<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Hoe gezond is ziek zijn?</title>
		<description>Discussieer Hoe gezond is ziek zijn?</description>
		<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn</link>
		<lastBuildDate>Wed, 08 Apr 2026 12:40:44 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://bovendien.com/component/jcomments/feed/com_content/1613" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Tangela zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-22197</link>
			<description><![CDATA[Some are simply there to inform you that your period is about to start or you are sick. My web blog pregnancy symptoms at 5 weeks 5 days (Tangela: http://s3.amazonaws.com/howpregx/index/63.html)]]></description>
			<dc:creator>Tangela</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 18 Feb 2016 06:25:28 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-22197</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Author Jan M zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-15196</link>
			<description><![CDATA[Awesome blog Æ´ou havÐµ heÐ³e but I waÑ• wanting tto know Ñ–f you Ò¡new of any discussion boards tÉ¦at cover the sÉ‘me topics discussed É¦ere? I'd really like to bbe a part of online community Ôhere I can get advice from other knowledgeable people tÒºat share tÒºÐµ Ñ•ame Ñ–nterest. If yoÕ½ havÐµ any recommendations, Æ¿lease let mee Ò›noÑ¡. Cheers! mÑƒ homepage :: Author Jan M Berkowitz: http://www.linkedin.com/pub/dir/Jan/Berkowitz]]></description>
			<dc:creator>Author Jan M</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 22 Jul 2014 04:02:50 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-15196</guid>
		</item>
		<item>
			<title>buy lasix mexico zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14125</link>
			<description><![CDATA[Hey there this is kinda of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!]]></description>
			<dc:creator>buy lasix mexico</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 28 Apr 2014 23:17:48 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14125</guid>
		</item>
		<item>
			<title>http:// zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14119</link>
			<description><![CDATA[There's definately a great deal to find out about this subject. I really like all of the points you made.]]></description>
			<dc:creator>http://</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 28 Apr 2014 11:24:02 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14119</guid>
		</item>
		<item>
			<title>http://piccombo.org/ zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14066</link>
			<description><![CDATA[What's Going down i'm new to this, I stumbled upon this I have discovered It absolutely useful and it has helped me out loads. I hope to give a contribution & aid other users like its aided me. Good job.]]></description>
			<dc:creator>http://piccombo.org/</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Apr 2014 12:44:48 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14066</guid>
		</item>
		<item>
			<title>http://journal- zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14012</link>
			<description><![CDATA[These are genuinely wonderful ideas in concerning blogging. You have touched some pleasant points here. Any way keep up wrinting.]]></description>
			<dc:creator>http://journal-</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 17 Apr 2014 20:16:09 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-14012</guid>
		</item>
		<item>
			<title>http:// zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13989</link>
			<description><![CDATA[You could definitely see your skills in the work you write. The sector hopes for more passionate writers such as you who aren't afraid to mention how they believe. All the time go after your heart.]]></description>
			<dc:creator>http://</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 16 Apr 2014 00:18:06 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13989</guid>
		</item>
		<item>
			<title>acne Home remedies zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13954</link>
			<description><![CDATA[This design is magnificent! You obviously know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog. Wonderful job. I truly enjoyed what you had to say, and in addition to that, how you presented it. Too great! my webpage - acne Home remedies fast: http://finance.yahoo.com/news/home-remedies-acne-latest-groundbreaking-220700353.html]]></description>
			<dc:creator>acne Home remedies</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 13 Apr 2014 03:50:54 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13954</guid>
		</item>
		<item>
			<title>http://pharmpdf.com/ zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13880</link>
			<description><![CDATA[Thanks for ones marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you may be a great author.I will remember to bookmark your blog and may come back in the foreseeable future. I want to encourage that you continue your great work, have a nice morning!]]></description>
			<dc:creator>http://pharmpdf.com/</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 04 Apr 2014 14:50:16 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13880</guid>
