<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Verzet tegen zorgverzekeringswet</title>
		<description>Discussieer Verzet tegen zorgverzekeringswet</description>
		<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet</link>
		<lastBuildDate>Fri, 03 Apr 2026 18:00:59 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://bovendien.com/component/jcomments/feed/com_content/889" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Nu ook op video</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6985</link>
			<description><![CDATA[Nu ook op video: http://www.pateo.nl/hsmtv_zorgeloosgezond.htm]]></description>
			<dc:creator>Johan Oldenkamp</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 01 Mar 2012 08:00:13 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6985</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Madeliefje</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6984</link>
			<description><![CDATA[Bovendien................ Met alle kennis die we hebben laten we het allemaal gebeuren. Ich habe ess gewusst aber nichts gemacht]]></description>
			<dc:creator>Gerp</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 29 Feb 2012 12:41:25 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6984</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Gerp zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6983</link>
			<description><![CDATA[Madeliefje: Je schrijft het volk heeft geen enkele macht? Elke actie hoe klein dan ook heeft wel degelijk effect? Zie je hoe mooi dat je je tegen spreekt? Dit is nu precies wat ik bedoel. Kom uit je luie stoel en praat met mensen, neem deel aan petities. Men kan het volk alleen onderdrukken als we dat toestaan, en zo te zien vind je het wel goed zo. Alleen klagen op een of ander blog helpt niet. Tijd om je zaken eens op een rij te zetten.]]></description>
			<dc:creator>Gerp</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 29 Feb 2012 12:36:26 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6983</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Verzet tegen zorgverzekering</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6981</link>
			<description><![CDATA[Gerp; 'het volk heeft de macht?' bullshit het volk heeft geen enkele macht zolang het gebrainwashed is en de 'basale behoeften' vakkundig bespeelt worden door de 'ptb' en anderen! elk actie hoe klein die ook mag wezen heeft in de loop van de Â´Â´tijdÂ´Â´ wel degelijk een Â´Â´effectÂ´Â´ aankomen wat de 'met wat zeg ik je naar je eventuele kinderen?' dan kan men alleen maar zeggen ;'met de kennis die we toen hadden hebben wij gehandeld'.]]></description>
			<dc:creator>Madeliefje</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 29 Feb 2012 11:35:13 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6981</guid>
		</item>
		<item>
			<title>150 voor nop</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6980</link>
			<description><![CDATA[Dan ga eens beter op zoek, je krijgt basis verzekering voor onder de 80 euro.]]></description>
			<dc:creator>z</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 29 Feb 2012 11:23:19 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6980</guid>
		</item>
		<item>
			<title>sterkte Johan</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6979</link>
			<description><![CDATA[Beste mensen, Uit alle reactie's op Johan's moedige actie moeten ik in z'n algemeenheid concluderen dat het overgrote merendeel achter deze mening/actie van Johan staat. Hier is echter Johan niet mee geholpen. Men wenst hem wel veel succes met zijn actie, maar wacht verder lekker thuis achter het beeldscherm af wat er gaat gebeuren. Een eenmansactie heeft toch geen effect dus blijven we lekker thuis. Blijf vooral lekker zitten en type jullie meningen maar op jullie beeldscherm. Doe vooral geen moeite om ook maar iets te helpen organiseren of zelf eens in actie te komen. Blijf lekker afwachten wat er gaat gebeuren. Op deze manier (kan ik jullie garanderen) zal er helemaal niets gebeuren. Jullie hadden de kans op 15 oktober 2011 jullie mening te kennen te geven in Den Haag of Amsterdam. Wat zeggen jullie tegen jullie kinderen als ze jullie vragen wat jullie deden in deze cruciale periode. Zeggen jullie dan ook........ Ich habe es nicht gewusst! Klinkt mij enigszins bekend in de oren. We hadden gezworen dat dit nooit meer zou gebeuren!! Jullie zijn nondeju verantwoordelijk voor hun toekomst. Kom van je luie reet af en start een burger offensief. Het volk heeft de macht. Men kan ons alleen onderdrukken als we dat toelaten. Het wordt tijd om van je luie reet te komen en deel uit te maken van het handje vol burgers dat daadwerkelijk iets probeert te doen aan al deze misstanden. Ik groet u.]]></description>
