<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Mogelijk, maar ik weet het niet.</title>
		<description>Discussieer Mogelijk, maar ik weet het niet.</description>
		<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet</link>
		<lastBuildDate>Mon, 06 Apr 2026 15:09:40 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://bovendien.com/component/jcomments/feed/com_content/1699" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Willem..!! zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13513</link>
			<description><![CDATA[Wat een mooie uitvinding he dat Google, Barabas was de lachende derde.]]></description>
			<dc:creator>Willem..!!</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 18:51:30 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13513</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Henny zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13512</link>
			<description><![CDATA[Nou, zoals ik het heb begrepen is Jezus veroordeeld geweest door CaÃ¯phas. Pilatus twijfelde of Jezus het was en waste daardoor zijn handen in onschuld maar die CaÃ¯phas heeft het meeste aan zijn handen kleven...]]></description>
			<dc:creator>Henny</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 18:27:24 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13512</guid>
		</item>
		<item>
			<title>frank zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13492</link>
			<description><![CDATA[Henny bedankt voor je uitleg, je hebt gelijk als je zo hoog bewustzijn hebt ben je afgesloten voor het lagere gelukkig wel Jezus is veroordeeld door de Romeinse keizer en het Vaticaan staat ook in Rome is dit toeval?]]></description>
			<dc:creator>frank</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Mar 2014 12:17:55 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13492</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Henny zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13485</link>
			<description><![CDATA[Ha frank, dat zouden die Atlantianen wel willen ; ) Bewustzijn evolueert volgens mij steeds een stapje verder en geen stapje, laat staan stapjes, terug. We kunnen ons zelf hiervoor ook weer eens bij de kraag nemen. Wanneer wij weer een stukje natuurlijk bewustzijn eigenmaken en het ons bezit is, hoe kan dat bezit opeens gaan vliegen? Volgens mij onmogelijk of het was werkelijk een chaos want wat is dan de moeite om bewustzijn eigen te maken om het verder weer te verliezen? Wat ik van Jezus weet is dat Hij hier op aarde 2000jaar geleden niets meer te leren had. Hij kwam dan ook voor een Goddelijke Zending want de enige bottleneck, als ik het zo even mag noemen, is de aarde omdat hier bewust kwaad en goed langs elkaar leven. Bewust kwaad kan immer veel meer onbewustzijn en zo ook een negatieve spiraal van oorzaken en gevolgen creÃ«ren waardoor men in een zeer vertraagd tempo evolueert. Dat vindt men ook nergens anders dan alleen hier en het is dan ook logisch om hier op aarde dienend werkzaam te zijn want daarmee bereik je het meeste. En dat de duisternis Hem innerlijk kon beÃ¯nvloeden was volgens mij ook onmogelijk. Ik zie het zo dat wanneer men een hogere bewustzijn heeft, zeker een Goddelijke Bewustzijn, dan is men niet meer te bereiken door een lagere bewustzijn. Men is daar voor afgesloten en de lagere graden hebben daar geen vat op. Zou nogal iets zijn als een demon in een lichtsfeer kan komen. Andersom kan natuurlijk wel maar dat is dan voor te dienen en door dit dienen leert de lichtwerker weer heel veel en zo groeit dan ook zijn bewustzijn. Hetgeen dat ik ervan begrepen heb is dat Jezus in feite de mensheid stapje voor stapje wou optrekken in een hoger bewustzijn en was Hij niet gestorven aan het kruis dan was het hier volgens mij al een paradijs. Nu door Hem te vermoorden is dat paradijs een paar duizend jaar later pas mogelijk en we zitten er dan ook redelijk dicht bij. Nog ene paar karaktertrekken als collectief en we zijn er denk ik want de meeste van ons zijn toch goed maar laten zich nog jammer genoeg nog teveel misleiden door die paar procent die het niet zo goed met ons voorhebben maar er is altijd licht aan het eind van de tunnel. Nog een paar stapjesâ€¦]]></description>
			<dc:creator>Henny</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 22:38:45 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13485</guid>
		</item>
		<item>
			<title>frank zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13479</link>
			<description><![CDATA[Hoe de wereld (prehistorie) er vroeger uitzag is ook veel over gezegd, omdat er ook veel schrijvers zijn die beweren dat sommige oude beschavingen zoals Atlantis veel verder waren dan wij nu zijn. Ook denk ik dat ook Jezus zijn karma heeft moeten doorlopen, toen hij 2000 jaar geleden op aarde kwam was het al een zeer gevorderde ziel, maar tijdens dat leven heeft hij toch de juiste levenspad moeten doorlopen, terwijl de duistere energie aan hem trok duister komt op licht af en dat had Jezus volop door dit leven te doorlopen en uiteindelijk te sterven aan het kruis heeft hij het duister een flinke klap uitgedeeld en is Jezus in mijn gevoel als ziel nog meer gegroeid tot hoge lichtmeester, maar er zijn natuurlijk meer meesters. veel lichtwerkers slapen slecht, geraken tijdelijk gek of aan de drug. Of Elias echt met Jezus in contact staat, waarom zou hij liegen er zijn er nog vele die dit beweren, sommige zien hem in hun droom. Ikzelf kan dat niet bevestigen, want zover ben ik nog lang niet.]]></description>
			<dc:creator>frank</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 20:34:07 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13479</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Elias zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13471</link>
			<description><![CDATA[@Willem..!! Dank ook voor jouw reacties. Zo zie je maar weer dat echte communicatie, waar mensen naar waarheid zoeken in plaats van gelijk te willen krijgen, deze mensen ook nader tot elkaar brengt. Fijne avond, Elias]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 17:42:23 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13471</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Willem..!! zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13469</link>
