<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>JEZUS OVER DE RUSSISCHE TECHNIEKEN</title>
		<description>Discussieer JEZUS OVER DE RUSSISCHE TECHNIEKEN</description>
		<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken</link>
		<lastBuildDate>Fri, 01 May 2026 17:01:06 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://bovendien.com/component/jcomments/feed/com_content/1171" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>KeZa zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8379</link>
			<description><![CDATA[Hoi Elias, Mij gaat het niet om het gelijk halen want daar hou ik persoonlijk niet van en zelf weet ik ook dat ik 'iets' weet maar ivm. 'Alles dat er werkelijk is' is dit 'iets' nog helemaal niets :D Bbbrrr ja, onze stoffelijke taal is zo dualistisch ingesteld om de werkelijkheid dat Ã©Ã©nheid is te kunnen vertalen. EÃ©nheid is. Wat zegt Gene Zijde: Het Gevoel is de Ziel en het denken is God. In de werkelijkheid zijn er maar 3 fundamentele Wetten waar alles uit voortkomt en dat zijn de Wetten van Moederschap, Vaderschap en Wedergeboorte. De Ziel is Moederschap. De kenmerken van Moederschap zijn baring, stuwing, passief, stilte, naar binnen, onzichtbaar, intuÃ¯tie... Het denken oftewel 'het bevoelen' is God. De kenmerken van God zijn schepping, beweging, naar buiten gericht, het zichtbare... Onze Ziel (Moederschap,Gevoel) stuwt waarbij onze Godheid (Vaderschap, het denken) ons Gevoel heeft te bevoelen en zo van daaruit te handelen heeft. Hierdoor trekken wij ons Moederschap, onze Ziel omhoog waardoor Zij op Haar beurt ons weer verder omhoog kan stuwen. Zo komen we in een hogere graad van bewustzijn. De cirkel is rond. Moederschap+Vaderschap= Wedergeboorte -> hogere graad van voelen en denken -> Moederschap+Vaderschap= Wedergeboorte -> weer een hogere graad van voelen en denken. Volledig mee eens want het natuurlijke is AL= aanvaarden & loslaten en alles wat niet aanvaard en/of losgelaten kan worden is EGO. Ik ben het hiermee eens en van de andere kant is in werkelijkheid Zijn Wil ook (uiteindelijk)onze Wil. Alleen weten we nog niet precies wat deze Wil betekent maar daar komt ieder op zijn/haar eigen tijd wel achter. Geen enkele Ziel kan dan ook verloren gaan :love: ps. volgens de Kosmische Klok van de Piramide van Gizeh (is in feite een Goddelijke Tempel die op de eerste plaats de komst van Christus heeft voorspeld maar zal hier in een ander topic misschien verder iets aanreiken wat Gene Zijde hierover heeft te vertellen indien men intersse erin heeft?) is de laatste overgang naar de nieuwe tijd begonnen. Deze gaat van 3 december tot 21 december en laat nu 12 december daar net in het midden vallen dan zit er toch iets in wat je over die datum zegt, beste Elias. Of het iets werkelijk te betekenen heeft zullen we met ons allen volgende week zeker weten. groetjes, kevin]]></description>
			<dc:creator>KeZa</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Dec 2012 01:55:04 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8379</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Het Gevoel is het fundament waardoor werkelijke ke</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8374</link>
			<description><![CDATA[KeZa, Ik zie dat we het in grote lijnen eens zijn, maar soms andere woorden voor hetzelfde gebruiken. In linaire taal is het nu eenmaal moeilijk om multidemenisionale waarheden tot uitdrukking te brengen. Daarom kan een uitwisseling als deze heel vruchtbaar zijn, als het uitgangspunt steeds het zoeken naar de waarheid is en niet het trachten om gelijk te krijgen. Ik heb het gevoel dat jij net als ik op zoek bent naar de waarheid. Ook al ligt die in ons besloten, zijn we er constant naar op zoek. Zo belicht jij en ik elk vanuit zijn eigen hoek een ander aspect van de werkelijkheid. Je hebt volledig gelijk als je stelt dat Gevoel boven denken staat. Ik zeg altijd dat we het "Denken" beter vervangen door "Voelen". Dat voelen beschouw ik als de impulsen van de ziel, die ons de weg wijzen. Dus intuitie in plaats van verstand. Ik zou het zo uitdrukken: Hogere Kennis en wijsheid zijn nauw verwant. Het laatste komt voort uit het ervaren, toepassen van het eerste. Wijsheid is in deze optiek het resultaat van het toepassen van de hogere kennis die men daadwerkelijk verworven heeft. Met het woord "wil" moeten we oppassen. Wil als intentie naar groei en waarheid is de basis van spirituele vooruitgang. "Wil" in de zin van iets willen doordrukken, enkel naar een bepaald resultaat willen toewerken zie ik als een uiting van het ego. Zoals ik boven schreef: laten we alles doen wat we VOELEN dat we moeten doen om dan alles weer los te laten: Niet mijn wil maar uw wil geschiedde.]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Dec 2012 20:33:38 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8374</guid>