			<dc:creator>Gerp</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 29 Feb 2012 00:43:56 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6979</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mischa zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6977</link>
			<description><![CDATA[Ik betaal mijn ziekosten verzekerng voor nop. Krijg geen ziekenkosten vergoed,daar betaal je dan 150 euro per maand.]]></description>
			<dc:creator>mischa</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 28 Feb 2012 19:27:50 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6977</guid>
		</item>
		<item>
			<title>duitsland</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6976</link>
			<description><![CDATA[ehm, Duitsland kent volgens mij wel verplichte zorgverzekering (krankenkasse).]]></description>
			<dc:creator>z</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 28 Feb 2012 11:57:03 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6976</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ziekte kostenverzekering</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6974</link>
			<description><![CDATA[Hallo allemaal . gedeeltelijk ben ik met Johan eens het is zijn verantwoordelijkheid om geen ziekte kosten te betalen .ik betaal wel ziekte kosten premie,maar ik vind het veel te hoog,het geld wat wij als premie betalen blijft ergens aan de strijkstok hangen.wij moeten eens wat meer onze monden open doen wij lopen als makke schaapjes mee wat ons opgelegt word .word wakker en kom er vooruit waar je tegen bent wat doen we als wij allemaal gechips worden? ergens denken wij allemaal er gebeurt toch niks ,of laat een ander het maar doen Tineke]]></description>
			<dc:creator>tineke</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 28 Feb 2012 11:36:55 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6974</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6973</link>
			<description><![CDATA[Ondanks het enorme respect wat ik heb voor deze actie van Johan, wil ik toch een kanttekening plaatsen. Zolang je gezond bent heb je een keuze. Zogauw dat niet zo is, ben je afhankelijke van de willekeur van de zorg. Medicijnen en behandelingen zijn schreeuwend duur om dat uit eigen zak te betalen. Dus een verzekering is een schijntje als je dat afzet tegen de enorme kosten die chronisch zieken vaak betalen. Ook daar zou een lans voor gebroken moeten worden, want veel zieken kiezen al om zich niet te laten behandelen omdat ze het gewoonweg niet kunnen opbrengen. Komt nog bij dat de informatie over geneeswijzen en -middelen uiterst selectief is. Kijk maar naar het klakkeloos invoeren van "goedkopere" medicijnen ten gunste van de kas van de overheid, met alle gevolgen van dien voor de patient. En de keuzevrijheid voor alternatieve geneeswijzen is minimaal. Als je de kennis en/of contacten niet al hebt, ben je overgeleverd aan de mainstream zorg.]]></description>
			<dc:creator>Lilian</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 28 Feb 2012 09:17:25 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6973</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Reactie op stk van Johan Oldenkamp over de zorgver</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6969</link>
			<description><![CDATA[Geweldig stuk Johan. Ik ben zo vrij geweest dit te delen op Facebook. Marcel]]></description>
			<dc:creator>Marcel Koenders</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Feb 2012 19:19:39 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6969</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Respect!</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6968</link>