			<description><![CDATA[Helemaal begrepen Elias, het is met reageren nu eenmaal zo dat er veel geschreven wordt terwijl het gesproken woorden sneller duidelijk kan worden. Het is niet dat jou ergens op aanspreekt als zodanig, eigenbelang bedoel ik ook helemaal niet als iets negatiefs. Ik ben blij met je antwoord, krijg nu een meer duidelijk beeld van wat je bezighoudt, ook omdat je nu over wat jou persoonlijk "drijft'. Ben zelf jarenlang bezig (nu een stuk minder) geweest met het Demonische te begrijpen/doorgronden en daar ben ik aardig ver mee gekomen. Ik kan je vertellen/schrijven dat het niet menselijke entiteiten zijn en dat ze zich voor kunnen doen als wat ze willen. Daarom is het ook ietwat vervaarlijk wanneer er met bepaalde namen wordt gewerkt, de Duvel (als het ware) toont zich als een onschuldig kind, begrijp je wat ik bedoel? Nogmaals bedankt voor je heldere antwoord Elias.]]></description>
			<dc:creator>Willem..!!</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 16:58:32 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13469</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Elias zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13466</link>
			<description><![CDATA[@Willem..!! Ik wil niet beweren dat ik mijn ego helemaal heb losgelaten, maar ik zie door mijn innerlijke processen wel dat die steeds minder en minder aan het woord is. Het ego bouwt structuren, die dan een bepaalde zekerheid suggereren. Het 'Zijn' functioneert via de intuÃ¯tie, de taal van de ziel, waardoor we steeds minder structuur nodig hebben omdat de waarlijke zekerheid vanuit de begeleiding van de eigen ziel en Hoger Zelf komt. Mijn Hoger Zelf heb ik ook al eens gezien, weer zo'n heel diepe ervaring en twee maal de ziel van een mens. Persoonlijke ervaringen hebben m.i. niets met ego te maken, de interpretatie daarvan wel. In mijn geval, en zoals ik het beleef, hebben ze meer met mijn 'Zijn' te doen Natuurlijk sta ik in contact met mezelf en steeds beter en beter, juist door die begeleiding die ik van Jezus heb ontvangen en ontvang. De samenwerking met hem is daarom voor mij van dien aard, dat hij mij steeds dieper naar mezelf begeleid, zodat dat mijn autonome 'Zijn' perfect naast die samenwerking kan staan en staat. Zou die samenwerking in de huidige vorm wegvallen dan werkt dat Christusbewustzijn ook via mijn intuÃ¯tie en dat is ook waarheen hij me begeleid. Dat werkt ook nu al, want ik hoef hem niet altijd alles te vragen omdat ik het vaak zo ook wel weet. Zo wordt ik ook door mijn eigen intuitie tijdens mijn behandelingen geleid en stel het toch op prijs om met hem van gedachten te kunnen wisselen, als ik daar voor voel. Ik heb al eens eerder geschreven dat ik zijn aanwezigheid in mijn hart kan zien als een sterk wit Licht, het Christuslicht dat overigens in ieders hart zetelt. Maar ik kan hem ook in de vorm van een menselijk figuur waarnemen, die weliswaar een stuk groter is dan de de huidige menselijke gestalte. Dat alles eigenbelang is heb ik werkelijk niet kunnen vaststellen. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen, die allesbehalve voor hun eigenbelang zijn opgekomen. Vijandige reacties komen m.i. niet van buitenaf tot stand. Ze kunnen wel door impulsen van buiten in iemand naar boven komen, aan het Licht komen. Zo is dan die impuls de spiegel, die toont, dat er in iemand nog de energie van 'vijandigheid' aanwezig is. Zo heeft het bij mij ook altijd gewerkt. Een impuls van buiten en ik werd bewust dat er nog boosheid in mij stak. Een impuls van buiten en ik stelde vast dat ik nog afhankelijk was van bevestiging van buiten, omdat ik me gekwetst voelde. Tot slot nog dit. Ieder mens is uniek en legt een unieke weg af. Ieder mens maakt de ervaringen, die hij of zij nodig heeft. En dat is net het mooie van het leven.]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 16:08:22 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13466</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Henny zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13464</link>
			<description><![CDATA[Elias, het ging erom dat de het visioen van de moeder tegen het visioen van haar zoon inging en daar is niets prachtigs aan want ze hield zich zo zelf voor het eigen lapje. Dit is opgehelderd geweest door Gene Zijde waar ze dan ook mee contact had. Zo was ze ook weer terug met beide voetjes op de grond gekomen waardoor ze zo een les had geleerd hoe haar eigen verlangen haar voor de gek kon houden. Die engel en alles daarbij was niet meer en niet minder haar eigen verlangens. Een engel met klappende vleugels bestaan al niet en dit is al een heel duidelijk signaal dat er niet iets klopte. Je mag er gerust maken wat je ervan wil maar zijn niet meer dan je eigen gedachten die niet kloppen met de realiteit of weten we het weer beter dan de persoon die het heeft beleefd en een duidelijke verklaring heeft gekregen van diegene die het kunnen weten? De mens is goed om alles goed te praten naar het eigen bewustzijn maar of het wel allemaal klopt dat is nog altijd ene ander verhaal. En we kunnen dan ook spreken over eigen waarheid maar de werkelijkheid is dat we nog niet veel eigen waarheid bezitten of we zaten hier niet meer of men is ten alle tijden bewust harmonische onvoorwaardelijk liefdevol en wie van ons kan dit zeggen? Ben het er mee eens dat het een belang kan hebben dat je je eigen processen aanreikt. Zeer leerrijk maar door je steeds te verbergen achter Jezus verliest het zijn unieke waarde want overal haal je Jezus erbij om je standmunten te versterken terwijl de schoonheid pas waarlijk om de hoek komt kijken wanneer je je minderwaardigheidscomplexen achterwegen durft laten en uit je eigen wijsheid, zelfstandigheid met bijhorende zelfvertrouwen schrijft. Daar heb jij Jezus