		</item>
		<item>
			<title>KeZa zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8372</link>
			<description><![CDATA[Hoi Elias, En hoe komt dat de 'kennis' in onze cellen ligt opgeslagen? In mijn ogen omdat de Ziel het lichaam opbouwt en in de Ziel (vergelijkbaar met een druppeltje water maar dan miljoenvoudig verijlt) ligt niet de kennis van de Schepping opgeslagen maar de Wijsheid van de Schepping. Wijsheid is in mijn ogen Gevoel en staat boven kennis oftewel het denken. Het Gevoel is het fundament waardoor werkelijke kennis tot standt komt. De Kunst zit er dan ook in om het denken op Ã©Ã©n lijn te krijgen met ons Gevoel (Wijsheid). Gevoel ook niet verwarren met emoties want emoties zie ik als de schaduwkant van het gevoel doch heeft als functie om ons naar ons Gevoel te leiden zolang het nodig is totdat we uiteindelijk bewust zijn van onze natuurlijk Goddelijke Gevoel. Dat de wijsheid nu niet meteen 'leesbaar' is voor ons is in mijn ogen dat ons denken er nog niet op Ã©Ã©n lijn mee ligt. Wanneer dat dit denken nu op Ã©Ã©n lijn ligt voor 100% met ons gevoel, onze innerlijke Wijsheid van de Ziel, dan zijn we daar waar Christus ook uiteindelijk is gekomen. Het Al en daar is men dan ook AL-Bewust maar dat duurt nog wel even voor ons hoor maar we zijn op weg :D Ja, zolang er hierbij ook het vermogen van de Wil aanwezig is voor het goede want we krijgen niets voor niets cadeau. Ieder van ons heeft zijn/haar eigen bewustzijn zelf te verdienen. We zijn dan ook Ã©Ã©n in Liefde :love: Dit klopt maar weet ook dat uiteindelijk heel de Schepping zal oplossen want de Schepping is in feite niet meer dan het Kosmische Pad om tot onze uiteindelijk besteming te komen. Dit gebeurt wanneer de laatste Ziel het AL bewust binnentreden. Dan zijn we allen bewuste Liefdevolle Goden en Godinnen op volle Kracht. Van onbewustzijn tot 100% van en in Liefde (Bewustzijn.]]></description>
			<dc:creator>KeZa</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Dec 2012 19:11:52 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8372</guid>
		</item>
		<item>
			<title>In jou is alles aanwezig.</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8371</link>
			<description><![CDATA[Beste KeZa, Dank voor je commentaar. Met het citaat "In jou is alles aanwezig wat je nodig hebt en als er nog iets mocht ontbreken, dan laat ik je dat weten, zodat je dat nog naar je toe kunt halen" is eigenlijk,zoals ik het begrijp, het volgende bedoeld: Alles wat we nodig hebben is inderdaad in ons aanwezig. In onze cellen ligt zelfs de kennis over de hele schepping opgeslagen. Alleen is die niet meteen "leesbaar" voor ons dagelijks bewustzijn. En als wij een zekere informatie echt nodig hebben bij de uitvoering van ons Goddelijk Plan (onze levensopdracht), dan haalt onze eigen Goddelijkheid dit naar ons toe, naar ons dagelijks bewustzijn toe. We kunnen er dus zeker van zijn, dat als we echt iets nodig hebben, wij ons vermogen gebruiken om het zichtbaar dus bruikbaar te maken. In deze zin zijn we individu en God en alles wat is tegelijkertijd. Dit omdat alles wat er is zich in de Goddelijkheid bevindt. Want buiten het Goddelijke heeft er nooit iets bestaan en kan er ook niets bestaan.]]></description>
			<dc:creator>Elias</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Dec 2012 18:23:05 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8371</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Gene Zijde vanuit de Universiteit van Christus zeg</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8370</link>