		</item>
		<item>
			<title>http://pharmpdf.com/ zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13878</link>
			<description><![CDATA[Hello, just wanted to say, I liked this article. It was helpful. Keep on posting!]]></description>
			<dc:creator>http://pharmpdf.com/</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 03 Apr 2014 19:22:22 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-13878</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Frankhuisen zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12245</link>
			<description><![CDATA[Heel goed stukje. Het sluit erg aan aan de theorien van Dr. Geerd Hamer. Het is jammer dat zijn boeken over de germaanse geneeskunde niet of nauwelijks in het nederlands vertaald worden. Mocht iemand het duits goed kunnen lezen, is het boek "Die seelischen Ursachen der Krankheiten" een aanrader. Zie ook: http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=m24&ss=P1759&l=NL]]></description>
			<dc:creator>Frankhuisen</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 02 Nov 2013 20:32:18 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12245</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian R. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12237</link>
			<description><![CDATA[@Raymond Jouw bericht is aangekomen :) Groeten, Lilian.]]></description>
			<dc:creator>Lilian R.</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 02 Nov 2013 09:30:55 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12237</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Raymond zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12236</link>
			<description><![CDATA[@ Aan de Redactie, Graag wil ik in contact komen met Lilian maar mij lukt het niet om u te bereiken! U mag mijn email adres aan Lilian door geven als u wilt. met vriendelijke groet Raymond Wijers]]></description>
			<dc:creator>Raymond</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 02 Nov 2013 09:10:31 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12236</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Diana zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12233</link>
			<description><![CDATA[Lilian, precies zo zie ik het ook; eigen verantwoording oftewel autonomie. Dat is de les waar ik mee bezig ben; autonomie. Misschien kan/mag ik later nog uitgebreider reageren. De reden waarom ik graag karma voor nu even er buiten wilde laten is niet dat ik er niet in geloof, maar voor mij persoonlijk is het essentieel om in het hier en nu te blijven. Het hier en nu beslaat de dag van mijn geboorte tot nu. Dit leven een keer zo ver als mogelijk in kaart gebracht ( patronen herkend en erkend, lessen geleerd) is er daarnaast de mogelijkheid om verder te kijken. Groet Diana]]></description>
			<dc:creator>Diana</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 02 Nov 2013 03:44:40 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12233</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian R. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12232</link>
			<description><![CDATA[Diana, ik wil graag nog iets toevoegen aan mijn vorige reactie, die vond ik niet compleet, dus ik heb gekeken waarom dat was. De zinnen die mij raken heb ik in jouw reactie laten staan (en we laten karma inderdaad even voor wat het is) en wil er graag wat dieper op in gaan. De drie pijlers waar je naar verwijst: lichaam, geest en invloed van buitenaf. Hoe ik er naar kijk, zijn we als mens geconditioneerd om factoren buiten ons zelf aan te wijzen als oorzaak. Dat staat haaks op eigen verantwoordelijkheid nemen. Natuurlijk hebben we te maken met omstandigheden van buitenaf. Als je het gevoel hebt dat je moet zorgen dat je weg bent, geef daar dan ook gehoor aan. Het is instinct, overlevingsdrang, intuitie. Het hoort bij het hebben van een fysiek lijf waar je voor wil zorgen dat het niks overkomt. Het uit balans raken is een ander verhaal. We anticiperen op invloeden van buitenaf, maar of het zodanig blijft hangen dat het je uit balans haalt, is iets waar we zelf invloed op hebben. Ik heb een arts ooit tegen me horen zeggen: "Jij kunt de deur niet achter je dicht doen als je naar huis gaat." Hij bedoelde dat ik mijn werk mee naar huis nam. De zorgen voor alles op de werkvloer, droeg ik in gedachten mee naar huis en piekerde erover totdat ik weer naar mijn werk ging. Dat gepieker resulteerde in een fikse spierontsteking, wat me uiteindelijk ook het advies heeft opgeleverd een baan te zoeken in een andere tak van 'sport'. Wat ik nu weet, had het niks met het werk te maken, maar alles met hoe ik met de situaties op het werk omging. De omgeving was de trigger, de les. Hoe ik er mee omging, was het resultaat en of ik de les had begrepen. Omdat ik er niet goed mee omging, bleef de situatie aan me knagen, energetische spanning die zich opbouwde en uiteindelijk zorgde voor die spierontsteking. In latere werksituaties heb ik vergelijkbare "lessen" gehad, totdat ik het patroon herkende. Dus je hebt gelijk: de 3e pijler is de omgeving/personen, maar enkel als aanbieder van onze les. Hoe we met die les omgaan en hoe zich dat uit in onze energiehuishouding, da's onze eigen verantwoordelijkheid. Het heeft lang geduurd voordat ik het zo kon accepteren. De reden waarom ik dit accepteer is dat ik heb ervaren dat je alleen jezelf kan veranderen, niet je omgeving en ook niet de mensen om je heen. De keuze is dan simpel: blijf ik me ergeren aan het ontbreken van invloed op alles en iedereen om me heen, of accepteer ik dat ik me beperk tot verantwoordelijkheid voor mezelf en de dingen die ik doe. En geloof me, daar hebben we onze handjes vol aan :) Fijn dat je op deze manier inhoudelijk reageert, want dat houd mij ook scherp om aanvullingen te geven op het artikel.]]></description>