niet voor nodig. Men zegt ook altijd dat men beter inspiratie kan zijn dan inspiratie te ontvangen. En als jij in vorige incarnaties Jezus waarlijk hebt gekend nou dan wil je niet weten hoelang jij hier op aarde ligt rond te dolen. Toen Jezus hier als mens leefde zoals ons - dus maw. dat er nog geen sprake was van een Jezus omdat die ziel ook nog de aarde en de hogere dimensies op scheppingsweg had te doorlopen - dat ligt miljoenen jaren achter ons. Christus was ook de eerste geborene en Hij was vanuit het Al 2000 jaar geleden hier op aarde gekomen maar toen hij ook nog hier op aarde was en dat alles had te doorlopenâ€¦ nou dat ligt heel ver achter ons en ik denk zo ver dat niemand van ons hem persoonlijk had gekend. En toen in tijd was er niet nog veel persoonlijk te kennen want taal, kunst, techniek,â€¦ bestonden er toen nog niet. Dus meer dan zo nu en dan brullen, eten en achter de vrouwtjes aanzitten indien men in het mannelijke prehistorische kleed zat was er nog niet bij. Die tijd kan men niet vergelijken met deze want het stoffelijk lichaam was dan ook zoals dat van een behaarde reus. Bewijzen hiervoor zijn al aan het oppervlakte gekomen want die reuzenskeletten die ze zo nu en dan vinden dan zijn de eerste mensen. De stoffelijke evolutie gaat hier dan ook van groot en dierlijk naar steeds fijnstofffelijker. Sommigen van ons denken nu al knap te zijn uiterlijk bezien maar wacht maar eens na ene paar tienduizend jaar en hoe dan het stoffelijk kleed hieruit gaat zien. Zijn wij nog maar lelijkaards mee vergeleken. Men werd daar in die prehistorische tijden ook maar twintig tot dertig jaren terwijl wij hier dadelijk met gemak tot honderd jaar en meer kunnen worden zonder onze lenigheid en gezondheid te verliezen. Dit een kort beeldje hoe ik het persoonlijk heb doorgekregen en ik kan al zeggen dat het niet Christus persoonlijk was hoor maar iemand van Zijn Orde oftewel een Geliefde aan Gene Zijde dier ermee verbonden is zoals het er vele zijn hoor. Dus zo speciaal is dat ook alweer niet maar ik kan je zeggen dat wanneer ik de Echte, De Jezus Christus waarlijk wilde bereikenâ€¦ nou ik kan je al zeggen dat men verlangens niet hoger kwamen dan mijn plafond.]]></description>
			<dc:creator>Henny</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 15:33:46 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13464</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Willem..!! zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13460</link>
			<description><![CDATA[Wederom bewerend dat het ego-loos bestaan bestaat maar dan wel telkenmale zaken schrijven waaruit blijkt dat alles op peroonlijke ervaringen, overtuigingen e.d. berust. Het maakt allemaal niets uit want op een bepaalde leeftijd denken veel mensen (vooral mannen) dat ze meer zien of voelen dan een ander, je zult ze de kost moeten geven. Het zou anders zijn wanneer je schreef dat je in contact staat met jezelf, dus Elias en niet met de naam Jezus, is allemaal wat hoogmoedig vind je ook niet? Maar wanneer anderen er baat bij hebben geeft dat jou ook weer een goed gevoel nietwaar, alles bestaat immers uit eigenbelang, bedoeld of onbedoeld. Je bedrogen voelend, je vertrouwen beschaamd, je geloof aangetast, enfin zo kunnen we wel door blijven gaan maar door die zaken te vermelden laat je zien dat je net als iedereen (althans de meesten) gewoon aan de aarde gebonden bent. Maar door te zijn wie je bent geef je mensen die het nodig schijnen te hebben ook weer een goed gevoel. Ieder het zijne nietwaar. Maar door dit soort artikelen te plaatsen met Jezus als hoofdfiguur in je kunnen (terwijl je je volgens mij heel goed zelf kan en doet) roep je soms wat vijandige reacties op. Verder wens ik je niets dan goeds voor zover dat ook maar iets voorstelt uiteraard.]]></description>
			<dc:creator>Willem..!!</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 12:57:45 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13460</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Elias zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13459</link>
			<description><![CDATA[Dag Henny, Dank voor je bijdragen. Ze leveren waardevol vergelijkingsmateriaal. Ik vind net als jij dat Immanuel een heel mooi verhaal heeft geschreven. Ik bekijk de dingen zoals hij dat doet, open en kritisch. Een wijs man, waarmee ik ook in dit leven heb mogen kennismaken. Alleen heb ik het geluk Jezus ook in deze tijd te hebben mogen ontmoeten, want ik heb hem tweeduizend jaar geleden ook gekend. Maar onze band is nog veel ouder omdat we elkaar ook in eerdere incarnaties zijn tegengekomen. Ook dank voor dat mooie verhaal over die zoon die intuÃ¯tief wist dat er oorlog zou uitbreken en zijn moeder die toen dat prachtige visioen kreeg met die engel en de gouden stralen die na de absolute duisternis op aarde vielen. Toen ik dit las voelde ik meteen een heel andere interpretatie van dat visioen uit mijn ziel opwellen: De Engel liet weten, wat er ook mocht gebeuren, welke beproeving er ook naar ze toe zou komen, dat de mensen hun vertrouwen in God niet moesten verliezen, want zijn Licht zou altijd op aarde blijven schijnen. Mooi ook dat de vrouw door de duisternis (oorlog) de palmtak (vrede) kon blijven zien. Plots was die duisternis weg (de oorlog had de rol van grote schoonmaak van negatieve energie in het collectieve bewustzijn gespeeld) en werd het rustig. Nu gaat het er niet om welke interpretatie de juiste is. De lezers hier moeten vooral niet kiezen tussen jouw of mijn interpretatie, maar hun eigen uit hun ziel laten opstijgen. Het gaat niet om jouw of mijn waarheid maar om hun waarheid. Elk mens die een beetje met zijn intuÃ¯tie verbonden is kan hier, zoals uit alles, zijn eigen waarheid putten. Zoals ik eerder schreef is het waardevol dat mensen onder woorden brengen wat mijn geschrijf in hun teweeg brengt. Jij hebt dat gedaan, nogmaals dank. En nu weten we dat en het is goed om te weten, want daardoor leren we je een beetje beter kennen. Jezus heeft mij altijd voorgehouden dat de mensen