan het systeem wat daarop wortel geschoten heeft.

Veel instituten zijn gebouwd op een basis van aannames, gemaakt door naar voren geschoven kabbalisten ter mythevorming een dogmatische "wetenschap" dienende te bevordering van een systeem wat een oligarchy ( en dan druk ik me mild uit) op hun zetels te houden. Niet om de mensheid te dienen maar hun welvarendheid ...etc.
Kapitalisme is gebouwd op mythevorming...

Wie de platte aarde theorie op waarde weet te zien doorbreekt die eeuwenoude schakel van controle over de mind en daarmee vallen alle verdere zogeheten gekoppelde complotten op zijn plek en worden bevestigd als het ware. Van Copernicus, tot aan de "maanlandingen" Kennedy en 911 , the watr on terror etc. en tegelijk schemert daar het luciferiaanse complot doorheen om de oorspronkelijke natuur te bannen uit de mensenlevens.

Platte aarde gaat veel dieper en verder als dan men in eerste instantie kan inzien omdat men een volledige beeld nodig heeft van de gehele huidige situatie van de mensheid. Omdat de platte aarde dat monsterlijke complot is (in mijn ogen) waarover J Edgar Hoover over spreekt volgens de volgende Quote :
Quotation by J. Edgar Hoover: The individual is handicapped by coming face to face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.
(nattuurlijk is dat al lang aan andere zaken toegeschreven door allerlei desinfo agenten)

De handicap zit hem m.i. hierin dat de cognitieve dissonantie bij velen hen niet in staat stelt te overzien onder welke controle de mind kan staan. Zodat men zelfs het paradigma wat hun gevangen houdt met hand en tand wenst te verdedigen. De illusionaire bol., bal aarde welke slechts theoretisch bestaanrecht heeft vanuit wiskundige formules , haaks staande op de natuurlijke realiteit. Dat is de handicap welke tegelijk de basis dus de tralies van kooi vormen die men op aan het tuigen is met de moderene luxe elektronische gemakken, de internet of things, van waaruit een beest zal oprijzen.

Dit omdat een Ai Machine geen basis kent op mededogen en medemenselijkke gevoelens maar keiharde koude en kille autoritaire beslissingen zal maken en nemen vanuit de programmering en die programmering ligt wederom bij de oligarchy en zal wederom diezelfde oligarchy dienen.

Het doorhebben je bewust zijn van deze "betovering "zal je verder doen ontwaken en zicht geven op verwoven connecties ter ondermijning van de oorspronkelijke natuurlije potentie van de mensheid.
De volledige ontwaking.....
# Treowd 28-02-2018 19:27
excuus voor de verschillende typo's..
# Treowd 28-02-2018 20:44
Omdat er zeer veel aan gelegen is om mensen weg te houden van verdere ontwaking zijn er zeer veel desinfo kanalen op youtube verschenen, mochten er lezers zijn die meer willen weten over de platte aarde. Dan is de volgende lijst gevrijwaard van desinfo agenten en eventueel geindoctrineerde desinformanten het zij dat zij dit onbewust danwel bewust plegen te doen....(bv. betaalde oppositie) Of ook wel onbewust omdat men door mindcontrole (zoals hierboven beschreven in de ook best lange reactie) niet voorbij de cognitieve dissonantie geraakt.

Of door de mindcontrole, omdat men niet kan toegeven vanuit het ego - wat vooral benadrukt wordt door het verdeel en heers systeem via media e.d. - dat men vanaf kleins af aan beetgenomen is via scholing e.d. dan kan de opleiding b.v. in de weg zitten. Het kan alle kanten uit maar uiteindelijk zijn dat ook de vormen van die mind-controle....
Dat is verder geen schande, of verwijt, vrijwel idereen is beetgenomen maar sommigen zijn er wat gevoeliger voor het is een dunne lijn.....maar kan een dik obstakel vormen richting verdere ontwaking. Het systeem benadrukt ook de posities van hoger gestudeerden dat werkt als het ware psychologisch door in het ego, wederom geen verwijt, Just telling it like it is....or could be...

Flat Earth Clues - Mark Sargent ( ook aanwezig in de op deze pagina in de linken ) reactie 28-02-2018 10:08
Eric Dubay - History of Flat Earth, ( ook aanwezig in de op deze pagina in de linken )reactie 28-02-2018 09:57
Die beide kanalen staan verder vol andere info
Verder zijn de kanalen van Jeranism, ODD Reality of ODD TV, 7th Day Truthseeker, Globebusters veilig om te bekijken.

