jesus earth2Jezus: Zijn jullie bewust van het feit dat dierlijke producten besmet zijn, dat de dieren extreem lijden en dat jullie die energie mee-eten?

Het jaar 2014 is het jaar dat de maskers zullen vallen. En de mensen die liegen en bedriegen zullen aan de kaak worden gesteld.

Wat belangrijk is voor de komende tijd, is de manier waarop jullie met de natuur omgaan. Wat eten jullie? Welke kwaliteit heeft het voedsel? Is het eten vergiftigd? Wordt het zo gemanipuleerd dat uiteindelijk slechts iets kunstmatigs op tafel komt? Of heeft de voeding nog kwaliteit? Heeft het eten nog voedingswaarde? Of lijden de mensen gebrek voor wat voedingswaarde betreft? Hebben jullie nog de moed om op je bord te kijken om te zien wat jullie eten?

Zijn jullie bewust van het feit dat dierlijke producten besmet zijn, dat de dieren extreem lijden en dat jullie die energie opnemen? Hier is absoluut eerlijke voorlichting noodzakelijk. Dat zal voor velen lastig en hinderlijk zijn, want wat wij zien is dat velen vooral voor wat genotmiddelen en genotzucht betreft, heel snel hun kop in het zand steken. Want ach, het ziet er zo lekker uit en het ligt ons toch zo goed. Weg met die problemen, we willen gewoon verder leven als voorheen. Ik laat niet toe, dat mij iets wordt afgenomen, zegt de gemeenschap. Ik wil zo leven en jullie moeten maar zorgen dat dit mogelijk blijft.

Stop! Er moeten veranderingen komen. En vooral het eten van plantaardige voeding moet sterk worden gestimuleerd. Hier is dringend voorlichting noodzakelijk.

Gelukkig stellen zich steeds meer mensen in op plantaardige voeding. Voor ons heeft dat grote betekenis. Begrijp toch dat plantaardig eten zuivere voeding is. Plantaardig eten heeft genezende kracht. En plantaardig voedsel is bewuste voeding, die de mensen geen pijn over hun bewustzijn legt.

Telkens als mensen dierlijke producten en vlees nuttigen, dan is het zo dat ze heel veel nood, druk en zwaarte mee-eten. En dat is die mensen ook aan te zien. Ze zijn stijf en zwaar geworden. Het ogenblik is aangebroken om te veranderen. Want de Nieuwe Energie op aarde past niet meer bij een overwegend dierlijke voeding. Dat is niet meer juist. Het klopt gewoon niet meer. En toch doen de mensen gewoon verder en zijn niet instaat deze zaken werkelijk onder ogen te zien. Ze wenden hun blik liever af.

Het is nochtans een heel belangrijk punt waar voorlichting absoluut noodzakelijk is, want in de komende decennia wordt voeding steeds kostbaarder. Zeker wat waardevolle voeding betreft, zeker wat producten betreft, die niet met lijden en pijn doordrenkt zijn.

Daarom is het belangrijk dat de mensen zelfstandig worden en weer in hun tuin gaan werken om er groenten en dergelijke zaken aan te planten. Het is zo belangrijk dat mensen ook hier weer een bewust gedrag gaan vertonen.

Massaal klein tuinieren kan het geheel in beweging brengen. Het is belangrijk dat jullie je met dit onderwerp intensief bezig houden. Vraag je af wat er met de zaden gebeurt. Bekijk nauwkeurig hoe met voedingsmiddelen wordt omgegaan. Ze worden maandenlang vergast tot het rijpingsproces geheel is stilgelegd. Wat daardoor uiteindelijk als product wordt aangeboden is niet alleen dood, maar ook besmet. En het is absoluut noodzakelijk dat dit openbaar wordt gemaakt.

Er is nog zoveel wat aan het Licht moet komen. Nieuwe schandalen moeten en zullen geopenbaard worden. Er moet serieus onderzoek gebeuren. De maskers moeten worden weggenomen. Het jaar 2014 is het jaar dat de maskers zullen vallen en waar de meest verborgen camouflage zal verdwijnen.