niet werkelijk geÃ¯nteresseerd zijn in mijn standpunten, maar in mijn innerlijke processen en ervaringen. Hij zei steeds, het gaat er niet om, wat er gebeurt of wat je denkt, maar wat je er mee doet, Elias. Wat doe je met je pijn, met je gekwetst te voelen, met wat je afwijst, met je angst en onzekerheden? Hij heeft mij in mijn innerlijke processen begeleid en methoden gegeven, waarmee ik mijn pijn, angsten, onzekerheden en andere emoties kan transformeren, kan loslaten. Hij zei: "De mensen zijn vooral geÃ¯nteresseerd in hoe jij erin geslaagd bent om die emoties los te laten. Dat kan hun immers helpen in hun eigen processen. Wat ik door de jaren heen heb geleerd bij het tegenkomen van nieuwe informatie is om steeds te voelen: 'Welke intentie steekt hierachter? Komt iets uit het hart of uit het verstand of ego? Komt iets al dan niet voort uit het eenheidsbewustzijn? Is hier Liefde aan het woord? Alles heeft steeds zijn gerechtvaardigde plaats. Alles helpt om te leren onderscheiden, om onze eigen, persoonlijke waarheid te vinden. En daar gaat het om.]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 12:52:26 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13459</guid>
		</item>
		<item>
			<title>vladi zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13454</link>
			<description><![CDATA[@Henny, U heeft de voet flink op de gaspedaal,als vladi dat zo mag zeggen. trek eens aan een jointje of pak eens een paar druppels wietolie. fff]]></description>
			<dc:creator>vladi</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Mar 2014 01:03:15 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13454</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Henny zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13448</link>
			<description><![CDATA[....... Prachtig geschreven Emmanuel! En Elias als je waarlijk ooit kan denken in contact te stan met Jezus en dat Hij je zegt dat hij verlegen wasâ€¦ loop dan maar zo snel mogelijk weg want hij is dan niet wie hij beweert te zijn. Jezus was van jongs af aan een krachtige opgroeiende persoonlijkheid en verlegenheid kende Hij totaal niet. Alez kan je waarlijk zeggen dat een Goddelijke persoonlijkheid zich verlegen kan voelen? Is net hetzelfde om te denken dat Hij waarlijk gezegd kon hebben aan het kruis â€œMijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlatenâ€ Dat is allemaal Ã©Ã©n zwak bende gedoe en dat hebben ze Hem in gewoon in zijn mond gelegd door die vervloekte bijbel. Nu weet ik niet over welke Maria je het hebt maar contact krijgen met de moeder van Jezus is al sowieso onmogelijk want de aarde heeft haar allang losgelaten en daar waar zij nu is kan niemand contact krijgen met haar. Dat ligt te ver van onze huidige gevoel verwijderd dat die kloof niet meer te overbruggen valt voor ons hier in duit aards stof gedoe. Ik denk eerder dat je tijdens je meditatie jezelf hebt geprojecteerd want verlegen en eenzaat past volgens mij beter bij jouw dan bij Jezus. Zelf ben ik ook op momenten nog een beetje verlegen en een eenzaat ben ik op dit moment ook al voor ene hele tijd want hier kan je toch niet met iemand fatsoenlijk praten over het werkelijke natuurlijke. Het kan ook dat je met je gidsen in contact bent gekomen en die kunnen er ook al heel prachtig uitzien waardoor je conditionering door het lezen van de bijbel, tijdschriften, boeken, seminars, â€¦uit het verleden het zicht vertroebelt is om die ontmoetingen werkelijk te kunnen plaatsen zonder daar onmiddellijk maar Jezus en Maria van te maken. We moeten ook oppassen dat onze eigen minderwaardigheidscomplexen zich niet gaan verhogen tot hoogmoedswaanzin. Men kan iets aanvoelen en dan kan men daar met het verstandelijk aards denken van alles van gaan maken en bij gaan fantaseren. Die lijn ligt dus heel dun en zeker voor gevoeligen van geest is dit niet zo eenvoudig om dat allemaal te onderscheiden. Ook dat iedereen helderziendheid kan leren is al een duidelijk feit dat dit je eigen denken is en niet van de hogere krachten want die weten verdomd goed dat daar vele levens voor zijn! Het beste is nog altijd dat je weinig tot helemaal niets ziet want de meeste kunnen daar niet mee om, laat staan het plaatsen zoals het werkelijk is en stoort alleen maar.]]></description>
			<dc:creator>Henny</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 23:36:53 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13448</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Henny zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13447</link>
			<description><![CDATA[Ik heb eens een prachtig voorbeeld gehoord van een oudere man. Hij was een jonge knaap tijdens de Wereldoorlogen en hij kreeg op voorhand een prachtig visioen. Daardoor wist hij dat als die conferentie in GenÃ¨ve zou mislukken, dan men dan een ontzettende oorlog zou krijgen. Hoewel de moeder het erg vond, bleef zij er niet bij stilstaan. Maar op een goede keer zei hij het weer. Wat de oorzaak was, wist ze niet, maar die keer trof het ze zo dat ze erg zenuwachtig ervan werd. Ze kon het niet loslaten. Ze piekerde er erg over, zo erg dat haar gestel eronder leed. Ze kreeg veel last van hoofdpijnen, en op een avond was ze zo angstig, dat ze vroeg naar bed ging en bad om uitkomst. Midden in de nacht werd ze geroepen. Ze zag een hand en hoorde zeggen: â€˜Zie.