platte aardeBeste lezers, wij werden benaderd door een groep wetenschappers die beweren dat de voorstelling van onze Aarde zeer te wensen over laat. Deze groep heeft 7 jaar onderzoek gedaan naar de Aarde en wil hun bevindingen graag delen met het grote publiek. Daar wij geen filter willen zijn voor onze lezers zullen wij de bevindingen van deze groep één op één plaatsen zodat jullie er zelf een beeld over kunnen vormen. Later bespreken wij deze bevindingen gezamenlijk!

SAO PAULO, 19 februari, 2018 / PRNewswire /

Onderzoek naar de vorm van de aarde is een terugkerend thema in de geschiedenis van de mensheid geweest. Op basis van een reeks natuurverschijnselen die de geaccepteerde academische leer in deze kwestie tegenspreken, besloten Braziliaanse wetenschappers van Dakila Pesquisas deze inconsistenties te onderzoeken. Gedurende zeven jaar van studies werden op verschillende plaatsen in de wereld wetenschappelijke experimenten uitgevoerd, met deelname van overheidsinstellingen en professionele onderzoekers uit verschillende vakgebieden. De resultaten worden gepresenteerd in de langspeelfilm Convex Earth: The Documentary. De preview, op uitnodiging, vindt plaats op 26 maart om 19.30 uur in het Shopping Eldorado in São Paulo (SP). Drie dagen later zal de documentaire worden uitgebracht op convexearth.org, in het Portugees, Engels en Spaans.

Experimenten geven aan dat de aarde convex is in landgebieden en vlak op wateroppervlakken.

Volgens Urandir Fernandes de Oliveira, oprichter van Dakila Pesquisas, is de stelling dat de aarde rond is, weerlegd door zeven experimenten: een geodetisch experiment, dat bestaat uit het meten van twee gebouwen op een aanzienlijke afstand; het gebruik van het zeeniveau als referentie; een laserproef om de vlakheid van wateroppervlakken te bepalen; nivellering van wateroppervlakken; optische vervormingen met betrekking tot reflectieprocessen; een experiment met boten op de horizonlijn; en experimenten met zwaartekracht en hemellichamen.

Om het geodetische experiment uit te voeren, werden de basis en de bovenkant van twee gebouwen gemeten, één in Torres, Rio Grande do Sul en de andere in Natal, Rio Grande do Norte. Ingenieurs bij het Nationaal Instituut voor Ruimtelijke Ordening en Landbouwhervorming (INCRA – Instituto Nacional de Colonização e Reforma Agrária) namen aan deze activiteiten deel. Een langeafstandlaser werd gebruikt om de vlakheid van de wateren bij de Três Marias Dam in Minas Gerais te meten; in de Lagoa dos Patos, in Rio Grande do Sul; bij het Titicacameer in Peru; en op de zeeën rond het eiland Ilhabela in de staat São Paulo, en bij de Straat van Gibraltar, de zeescheiding die Europa scheidt van Afrika. Op deze manier werd de theorie van de zwaartekracht uitgedaagd door twee essentiële natuurlijke maten: de loodlijn en het niveau.

Alle experimenten hadden de medewerking van astronomen, cartografen, geologen, topografen en civiel ingenieurs, naast andere professionele onderzoekers. Er is geavanceerde apparatuur gebruikt. Na de release van de documentaire zal Dakila Pesquisas alle gebruikte methodologie en technologie ter beschikking stellen zodat geïnteresseerden de resultaten kunnen verifiëren.

“Naast het aanpakken van de vorm van de aarde, zal de documentaire de ontdekking onthullen van een nieuw continent afgesloten door een grote muur van ijs. Nieuwe kennis zal ook worden aangetoond met betrekking tot de zon, de maan en de sterrenbeelden,” onthuld Urandir Fernandes de Oliveira.

Na de documentaire verschijnt het boek Convex Earth, dat alle wetenschappelijke bevindingen bevat en een nieuwe kaart van de wereld.

Dakila Pesquisas, opgericht in 1997, in Corguinho, Mato Grosso do Sul, bestaat uit onderzoekers en wetenschappers uit verschillende kennisgebieden, voornamelijk de exacte en natuurlijke wetenschappen.

Bron: nl.terraconvexa.com.br