En de mensen, die liegen en bedriegen zullen aan de kaak worden gesteld. Veel zal aan het Licht komen en toch zal nog veel duisternis voortbestaan. Dat roept om mensen, die die bereid zijn hun ogen te openen om te kijken wat er achter de schermen gebeurt. Er zijn mensen nodig die echte voorlichting geven, mensen die eerlijk zijn.

http://www.elias-medium.info

http://elias-emmanuel.blogspot.nl/?view=magazine

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer van Elias in Bovendien:

http://www.bovendien.com/component/finder/search?q=elias&Itemid=53

 

 

 

 

 

Reacties   

# Peter Cernjavski 10-01-2014 01:21
[quote name="Irene"]Wel verrassend,dat jezus dit doorgegeven heeft.
In de bijbel staat immers een verhaal over broden en vissen.
Maar ja,dat was een andere tijd,een andere cultuur.
Vissen hebben wel degelijk gevoel! Dat zijn ook dieren!

Maar, Jezus heeft enkel de vissen die al gevangen en dus dood waren 'behandeld'. Hij heeft nooit gezegd "Ik geef u levende vissen" die dus dan nog allemaal moesten gedood worden.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# pietje 14-11-2013 20:04
Om je lichaam schoon te maken en te houden gebruik ik iedere dag een groot glas water en twee eetlepels biologische appelazijn ! Geloof dat het goed doet ! Daarbij gebruik ik iedere ochtend 40 ml. MOA daar zitten geloof ik (hou me te goede) 42 anti oxidanten in en veel goede vitaminen dus ja..... we proberen het goed te doen. Maar echt .....weten we het niet maar als je denkt dat je gezond leeft dan werkt dat vaak ook !


Trusten en groetjes
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Elias 13-11-2013 21:11
@pietje schrijft: '
dus.....moet ik maar van de lucht leven ! '

Jouw idee is nog niet eens zo slecht, Pietje, en zeker geen fabeltje. Er zijn al veel mensen die niets meer eten en enkel van prana leven.

De energie die uit het spijsverteringsproces vrijkomt kunnen we dus ook rechtstreeks uit de lucht halen. Dat wordt ook wel 'lichtvoeding' genoemd.

Ik heb een vriendin in Zuid Duitsland, die nu al dertien jaar niets meer eet en, mollig zoals ze is, is ze daar nog niet magerder van geworden. Zij heeft indertijd in 21 dagen geleerd om volledig zonder voeding te leven.

Er bestaat ook een boek over het fenomeen:

Lichtvoeding
Prana: voeding voor het nieuwe millennium
: een persoonlijke reis
Auteur: Jasmuheen

Introductie van het boek:

Jasmuheen's vierde boek is het fascinerende verhaal over haar persoonlijke tocht naar het lichamelijk onderhouden worden door puur Licht. Het boek raakt ook onderwerpen aan als fysieke onsterfelijkheid, spiritualiteit en seksualiteit, relaties in het nieuwe millenium en gedachtenbeheersing door gebruik van krachtige programmeringen. Dit boek geeft andere, meer positieve mogelijkheden voor de hongersnood en de armoede waarmee de derde wereld, en meer recent westerse landen, te maken hebben. Het is een tocht over nieuwe, maar reeds lang bekende wegen. Velen ontdekken nu de mogelijkheid van niet een vleeseter, een vegetariër, een veganist of een fruiteter te zijn, maar nu zelfs enkel te leven op vloeistof of op ademhaling. Zij worden onderhouden en gevoed, puur door het Licht van hun eigen Goddelijke natuur. Vroeger was dit een mogelijkheid die enkel weggelegd was voor, of die behoorde bij, Wijze mannen, Heiligen en Wijzen van het Oosten. Het proces dat hier uitgelegd wordt, geeft een praktisch en spiritueel alternatief voor hen die wensen onsterfelijk te worden en het verouderingsproces willen stoppen of omkeren of die gewoonweg willen 'leven op Licht'.
Recensie(s)

Zelf heb ik een DVD met interviews met verschillende mensen die al jaren niet meer eten.
Kan ik van harte aanbevelen:

Am Anfang war das Licht
amazon.de/.../...