â€™ Haar kamer, die â€™s nachts altijd donker was, zag ze toen stralend verlicht en was veel groter. In een nis stond een engel. De nis was geheel bekleed met paarlemoeren schelpen. Middenin stond die engel in een sneeuwwit kleed met gouden gordel en twee prachtige grote vleugels, steeds klapwiegend. Ze was vol bewondering. Langzaam verdween de engel en zag ze op dezelfde plaats een palmtak, ook steeds zwaaiende. Geleidelijk werd het donkerder, zo donker, het was zwart, maar toch kon ze die tak goed waarnemen. Plotseling was alles weg, en viel er een bundel gouden stralen op de aarde. Het was weg, en toen werd ze heel rustig. Hierdoor was ze er zo van overtuigd dat er geen oorlog zou komen maar we weten allen dat er wel een oorlog was geweest. Nu wat is dit? Het visioen van de zoon heeft nu de enige betekenis en de het visioen van de moeder bracht haar van de wal naar de sloot want het was niet meer dan haar eigen verlangens. In haar ziel, in haar leven leefde het gevoel en het verlangen om vrede. Dat heeft zich nu onherroepelijk opgebouwd, want klapwiegende engelen zijn er niet. Dat is altijd wel vervelend, maar we moeten de realiteit bewaren, en die realiteit is er niet meer. Voor mij is dit niet anders dan dat haar gevoelsleven weigerde het visioen van haar kind te aanvaarden. En nu heeft zich hier in haar geestâ€¦ Zo zien de mensen ontzettend veel en zo verlangt de mens, wil de mens beleven, en dat vormt zich, en bouwt zich, en werkt zich op tot geweldige kastelen en ruimtelijke taferelen, en zijn het momenteel de verlangens van onszelf. Heel veel mensen zien wat dat hebben zelfs een kat en een hond maar verder zien dan het eigenverlangen zit er meestal niet bij. En als we het hun uitleggen kunnen wij de droedels krijgen maar ja dat is niet aan ons. Ook zijn er zeven graden van mediumschap, helderziendheid, â€¦waarbij de eerste twee graden niets voorstellen en waar men ook nog niets mee kan beginnen. En de hogere graden vanaf 3 die zijn zeer zeldzaam en de graad waar het mediumschap ten volle benut kan worden en waarlijk waarachtig wil zijn..die personen kunnen we op Ã©Ã©n hand tellen doorheen de laatste tienduizend jaar. Die gaven heeft men ook nooit zelf volledig in eigen handen, buiten Jezus dan. Een waarachtig medium op 100% die kan ook niet veel ellende meer beleven en zeker niet in intieme relaties. Die staan daarboven en worden ook degelijk geleid door de hogere krachten zodat ze staande kunne blijven. Hoe meer leed en lijden, hoe meer oorzaak en gevolg en nog is en hoe meer O&A, hoe minder men ons kan gebruiken als doorgeefluik want die negatieve oorzaken met bijhorende gevolgen zijn stoorzenders. Zijn individueel gezien weliswaar goede lessen want alles wat bij beleven hebben we immer zelf nog mee te maken en hebben we dat ook goed te maken. EnergieÃ«n zien en voelen is leuk maar alleen daar heb je niet zo heel veel aan want wat ze waarlijk te betekenen hebben wordt nog veel te veel door de persoon zelf ingevuld terwijl wij hier veel nog niet weten dan dat we wel weten. De Ziel kan je inderdaad bepaalde gevoelens laten beleven van vorige levens maar de Ziel kan je ook niets laten voelen terwijl de persoonlijkheid ervan maakt dat het niet klopt maar op zielenniveau kan het ook betekenen dat de Ziel met bijhorende persoonlijkheid het nog niet beleefd heeft in ervaringen. Immer wat nog niet beleefd is kan ook nog niet in het onderbewustzijn opgeslagen liggen.]]></description>
			<dc:creator>Henny</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 23:36:23 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13447</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Leonardo zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13438</link>
			<description><![CDATA[Elias, bedankt voor je inspirerende levensverhaal.]]></description>
			<dc:creator>Leonardo</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 19:25:11 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13438</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Elias zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13436</link>
			<description><![CDATA[Er zijn steeds mensen die liever per email dan onder mijn artikelen willen reageren. Vandaag kreeg ik volgend bericht van Immanuel wat ik graag hieronder citeer: Hoi ........ dit is een groot en moeilijk onderwerp. Ik waardeer je dat je zo ermee bezig bent. Ik heb het opgepakt om uit te schrijven, omdat ik al jaren hiermee bezig ben. Het gaat over Liefde met de hoofdletter. De bron van het hele universum is de creatieve Liefde-Energie, die alles geschapen heeft en alles voedt / in stand houdt. Ikzelf ben al 20 jaren dagelijks met spiritualiteit bezig. Voor mij is spiritualiteit niet Ã©Ã©n of andere religie. Voor mij is spiritualiteit mijn geloof en zeker weten, dat ik hier op de aarde leef en tevens verbonden ben met het hele universum. Wat ik begrijp is dat het leven op deze aarde iets heel bijzonders is. Er zijn in het universum allerlei soorten levens die niet zo gebonden zijn aan een materieel lichaam en die zich moeiteloos door het universum kunnen verplaatsen, over zeer grote afstanden van het ene zonnestelsel naar het andere. Zo zijn er ook de engelen-wezens zonder lichaam, als energieÃ«n. Er zijn vele engelen hier op de aarde om ons te helpen. De creatieve Liefde-Energie is zo groots, dat alles wat jij je kunt fantaseren het in het universum bestaat. Zoals ik al schreef, begrijp ik dat het leven hier op deze aarde iets heel bijzonders is. Het blijkt een plek te zijn waar wij mensen alle soorten emoties leren. En door dÃ¡t in vele levens te leren, heb ik dÃ¡t in mijn Zielen-herinnering opgeslagen. Ook jij bent ooit vrouw, oorlog-man, slaaf, kloosterling, zwerver, enz. geweest. Jij hebt gemoord en verkracht, jij hebt kinderen gebaard en er van gehouden, en alles wat je nu nog op de aarde ziet gebeuren heb je gedaan. Dat is onze leven-les van al die levens die je gehad hebt en nu nog. Daardoor weet jij wat liefde en haat, respect en minachting, vreugde en intens verdriet, in liefde geven en stelen enz. is, Andere soorten levens in het universum blijken deze emoties, door de contrasten van de dualiteit, niet te kennen. Daarom hebben wij mensen levend op deze aarde het ego en de dualiteit in ons mens-zijn gekregen. Doordat we vele levens achter ons hebben, waarin we alles geweest zijn -waarschijnlijk zelfs meerdere keren- zijn we nu zover in deze emoties ontwikkeld, dat we eindelijk gaan voor -zie Mandela- verdraagzaamheid, respect, gelijkwaardigheid, vrede, elkaar erkennen ook de terrorist, elkaar waarderen enz. Alle religies hebben het over deze waarde-kwaliteiten en liefde. Maar ook de religies zijn macht-organen en binden de mensen aan zich. Zo zijn de Christenen