			<dc:creator>Lilian R.</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 22:48:17 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12232</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian R. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12230</link>
			<description><![CDATA[Sterkte Marc en beterschap. Mocht je meer willen weten, schroom niet om contact op te nemen. Dank je wel... Heb je stuk zojuist voor de tweede keer gelezen. Begrijp niet dat het stuk zoveel negatieve gevoelens en gedachten bij me oproepen. Je stuk is helder en duidelijke geschreven en zeker (voor mij) zeer herkenbaar. Misschien is het juist wel de herkenning. Heb in ieder geval iets om dieper in m'n liefde te gaan en de stilte nog maar eens op te zoeken.... Nogmaals dank! Beste Marc, neem vooral je tijd om dit te laten bezinken. Ik ben erg blij dat je er in ieder geval naar durft te kijken en het klopt wat je zegt: de herkenning, de spiegel die ons voorgehouden wordt is erg confronterend. Toen ik dit zo'n 6 jaar geleden zelf voor het eerst las, gingen bij mij acuut de hakken in het zand. Ik werd defensief van alleen al de suggestie dat ik in een slachtofferrol zou zitten (ik was de vechter bij uitstek, maar nam alles nogal snel persoonlijk), laat staan dat ik zelf verantwoordelijk zou zijn voor alles wat me tot dan toe was overkomen. Zo voelde dat 6 jaar geleden, dus neem de tijd om dit te laten bezinken en te ontdekken wat er jou precies triggert. De boeken die ik hieronder in de reacties vermeld heb, vind ik een stuk toegankelijker dan de harde (naar mijn smaak soms verwijtende) toon van Dethlefsen en Dahlke. Een ander goed boek met een meer verhalende vorm vind ik "De helende reis" van Brandon Bays. Ze schrijft over het proces van zelfheling waar ze doorheen gaat, het proces van vallen en opstaan, doorzetten en steeds weer de kracht in jezelf hervinden. Tot gauw en fijn weekend.]]></description>
			<dc:creator>Lilian R.</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 21:48:23 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12230</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Raymond zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12229</link>
			<description><![CDATA[@ Hoi Lilian, Ik maak graag gebruik van je aanbod om contact op te nemen.]]></description>
			<dc:creator>Raymond</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 21:42:35 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12229</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marcb zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12228</link>
			<description><![CDATA[Sterkte Marc en beterschap. Mocht je meer willen weten, schroom niet om contact op te nemen. Dank je wel... Heb je stuk zojuist voor de tweede keer gelezen. Begrijp niet dat het stuk zoveel negatieve gevoelens en gedachten bij me oproepen. Je stuk is helder en duidelijke geschreven en zeker (voor mij) zeer herkenbaar. Misschien is het juist wel de herkenning. Heb in ieder geval iets om dieper in m'n liefde te gaan en de stilte nog maar eens op te zoeken.... Nogmaals dank!]]></description>
			<dc:creator>Marcb</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 20:11:24 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12228</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian R. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12227</link>
			<description><![CDATA[Dank voor je reactie, Diana. Het is altijd fijn om te zien dat de informatie die we via Bovendien delen, ook voor de lezers van waarde zijn. Op welke manier dan ook. De reden dat ik hier reacties via Bovendien.com wil laten lopen, is omdat met dit onderwerp je al gauw aan hele persoonlijke details raakt die niet iedereen publiekelijk wil delen. De vragen komen via Martien of Nexus naar mij toe en ik zal ze zelf via de email beantwoorden, dus buiten de website om. Mocht het nodig zijn, is dat altijd een optie.]]></description>
			<dc:creator>Lilian R.</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 17:46:17 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12227</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Diana zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12224</link>