			<description><![CDATA[Johan, Allereerst wil ik je mijn diepe respect aanbieden! Ik ken je een beetje en weet dat je de beste intenties hebt. Helaas ben ik de 16 de verhinderd, mijn vrouw is dan jarig en ook dat is een belangrijk moment. Toch wil ik via deze weg laten weten dat mijn gedachte zeker die dag ook bij jou zal zijn. Wat jij doet kan inderdaad een precedent scheppen. Je weet dat ik ook fel regenstander ben van de verplichte, opgelegde belachgelijk dure zorgverzekering die bovendien niets anders doet dan de farmacie steunen en de overheid, want dat stukje mis ik nog in je betoog. Er zit ook een deel verkapte belastingen verstopt in de zogenaamde zorgpremie waarmee ook weer ons draconische koningshuis gespekt wordt. Hoe dan ook Johan, ik wens je veel succes de 16 de en hoop dat er veel mensen aanwezig kunnen zijn om je te steunen in de strijd die jij namens heel veel mensen in Nederland voert! Respect!]]></description>
			<dc:creator>Nexus</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Feb 2012 18:43:01 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6968</guid>
		</item>
		<item>
			<title>persbericht</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6967</link>
			<description><![CDATA[Dit persbericht heb ik zojuist rondgestuurd: Zorgeloos gezond Psycholoog weigert afsluiting zorgverzekering De Zeister psycholoog Dr. Johan Oldenkamp weigert principieel om een zorgverzekering af te sluiten. EÃ©n van zijn redenen is dat de Nederlandse zorgverzekeringswet in strijd is met een hogerliggende VN-resolutie, waarin het zelfbeschikkingsrecht, voortvloeiend uit het internationaal gewoonterecht, wordt bekrachtigd. Oldenkamp: â€œIk zorg zelf voor mijn gezondheid, en daar heb ik geen verzekering voor nodig.â€ Hij gaat zelfs nog verder. Hij beweert namelijk dat mensen ziek worden van de zorg. De feiten ondersteunen zijn bewering. Uit de cijfers van het CBS blijkt inderdaad dat mensen steeds meer ziekteverschijnselen krijgen. Al in 2009 heeft hij hierover een boek geschreven, getiteld â€˜Aanklacht tegen de overheid; Over het schenden van mensenrechten in Nederlandâ€™. Op zijn website Pateo.nl kan dit boek gratis worden gelezen. Omdat Oldenkamp weigert om een zorgverzekering af te sluiten heeft het College van Zorgverzekeringen hem een boete opgelegd. Omdat hij ook weigert om die boete te betalen vindt op 16 maart a.s. vanaf 2 uur 'smiddags de executieverkoop plaats van zijn inboedel. Vanuit het hele land komen die vrijdagmiddag medestanders naar zijn woning aan de Nijenheim 1426. Oldenkamp grijpt deze excessieve machtsuitoefening aan om de belangen achter de zorgverzekeringswet te ontmaskeren. Het gaat hier namelijk helemaal niet om gezondheid, maar om geld. Daarom moeten mensen ook ieder jaar steeds meer betalen, voor steeds slechtere zorg. Oldenkamp roept iedereen die ook ziek is van de zorg op om dan ook naar zijn woonadres te komen. Oldenkamp is al jaren zorgeloos gezond, en dat gunt hij iedereen.]]></description>
			<dc:creator>Johan Oldenkamp</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Feb 2012 18:42:16 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6967</guid>
		</item>
		<item>
			<title>IK onderschrijf dit geheel.............</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6965</link>
			<description><![CDATA[.............en neem ook geheel mijn eigen verantwoordelijkheid hierover op mij! Elke vorm van verplichting dat door de staat als wet werd aanvaard is niet rechtsgeldig en ook niet verantwoord! U bent er niet in gekend hoe deze wet eruit zou gaan zien. U bent ook niet vooraf volledig erin geinformeerd. De werkelijke kosten voor gezondheidszorg zou er anders uit hebben gezien indien er een adequate preventieve gezondheidszorg in het voorveld aanwezig is. Waarbij ik ook in aanmerking neem dat goede voeding en verantwoorde inzet van de huidige technieken in onze samenleving een aanmerkelijke bijdrage levert aan de kwaliteit van ons lichaam en daarmee onze geest. Minder of GEEN ziektes en aandoeningen veroorzaakt door de inzet van alle middelen die ons ter beschikking staan, kritischer te laten onderzoeken, alvorens deze in onze samenleving toe te laten. Via streng gecontroleerde toeleveringsbedrijven aan productiebedrijven, kan men allerlei vergiftigingen via de voeding en pharma-industrie voorkomen. Veel productiebedrijven weten of willen het vaak niet weten wat voor ingredienten (vergiften en afvalstoffen) door allerlei toeleveringsbedrijven klaar worden gestoomd! De meeste stoffen zijn chemisch en niet geschikt voor de menselijke en dierlijke gezondheid, om maar niet spreken over onze natuur om ons heen waarvan wij in het