vroeger geweest zoals de Islam-terroristen nu zijn. Wij zijn niets beter geweest. Jezus heeft het meest sterke -van al de andere religies- over de liefde en zelfs heb je vijand lief. Dus ook de terrorist. Hoe kunnen we dÃ¡t, zal ik proberen uit te leggen. Het uitleggen lukt best het doen is veel moeilijker. Ik ben -door opdracht 30 jaren geleden van mijn Ziel- hier al zolang mee bezig. Zoals ik al schreef hebben wij onze ego en dualiteit, bewust van de Universele creatieve-Liefde Bron die ons mensen en deze aarde geschapen heeft, in ons bewustzijn gekregen. Door die ego en dualiteit krijgen / maken wij al onze leven-lessen. Of het nu leuk is of niet, is niet belangrijk. Belangrijk is wat we eruit / erdoor leren. Wat ik nu gericht over de dualiteit schrijf -gericht op de terrorist- is in feite gericht op alles in / van dit leven. De dualiteit bestaat uit het negatieve / onzuivere deel en het positieve en creatieve deel. Hoe denk jij dat je leeft als je je verbonden hebt met het onzuivere deel en je ook nog dÃ¡Ã¡rin versterkt wordt door je eigen ego.? In de trant van continu bevestiging door je ego: "je doet het goed, prima, ga hiermee door !!" Zie de terrorist. Mededogen / begrip is een woord dat Jezus ook gebruikt heeft. In feite kan je mededogen krijgen / hebben met die terrorist, die nog verbonden is met het onzuivere deel van zijn dualiteit. Hij heeft nog veel te leren in dit zijn leven, voordat hij kan zijn in respect voor het leven van de ander. Het is net als in het stadion van een voetbal wedstrijd. De enkeling gaat niet voor uitjouwen enz., maar in de massa van al die mensen gaat hij ook meedoen en uitjouwen, vooral als de voetballer een kleurling is. Hoe komt dit toch ?? Zo doet die terrorist mee met de groep terroristen. Hij wil ook de held zijn. Ze gaan er toch allen voor.! Ze zullen de Islam-shahira wetgeving weer gaan invoeren. Zo wil Alla het toch !! Hierin zie je dat ze hetzelfde doen als de religies met hun macht. God of Alla is aan onze zijde en Hij wil het.!! Ze kunnen niet in besef / bewustzijn komen, door zich af te vragen of dit wel juist is. Zie daartoe ook in welke kultuur ze zijn. Het is vaak nog de kultuur van macht-misbruik. Oa. de macht van de man over de vrouw. Die is in die kultuur volkomen ondergeschikt en de man mag / kan haar misbruiken zoals hij dat wil. Het is dus vaak ook nog een kultuur die geen tegenwerking dult. Zij / de Taliban hebben de macht, hebben het voor het zeggen en jij doet wat zij willen en anders word je een kopje kleiner gemaakt / gestenigd. Dit zijn de laatste uitwassen ervan. Over 30 jaren -of eerder- is dit uitgewerkt. Zo'n kultuur hebben we eeuwen over de hele wereld gehad. Met de 1e en 2e wereld-oorlog als grootste uitwassen van macht-misbruik. Gewoon bevolkingen als Joden en zigeuners uitmoorden, omdat jij (niet persoonlijk) vindt / denkt, dat jij AriÃ«r bent. Gewoon in uitroeping-kampen. ZÃ³ zijn de dieren zelfs niet binnen hun eigen soort en wat we noemen: de weldenkende mens, wÃ©l. Gelukkig is dit -met het einde van het Vissen-tijdperk- ten einde en gaan we nu over in het Aquarius-tijdperk met respect, vrede, verdraagzaamheid, verzoening, liefde enz. Dit betekent dat we moeten proberen in alles, positief, creatief, opbouwend, in respect en liefde te zijn. Alles wat je negatief denkt, verwenst, oordeelt, dÃ¡t verandert toch niet en uitspreekt is energie en die energie werkt door in je omgeving. Alles wat je positief, creatief, en in respect en liefde denkt en uitspreekt, is energie die doorwerkt in je omgeving. Je weet toch dat als je glimlacht of vriendelijk gedag zegt naar een ander, dat je dÃ¡t terug krijgt. Jouw energie -positief en in liefde of oordelend en dÃ¡t verandert toch niet- werkt door in je omgeving, als de kringen op het water, als je er een steen in gegooid hebt. Ik weet dat Poetin in macht denkt. Wij mensen trekken rationeel onze grenzen. Zie de nieuwe grenzen in het Balkan-gebied. Als de mensen in oost OekraÃ¯ne zich gelukkiger voelen met de Russen, wat is er dan op tegen om die grens te verleggen ? Als de mensen vrij over en weer die nieuwe grens kunnen passeren en met elkaar samenwerken, dan is het toch okÃ©. Zie weer de grenzen in het Balkan-gebied. Het is goed om te filosoferen over de Liefde. Maar het is nog belangrijker om de liefde in ons leven toe te passen / te gebruiken naar alles. De macht-verhoudingen van de volken, dit is mijn grens daar blijf je vanaf en het macht-misbruik van de terrorist kunnen ons duidelijk / bewust maken, hoe we met macht en dus geen liefde omgaan. Ik heb hierboven geschreven, de macht van de landgrenzen. Rusland moet wegblijven uit OekraÃ¯ne. Het macht-denken van wij en zij. Gescheidenheid in denken, terwijl we filosoferen dat alles EÃ©n en Liefde is. Degene die nu in de kultuur leven van verdraagzaamheid, gelijkwaardigheid, respect, voor elkaar opkomen, vrede enz. die mensen mogen / kunnen / zijn nu in staat om werkelijke liefde te leren, naar alles in het leven, ook naar de terrorist ea. Dat is zelfs voor deze mensen nog erg moeilijk, ook al onderschrijven ze wat in de vorige zin staat. Kijk maar om je heen, dan zie je het egotisme, het hebben, eerst ik en dan pas de ander, de jaloezie. Overal is de ego van ikke, ikke aanwezig, om ons te bevestigen in dit is van mij / het macht-denken. Werkelijk te leven in continue verbinding in je bewustzijn met het universum en met de Liefde van het universum -met jou dÃ¡Ã¡r op die kleine aarde- dÃ¡Ã¡rin zijn we nog kleine kinderen die dÃ¡t nog pas beginnen te leren. Er is de uitdrukking : de schoonheid in alles zien. We vinden zeer veel dingen mooi. Maar werkelijk de diepe schoonheid in alles zien, is ook -net als de liefde voor alles- nog een enorme opgave. Dat gaat zover als de schoonheid zien, dat de Universele Liefde-Energie in ons mensen de leerschool / de leerweg gegeven heeft, om door die dualiteit en ego te groeien naar de liefde voor alles. En zelfs de schoonheid te zien in deze / onze leerweg die wij mensen gekregen hebben, om onzelfzuchtig te worden en