Meer info:

www.liloumace.com/.../

De bewoners van Telos zijn allen al minstens in de vijfde dimensie van bewustzijn en hoeven dus niet meer te eten. Ze doen dat toch omdat ze graag eten, zei Adama, de Hogepriester ginder, een van mijn vroegere leraren.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# pietje 13-11-2013 21:01
Weet je vlees eten daar maakt je mee bekend dat je ervoor bent om die lieve beessie te doden om jezelf te eten te geven daar kan ik niet meer tegen iets te doden omzelf lekker te eten ik kan het niet meer ! Maar weet ook niet meer wat ik nu kan doen beessies niet meer maar wat dan ?
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# pietje 13-11-2013 20:25
Eet al jaren geen vlees heb vanavond een lekker stuk kaas op gepaneerd in de olie met tuinboontjes heerlijk en geen beestje moest er dood voor ! Maar ja daar blijft de kwestie van kaas ? ja kweenie hoor misschien moet ik dat ook verbannen dan weet ik het niet meer we moeten toch iets eten ? Vis durf ik niet meer wederom om hetzelfde leed als koeien etc. maar ook omdat het besmet is door fukushima al ons water is vreselijk besmet ! Dus eigenlijk kunnen we helemaal niets meer ! Groenten door Monsanto besmet ook niet goed dus.....moet ik maar van de lucht leven ! Zo is het toch we kunnen niets meer !
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# vladi 13-11-2013 14:26
het antwoord is ja en op grote schaal en niet alleen via voedsel.
vladi adviseerd van tijd tot tijd een ontgiftigingskuur en je lichaam voorzien van veel schoon drinkwater (dus geen kraanwater).

fff
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 13-11-2013 07:03
Temple Grandin dat als eerste

Vervolgens; Ik at 3 jaar geen vlees dit omdat ik het een uiterst agressieve daad vond, Nader bekeken; in de supermarkt kon ik vlees daadwerkelijk niet meer zien.eerder zag ik niet een biefstuk liggen maar gevoelsmatig het hele dier en alle leed wat hij/zij had geleden. Idem dito bij melk en kaas bij alle dierlijke producten.

Ik zag enkel nog groente. Samen met iemand uitgebreid hierover gepraat en tot de conclusie gekomen; omdat ik agressie (in al zijn aspecten uit mijn systeem had verwijderd, na een voorval van agressie op mijn persoon), kon ik geen vlees meer eten want ik kon het niet meer zien. Het niet meer zien was een overlevingsmechanisme. Ik weet immers welk leed dieren door ons mensen aangedaan wordt. Of ik weet, mijn onderbewuste wist dit op dat moment. En ik wist wat agressie met mij had gedaan.

Vervolgens vertelde boven beschreven persoon mij dat ik moest in ieder geval bedanken voor hetgeen ik eet. Op dat moment at ik echter nog steeds geen dieren.

Zodra ik echter weer toegang had tot al mijn gevoelens en agressie is een van de gevoelens die wij als mens hebben, kon ik weer vlees eten want ik begon het weer te zien. Waarbij ik niet zeg dat ik vlees noch vis in de supermarkt koop.

Wat ik met agressie bedoel; ik kon ook geen vis zelf vangen, en dus ook niet eten. Vis vangen was voor mij op dat moment ook een uiterst agressieve daad.

Groet Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ixie 13-11-2013 04:15
Irene zei:

Ik denk,dat alleen natuurvolkeren,zoals eskimo's of indianen (dit is toch hoop ik geen scheldwoord?)


Inuit (Eskimo's) Hoe de andere oorspronkelijke bewoners van het Amerikaanse continent genoemd willen worden of wat hun correcte naam is weet ik eigenlijk niet.