geheel van afhankelijk zijn om gezond te willen blijven! WEES AUB MEER BEWUST VAN ONS BESTAAN ALS MENS midden in de natuur! Wij zijn er zover vanaf geweken dat wij niet meer kunnen (h)erkennen, wat het voor ons betekent een deel van de natuur te zijn! Ook ik heb bezwaar tegen deze vorm van ZORG, wat geen goede zorg is voor de mensheid in het algemeen, door de verstrengeling van allerlei belangen is er van echte ZORG voor de mens allang voorbij gegaan. Alle Instellingen met de regering van de Staat, Provincie, Gemeente voorop, de landelijke instellingen tot de Instelling in uw wijk zijn er allemaal door betroffen! HET IS EEN ROTTEND EN STINKEND EI GEWORDEN, net als de kippe-ei die niet meer zonder ANTI-BIOTICA kan.............vul maar verder in, en in, en in, enz. GELUKKIG, begin is er om er een eind aan te maken, jammer dat de meeste mensen er niet bewust van zijn.............de groetjes van een van UW bewuste medemensen!]]></description>
			<dc:creator>Louis</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Feb 2012 15:54:46 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6965</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Niet mee eens</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6961</link>
			<description><![CDATA[Johan, 1) Je bent niet verplicht een zorgverzekering af te sluiten als je daar gemoedsbezwaren tegen hebt. Zie de volgende link: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/moet-ik-een-zorgverzekering-afsluiten-als-ik-daar-gemoedsbezwaren-tegen-heb.html Ik denk dat de overheid op die manier aan de VN resolutie voldoet. 2)Mensen worden ook steeds ouder, de statistieken die jij noemt zijn dus erg eenzijdig. 3) Apart argument, ik denk niet dat de staat enkel is geÃ¯nteresseerd in geld. Het geld dat de staat verdient of heeft geleend gaat voor het grootste deel naar de burgers. Wat is nu precies je doel van deze actie? Om de zorgverzekeringswet weer af te schaffen? Dat lijkt me namelijk enkel voor argument 1 een oplossing...]]></description>
			<dc:creator>Danny</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 21:11:20 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6961</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ik sta er helemaal achter en kom ook</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6960</link>
			<description><![CDATA[Hee Johan, Uiteraard is iedereen helemaal zelf verantwoordelijk voor alle ziektes die die zelf creÃ«ert. Iedere ziekte of ongeluk is een ieders eigen verantwoordelijkheid. Het feit dat ik moet betalen voor andermans onwetentheid is een dwaling van ons regeringsbeleid. Ik steun je en kom zeker ook de 16e naar je huis, wie weet wat ik kan toevoegen Wim]]></description>
			<dc:creator>Wim</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 19:23:08 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6960</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zorgverzekering</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6959</link>
			<description><![CDATA[Dus je denkt de gezondheid in de hand te hebben Wat een onzin.... Stel jij krijgt het aan je hart... Wie draait er dan voor op. Juist de gemeenschap. Ben benieuwd of de mensen die het met je eens zijn dan nog zo praten als dit meer mensen gaan doen. Ad.]]></description>
			<dc:creator>Ad Bakker</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 12:10:36 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6959</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Beste Johan sterkte je strijd voor een waardige sa</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6958</link>
			<description><![CDATA[Beste Johan ik ben het volledig eens met je dit systeem moet op de schop met zovele van deze oneerlijke systemen in onze maatschappij. Ik wens je daarom ook heel veel sterkte toe. Het is belachelijk hoe het in Nederland zover is gekomen en dat het nog verder zal gaan met de verloedering van onze toekomst. Ik denk dat de mensen niets meer moeten doen voor een paar weken alles moeten laten klappen dan zien deze hoge heren eindelijk in dat ze het niet zonder ons kunnen. En hopelijk zullen ze dan wel naar ons willen luisteren. Voorals nog heel veel sterkte en ik hoop dat er veel mensen naar je toe zullen komen om dit niet zomaar in in stilte te smoren maar dat het alle aandacht krijgt die het nodig heeft.]]></description>