onvoorwaardelijke liefde te worden en dankbaar te zijn voor onze leerweg en al onze levens daartoe. Als je zover door je leven-lessen gegroeid bent, dan keur je niets meer af, zelfs de zelfmoord-aanslagen door de terrorist niet meer. Dan ben je mededogen / heb je begrip voor de leven-lessen nog van de ander. Dat iemand door een terroristische aanslag dood gaat is niet erg. Dit lichaam is dood en de Ziel niet. Hij / zij komt in een nieuw leven weer terug en pakt zijn / haar leven-lessen gewoon weer op. Wij -nu in het Aquarius-tijdperk- zijn gegroeid naar / in het bewustzijn dat we de ander / de terrorist wakker / bewust moeten maken, in waarin hij bezig is en geen respekt heeft voor het leven van een ander en dat hij niet zomaar mag beschikken over dat leven van die ander. Hoe zetten we / ik dit nu om in het leven waarin ik geen terrorist tegen kom.? Die terrorist tegen komen hoeft ook niet In onze / mijn opdracht allen lief te hebben betekent dit niet vanuit mijn ego, jaloersheid, naar die ander reageren, maar vanuit vergeving en de ander erkennend hoe hij / zij ook is, omgaan met allen die je in je leven tegen komt. Jezus heeft 2000 jaren geleden geleefd en is / was ons voorbeeld in deze leven-houding. Verder hebben we Jezus nooit gekend. Wel kennen we nu Mandela, die in feite ook zÃ³ geleefd heeft als Jezus. Doe dit alles maar in navolging van Mandela.!! 27 Jaren in de gevangenis omdat hij opkwam voor zijn volk / de negers en er uitkomen is zonder wrok en vergelding en wel met vergeving.. En dat terwijl hij in de gevangenis zat, hij vaak geconfronteerd werd met de berichten dat duizenden negers die door het regiem in koele bloede neergeschoten werden. Zijn volk en hij kon niets doen. Dan voelde hij zich volkomen machteloos. Dan word je toch kwaad tot in je diepste vezels. Reken maar dat hij zich eerst enorm gegriefd, vernederd en niet erkend voelde, dat hij voor erkenning en waardering van zijn volk opkwam. Dan zal je toch op het moment dat je uit de gevangenis komt.............. Dat hij niet in deze emoties gevangen bleef en zich afzette tegen het blanke regiem / macht. Dat hij ver van zijn vrouw, familie en vrienden zich emotioneel herstelde in zijn eigen erkenning en waarden. In feite was voor Mandela de blanke regeringsleider -de Klerk- de terrorist / de dictator van zijn volk. Mandela had de klerk gerechtelijk kunnen laten veroordelen voor het ombrengen van al die duizenden van zijn volk. De hele wereld had dÃ¡t rechtvaardig gevonden. DÃ¡t roepen / willen we nu toch ook nog steeds, over de president van SyriÃ« en OekraÃ¯ne ea. De werkelijkheid van heb uw vijanden lief, heeft Mandela toen hij vrij kwam gedaan !! Hij heeft de Klerk de hand gegeven en is voor verzoening en vergeving gegaan en niet voor vergelding. Nu naar onszelf, naar ons eigen leven. Een inbreker komt binnen en neemt iets waardevols mee. Het blijkt een drugverslaafde te zijn en die had geld nodig. Waarschijnlijk is de liefde voor de inbreker nog niet mogelijk. Kijk of je kan komen tot begrip, bewustzijn en verzoening te hebben voor die ander in het algemeen. Wat en hoe doe je dit ?? Zeg je geef mij het waardevolle terug en hier heb je geld voor wat je nodig hebt ?? Ga je in gesprek met hem / haar over de verslaving en dat als hij / zij niet afkickt altijd in de problemen blijft ?? Ga je hem / haar helpen ?? Ik schrijf dit niet of je er wel of geen tijd voor hebt. Ik schrijf je dit om ons / mijn eigen instelling en bewustzijn in zulke situaties te begrijpen. 4 Jaren geleden had ik in het voorjaar een paar nieuwe planten in de zijstrook -langs mijn huis- gezet. 2 Dagen later was de rododendron eruit getrokken. Er was nu een leeg gat. Wat was ik emotioneel geraakt. Die plant zal nu wel in iemands achtertuin staan. Heeft zo iemand dan helemaal geen respect, dat hij / zij van de spullen van een ander moet afblijven ? Ik heb nu begrepen dat emotionaliteit verblindend kan zijn in mijn reacties. Die plant was maar een paar euro waard. Maar mijn emotionele reactie was heftig. "Je blijft af van wat van mij is !" Ik ben nu mijn / onze emotionele reacties beter gaan begrijpen. In het algemeen. Angsten zijn een slechte raadgever. Dat weten we allen. Toch reageren / handelen de meeste mensen vanuit hun angsten. Ook reageren / handelen veel mensen vanuit hebzucht. Als ze al veel geld / vermogen hebben, willen / moeten ze nog meer hebben. Terwijl ze om goed te leven, dat niet meer nodig hebben en anderen in hun directe omgeving bijna omkomen van de honger. Het is prima om grote wereld gebeurtenissen door de terrorist, door de macht-misbruik van bv. Poetin, door de macht van de religies te zien als de spiegel voor ons eigen denken en handelen. Maar oh hoe zijn we nog emotioneel gebonden door het onzuivere deel van onze dualiteit, door de angsten, hebzucht, jaloezie, de ander niet respecteren in wie hij / zij is, woede, liegen en mezelf niet erkennen en waarderen, te weinig luisteren naar mijn zuivere intuÃ¯tie enz. In dit alles is geen liefde, verdraagzaamheid, elkaar waarderen en respecteren, welke het positieve en creatieve deel van onze dualiteit is. Dit wat Mandela gedaan heeft nu toepassen in ons eigen leven en met de mensen die wij ontmoeten. Met wie we in onmin leven, met wie we ruzie hebben en die we niet meer willen zien / ontmoeten. Zoals Mandela het gedaan heeft -heb uw vijanden lief- begrijp ik, ben ik helemaal mee eens, weet ik dat ik het zÃ³ ook moeten doen. Maar ik weet ook dat dit mij nog niet Ã©cht lukt. Maar ik ben dankbaar dat ik Mandela -geen mythische figuur- heb leren kennen. Dat hij een prachtig voorbeeld voor mij is. Dat de werkelijkheid is, dat als hij het kan ik ook moet proberen het te doen / toe te passen. Immanuel. (God is in dit leerproces met ons). Ps. Hoe we niet zomaar op deze aarde leven, maar in totale verbinding met het universum kan je lezen in het boek. "Na dit leven." van Eben Alexander. ISBN 978 94 005 0190 4.]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 15:11:58 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13436</guid>