			<description><![CDATA[Lilian, hartelijk dank voor dit artikel, ben het er helemaal mee eens op een voor mij essentieel punt; De oorzaak van het uit balans geraken is divers en heeft vrij weinig te maken met invloeden van buitenaf. in de reactie die ik vanochtend op Elias laatste artikel schreef, vervolgens niet plaatste schreef ik onder ander dat de mens uit 3 punten bestaat die met elkaar verbonden zijn; geest, lichaam, sociale omgeving. Is het een uit balans volgt op zijn minst of geest of lichaam of beiden. Voorbeeld; als je als persoon in goede doen van geest en lichaam bent er gebeurt vervolgens een vreselijk iets en dat plotseling, waardoor je vluchten moet en waardoor je op lichamelijk gebied schade kunt oplopen en/of dat geestelijk enorm op je drukt. Dan is je omgeving de trigger die een ketting reactie geeft op lichaam en/of psyche. Ik zou bij dit graag even karma erbuiten laten, waarmee ik bedoel; karma is de schuld dat je op dit moment hier en nu bent en daarom gebeuren je die zaken. Echter gaat ieder mens weer anders om met de gevolgen op de voor mij dus drie pijlers, uitgelokt door een ziekte en/of situatie in zijn leven. Waardoor in het onderstaande uit je artikel ook weer een waarheid schuilt. Met andere woorden: Wij zijn niet het slachtoffer van een ziekte, maar de oorzaak ervan. Want zelfs lang voor bv oorlogstijd waren/zijn mensen die zo sensitief zijn dat ze op tijd weg gaan. Waarmee ik echter pertinent niet wil zeggen dat mensen die niet zo sensitief zijn zelf schuld zijn. Want immers ook die mensen die op tijd vluchten, kunnen door wat er gaande is in hun voormalige woonplaats/land op afstand geestelijk in het gedrang komen. Verder nog dank dat men reacties naar Martien of Nexus kan sturen. Groet Diana]]></description>
			<dc:creator>Diana</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 15:21:44 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12224</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian R. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12223</link>
			<description><![CDATA[Sterkte Marc en beterschap. Mocht je meer willen weten, schroom niet om contact op te nemen.]]></description>
			<dc:creator>Lilian R.</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 13:37:37 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12223</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Marcb zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12222</link>
			<description><![CDATA[Beste Lilian, Bedankt voor het stuk. Ik ga het later nog een keer lezen om het op me in te laten werken. Het heeft mijn intresse omdat ik stevig in het "lappenmandje" zit. Ook deze keer kom ik er wel goed uit, maar de geest "moet" het doen. Dat is een belofte...]]></description>
			<dc:creator>Marcb</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 13:31:06 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12222</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lilian R. zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12221</link>
			<description><![CDATA[@Raymond Dank voor je reactie. Er zijn inderdaad meer boeken die heel toegankelijk uitleg geven over dit specifieke onderwerp. Er is nog te weinig aandacht voor naar mijn smaak. Voor diegenen die meer willen lezen, hier een paar boekentips: http://www.christianebeerlandt.nl/contents/nl/d2_Sleutel_tot_Zelfbevrijding.html?mid=google_adwords http://www.bol.com/nl/p/ziekte-karma-en-de-weg-naar-genezing/1001004010202376/ Ik merk ook dat deze boodschap bijzonder confronteren kan zijn en ervoor zorgt dat mensen eerst in de weerstand schieten. Immers werpt deze wetenschap een mens terug op het zelf verantwoordelijkheid nemen voor alles waar we mee te maken krijgen en het is niet makkelijk precies uit te vinden waar welke klacht op duidt. Zou je via de beheerders van Bovendien.com contact met me willen opnemen?]]></description>
			<dc:creator>Lilian R.</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 13:19:13 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12221</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Raymond zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12220</link>
			<description><![CDATA[Ik kan mezelf heel goed vinden in bovenstaande verhaal en ben zeker van mening en natuurlijk door eigen ervaring dat alle ziektes een psychologische oorsprong hebben. Ook een mooie aanvulling hierop is het boek van Christiane Beerlandt , De sleutel tot zelf-bevrijding, dit was voor mij een van de Eye openers waarin ik alles binnen mezelf ging zoeken en nadat ik mezelf had leren kennen en doorgronden. Ben ik samen met mijn vrouw een bewustzijnspraktijk begonnen die geheel in het teken staat van de psychologische oorsprong en energetische kant van de mens. Wij zien dat onze gehele innerlijke belevingswereld word weerspiegeld in de buitenwereld , en zo kunnen we elke dag alle dualiteiten die zich voor doen , liefdevol in Balance brengen door het te beleven te herkennen en het te omarmen. Want alles mag er zijn en heeft bestaansrecht, hierop heb ik een mooie spreuk die ik ooit tegen kwam: De essentie van het leven is dat liefde alles is en alles liefde is. Dat wil zeggen dat liefde datgene is waar de wereld om draait. Zelfs de meest onlogische en onbegrijpelijke acties van mensen hebben het zoeken naar liefde als drijfveer.]]></description>
			<dc:creator>Raymond</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 01 Nov 2013 12:55:46 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/gezondheid/hoe-gezond-is-ziek-zijn#comment-12220</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