			<dc:creator>simme</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 11:52:05 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6958</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Guest zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6957</link>
			<description><![CDATA[wens je heel veel sterkte en hoop dat ZE toch eens inzien waar ZE mee bezig zijn. Eefje]]></description>
			<dc:creator>Guest</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 11:02:26 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6957</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Respect</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6956</link>
			<description><![CDATA[Johan' Benhet volledig met je eens. We worden overal belazerd en niet alleen in de zorg. Respect dat je deze strijd aan gaat maar geloof je echt dat je iets veranderd krijgt? Zolang de massa meerderheid netjes blijft betalen ben je kansloos. Iedereen die jouw artikel leest is het volledig met je eens maar het Nederlandse volk is geen volk die in actie komt. We zijn het volk die het meeste lijkt te pikken van de overheid. We zeiken even wat en gaan gewoon weer aan het werk Je zal hier echt meer media voor moeten bereiken........ Ik houd je in de gaten]]></description>
			<dc:creator>R. </dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 10:01:41 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6956</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Verzet tegen zorgverzekeringswet</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6955</link>
			<description><![CDATA[hoi ik heb deze link neergezet bij de site word wakker wereld zodat je nog meer steun zult krijgen ik wilhier iedereen vragen deze link hier door te sturen naar je vrienden en familie zodat vele voor de deur liggen bij johan in spanje is dit heel normaal als de deurwaarder langskomt dat men dan opkomt voor elkaar de deurwaarders druipen dan met de politie gewoon af maar ik heb nog een vraagje waar kan je zo goedkoop een wereldreisverzekering nemen ik ben benieuwd want ik reis best veel ivm dat ik in franrijk woon en vaak in nl naar de familie ga .]]></description>
			<dc:creator>joreiki</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 08:29:40 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6955</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Beste Johan...</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6952</link>
			<description><![CDATA[Ik wens je alle sterkte toe in de wereld! Met m'n gedachten zal ik zeker bij je zijn die dag. Maar... ik ben bang dat je sowieso aan het kortste eind trekt, ondanks het overweldigend bewijs van 'fraude' en onheuse verplichtingen die ons worden opgedrongen... Dat wil natuurlijk niks zeggen... want na mijn idee zal rechtvaardiging zegevieren! Zo'n deurwaarder, ik bedoel, een onmens die teert op het leed van anderen! Hij verstopt zich achter zijn werk en heeft ook nog eens op onnatuurlijk wijze een wet tot z'n beschikking om jouw te onderwerpen! Wiens z'n geneugten zouden we nu moeten ontnemen om onszelf een waardelvol leven te kunnen gunnen? We worden nu in alles tegengewerkt! En dat doormiddel en vanwege geld! Hoe kortzichtig ben je dan eigenlijk? Maar wanneer je niet beter weet dan betaal je gewoon en dan hoor je bij de club van fraudeurs tegen alles dat recht is! Zolang zij jouw schuldig kunnen maken aan hun eigen praktijken hebben zij niks te vrezen... maar het tij keert zich! Gelukkig maar! Net als Johan... nee, ik heb een klein beetje inkomen en daar zijn ze nu ook naar opjacht... Maar helaas, ze hebben mijn arbeid nodig om aan hun poen te komen, en raad eens waaraan ik niet meewerk? En geweld, dat hebben ze al gebruikt. Daar maken ze al gebruik van. En daar zullen ze gebruik van blijven maken! M.a.w. wie is nu het gewelddadigst? Wie gedraagt zich nu echt crimineel? Wie gaat er als een beest tekeer? Ik ben van mening dat dat de deurwaarder is met z'n kornuiten uit de verzekering en farmacie wereld! En natuurlijk onze politici die als volwen in schaapskleding de burger uitkleed met hun werk... en daar verschuilen zij zich natuurlijk ook achter! Ow, ow, wat wij als bevolking allemaal toestaan! Wat ons als burger wordt aangedaan man!]]></description>