		</item>
		<item>
			<title>A.W. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13435</link>
			<description><![CDATA[Elias, bedankt voor je comment, enne de politici stellen altijd voorwaarden, zij de politici spelen nu eenmaal een 'rol' op het wereld toneel. voor mij persoonlijk ; ik vind het doen belangrijk, wat zijn mijn daden,actie's in hoeverre ben ik trouw aan mijn eigen woorden/uitspraken en voornemens. zekers als het op aardse zaken betrekking heeft, veranderingen komen nu eenmaal en of dat nu met wapengekletter is of niet, men behoeft niet tot elke prijs geweld te vermijden als onze voorouderen ook zo hadden gedacht en daarna hadden gehandeld dan hadden wij nu geen enkele vorm van die vrijheid gehad die wij nu genieten, wij kunnen vrijelijk van gedachten wisselen. wij zijn hier en wij kunnen beslist met datgene wat op ons afkomt overweg, wel ieder op zijn/haar individuele manier.]]></description>
			<dc:creator>A.W.</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 14:21:49 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13435</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Elias zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13434</link>
			<description><![CDATA[@A.W. Zover als ik het kan bekijken is onvoorwaardelijke, open communicatie altijd noodzakelijk wil iets blijven functioneren. Het stellen van voorwaarden is een vorm van manipulatie. Zoals een huwelijk zonder oprechte communicatie waar ieders beleven zijn rechtmatige plaats krijgt ook niet kan blijven functioneren. Een overheidsapparaat, kan zonder open communiceren met de bevolking ook niet eeuwig blijven bestaan. Zeker niet in deze tijd waar het mensencollectief langzaam wakker wordt en steeds minder accepteert. De Arabische lente is ook al in Europa aanbeland. De Franse EuroparlementariÃ«r, strijder voor een beter milieu en bioboer JosÃ© BovÃ© heeft net een boek uitgebracht over het Lobbyisme en hoe de corruptie in de Europese Commissie en Europarlement is geÃ¯nfiltreerd.: "Hold-Up Ã Bruxelles. Les lobbies au cÅ“ur de lâ€™Europe" Niet alleen in Brussel, ook hier gaat alles ten goede veranderen. Dat kan nog wel een poos duren en zal waarschijnlijk niet in nuchter Nederland het voortouw nemen, eerder in de zuidelijke Europese landen, vermoed ik. Hopenlijk vindt wel alles geweldloos plaats. Verwachten dat bij communicatie de gesprekspartners eerlijk en oprecht zullen zijn zal wel vaker een illusie blijken. Jezus zegt altijd: Het gaat niet om wat we doen, maar om wat we ZIJN. Als wij van onze kant eerlijk en oprecht zijn tijdens overleg met anderen, vervullen we een voorbeeldfunctie. Meer kunnen we niet. Of soms toch wapengekletter?]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 12:45:59 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13434</guid>
		</item>
		<item>
			<title>A.W. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13432</link>
			<description><![CDATA[hmmm wil men conflicten oplossen door te praten dan moet er wel eerlijkheid en oprechtheid aanwezig zijn, is dat er??en 'wij' (generalisatie) hebben geen notie van wat er 'in de achterkamertjes' van de politici besproken is en afgesproken is. 'wij ' worden op een hele vernuftige manier bezig gehouden. met stemmen straks gewoon het gezonde verstand gebruiken .]]></description>
			<dc:creator>A.W.</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 12:00:12 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13432</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Harry.com zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13431</link>
			<description><![CDATA[Dat communicatie uiterst belangrijk is blijkt nu weer door het conflict in de OekraÃ¯ne. Zolang er nog psychopaten op machtsposities zitten, zal de mensheid niet bij machte zijn haar mondiale problemen op te lossen. Het is daarom belangrijk dat wij psychopaten (dat wil zeggen: mensen zonder ziel) leren onderscheiden van echte, warmbloedige mensen, die wel een (levende) ziel hebben. Aan de hand van de volgende 13 kenmerken kunnen we snel het psychopathische kaf van het bezielde koren scheiden: 1. Een psychopaat is een gladde prater zonder echte diepgang. 2. Een psychopaat liegt pathologisch, zowel in het klein als in het groot. 3. Een psychopaat leeft in een eigen fantasiewereld. 4. Een psychopaat heeft een zeer hoge dunk van zichzelf. 5. Een psychopaat kijkt neer op alles wat â€˜lagerâ€™ zou zijn. 6. Een psychopaat zoekt voortdurend stimulansen. 7. Een psychopaat reageert impulsief. 8. Een psychopaat profiteert graag van anderen. 9. Een psychopaat is zeer bedreven in manipulatie. 10. Een psychopaat heeft geen moraal noch schuldgevoelens. 11. Een psychopaat kent geen empathie of compassie. 12. Een psychopaat voelt zich nooit verantwoordelijk. 13. Een psychopaat erkent nooit eigen fouten. Psychopaten voelen zich zeer thuis in posities waarin ze veel aandacht krijgen en heel eenvoudig hun verantwoordelijkheden kunnen ontlopen. We vinden psychopaten daarom voorop in de politiek, in de media, in directies en in de chirurgie. In de vorige Pateo Nieuwsbrief heb ik de naam van Ã©Ã©n (zielloze) politicus genoemd, maar ik durf rustig te beweren dat alle â€˜succesvolleâ€™ politici in nagenoeg alle landen psychopaten zijn of waren. Deze mondiale psychopatenplaag is de oorzaak van alle grote problemen op deze planeet. Het wordt de hoogste tijd dat we al deze psychopaten Ã©Ã©n voor Ã©Ã©n voor een volkstribunaal ter verantwoording roepen. Ga je bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in Nederland toch stemmen, weet dan 100% zeker dat jouw stem niet naar een psychopaat gaat. Weet je dat niet absoluut zeker, stem dan beter niet (al is het sowieso beter om op jezelf te stemmen, iedere dag opnieuw).]]></description>
			<dc:creator>Harry.com</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Mar 2014 11:12:48 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/mogelijk-maar-ik-weet-het-niet#comment-13431</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