Ixie
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Irene 12-11-2013 21:51
Wel verrassend,dat jezus dit doorgegeven heeft.
In de bijbel staat immers een verhaal over broden en vissen.
Maar ja,dat was een andere tijd,een andere cultuur.
Vissen hebben wel degelijk gevoel! Dat zijn ook dieren!
Dat planten ook gevoel hebben,zal ik niet ontkennen,maar we zitten in een evolutie,waarbij we stap voor stap moeten ontdekken,wat kan,en wat niet meer kan.
Groenten in je eigen tuin verbouwen--daarmee ben ik al jaren
voorzichtig bezig,en ik vind het bijzonder verheugend,dat dit heel langzaam gemeengoed gaat worden;ook bladen als Margriet en Libelle schrijven er over
Occupy is overgewaaid,maar heeft wel degelijk sporen in de geschiedenis achter gelaten,en is voor mij voorgoed in mijn wezen verweven.
Maatschappelijk terug te vinden in bewegingen zoals Transition Towns,waar ze ook in Heerlen mee bezig zijn.
Hier in Arnhem hebben we EcoVrede,die zich daar helemaal voor inzet;ook voor groene balkons,etc....en n u zijn ze ook aan het zoeken naar alternatieven voor de geld-economie,en ze hebben een uitgebreide website ook.Ik houd die club in de gaten.
En -her- lees Ik,Jan Cremer eens; niet vanwege de expliciete sex-scenes,dat is nu wel achterhaald,maar omdat er een zeer realistische beschrijving in staat,over wat er in een abattoir gebeurt.Inmiddels jaren geleden,maar toch.Ik werd gelijk vegetarier,en dat was in een tijd,dat je er nog om uitgelachen werd.
Ook heb ik eens een -niet mooi - schilkderij gemaakt van een koe,die uit het abattoir ontsnapt was,om haar doodsangst weer te geven--
-want ze wéten dit-
maar ook haar dapperheid.
Ook de dieren gaan emanciperen,en beginnen wakker te worden.Ze zijn onze broertjes en zusjes,maar dan als van een ander volk.
Voor wie dit allemaal te emotioneel vindt
er zijn ook genoeg rationele argumenten voor vegetarisme.
Denk aan de landbouwgrond,die nu gebruikt wordt voor veevoer,om maar wat te noemen.Als dat niet meer zou gebeuren,dan zou er al minder honger in de wereld zijn.Al komen daar ook weer andere elementen bij,zoals landjepik--zie de site van Oxfam/Novib,het kappen van hele stukken oerwoud,en ook,dat wij produkten uit verre landen halen,die de bevolking voor zichzelf zou moeten houden.Nee,het voedsel zou weer verbouwd moeten worden,hier,in de buurt van onze woonplaats,en als het kan--gedeeltelijk-- in eigen tuin.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Irene 12-11-2013 21:29
Dit stuk is me wederom uit het hart gegrepen,en ,hoewel ik het meeste al wel wist,stond er ook voor mij nog nieuws in.
Ik denk,dat alleen natuurvolkeren,zoals eskimo's of indianen (dit is toch hoop ik geen scheldwoord?) het recht hebben om vlees te eten.Zij gaan er tenminste nog enigszins respectvol mee om.Een indiaan neemt niet meer,dan hij strikt nodig heeft,met respect en verontschuldiging naar het dier toe.
In de natuur is het ook :eten of gegeten worden.
Afgezien van noodsituaties,vind ik,dat er in onze maatschappij geen enkele reden is,om vlees te eten.Maar ja,het vergt wel enige studie,om tot een goed alternatief te komen.Nu ,er zijn vegetarische kookboeken genoeg in de handel!
Ik weet nog,dat ik als kind,wonend op het platteland,soms behoorlijk eenzaam was.Maar de dieren kwamen altijd naar me toe.Dieren hebben wel degelijk gevoelens,en tot op zekere hoogte kunnen ze denken ook.Mijn kat berekende een sprong,of ze was zo geraffineerd om mij voor de gek te houden.
Op de kinderboerderij in Winterswijk was een varken,dat antwoord gaf,in de vorm van geknor,als je wat tegen haar zei.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Andre 12-11-2013 16:59
Inderdaad...de vraag hier moet zijn is jullie maatschappij vergiftigd?