Op die kanalen is genoeg info te vinden en eigenlijk alles wat je nodig hebt, het is als het ware een zichzelf herhalend mantra van observaties en experimenten welke door velen zelf herhaalbaar en testbaar zijn, in bepaalde gevallen heb je slechts je eigen zintuigen nodig om te kunnen observeren. Dicht bij de natuur en je oorspronkelijke Zijn.....:-)

Verder zijn de verwijzingen vanuit kanalen die ik bovenstaand aangeef ook als een aanvulling op deze lijst, indien gewenst... Ik laat het verder los ...
Veel kracht en meer sterkte toegewenst de spell , "betovering", de mind-controle te doorbreken...
# Treowd 06-03-2018 17:47
Globe lie YouTube trickery
www.youtube.com/watch?v=d85tFFwL8c0
YouTube Censorship, Flat Earth & Random Thoughts.
www.youtube.com/watch?v=tCMrSoBPR8I
# Treowd 06-03-2018 18:01
YouTube Covertly Censoring Truth Channels
www.youtube.com/watch?v=vnNWvOTn6tk
# Mrbleusky 28-02-2018 20:54
Ik vind deze leuk, maar u schrijft ook niet onverdiensteluk tijdrovend. degewijdereis.nl/.../...
# Treowd 01-03-2018 10:23
Bedankt voor het aandragen!
# vladi 28-02-2018 20:40
beste,

als je zo een kwaliteit reacties kan plaatsen wat boeien dan een paar typo's?

hier snap je dit?

did schrijf je med een t en dad met een d.
veel typo's als je het leest maar als je het uitspreekt klopt het perfect.

# Treowd 28-02-2018 20:56
Ik zie em :-) Thanks!
# Treowd 28-02-2018 10:36
Heb deze link gevonden : convexearth.org/
Als ik probeer te kijken wie erachter zit krijg ik een 404 melding...en about us is volledig empty , leeg
Ik ben sceptisch en mijn intuitie zegt dat het een poging is ter damage control omdat de platte aarde teveel tractie aan het verkrijgen is. Het is niet te stoppen....
# Treowd 28-02-2018 10:08
Voor mensen die wat alergisch zijn geworden voor het woord GOD zie het als Al-Wat-Is, De Natuur om ons heen.... men verbergt de ware Natuur van onze omgeving , wereld....en mogelijk wijst het op een gecreerde wereld, gezien de aanwezige intelligentie in het ontwerp....
Flat Earth Clues - Directors Cut - Mark Sargent - Under the Dome - They are hiding GOD
www.youtube.com/watch?v=4SlRsbQ3nfM
# vladi 27-02-2018 18:31
grappig Nexus,dat jij hier een artikel over plaats.
maar wel gedurft,respect.

# Treowd 27-02-2018 11:53
Vluchtig rondkijkend op youtube zie ik dat deze theoristen volop aanwezig zijn, dat kan wijzen op een georganiseerd tegenoffensief richting de oorspronkelijke platte aarde beweging. Waarom ik aan een tegenoffensief denk zal ik proberen toe te lichten met de volgende argumenten:

Mij alleen al orienterend op de afbeelding van hun model doet mijn vermoeden verder bevestigen. Maar het is wat te kort om een uiteindelijke conclusie te kunnen stellen. Wat wel opvalt: Men kan zich absoluut niet presenteren met het model dat men naar voren brengt.
Punt 1 . Er zijn nog nooit boringen in de korst van de aarde gedaan dieper dan 12 km... nl.wikipedia.org/wiki/Superdiep_boorgat_van_Kola
Hoe kan men dan uitgaan van hun model?
Punt 2 . Platte aarde theoristen (gevorderden) zijn zich ervan bewust dat het onmogelijk is om de vorm van de aarde vast te stellen zonder dat van bovenaf te kunnen aanschouwen of de uiterste buitengrenzen te verkennen.
waar baseerd zich deze groep op ? Beiden kan men nl. onmogelijk doen om de vorm vast te stellen omdat het a ontbreekt aan de nodige licenties dat te mogen doen (antartic treaty)
en b de hoogte te bereiken of dat te kunnen doen niet mogelijk is voor burgers te bekostigen of te mogen uitvoeren ( space acts)