			<dc:creator>jeroen</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Feb 2012 04:43:26 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6952</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Moedig</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6951</link>
			<description><![CDATA[Johan, Met verwondering en respect lees ik dat je deze strijd persoonlijk aangaat/aandurft met het grote logge allesverslindende en nietsontziende monster wat we "overheid" noemen. Wat ooit bedoeld was als ondersteuning voor het volk om algemene zaken te helpen reguleren, is een harnas geworden wat het volk verstikt in regels en wetten. De manier waarop jij dat persoonlijk aan durft, rest mij niets dan enorm respect voor je te uiten, je duizendmaal succes te wensen en dat velen zich bij jou voegen in deze strijd tegen uitbuiting. Ik wens je sterkte op 16 maart aanstaande en hoop van harte dat het niet zover hoeft te komen dat een oprecht mens zoals jij zich "uitgekleed" ziet worden omwille van het systeem: deze verworven en gelegaliseerde diefstal.]]></description>
			<dc:creator>Lilian</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Feb 2012 20:39:50 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6951</guid>
		</item>
		<item>
			<title>@Hans</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6950</link>
			<description><![CDATA[Beste Hans, Die reclame over een gezondheidscoÃ¶peratief heb ik met argusogen bekeken. In feite doen ze hetzelfde als iedere andere verzekering: inkopen van een "produkt/dienst" waar wij als klant mogelijk gebruik van maken. Vroegaaahhh was ik erg lichtgelovig... Groeten, Lilian.]]></description>
			<dc:creator>Lilian</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Feb 2012 20:06:36 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6950</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hans zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6949</link>
			<description><![CDATA[Hoi Johan, Ik snap dat je bepaalde onderdelen van onze ziekenzorg niet zo wenselijk vindt. Om je dan helemaal maar niet te verzekeren gaat wel erg ver. Ongeluk zit in een klein hoekje, de rekening die je dan van het ziekenhuis etc. krijgt is voor de meeste mensen niet te betalen. Wie lapt jou op als dit zich voordoet? En wie betaald dit? Lijkt me beter dat je met Gezondheid Cooperatief Nederland mee doet. Hier betaal je veel minder premie dan normaal, mag je meer zelf kiezen hoe de gezondheidszorg er uit ziet en spaar je zelf voor de voor een gemiddelde burger wel zelf draagbare risico. Zie ook link http://gezondheidscooperatiefnederland.nl/ Bij deze organisatie kun je in de loop van 2012 mee doen. Groet, Hans]]></description>
			<dc:creator>Hans</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:33:47 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6949</guid>
		</item>
		<item>
			<title>alternatief</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6948</link>
			<description><![CDATA[Sterker nog; Ik ben benieuwd wat die overhead van zo'n zorgverzekeraar is en wat zorg nou echt kost. Zo'n zorgverzekeraar moet tig man personeel betalen, winst maken, bonussen betalen, leasebakken financieren...you name it. Waarom niet direct verzekeren bij een ziekenhuis via b.v. een abonnementconstructie. Wat is het alternatief voor een Nederlands ingezetene? Procederen met in het achterhoofd die VN resolutie lijkt me onzin. Verkassen naar Duitsland (om uiteenlopende redenen) zou nog de beste optie zijn...en dat overweeg ik al jaren heel serieus. Succes met je strijd.]]></description>
			<dc:creator>Harry Dillema</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:31:46 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6948</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ik sluit mij hierbij volledig aan.............</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6947</link>
			<description><![CDATA[.............sinds 1999 maak ik geen gebruik van de huigige medische zorg, omdat ik mijzelf volledig in mijn eigen gezondheid kan voorzien. De jaren ervoor heb ik allerlei vaccinaties gehad die mij alleen ziek hebben gemaakt. Ik ben blij dat al deze manipulaties snel zijn einde nadert!]]></description>
			<dc:creator>Louis</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Feb 2012 19:00:36 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/actualiteit/verzet-tegen-zorgverzekeringswet#comment-6947</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