Gezonder of ongezonder dan een beetje vlees eten:

wanttoknow.nl/.../...

?
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# KeZa 12-11-2013 16:46
Och, das allemaal spiritueel- extreem- links-gedoe. De grootste oorzaak van het leed en lijden is het onbewustzijn van de maatschappij! Dat heeft een veel grotere impact op onze 'cellen' dan vlees eten want ik heb nog nooit stress gekregen van een stukje vlees hoor, dus waar hebben we het hier in hemelsnaam over.

Ook zitten er fouten in bovenstaand stuk dat het niet meer net is want De Christus weet dat het binnen een kleine decennia veel beter is en zo ook met ons voedsel.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Dianthus 12-11-2013 16:40
Tuurlijk, ik voel me barslecht na het eten van een lamskebap :-*
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Elias 12-11-2013 16:25
JEZUS: Hoe de mensen met deze teksten omgaan speelt geen rol. Van belang is dat er energie in de ruimte geplaatst werd. En deze energie breidt zich nu sterk uit. Er ontstaat een discussie waarbij de een zegt daar ben ik het mee eens en de ander daar ben ik het niet mee eens.

Het is van geen belang hoe de mensen hiermee omgaan. Belangrijk is dat een proces opgang komt, dat iets in beweging komt dat tot meer bewustzijn voert. De discussie op zich is al een verrijking voor het geheel.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Ron Soeverein Mens 12-11-2013 16:18
In iedere cel van je lichaam zit je gehele leven. Alles wat je meegemaakt hebt, wat je gedacht hebt, alles. Daarom doe je zo vaak de dingen op automatische piloot. Je cellen weten en sturen je. Dat is met dieren net zo. Dus als je een stuk vlees eet van een koe, en die koe heeft een miserabel leven gehad, dan eet jij ook dat miserabel leven. Een koe wat gedood wordt voor consumptie, wil niet dood en verkeerd in doodsangst. Ook die doodsangst eet jij. En jij reageert weer op die cellen van dat dode dier. Dus komt dat weer in jouw cellen terecht. Fijn leven heb je dan. Dus als je je daar niets van aantrekt, je niet ervan bewust bent, of je hebt er schijt aan, wat voor een persoon ben je dan? Hoe sta jij in het leven naar je mede mens toe? Wat doe jij jezelf dan aan? Eet smakelijk!
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# KeZa 12-11-2013 15:15
Als je vlees kan laten, laat het maar waar de meeste maar omheen zwammen is dat bepaalde lichamen nu eenmaal de eiwitten en vitamines uit vlees nodig hebben! Laten die mensen nu het vlees staan dan krijgen zij problemen en is meestal te zien aan een veel te veel bleke huid.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# rc 12-11-2013 14:18
In het stukje van de pateo nieuwsbrief staat dat wij mensen het zelfde maag darm kanaal hebben als herbivoren. Dit is klinklare onzin. Ik raad Oldekamp aan om eens de verschillende magen va n een koe te gaan bestuderen die nodig zijn om het gras te kunnen verteren. Het dier dat het dichts bij ons in de buurt komt is het varken. Zelf in experment in het verleden konden organen in mens worden geplaatst. Wij mensen zijn net ald een varken een alees eter. Dit laat niet onverlet dat we dieren die we als consumptie gebruiken niet op een nette gezonde en fatsoenlijke manier kunnen behandelen. Ook hebben we niet zoveel vlees nodig. Zelf koop ik heel afe en toe wit vlees., Sinds ik dat naar jaren vegatarisch eten ben gaan doen agv veblijf in de tropen zijn mijn ijzerwaarden wat normaler geworden. Tot die tijd strukturele te kortt.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Nexus 12-11-2013 13:44
Ik heb daar toch een andere mening over.
Als je het zielig vindt, en let op, dat vind ik ook, dat dieren in massastallen opgefokt worden om te eten, heb je groot gelijk. Dat wil echter niet zeggen dat het eten van dieren uit den boze is. Als je met respect met dieren omgaat kun je ze toch eten. Het gaat voornamelijk om de manier waarop een dier geleefd heeft m.b.t. de juiste voedingsstoffen. Een dier dat een ellendig leven gehad heeft zal dit ook via zijn vlees doorgeven, dito wanneer een dier een goed leven gehad heeft.