# Treowd 28-02-2018 10:50
Gleason's AE: The Flat Earth Map [GLOBEBUSTERS]
www.youtube.com/watch?v=z-mnZ44mIIM
# Treowd 28-02-2018 11:27
Dat de Gleasons AE map door velen gebruikt wordt en het juiste model geeft voor inwendige afstanden neemt niet weg dat het beeld niet volledig is aangaande de ware vorm. En de ware vorm daarmee verwijzend naar of er meer land achter de vermoedelijk ijswand ligt, of het een oneindige vlakte kan zijn etc. Wat meer toelichting aangaande de Gleasons AE Map uit het boek van Edward Hendrie - The Greatest Lie On Earth : www.youtube.com/watch?v=FpjPALbvMxg
# Treowd 28-02-2018 11:10
Non-Physical Sun & The Firmament [GLOBEBUSTERS]
www.youtube.com/watch?v=_NpyNHbzEm4
# Treowd 28-02-2018 11:08
ELECTRIC SUN Iru Landucci [GLOBEBUSTERS]
www.youtube.com/watch?v=AD85uEHmo2A

Ps. Mijn excuus voor de rommilgheid in de reacties , ik geef toestemming om het te modereren indien gewenst ten goede aan het artikel. Het is niet aangedragen vanuit het ego , het gaat om de inhoud en het belang voor de mensheid gaat voor alles dat is de ware drijfveer en intentie in dit alles. Nogmaals mijn excuus.
# Treowd 28-02-2018 11:34
Sun's Source Light Projection; Charting Course to True Map [GLOBEBUSTERS] www.youtube.com/watch?v=gc12slQ1iQg
# Treowd 28-02-2018 11:12
TIMELAPSE OF THE SUN PROVES FLAT EARTH
www.youtube.com/watch?v=4lrXXTodOU0
# Treowd 27-02-2018 14:03
Nog even wat toelichting over waarom de woorden en dus de keuze voor het woord tegenoffensief:

De platte aarde "theorie" trekt zo hard aan - vanwege inhoudelijke ware punten waarheid resoneert op de juiste frequentie - dat men halve waarheidse theorieen erlangs injecteerd om verdeling te scheppen. Daarnaast zal men bij weing kennis over zaken eerder geneigd zijn vanwege onderliggende indoctrinatie , terug te vallen op de "veilig gewaande kaders". De wetenschappers weten het wel, dat zijn dan dus eerder de witte jassen, dus men leunt op die verkregen autoriteit. Daarmee zal men minder vlug geneigd zijn om de ware beweging dus de platte aarde beweging te gaan volgen....splijtzwam....

Dat terwijl nu juist die wetenschap op verschillende gebieden opgebouwd ook wel uitgebouwd is op een basis van aannames op gestapelde aannames...
Daarmee wil ik niet aangeven dat alle wetenschap slecht zou zijn , nee er is een groot besmettings gebied binnen de wetenschap gebouwd op pseudo-wetenschap.
# vladi 27-02-2018 18:35
topreactie.

bijna bij iedere reactie die je plaatst,lees ik mijn denken,alleen formuleer je het professioneler dan ik.
8)

# formidabele 27-02-2018 10:54
Galilea heeft zijn leven ervoor opgeofferd,gewaagd om te beweren dat de aarde rond was?
# vladi 27-02-2018 18:28
dus als een 'geleerde' zijn/haar leven ergens voor opofferd en gewaagd heeft om iets te beweren,dan moet het wel zo zijn :zzz

# Treowd 27-02-2018 11:00
Is dat wat de mythe pleegt te aan te geven? En beroep jij je daar op ? Mocht je daarmee enige stelling willen innemen, want je bent wat onduidelijk m.i.
# Treowd 28-02-2018 11:31
Plane Tracking Software Map [No Curve] [GLOBEBUSTERS, Mark Sargent]
www.youtube.com/watch?v=V8hAWpbmLzo
# Treowd 28-02-2018 11:42
Als laatste, om de ruimte te laten voor anderen ook te kunnen reageren, een paar compilaties aangaande het meer dan vermoedelijke faken van het ruimtestation ISS, gezien de bijzondere aanwijzingen na enig onderzoek :
ISS and the high temperature troposphere [GLOBEBUSTERS] www.youtube.com/watch?v=ypk3cJA9n1w
Industrial Valve Expert: ISS is Fake
www.youtube.com/watch?v=Zth43uU353A
# Treowd 05-03-2018 17:21
Omdat er hoge temperaturen in de troposfeer heersen daarom zou de eerste maanmodule al niet heen en terug gegaan kunnen zijn naast een aantal andere redenen. Ook de ISS kan door deze warmte onmogelijk zo lang in deze luchtlaag verblijven en zou rood tot witheet van de buiten worden en de binnentemperatuur niet te harden of te regelen.