			<description><![CDATA[Gene Zijde vanuit de Universiteit van Christus zegt nog altijd: God is het welsprekende beeld van de mens en voor de mens. God heeft de mens naar Zijn beeld geschapen. Maar niet als een organisme, maar als een levensruimte. Het beeld van dit universum en de anderen die voor uw leven tot ontwaking zullen komen, die gij zelf zult vergeestelijken en verstoffelijken, dat is het beeld van uw Godheid. Laat de mens los, bedenk uzelf vrij van uzelf. Bevoel uzelf vrij van uw gedachtengang. Vrij komen wij te staan van de maatschappij, uw handelen en uw denken, want eerst dan is het mogelijk om de eerste sfeer en die liefde te betreden. Gij wilt allen liefde. Gij wilt warmte en geluk, maar de bijbel kan het u niet geven want de bijbel praat over verdoemdheid en over een God die haat. Voelt u de armoedigheid, het geslagen zijn door het Goddelijke woord? Hoe kan God Zichzelf slaan? Wij zijn Goden. Miljoenen problemen zullen wij ontleden Ik heb u gesproken maar dan raak ik u weer even in uw ziel en uw geest: wilt ge de mensen genezen, wilt ge de mensen genezen, word dan waarheid, rechtvaardigheid, blijf eeuwigdurend liefde, want de zieke zal gedragen zijn. Praat geen nonsens. Leer nu eens praten en denken. Leer telkens weer het goede te zeggen. Ga niet van dat woord af totdat gij de kern als waarheid beleeft; dat is dan een nieuw fundament voor uw nieuwe, geestelijke bewuste persoonlijkheid. Nietwaar, dat leert u de maatschappij reeds. Maar dat zeggen u de wetten van de ruimte, dat zeggen de wetten voor de wedergeboorte, ziet u? Dat de zwaai, die bezieling van de ruimteâ€¦ en dan gaat u een nieuw leven tegemoet. Dat verklaart u Gene Zijde. Dat zei Christus niet in GethsemanÃ©. Dat heeft Hij ook niet tegen Pilatus gezegd noch tegen CaÃ¯phas, maar dat heeft Hij getoond. Toen men Hem links en rechts in Zijn gelaat slingerde, toen men Hem sloeg, toen men Hem bespuwde, toen zei Hij nog niets. Ziet u? Waarom zei Christus niets â€“ heb ik u eens verteld en verklaard, luister nu goed en dit is dan voor vanmorgen het laatste woord â€“ omdat indien Hij Ã©Ã©n scherpe gedachte aan die onbewuste massaâ€¦ en dat is voor u als man en vrouw en kind hetzelfde. Indien een ander kwaaddadig is en wil u overheersen en wil gelijk hebben, zeg dan maar niets, want die mens trapt zichzelf terug in dat kleine wereldje, dat onbewustzijn. Laat uw heiligheid, uw ruimtelijke voelen en denken niet bezoedelen, ga er niet op in. Indien ge Ã©Ã©n hard woord of gevoel uitzendt, het gevoel verstoffelijkt door een hard woord, dan zijt gij uw Goddelijk fundamentje op hetzelfde ogenblik kwijt en zo komt ge niet verder. Christus gaf â€“ en dat zullen we straks door de andere lezingen beleven â€“ in GethsemanÃ© Zichzelf voor Pilatus en CaÃ¯phas, maar op Golgotha gaf Hij Ã¡lles omdat Hij het stervensproces op Goddelijke afstemming onderging. De mens die in harmonie, in rechtvaardigheid, voor de waarheid wil leven, die mens wordt uiteindelijk liefde en dat is de orchidee onder uw hart, in uw hart, voor het andere leven, voor uw moederzijn en vaderzijn, en die dan regelrecht door u beiden wordt neergelegd aan de voeten op Golgotha onder het kruis en Christus vanuit Zijn Al zal aanvaarden. Vanmorgen krijgt u geen ruimtelijke kus, maar de kus van het Goddelijke bewuste Kind uit het Al, want daardoor werd ik bezield en aangeraaktâ€¦ Ik dank u. Een stukje uit Lezing 27 uitgesproken tijdens de periode 1949 t/m 1952.]]></description>
			<dc:creator>Guest</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Dec 2012 17:21:17 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8370</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Guest zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8369</link>
			<description><![CDATA[http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=3537%3Amaandag-wordt-een-bijzondere-dag&catid=35%3Auniversum&Itemid=48#.UL01DU5e0Uk.facebook]]></description>
			<dc:creator>Guest</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Dec 2012 17:10:26 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8369</guid>
		</item>
		<item>
			<title>KeZa zegt:</title>
			<link>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8368</link>
			<description><![CDATA[Nou, de Bron zal nooit kunnen zeggen: Hoe kan de Bron waar al het Leven is uit voortgekomen dit zeggen? Denken we nog wel even na, lieve mensen? De Bron heeft ons Alles gegeven. We kunnen dus niets meer ontvangen want ALles ligt in Ons!!! Dus dit is: reine kletspraat en zo praat Jezus niet want Hij weet wel beter in mijn ogen. Beweer hiermee niet dat alles gezwam is maar het moeilijke van channelen of hoe je het ook noemen wil is dat er nog altijd het onbewustzijn van eigen gedachten aanwezig is en daar is deze zin een zeer duidelijk bewijs van. Althans in mijn ogen. Ben ook benieuwd naar 12december of is het 21december: Nog even geduld...]]></description>
			<dc:creator>KeZa</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Dec 2012 17:09:31 +0000</pubDate>
			<guid>https://bovendien.com/categorieen/spiritueel/jezus-en-de-russische-technieken#comment-8368</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