Wat het eten van planten betreft. Wie zegt dat planten geen gevoel hebben? Ik durf te beweren dat ook planten voelen omdat daar experimenten mee gedaan zijn . Op de keper beschouwd zouden wij dan helemaal niets mogen eten dat dierlijk en/of plantaardig is, behalve wanneer het dode planten en dieren betreft.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Lies 12-11-2013 13:00
Die speech die ik in mijn reactie plaatste is ook van Gary Yourofsky .
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Lilian R. 12-11-2013 12:13
In dit kader vind ik het wel toepasselijk om Mythe nr. 8 uit de Nieuwsbrief van Pateo.nl hier te citeren. Voor het hele verhaal, lees verder op www.pateo.nl/platform.htm:

De 10 Grootste Mythen : Nr. 8. De mythe van ‘vlees moet’

Laat ik er maar geen doekjes omheen winden, want de bewering dat de mens vlees dient te eten om aan de vitamines te komen die ontbreken in plantaardige voeding is een enorme leugen. Deze leugen vergeet namelijk om aan te geven dat onze fysieke lichamen in staat zijn om deze ontbrekende vitamines zelf aan te maken op basis van de juiste plantaardige voeding en zonlicht. Daardoor kunnen we de dus alle benodigde voedingsstoffen direct of indirect uit plantaardige voeding halen, en is er dus geen enkele noodzaak om vlees te eten. Het enige aandachtspunt bij een volwaardig veganistisch dieet is vitamine B12, iets waarmee bijvoorbeeld sojamelk wordt verrijkt.

De Amerikaanse dierenrechtenactivist Gary Yourofsky (1970), die verbonden is aan de Pateo Academia, heeft zijn fysieke lichaam na bijna 20 jaar veganisme laten testen op de aanwezige hoeveelheid van tal van essentiële stoffen. Op zijn website ADAPTT.org, wat staat voor Animals Deserve Absolute Protection Today and Tomorrow, noemt hij in alle openheid de waarden van al deze stoffen (link). Hij is daarmee het levende bewijs dat de vermeende noodzaak van vleesconsumptie een mythe is.

En samen met hem zijn er vele anderen die dit evenzeer bewijzen, inclusief mezelf. Ik ben bijvoorbeeld op 13 jarige leeftijd gestopt met het eten van vlees nadat ik als brugklasser via onderzoek voor een spreekbeurt achter de beestachtige praktijken van systematische dierenmishandeling kwam. Ik heb daarna nooit de indruk gekregen dat ik iets zou missen in mijn dieet, en ik heb met dat vleesloze dieet zelfs drie maal op het erepodium gestaan van een NK. Sterker nog, ik blaak zodanig van gezondheid dat ik in 2007 mijn zorgverzekering heb opgezegd, wat mij sindsdien vele honderden euro’s per jaar scheelt. Van dat geld koop ik veel liever gezonde onbespoten plantaardige voeding, wat bovendien ook nog eens veel meer bijdraagt aan het waarborgen van mijn gezondheid.