Op boublog wordt mijn argumentatie aangaande deze warmte in te troposfeer ivm gezien met de maanhoaxen geweerd en gewist zonder enige opgaaf van redenen waarschijnlijk omdat het botst met de mainstream uitleg. Maar als je de eerste lunarmodule ziet dan zie je gelijk waarom deze hitte funest voor deze module zou zijn geweest.

Alle bedrading e.d. aan de buitenzijde en het aluminum en de aluminiumfolie zou verbranden. Om te kunnen zien wat ik bedoel , is het een aanrader op de maanmodule eens onder de loep te nemen en daarna de redenen waarom deze warmte mogelijk funest geweest zou zijn tot je te nemen om een oordeel te kunnen vormen:
Moon Lander Fabrication Analysis www.youtube.com/watch?v=s6vAiyUIQog
The ISS and the Heat of the Troposphere www.youtube.com/watch?v=T8XAQ-NANMc
# Treowd 06-03-2018 10:26
Even iets rechtzetten; Daar waar ik aangeef dat boublog zonder enige opgaaf van redenen..etc dat moest zijn zonder geldige opgaaf m.i., en inmiddels is mij die ruimte geboden na nadere overweging. Zeer gewaardeerd.
# Treowd 06-03-2018 13:55
De aangedragen reactie waarin de videolink stond is inmiddels al weer weggemodereerd ik heb dus de bronvideo nu aangedragen en als die verdwijnd dan is het voor mij duidelijk dat of boublog mij wenst te discrimineren op persoonlijke gronden.Of dat men daar waardevolle informatie met wetenschappelijke inhoud anders dan de mainstream narrative wenst te weigeren op mogelijke andere vage gronden.
Mocht er aan getwijfeld worden dat hier ik de waarheid tracht aan te dragen dan heb ik bewijzen in de vorm van screenshots en kopieen van het desbetrefende blogg en met en zonder de weggemodereerde veranderingen.
# Treowd 06-03-2018 12:33
De bronvideo van de aangedragen video van Globebusters aangaande de ISS welke toepasbaar is op meerdere zogeheten "ruimtevoertuigen" ....
Flat Earth - Astronaut Has Been Burned Alive - Rare Footage www.youtube.com/watch?v=N5KUPoLLd0o
# Treowd 06-03-2018 15:44
Mogelijk kan het ook nog met cognitieve disonantie te maken hebben dat boublog mijn reacties weigert, dit omdat er ook argumenten via mail welke ik aangaande de platte aarde al eerder uitwisselde als zijnde belachelijk (wat afgezwakt beschreven) door de sitebeheerster zijn weggehoond. Ik zie nu ook dat ze in haar nieuwe blogg Wagging the Moondoggie nog steeds gelooft in satellieten e.d. en dat ze dus weigert mijn informatie aan te nemen zoals ook in de bovenstaande reacties, waarin toch duidelijk omschreven weerlegd wordt waarom sattelieten e.d. gewoonweg niet mogelijk kunnen zijn zoals men wel wil doen geloven. Opmerkelijk!
Maar het zij zo... het zal wel weer wat tijd nodig hebben evenals de maanhoax dat ook gekost heeft ... :-)
# Treowd 27-02-2018 10:48
Ben zeer dankbaar dat bovendien zulk een open-minded instelling heeft en voor het algemene belang gaat en dat boven alles wenst te stellen. Thanks !!!
Het lijkt er steeds meer op dat deze "theorie" (na stevig wat onderzoek is het voor mij, en dat is mijn mening, wetn geworden..) met storm voor een revolutionaire ommekeer gaat zorgen. Dat momentum gaat komen....
After all , Condemnation before investigation is the height of ignorance... Hetgeen ik naar m.i. (mijn mening) wat vrij vertaal naar de regel Afwijzing zonder enig onderzoek is de hoogste vorm van non-inetlligentie.

Ben nog niet echt op de hoogte van deze beweging dus zal ik eerst wat onderzoek doen, alvorens wel of niet mij te kunnen verenigen met de beweegredenen van deze groep. Kritsch onderzoek naar de beweegredenen en of deze wel of niet gelieerd zou kunnen zijn aan andere belangen dan de burgelijke beweging van doorsnee platte aarde theoristen, lijkt me op zijn plaats. De oorspronkelijke beweging is nl. op geen enkel leiderschap gefundeerd. Voor de aanstuurders van deze wereld geldt namelijk de regel:
"The best way to control the opposition is to lead it ourselves"
En dat staat dus voor en vanuit welke hoek dan ook....

Science x Science : Convex Earth The Documentary