We kunnen de mythe dat de mens vlees zou moeten eten daarnaast ook op vele andere manieren ontzenuwen. De leugen dat de mens aan de top van de voedselketen zou staan is ronduit lachwekkend. Er zijn vele diersoorten die ongewapende mensen met huid en haar kunnen opeten, en dus overduidelijk niet onder de mens staan. In werkelijkheid maakt de mens van nature zelfs helemaal geen onderdeel uit van de natuurlijke voedingskringloop op deze planeet, maar dat komt uitgebreid aan de orde bij de bespreking van een volgende mythe. Mensen staan namelijk naast deze voedselketen, en vormen er dus in geen geval de top van.

Echte carnivoren eten niet alleen rauw vlees, ze eten complete kadavers op. Mensen die dit ook proberen worden onmiddellijk ernstig ziek en kunnen hierdoor zelfs dood gaan. Kijken we verder naar ons gebit, onze nagels, ons speeksel en onze dikke en dunne darm, dan lijken wij mensen 100% op dierlijke herbivoren, 0% op dierlijke carnivoren en 0% op dierlijke omnivoren. De mens is dus van nature een planteneter! (Zie ook de website DePlanteneter.nl: link)

Bovenop deze alleszeggende fysiologische bewijzen is er uiteraard de ethische kwestie. Het is in mijn ogen compleet onethisch wanneer aan de consumptie van dierenlijken of dierlijke uitscheidingen hemeltergend leed van onschuldige dieren ten grondslag ligt. Waaraan ontlenen wij mensen het recht om dierlijke wezens zo beestachtig te behandelen? Dat recht hebben we dan ook helemaal niet. Wie durft te beweren dat de mens dit recht van God zou hebben gekregen is een godslasterlijke leugenaar. De enige echte God toont ons de weg naar respect voor alle levende schepselen, inclusief het respect voor het welzijn van alle dieren.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over wat er feitelijk in het vlees zit. Allereerst komen alle groeihormonen en alle andere onnatuurlijke toevoegingen via het eten van vlees ook in de mens terecht. En dat geldt ook voor alle stress die deze dieren hebben moeten doorstaan. En wat te denken van de kwaliteit van het voer dat aan deze dieren wordt gegeven? In het Duits klinkt het zo mooi: Man ist was Mann isst. We zijn wat we eten. Dat geldt voor de dieren, en dat geldt vervolgens evenzeer voor de mensen die deze dieren menen te moeten opeten.

Het is niet aan mij om anderen te vertellen dat ze geen vlees meer zouden mogen eten. Dat doe ik hier dus ook nadrukkelijk niet! Daarvoor is immers iedereen zelf verantwoordelijk. Het is wel aan mij om mythes te ontzenuwen. Wie, om wat voor reden dan ook, toch (delen van) dode dieren of dierlijke uitscheidingen wil blijven opeten, die mag dat dus helemaal zelf weten. Wat van mij alleen niet langer mag is het met onware argumenten recht praten van wat aantoonbaar krom is.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Lies 12-11-2013 11:48
Ik ben ook al een tijd met het eten van vlees gestopt en voel me er heel goed bij. Een bijzonder inspirerende speech is de volgende : www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4
Dat was mijn duwtje in de rug om met excuses te stoppen.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer
# Lilian R. 12-11-2013 11:42
Mooi artikel, Elias.

Ik vraag me af wat er werkelijk voor nodig is om mensen van hun "biefstukje" af te helpen.

Precies zoals je het omschrijft: het leed van dieren. Dat was voor mij de reden om vlees van mijn menu te schrappen. Niet zozeer omdat ik me bewust ben van de energie die vlees met zich meedraagt, maar in het begin vooral door de vervuiling met antibiotica en groeihormonen.

Later kwam daar als motivatie ook de gruwelijke behandeling van dieren bij. Ze worden gepropt als voorwerpen, terwijl de doodsangst van een levend wezen in hun ogen te lezen staat. Aan die "markt" wilde ik geen bijdrage meer leveren. Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat wanneer ik geen vlees meer eet, maar een mens moet ergens beginnen.
Antwoorden | Antwoorden met citaat | Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen